بازدید 7865

نرخ های قیمت اسب ترکمن بر چه اساسی تعیین می شود؟

اسب های ترکمن دارای ظاهری بسیار زیبا هستند که در نگاه اول چشم هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کنند و علاوه بر این موضوع از توان جسمانی بالایی نیز برخوردار می باشند.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 19 October 2022

دیگر حیواناتی که مرکز ما آنها را در تعداد انبوهی عرضه می نماید، اسب ترکمن بجنورد است که دارای ویژگیهای مهمی می باشد که یکی از این موارد دارا بودن بدنی ماهیچه ای بوده و همچنین از سینه های ورزیده و کشیده ای برخوردار می باشند.

وزن تمامی این اسبهای ترکمن بجنورد ایده آل بوده و همچنین از عمر بالاتری نیز نسبت به نمونه های دیگر برخوردار می باشند. از این اسبهای ترکمن بجنورد به منظور حمل وسایل لازم و کاه و کلش در طی مسیر بهره گرفته می شود و  می توان به اندازه لازم بارهای خود را به مقصد رساند.

نرخ های قیمت اسب ترکمن بر چه اساسی تعیین می شود؟

البته شایان ذکر است که اسب ترکمن بجنورد می تواند برای مسابقات مناسب باشد و شما را برای شرکت در یک میادین ویژه همراهی نماید. از نمونه های بی نظیری که مرکز ما عرضه نموده است نوع ترکمن بجنورد است که از استقامت بالایی برخوردار است و همواره در مقادیر فراوانی نیز جهت صادرات به کشورهای دیگر آماده شده است.

نکته ای بسیار اعجاب آوری را بیان می نماییم که در واقع مربوط به سالهای دور می باشد که تعدادی از افراد این نمونه اسبها را برای طی نمودن مسیری طولانی تحت اختیار گرفته و تا مقصدی بسیار دور سوارکاری نموده اند و مشاهده شده بود که این نوع اسبها تحمل بالایی را نسبت به عدم استفاده از آب و ماده غذایی داشته اند.

البته در مسابقات متنوع جهانی نیز این نوع اسبهای ترکمن بسیار کاربردی می باشند و بسیاری از شرکت کنندگان توانسته اند مقامهای خاصی را از آن خود نمایند.

اسب ترکمن قد بلند

با بررسی تاریخ و نگاه کردن به سرگذشت شاهان برای حفظ ممالک خود و نگاه کردن به تاریخ جنگها و مقبره های به جا مانده از شاهان در زمان گذشته مشخص است که از اسب ترکمن قد بلند برای جنگهای خود استفاده می کردند.

نرخ های قیمت اسب ترکمن بر چه اساسی تعیین می شود؟

امروزه از نژادهای اسب ترکمن قد بلند فقط تعداد اندکی اسب اصیل باقی مانده که معروف ترین آنها به نژاد اسب آخال تکه می توان اشاره داشت. از اسبهای اصیل ترکمن در عرصه های ورزشی در سراسر جهان استفاده می شود به طوری که در برخی کشورهای غربی رشته اسب سواری مورد استقبال و محبوبیت بسیاری از افراد می باشد و مبالغ هنگفتی برای این رشته ورزشی صرف می شود و افراد و سرمایه گذاران بسیار زیادی برای سرمایه گذاری و خرید اسبهای اصیل نژاد دار وقت و هزینه خود را خرج می نمایند.

این نژاد بسیار مقاوم در برابر شرایط جوی و آب و هوایی سخت می باشد و در مناطق آمریکای شمالی و روسیه و ترکمنستان و دشتهای وسیع به زندگی خود مشغول بوده اند تا بعدها که توسط انسانها اهلی شدند و مورد استفاده انسانها قرار گرفتند.

قیمت اسب ترکمن

طی چند سال اخیر به دلیل زیاد شدن میزان تقاضا برای انواع اسب ترکمن در کشورمان مراکز زیادی در اقصی نقاط ایران راه اندازی شده اند که این حیوان را به صورت کاملا بهداشتی پرورش داده و با قیمت مناسب به بازار فروش ارائه می نمایند.

اسبهای ترکمن موجود در ایران یکی از نژادهای خالص و اصیل این حیوان به شمار می روند که بیشتر در مناطق ترکمن صحرا پرورش داده می شوند، یکی از نشانه های اصلی و بارز این نمونه ها داشتن رنگ خاکستری و اندام کشیده و لاغر می باشد که به سهولت می توان به آن پی برد.

با توجه به اینکه فرهنگ مردمان ترکمن با این حیوان گره خورده است خانواده های ترکمن زیادی در سراسر کشور ما بر این عقیده هستند که نگهداری کردن از این موجود زنده در خانه موجب برکت بیشتر خواهد شد، به همین دلیل در هر یک از مناطق کشور ما مراکزی راه اندازی شده اند که این موجودات اصیل را در تعدادی بالا پرورش داده و به صورت مستقیم به دست مشتریان خود می رسانند.

نرخ های قیمت اسب ترکمن بر چه اساسی تعیین می شود؟

در رابطه با قیمت اسب ترکمن می توان گفت که عوامل بسیار زیادی بر روی قیمت اصلی این نمونه موثر هستند که مهمترین آنان شامل قدرت بدنی، وضعیت سلامتی، سن، جنسیت، رام یا وحشی بودن، سالم یا بیمار بودن و سایر خصوصیات ظاهری این حیوان می شود، بنابراین به طور دقیق و مشخص نمی توان قیمتی را برای تمامی این موجودات در کشور ما عنوان کرد.

کشور ما به سبب داشتن تنوع زیستی و شرایط اقلیمی مختلف به پرورش دادن نژادهای گوناگونی از اسب ترکمن پرداخته که طبق بررسی صورت گرفته بر روی این حیوان گفته می شود که به ازای پرورش دادن هر یک از این حیوان نجیب در کشورمان شاهد یک اشتغالزایی هستیم.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی