بازدید 69876
با دویست و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار وزارت خارجه به شهروندان ایرانی برای ترک فوری اوکراین/ حملات موشکی سنگین روسیه و اوکراین به مواضع یکدیگر/ گفتگوی وزرای دفاع آمریکا و روسیه پس از پنج ماه

دویست و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ 21 October 2022

هشدار وزارت خارجه به شهروندان ایرانی برای ترک فوری اوکراین/ حملات موشکی سنگین روسیه و اوکراین به مواضع یکدیگر

بین الملل تابناک: دویست و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

اتهام دوباره وزیر خارجه آمریکا درباره پهپادهای ایران
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۲۲:۰۲

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شده پهپادهایی که روسیه در روزهای گذشته از آنها برای حمله به نقاطی در اوکراین استفاده کرده ساخت ایران بوده است.

او گفت: «حملات متعددی در روزهای گذشته با استفاده از پهپادهای ساخت ایران [در اوکراین] انجام شده‌اند.»

کشورهای غربی در روزهای گذشته ادعا کرده‌اند پهپادهای مورد استفاده روسیه برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ساخت ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران همواره ارسال سلاح برای هر یک از دو طرف جنگ اوکراین را رد کرده است.

تحریم همسر و دختر لاوروف توسط اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۲۰:۳۴

زلنسکی همسر و دختر وزیر خارجه روسیه را تحریم کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس سند منتشر شده در وبسایت ریاست جمهوری اوکراین، تحریم‌هایی علیه ماریا الکساندرونا لاوروا (متولد ۱۹۵۰) و یکاترینا سرگئیونا وینوکوروا (لاوروا، متولد ۱۹۸۳) برای مدت ۱۰ سال اعمال شده است. این اقدام شامل محدودیت‌هایی مانند مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت خرید زمین است.

همچنین تحریم‌های مشابهی علیه الکساندر وینکووروف متولد ۱۹۸۲ داماد سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه وضع شده که یک تاجر و رئیس کمپانی "گروه ماراتن" است.

ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین تحریم‌هایی را علیه ۲۵۰۷ شخصیت حقیقی و ۱۳۷۴ شخصیت حقوقی روسی، بلاروسی و سایر کشورها وضع کرده است.

رئیس جمهوری اوکراین نهم ژوئن سال جاری میلادی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به همراه چند مقام ارشد این کشور از جمله اعضای کابینه وی شامل لاوروف در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

انتهای پیام

بایدن: حمایت ما از اوکراین، حمایت از اروپا و ناتو است
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۱۹:۵۷

رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت ایالات متحده از اوکراین را حمایت از اروپا و ناتو دانست و گفت: من نمی‌فهمم چرا جمهوری‌خواهان می‌گویند ممکن است این حمایت را متوقف کنند.

 «جو بایدن» روز جمعه در واکنش به تأکید برخی از جمهوری‌خواهان بر لزوم توقف حمایت از اوکراین عنوان کرد که حمایت از اوکراین حمایت از اروپا و ناتو است.

او تأکید کرد که اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای پیروز شوند، کسری بودجه و مالیات برای طبقه متوسط ​​افزایش می‌یابد.

بایدن تصریح کرد: ما هر کاری از دستمان برمی‌آید برای پایین نگه‌داشتن قیمت سوخت خودرو انجام می‌دهیم اما جمهوری‌خواهان برعکس آن را می‌خواهند.

گفتگوی وزرای دفاع آمریکا و روسیه پس از پنج ماه
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۱۸:۱۰

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه برای اولین بار ظرف پنج ماه اخیر با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه «مسکو تایمز»، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسائل امنیتی در سطح جهانی از جمله وضعیت اوکراین در این تماس تلفنی به بحث گذاشته شد».

پنتاگون نیز در بیانیه‌ای مشابه اعلام کرد:‌ «آستین و شویگو بر لزوم حفظ کانال‌های ارتباطی در زمینه جنگ در اوکراین تأکید کردند».

کرملین: واقعیت حادثه در نورد استریم، اروپایی‌ها را غافلگیر می‌کند
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۱۶:۳۳

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت افشای واقعیت حادثه در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم»، بسیاری از اروپایی‌ها را شگفت‌زده خواهد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «اگر نام عاملان حمله به نورد استریم علنی شوند، کشورهای اروپایی غافلگیر خواهند شد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی اظهار داشت: «روسیه از طریق مجاری دیپلماتیک، در حال کار روی دریافت تحقیقات از این اقدام تروریستی است، اما تاکنون به دیواری از عدم تمایل غرب به تعامل به هر طریق و عدم تمایل به دستیابی به حقیقت برخورد کرده است».

سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر تلاش برای احیای مذاکرات بین مسکو و کی‌یف، تصریح کرد که موضع روسیه درباره گفتگو با اوکراین تغییری نکرده است.

طبق این گزارش، پسکوف گفت: «موضع روسیه در مورد مذاکرات با کی‌یف تغییر نکرده است، برخلاف اوکراین که ممنوعیتی را برای گفتگو وضع کرده ولی ما همیشه پذیرای آن بودیم».

ریانووستی به نقل از وی نوشت: «[رئیس جمهور ولادیمیر] پوتین زمانی که متن سند بین مذاکرات روسیه و اوکراین واقعاً مورد توافق قرار گرفت، پذیرای گفتگوها بود، بنابراین هیچ چیز در این زمینه تغییر نکرده است. فقط موضع طرف اوکراینی تغییر کرده است».

این مقام روس همچنین افزود: «پوتین تلاش کرد تا مذاکرات را با ناتو، ایالات متحده و سازمان امنیت و همکاری اروپا حتی قبل از شروع عملیات نظامی ویژه در دونباس آغاز کند».

پسکوف درباره برنامه‌های روسیه برای ایجاد قطب گازی در ترکیه، اظهار داشت که این امر به نفع مسکو و آنکارا است.

به نوشته ریانووستی، وی با بیان اینکه فعلا جزئیاتی از این طرح ابتکاری برای ارائه به رسانه‌ها ندارد، توضیح داد: «دستورالعمل‌هایی برای رایزنی در هر دو کشور ارائه شده است. تاکنون هیچ تفاهم منسجمی [مبنی بر اینکه از مرکز ترکیه چگونه و به چه کسی گاز ارائه شود] وجود ندارد».

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای اظهار نظر درباره استعفای «لیز تراس» از نخست‌وزیری انگلیس و نامزدی «بوریس جانسون» برای تصدی دوباره این پست، تاکید کرد: «این یک مسئله داخلی انگلیس است و به ما ربطی ندارد. برخلاف برخی کشورها، ما عادت به دخالت در امور دیگران نداریم».

اردوغان: روسیه و اوکراین، هر دو متحمل خسارات سنگینی می‌شوند
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۱۵:۵۰

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) از تصمیم خود برای گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی و «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود در آینده نزدیک خبر داد.

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران حین پرواز بازگشت از جمهوری آذربایجان، گفت: «موضع دولت آمریکا در مورد فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به ترکیه در حال حاضر مثبت است و واشنگتن تنها گزینه پیش روی ما نیست».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی درباره بحران اوکراین توضیح داد: «موضع پوتین نسبت به گذشته برای مذاکره با اوکراین انعطاف‌پذیرتر شده است و امیدواریم با گرد هم آوردن روسای جمهور روسیه و اوکراین به صلح برسیم».

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به قصد خود برای تماس تلفنی با پوتین و زلنسکی در آینده نزدیک، اظهار داشت: «روسیه و اوکراین با توجه به شرایط کنونی خسارات سنگینی را متحمل می‌شوند و ما از تلاش برای میانجی‌گری بین آنها ناامید نخواهیم شد».

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌ها مبنی بر استفاده نیروهای مسلح ترکیه از سلاح شیمیایی تصریح کرد: «ما قطعا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. ما آن را با تشکیل پرونده‌های جنایی سنگین و درخواست غرامت پیگیری خواهیم کرد. نیروی هوایی ارتش ترکیه تاکنون هرگز از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده است. تمام اقدامات خود را در چارچوب قوانین بین‌المللی انجام داده و به این کار ادامه می‌دهیم».

وی درباره توافق چهارجانبه استانبول درباره صادرات غلات از بنادر اوکراین نیز گفت: «برای تمدید این قرارداد، هیچ مانعی وجود ندارد. من این را در دیدارهایم با زلنسکی و پوتین مشاهده کردم. اگر هم انسدادی وجود داشته باشد، مانعی برای غلبه بر آن وجود ندارد».

آمریکا: روسیه به دنبال خرید سلاح از کره شمالی است
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۱۵:۴۹

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، روسیه در حال بررسی اقداماتی با کره شمالی به منظور تهیه تسلیحات برای کمک به حمله علیه اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: روسیه شاید از روی ناامیدی به یکسری از کشورها متوسل شده که شامل ایران و کره شمالی است تا جنگ افزارهایی را که قادر نیست تولید یا از روش‌های دیگر تهیه کند، از آنها بخرد.

وی ادامه داد: برخی از اینها بازتابی از تحریم‌های اقتصادی است که ما علیه روسیه اعمال کرده‌ایم. حقیقت ماجرا این است که آنها توانایی تولید، واردات و تامین نیازهای کلیدی خود را ندارند و بنابراین به ایران روی آورده‌اند و در حال بررسی اقداماتی با کره شمالی نیز هستند.

تضمین آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ - ۱۵:۴۸

" پاتریک رایدر" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) امروز جمعه در گفت وگوی ویژه با شبکه تلویزیونی المیادین بر آمادگی کشورش جهت "تضمین دستیابی اوکراین به مهمات نظامی موردنیازش" برای مقابله با به ادعای خودش پهپادهای ایرانی تاکید کرد.

سخنگوی پنتاگون همچنین در این مصاحبه اختصاصی مدعی شد که "روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین برای ایجاد جنگ روانی و ترس و وحشت در میان صفوف نیروهای اوکراینی استفاده می کند".

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوال مجری شبکه تلویزیونی المیادین گفت که « آمریکا آماده تضمین دستیابی اوکراین به مهمات موردنیازش برای مقابله با پهپادهای یاد شده است » هر چند رایدر بنا بر ادعای خود در عین حال بعید دانست که « این پهپادها بتوانند بر پیشروی میدانی به دست آمده توسط نیروهای اوکراین تاثیر منفی بر جا بگذارند.»

وی خاطرنشان کرد: از نظر وزارت دفاع آمریکا هم اکنون تلاش ما حول محور اوکراین و همپیمانان و شرکای بین المللی ایالات متحده به منظور ارائه کمک های نظامی و تسلیحاتی بیشتر به اوکراین تمرکز یافته است که شامل سامانه دفاع هوایی آمریکایی و سایر سامانه های پدافند هوایی است.

هشدار وزارت خارجه به شهروندان ایرانی برای ترک فوری اوکراین

اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه توصیه‌ای مسافرتی در خصوص اوکراین منتشر کرد.

در توصیه مسافرتی اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه تاکید شده است: با توجه به تشدید درگیری‌های نظامی و افزایش ناامنی در اوکراین، به همه اتباع ایرانی موکداً توصیه می‌شود از سفر به این کشور خودداری کنند.

در این اطلاعیه به همه اتباع ایرانی مقیم اوکراین توصیه شده است برای حفظ جان و امنیت خود خاک این کشور را ترک کنند.

در بخش پایانی این توصیه مسافرتی از هموطنان مقیم اوکراین خواسته شده ضمن حفظ آرامش خود، در صورت نیاز می‌توانند با سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف به شماره ۰۰۳۸۰۶۳۰۴۴۹۰۲۹ تماس حاصل کنند.

حملات موشکی سنگین روسیه و اوکراین به مواضع یکدیگر

مقام های شهرهای خارکیف و زاپوریژیا که از سوی مسکو منصوب شده اند، روز جمعه در پی تشدید حملات موشکی نیروهای روسیه به تاسیسات نیروی برق اوکراین در چند هفته گذشته، گفتند که رشته انفجارهایی این شهرها را لرزانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ ایهور ترخوف شهردار خارکیف گفته است که چند موشک به تاسیسات صنعتی این شهر برخورد کرده است.

اوله سینه گابوف فرماندار منطقه خارکیف نیز گفته که در این حملات پنج تن زخمی شده اند.

الوکساندر استاروخ فرماندار زاپوریژیا گفته است که انفجارهایی در این منطقه رخ داده است.

خبرگزاری تاس نیز به نقل از رسانه های اوکراین گزارش داد که آژیر هشدار حمله هوایی روز جمعه در کی ف پایتخت و چند استان این کشور شامل کی یف، وینیتسا، دنپروپتروفسک، کیروفوگراد، نیکولایوف، پولتاوا، خارکوف و چرنیگوف، به صدا در آمده است.

صدای انفجارهایی نیز در خارکوف شنیده شده و به گفته اولگ سینگابوف رئیس فرمانداری نظامی منطقه خارکوف گفته است که چند انفجار در مرکز این منطقه رخ داده است.

رسانه های اوکراین تصاویری از ستون های دود را در این نقاط منتشر کرده اند.

انفجارهایی در شهر زاپوریژیا نیز رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ یک مقام استان خرسون که به تازگی به روسیه ملحق شده، روز جمعه گفت که بر اثر حمله توپخانه ای نیروهای اوکراین به یک گذرگاه قایق در شهری به همین نام، ۴ نفر جان باخته اند.

مقام های این منطقه که ماه گذشته به روسیه پیوسته، هم زمان با اوج گیری فشار ناشی از عملیات ضدحمله نیروهای اوکراین، گفته اند که قصد تخلیه نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ هزار از ساکنان این منطقه را در چند روز آینده دارند.

نیروهای روسیه اعلام کرده اند که نیروهای مسلح اوکراین ۱۲ حمله موشکی با سامانه هایمار به گذرگاه غیرنظامی در خرسون انجام دادند که ۱۱ موشک توسط سامانه های پدافند هوایی سرنگون شده است.

پیش تر در روز پنجشنبه، گزارش شد که نیروهای اوکراینی پنج بار به ایستگاه برق‌آبی کاخوفسکایا حمله کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه هم زمان با ادامه حمله نیروهای اوکراین به خرسون، زاپوروژیا و جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک که به تازگی به روسیه پیوسته اند، در نشست شورای امنیت روسیه برای بررسی شرایط در اوکراین و این مناطق هم مرز با منطقه جنگی، در آنها حکومت نظامی اعلام کرد.

ژنرال سرگئی سارویکین فرمانده کل نیروهای روسیه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین نیز روز گذشته اوضاع خرسون را بسیار دشوار توصیف کرد.

وی اوکراین را عامل این حمله دانسته و گفته بود که سرویس‌های ویژه اوکراین، در طراحی و اجرای این حمله تروریستی دست داشتند.

بشار اسد: جنگ روسیه علیه اوکراین به نفع توازن بین المللی است

رئیس جمهوری سوریه در جریان دیدار با یک هیئت روس به ریاست نماینده ویژه روسیه در امور سوریه با اشاره به جنگ مسکو و اوکراین اظهار داشت که این جنگ به نفع بازگرداندن تعادل بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری سانا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در این دیدار موفقیت همه پرسی اخیر الحاق منطقه دونباس و مناطق خرسون و زاپوروژیا به روسیه را تبریک گفت.

وی خاطرنشان کرد: ملت سوریه عملیات ویژه نظامی در دونباس را به همان شیوه‌ای دنبال می‌کنند که نبرد با تروریست‌ها در سوریه را پیگیری می‌کرد، چراکه جنگی که روسیه انجام می‌دهد به نفع بازگرداندن تعادل بین‌المللی است.

بشار اسد همچنین گفت: جنگ مشترک با تروریسم به همگرایی بین ملت‌های روسیه و سوریه از نظر فرهنگی و اجتماعی کمک خواهد کرد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین بر اهمیت کار و همکاری مشترک میان دمشق و مسکو در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۹
کسی نیست که بشاروبفهمونه که پوتین به یک کشورمستقل تجاوزکرده وحمایت ازمتجاوزان روسی نشان شراکت درخون ریخته بیگناهان محسوب میشود
الکی الکی درگیر جنگ شدیم. این یعنی درایت ، یعنی بصیرت ، یعنی هوش بیش از اندازه ، یعنی عقل کل
روسیه ناتو وآمریکا واوکراین را با خاک یکسان کن.. پوتین تو می تونی.... اروپا تا مرگ سرد راهی نمانده
باعث بانی این جنگ ناتو و امریکاست اگر عدالتی بود امریکا باید تحریم میشد
روسیه‌متجاوز است وپوتین یک دیکتا تور کمو نیست وبی دین است ملت ایران از روسیه متنفر است نا بودی او ارزوی هر دین دار واقعی است
والا هرجور که حساب کنی روسیه بازندس چون تمام بازارشو درغرب که هم ثروتمندترن هم نقد تر رو از دست داده و رفته رفته ضعیفتر میشه تا روزیکه اعتراف کنن به ورشکستگی
روسیه تجاوزگر است
تعجبه، عملیات ویژه تبدیل شد به حمله ...
کاملا با بشار اسد موافقم .
بشار اسد از پوتین باید حمایت کنه چون فرشته نجات او بوده است
این جنگ نتیجه ظلم کشورهای غربی به کشور های جهان سوم خداوند متعال اقا ی پوتین انداخته جانشان تا تعادل زور گویی متعادل بشه یادشون رفته چه بلایی در جنگ تحمیلی به سرمون اوردن
پوتین باتلاقی بس عمیق درست کرده که روسیه و متحدینش رادر خود می بلعد! تنها راه نجات ، آتش بس و گفتگو است. راه دیگری نیست! باید ما راهمان را از پوتین جدا کنیم. نابودی او حتمی است!
همکاری ایران با روسیه درجنگ با اوکراین یک گناه نابخشودنی است
لعنت به پوتین تو جبهه ها داره شکست میخوره مردم بیگناه را بمباران میکنه
غرب اگه تحریم نمیکرد مارو امروز مجبور نمیشدیم علیه اش به روسیه کمک کنیم
پیروزی ی اوکراین و نابودی ی کامل روسیه نزدیک است ... ب امید حق
من به عنوان یک شهروند ایرانی از هرتجاوز نظامی و خونریزی از جمله از قساوتها و تجاوزها و آدمکشی های روسیه در اوکراین برائت می جویم و تحت هیچ شرایطی راضی به دخالت کشورم و استفاده از منابع آن در این قتل عام سبعانه نیستم.
هیچ احتیاجی به دلسوزی وزارت خارجه نیست , خود کشور اکراین به خاطر پهباد های ایرانی همه ایرانی ها را به زور دارد اخراج میکند
زودتر ترک کنید
پهبادهای ایران در راه است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها