بازدید 10843

لج آمریکایی‌ها از رویکرد دولت رئیسی درآمده است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: غربی‌ها با توجه به بحران‌های مختلفی که دارند، محتاج برجام هستند اما مذاکرات اولویت ایران نیست.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ 22 October 2022


به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در واکنش به اظهارات اخیر رابرت مالی، دیپلمات ارشد ایالات متحده آمریکا و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه مذاکرات احیای برجام دیگر در دستور کار واشنگتن قرار ندارد و تمرکزی هم روی آن نیست، اظهار داشت: اتفاقاً غربی‌ها به خوبی می‌دانند که مذاکرات و برجام به هیچ وجه اولویت جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون تکیه به مذاکرات به خوبی توانسته است مشکلات خود را حل کند و برای اداره کشور برنامه‌ریزی کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز غربی‌ها با توجه به بحران‌هایی که در بخش‌های مختلف دارند، محتاج مذاکرات و احیای برجام هستند، نه ایران که مسیر خودش را با اقتدار طی می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای غربی عضو برجام باید بدعهدی‌های خود را کنار بگذارند و به حقوق ملت ایران احترام بگذارند اما اگر این کار را نکنند، بدانند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه معطل مذاکرات نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی متذکر شد: همان‌طور که رئیس جمهور بارها و بارها تاکید کرده است، ما کشور را معطل برجام و مذاکرات نمی‌کنیم.

پژمانفر گفت: برجام یک فرصت است و در صورتی برای ما خوب است که طرف مقابل حقوق ایران را محترم بشمارد و در نظر بگیرد و منافع ما هم باید در مذاکرات تأمین شود. در غیر این صورت و اگر غربی‌ها باز هم به دنبال بدعهدی باشند، بدانند که ما مسیرهای دیگری را برای حفظ حقوق خودمان بلدیم.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم از زمانی که آغاز به کار کرده، نشان داده است که تمام تمرکز خود را روی مذاکرات نمی‌گذارد و همین مسئله باعث شده است که این روزها برخی از مقامات آمریکایی و اروپایی بگویند که برجام در اولویت آن‌ها نیست. لج آنان از این رویکرد ایران درآمده است و به همین دلیل این حرف‌ها را می‌زنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان