بازدید 4919

۵۸ کشته در درگیری‌های جبهه النصره و گروه‌ حامی ترکیه

منابع خبری از کشته شدن ده‌ها نفر در پی درگیری‌های میان شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه و تروریست‌های هیئه تحریر الشام(جبهه النصره سابق) در مناطق شمالی سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶ 18 October 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا؛ در پی سلطه تروریست‌های هیئه تحریر الشام بر شهر عفرین، ده روز است که میان آنان و شبه ‌نظامیان وابسته به ترکیه درگیری داخلی شکل گرفته که منجر به کشته شدن 28 عنصر تحریر الشام و 20 شبه‌نظامی و 10 غیر نظامی شده است.

طبق این گزارش؛ ۳۰ گروه از شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی سوریه» که تحت حمایت مالی و تسلیحاتی ترکیه هستند کنترل منطقه مرزی از شمال استان حلب حد فاصل جرابلس تا عفرین را در اختیار دارند که شهرهای الباب و اعزاز نیز در این محدوده بوده و نیروهای ترکیه در آن استقرار یافته‌اند.

 

شبه‌نظامیان «الجبهه الشامیه» (زیر مجموعه تحریر الشام) و گروه «الحمزه» (وابسته به گروهک ارتش ملی سوریه) درگیری شکل گرفته و این در حالی است که نیروهای ارتش ترکیه مستقر در سوریه، برای پایان دادن به این درگیری‌ها تاکنون اقدامی نکرده و تنها نظاره‌گر بوده است.

از سوی دیگر هیئه تحریر الشام نیز در قالب حمایت از «الجبهه الشامیه» وارد این جنگ داخلی شده و با پیش‌روی‌های مداوم، توانسته برای نخستین بار به طور کامل منطقه عفرین را به کنترل خود درآورد.

طبق این گزارش؛ پس از یک هفته نزاع مسلحانه طرف‌های درگیر به توافق رسیده‌ بودند که هیئه تحریر الشام در ازای بازگرداندن امنیت به عفرین، نهادهای سیاسی و اقتصادی این شهر را به دست بگیرد. اما بعد از دو روز آرامش، بار دیگر درگیری‌ها ازسرگرفته شد.اکنون این درگیری‌ها منجر به پیش‌روی تحریر الشام به سمت اطراف شهر اعزاز در بامداد سه‌شنبه (امروز) شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی