بازدید 26538
۲

رقص توهین‌آمیز نماینده کنگره برای تمسخر معترضان

یکی از نماینده‌های کنگره آمریکا با انجام حرکاتی عجیب، معترضان را به باد تمسخر گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 21 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «الکسندریا اوکاسیو کورتز»، عضو دموکرات کنگره آمریکا که بر اساس مخفف سه حرف اول نام و نام خانوادگی‌اش در آمریکا به «اِی.اُ.سی» (AOC) معروف است هنگام مواجهه با معترضانش در نیویورک که خواستار استعفای او بودند آنها را مورد تمسخر قرار داده است.

این اتفاق هنگامی رخ داد که کورتز در جلسه‌ای که چهارشنبه شب برای جلب حمایت رأی‌دهندگان حوزه انتخابیه خود در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره برگزار کرده بود با رأی‌دهندگانی روبرو شد که بعد از ضربه زدن روی یک شی طبل‌مانند، شعار می‌دادند «AOC باید کنار برود.»

در کلیپی که از این واقعه منتشر شده، این نماینده کنگره هنگام شعارهای معترضان روی تریبون نشسته بود. او ناگهان، با ریتم شعارها و ضرب طبل‌های معترضان، شروع به رقصیدن و تکان دادن بدنش کرد و زبانش را هم بیرون آورد.

این اتفاق تنها یک هفته بعد از آن رخ داد که جلسه دیگری که این نماینده کنگره برگزار کرده بود به دلیل اعتراض‌های تظاهرات‌کنندگان مختل شد. رأی‌دهندگان، کورتز را به دلیل حمایت از کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین و کشاندن آمریکا به آستانه جنگ هسته‌ای با روسیه به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

یک مرد از کورتز پرسید چطور او خودش را یک «سوسیالیست ترقی‌خواه» می‌داند در حالی که با سایر دموکراتها برای طولانی کردن جنگ اوکراین و دامن زدن به تنش‌های میان مسکو و کی‌یف همراهی کرده است.

در جلسه چهارشنبه شب معترضان این نماینده کنگره را به دلیل دروغگویی و ریاکاری به شدت مورد انتقاد قرار دادند. یک نفر از معترضان، پلاکاردی به دست داشت که روی آن نام «تینا فورت»، رقیب کورتز در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره نوشته شده بود. کورتز به این معترض اشاره کرد و خطاب به او گفت: «خیلی شیک است. ممنون آقا.»

الکسندریا اوکاسیو کورتز نخستین بار در سال 2018 برای حضور در کنگره انتخاب شد. او خودش را فردی از جریان «ترقی‌خواه» معرفی کرد. با وجود این، منتقدان ای.او.سی می‌گویند او تفاوتی با دیگر سیاستمداران وابسته به نظام حاکمیتی آمریکا ندارد و این موضوع به ویژه هنگامی که پای مسئله جنگ به میان می‌آید نمایان است.

رأی‌هایی که این نماینده 38 ساله در کنگره داده در 93.7 درصد با دیدگاه‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا که سیاستمداری از جنس نظام حاکمیتی آمریکا است تطابق داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲
معترض بودند یا اختشاش گر
بهتر از شماست که معترضان ر مگس و خس و خاشاک معرفی میکنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار