بازدید 3957

هشدار مدیریت بحران نسبت به وزش بادهای شدید لحظه‌ای در تهران

کد خبر: ۱۱۴۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 22 October 2022

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت وزش بادهای شدید لحظه‌ای در این استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به هشدار زرد هواشناسی برای تهران گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی سازمان هواشناسی احتمال وزش بادهای لحظه‌ای شدید در استان تهران از امروز ۳۰ مهرماه تا سوم آبان ماه وجود دارد. همچنین در مناطق جنوب و غرب استان تهران نیز شاهد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده و دستگاه‌های امدادی و خدماتی از آمادگی لازم در این خصوص برخوردارند. لازم است مردم نیز به توصیه‌ها و هشدارها توجه کافی را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از احتمال بارش باران، رگبار رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، مه و کاهش دید در مناطق شمالی و غربی این استان به ویژه در ارتفاعات خبر داد و گفت: احتمال آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و بعضی رودخانه‌ها، پدیده مه و کاهش دید و امکان آسیب به بخش‌های مختلف کشاورزی از مخاطرات اصلی در روزهای مذکور وجود دارد.

یزدی مهر با بیان اینکه اثر مخاطره فوق خسارت احتمالی به بخش کشاورزی است، اضافه کرد: کاهش غذادهی استخرهای پرورشی به نصف نرمال با توجه به ابری بودن و بارندگی، عدم آبیاری مزارع سویا و پنبه به دلیل وقوع بارندگی، زهکشی و پاک‌سازی مسیر آبیاری باغات و مزارع با توجه به بارش‌های احتمالی از مواردی است، که رعایت آن‌ها توسط کشاورزان می‌تواند، در کاهش خسارات احتمالی مؤثر باشد.

وی گفت: عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخرها با توجه به حجم بالای روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها نیز مورد تاکید است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان