بازدید 4682
۵

اگر بخشی از وام بلوکه شد، چه کنیم؟

به گفته مسئولان بانکی، اگر درصدی از مبلغ وام‌گیرنده در سال‌های قبل بلوکه شده باشد، می‌توان شکایت کرد و مبلغ بلوکه شده را پس گرفت؛ در غیر اینصورت با بانک متخلف برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 18 October 2022


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، با وجود اینکه بانک مرکزی مجددا بر ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از وام در شبکه بانکی تاکید کرده است، برخی بانک‌ها این کار را انجام داده‌ و می دهند که به گفته مسئولان بانکی، اگر درصدی از مبلغ وام‌گیرنده در سال‌های قبل بلوکه شده باشد، می‌توان شکایت کرد و مبلغ بلوکه شده را پس گرفت؛ در غیر اینصورت با بانک متخلف برخورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین بخشنامه بانک مرکزی، بلوکه کردن بخشی از وام ممنوع است. البته پیش از این نیز، این موضوع در شبکه بانکی ممنوع بوده است.

علیرغم این ممنوعیت، مشاهدات میدانی از برخی بانک‌ها و گزارش وام گیرندگان حاکی از آن است که برخی بانک‌ها همچنان با عناوین دیگر چون "ضمانت ریالی" بخشی از وام یا سپرده متقاضیان را بلوکه می‌کنند و پیش از این هم مبلغی از وام متقاضیان نزد بانک بلوکه شده است.

در این بین برای مشتریانی که قبلا وام گرفته و بخشی از مبلغ وام شان نزد بانک بلوکه مانده، سوال ایجاد شده که بر اساس بخشنامه بانک مرکزی می توانند مبلغ بلوکه شده را از بانک مربوطه پس بگیرند یا خیر؟

در واکنش به این موضوع، بانک مرکزی اعلام کرد که اگر بانکی اعطای تسهیلات به فرد را مشروط به بلوکه کردن بخشی از مبلغ تسهیلات کند، از سال‌های گذشته ممنوع بوده و همچنان هم ممنوع است.

بدین معنا که این بخشنامه مربوط به زمان فعلی نیست و پیش از این هم قابلیت اجرا داشته و این اقدام ممنوع بوده است.

همچنین طبق توضیحات علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی، مواردی که در سال‌های قبل بوده و برخی بانک‌ها بخشی از مبلغ وام پرداختی را مسدود کرده‌اند، نیز مشمول ممنوعیت است و مشتریان در این زمینه می‌توانند به واحد رسیدگی به شکایات بانک مراجعه و مبلغ بلوکه شده را دریافت کنند، زیرا این موضوع در شبکه بانکی ممنوع است.

قیطاسی تاکید کرد که اگر این مبلغ بلوکه شده از وام پس داده نشود و بخشی از مبلغ وام مسدود شده باشد، حتما با بانک مربوطه برخورد می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
جهت اطلاع این بخشنامه اجرایی نمی باشد . اینجانب در سال 99 تسهیلاتی به مبلغ 30 میلیون تومان از بانک ملی شعبه آسمان دریافت کرده ام که مبلغ 3 میلیون تومان آن را بلوکه کرده است . هفته پیش در این زمینه شکایت کردم و بازرسی بانک مرکزی اعلام کردند وام اینجانب مربوط به سال 99 بوده و این بخشنامه شامل آن نمی شود و دلیل دیگری عنوان نمودند .
باز داغ ما را تازه کردید با این اخبار. کدام برخورد؟
ازسال 94تاالان مبلغ 6میلیون ازوام که گرفتم مسدودکردندگیرم الان برم شکایت کنم سوداین مدت چی میشه؟
در ابتدای سال جاری بانک ملت برای واریز وام ۱۵۰ میلیون تومانی به حساب وام گیرنده اول مبلغ ۱۸ میلیون تومان گرفته و بعد وام را به حساب نامیده واریز کرده است
من از بانک قرض الحسنه مهر ایران وام گرفتم. 30 میلیون به مدت 2 ماه خوابید بعد 30 تومان رو نگه داشت و به من 60 تومان وام داد. پریروز رفتم به رئیس بانک گفتم این آین نامه و و فلان. بهم گفت ما پول شما رو به شما برگردوندیم 30 تومان وام و 30 تومان پول خودتون. گفتم پس چرا دارم قسط 60 تومان رو میدم گفت ما بعد از آخرین قسط به شما 30 تومان هم می دهیم. فکرش رو بکنید یک لحظه فکر کردم تووی دانمارک زندگی می کنم بانک از من قسط میگیره با سود 4 درصد و برای من پول پس انداز می کنه. کجایی شهاب سنگ بیا و راحتمون کن.
بعد محترمانه گفت هر جا دوست داری شکایت کن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی