بازدید 31304
با تحولات منطقه و جهان

واکنش آمریکا به خبر استفاده از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین / اتهام انگلیس و فرانسه به ایران درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱/ اظهارات رابرت مالی درباره برجام/ واکنش روسیه به تحریم‌های احتمالی اروپا علیه ایران

واکنش آمریکا به خبر استفاده از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین، اتهام انگلیس و فرانسه به ایران درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱، اظهارات رابرت مالی درباره برجام، واکنش روسیه به تحریم‌های احتمالی اروپا علیه ایران و نشست فوری شورای امنیت درباره اوضاع هائیتی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 18 October 2022

واکنش آمریکا به خبر استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین/ اتهام انگلیس و فرانسه به ایران درباره نقض قطعنامه 2231/ اظهارات رابرت مالی درباره برجام/ واکنش روسیه به تحریم‌های احتمالی اروپا علیه ایران

بین الملل تابناک: واکنش آمریکا به خبر استفاده از پهپاد‌های ایران در جنگ اوکراین، اتهام انگلیس و فرانسه به ایران درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱، اظهارات رابرت مالی درباره برجام، واکنش روسیه به تحریم‌های احتمالی اروپا علیه ایران و نشست فوری شورای امنیت درباره اوضاع هائیتی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش آمریکا به خبر استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که پنتاگون نمی‌تواند تایید کند، پهپادهایی که روسیه برای هدف قرار دادن اوکراین استفاده می‌کند،‌ ساخت ایران است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های ارشد آمریکایی در روزهای اخیر، بارها به اتهام زنی علیه ایران پرداخته و مدعی شده‌اند که ایران به تامین پهپادهای تهاجمی برای روسیه پرداخته است؛ اتهامی که مقام‌های ایران بارها آن را تکذیب کرده‌اند.

از سوی دیگر «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه درباره هرگونه همکاری با ایران در خصوص پهپادها و موشک‌های بالستیک هشدار داد.

واکنش آمریکا به خبر استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین/ اتهام انگلیس و فرانسه به ایران درباره نقض قطعنامه 2231/ اظهارات رابرت مالی درباره برجام/ واکنش روسیه به تحریم‌های احتمالی اروپا علیه ایران

وی گفت: «هیچ تردیدی در خصوص تحریم ایران درباره گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ایران در حال تامین پهپاد برای روسیه بوده، نمی‌کنیم.»

پاتل در ادامه سخنانش گفت:‌ «همه طرف‌ها را از هرگونه تعامل با ایران در زمینه پهپادها و موشک‌های بالستیک برحذر می‌داریم.»

اتهام انگلیس و فرانسه به ایران درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱

یک روزنامه انگلیسی، بر پایه ادعاهای بی‌اساس و اثبات‌نشده گزارش داده لندن همانند فرانسه «اقدام ایران در ارسال پهپادهای جنگی به روسیه» را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌داند.

روزنامه گاردین گزارش داده، به رغم دیدگاه فرانسه و انگلیس مبنی بر اینکه ایران در حال نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است، برنامه‌ای برای ارجاع این پرونده به سازمان ملل وجود ندارد.

وزارت خارجه فرانسه هفته گذشته بر پایه ادعاهای رد شده در خصوص ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه مدعی شد، اقدام تهران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که برای تأیید توافق هسته‌ای برجام صادر شد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، پنجشنبه گذشته در نشست خبری روزانه گفت: «ما متوجه مقدار زیادی اطلاعات هستیم که به استفاده نیروهای مسلح روسیه از پهپادهای ایران در اوکراین اشاره می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «عرضه پهپاد از سوی ایران به روسیه، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.»

اظهارات رابرت مالی درباره برجام

«رابرت مالی»، نماینده آمریکا در امور ایران، اذعان کرد که احیای برنامه جامع اقدام مشترک و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، حتی در دستورکار واشنگتن هم نیست.

مالی بامداد سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» با اذعان به اینکه احیای توافق هسته‌ای ایران نه در دستورکار و نه تحت تمرکز واشنگتن هم نیست، مدعی شد که هیچ تحرکی در زمینه مذاکرات وین انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا معتقد است، باید از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کرد، گفت: «دیپلماسی، بهترین راه برای انجام این کار است. ما خواهیم دید که دولت آمریکا برای رسیدن به توافق متمایل است؛ اما در برهه کنونی، تمرکز روی چیزهای دیگر است، زیرا گفت‌وگوهای وین متوقف شده‌اند.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» به نقل از این مصاحبه، نماینده آمریکا در امور ایران مدعی شد:‌ «اما دلیل اینکه گفت‌وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده‌اند و اینکه هیچ حرکتی نمی‌کنند و در تمرکز ما نیستند، این است که ایران طی دو ماه گذشته موضعی در پیش گرفت که با بازگشت به توافق در تناقض بود.»

مالی در تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران و افزایش فشار افکار عمومی بر تهران، به تکرار ادعاهای بی‌اساس گذشته پرداخت: «آنها (ایران) خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند که هیچ ارتباطی با برجام ندارد. تا زمانی هم که این مساله ادامه داشته باشد، گفت‌وگوها متوقف خواهد بود.»

واکنش روسیه به تحریم‌های احتمالی اروپا علیه ایران

اظهارات تهدیدآمیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم علیه ایران به بهانه صادرات ادعایی پهپاد به روسیه، با واکنش مسکو همراه شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، شامگاه دوشنبه در واکنش به این اظهارات بورل، تحلیل کرد، او این ادعاها را برای منحرف کردن توجهات از خرابکاری در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» مطرح کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: «آیا بورل به انفجارهای نورد استریم رسیدگی کرده است؟ ظاهراً پس از اظهارات واشنگتن در مورد علاقه آمریکا به توقف عرضه گاز از طریق این خطوط لوله به اروپا، تمایل شدید اتحادیه اروپا به انجام تحقیقات در این زمینه کاملاً از بین رفته است. آنها تصمیم گرفتند برای انحراف توجهات، ناگهانی سراغ ایران بروند.»

نشست فوری شورای امنیت درباره اوضاع هائیتی

دوشنبه شب، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه‌ای فوری تشکیل دادند تا درباره اوضاع نابسامان هائیتی بحث و تبادل نظر کنند.

به گزارش تارنمای نشریه انگلیسی گاردین، خشونت گسترده گروه‌های تبهکار، شیوع وبا و تشدید قحطی هائیتی را با بحران جدی روبه رو کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای از اعضای شورای امنیت خواست ضمن حمایت از نیروهای پلیس هائیتی برای برخورد با باندهای تبهکار، تحریم‌هایی علیه سرکردگان این باندها اعمال شود.

در این نشست، قطعنامه پیشنهادی مکزیک و آمریکا درخصوص تحریم سرکردگان باندهای تبهکار به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

بنا بر اعلام سازمان بهداشت کشورهای آمریکای لاتین، وبا (نوعی عفونت باکتریایی که می‌تواند منجر به شروع سریع اسهال شدید و کم آبی بدن شود) تاکنون باعث فوت حداقل ۳۵ تن در هائیتی شده و بیش از ۶۰۰ مورد مشکوک یا تائید شده ابتلا به این بیماری در منطقه اطراف پورتو پرنس پایتخت هائیتی نیز دیده شده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که شمار فوتی‌های وبا در هائیتی بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

مداخله، کودتا و چپاول منابع کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب توسط دولت‌های آمریکا در ادوار مختلف آنچنان تلخ و تاریک در حافظه تاریخی مردم این منطقه حک شده است که نفی و رد و هشدار و محکوم کردن هرگونه اقدام و حتی اظهار نظر مقام‌های آمریکایی که ردپایی از مداخله داشته باشد را دائم از سوی مردمان آمریکای لاتین می‌شنویم.

بر اساس گزارش‌های منتشره، هائیتی یکی از فقیرترین و خشن ترین کشورهای جهان است و علاوه بر بحران اقتصادی، ویرانی و مرگ و میرِ ناشی از توفان‌های سهمگین استوایی، سال‌هاست درگیر اختلافات شدید سیاسی است.

این کشور با حدود ۲۸ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۱۲ میلیون جمعیت، بخشی از جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب در آمریکای لاتین را تشکیل می‌دهد و پایتخت آن شهر بندری «پورتوپرنس» است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰۲
یک پهبادرو از شماها جلوتر هستیم همین را هم تحمل ندارند.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
ما تو همه چی‌جلو هستیم اقتصاد، فرهنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
ما کلا از همه جلوییم اونم شش بر صفر
مسیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
کاش یه خبر از درست شدن اینترنت هم بذارید
خیلی بیشتر از اشوب گر ها این نبود اینترنت باعث ضرر به مردم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
آخه مردحسابی پهپاد به چه درد زندگیمون میخوره؟؟؟میزاریش سر سفره ات؟؟؟؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
نه تنها امریکا و اروپا تحمل ندارند حتی عمله هاشون هم تحمل ندارند از کامنت ها و منفی هاشون ببین البته 90 درصدشون فیک هستند
متاسفانه با ارسال سلاح به روسیه ایران را وارد بازی خطرناکی دارند میکنند که در آینده دودش به چشم مردم میرود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
روسیه بازنده است چرا همیشه ایران روی بازنده ها قمار می کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
پس چیزی از سیاست نمیدونی اظهار نظر نکن برو خونه بشین درست بخون افرین بابا جون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
همون روزهای اول چند تا از این همکاران ارزشی ما کلی با افتخار و غرور از ارسال پهبادها به روسیه در ازای ماهواره ای که چند هفته پیش به فضا ارسال شد صحبت می
کردند حالا بفرمایید تحویل بگیرید تحریم های جدید
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
نترس قرار نیست هر اقدامی با تایید آمریکا باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
هر نوع حمایت از روسیه به معنی حمایت از تجاوز است. تاریخ اثبات کرده است که متجاوز بهر حال شکست خواهد خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
در پاسخ به ناشناس ۱۱:۳۳
از وضع مملکت و اوضاع ملک مشخصه شما درسخونده ها چه کردید.ماشالله دانشمند به مملکت داریت بیشتر ادامه بده ...
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
یعنی الان اضهارات روسیه تایید کننده نقض قطعنامه توشط ایرانه؟ اینجا رو هم سوتی دادیم !
حمله ترکیبی یعنی هم تحریم هم محکومیت حقوق بشری هم عدم توافق برجام هم حمایت از اغتشاش گران هم تاسیس تلویزیون ماهواره ای فارسی زبان ضد ایران هم ... بی خود نیست کل دنیا دست شان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
اینو از اون کارگردان نمای عملی یاد گرفتی؟
باور کنیم که در دنیای امروز اهالی جنگل هم باید سلاح اتمی داشته باشند تا عده ای در باغ به آنها نخندند .
از تغییر لحن آمریکا به نظر میاد اتفاقاتی پشت پرده در حال رخ دادن است!!
ما مردم فقط خودمون رو داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
اگر خدا را قبول نداشته باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
اونها هم خدا را قبول دارند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
هر غلطی میخواهد بکنه
یکی نیست به اروپاییها بگه مگه از قطعنامه ۲۲۳۱ چیزی باقی گذاشتید که ایران بخواد نقض کنه. والله خیلی پررویی میخواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
خدا را که آنها هم دارتد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
این قطعنامه را ترامپ نقض و اروپا هم عملا تبعیت کرد.
فعلا تمرکز آمریکا روی ایجاد آشوب و اغتشاش و تجزیه ایران است و سلبریتی ها هم در خدمت گذاری حاضرند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
چه استقبال گرمي از نظر شما شد منفي مثبتها بسيار تراز
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
البته با ایدی های فیک بله ضد انقلاب و اشرار جلوترند ولی در میدان سوراخ موش میخرند
دادن سلاح شیمیایی و جنگنده و موشک به صدام چطور؟
اینا نقض قطعنامه و منشور سازمان ملل محسوب نمیشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
شما هم که دارید همون کار رو می کند... پس فرقتون چیه؟
اگر قرار بود مثل آمریکا بشیم که توی خیلی از زمینه ها باید مثل اونها می شدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
ناشناس ۱۰.۴۰
فرقش اینه که اوکراین میخواد بره تو تیم قلدرهای ناتو
تا به ایران و هرکی مخالفشونه زور بگن
همونطور که ۴۰ ساله دارن زور میگن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
ناشناس 11:06
40 ساله زور میگن
چون مسئولین ما بدون حساب و کتاب ساز مخالف می زنن و آروز مرگ برای این و اون می کنند و دنبال صدور انقلاب هستند
چرا نروژ را تحریم نمی کنند؟ یا نیوزیلند؟
یا همین امارات بیخ گوش خودمون؟
یه سری کشورها بی سر و صدا و بدون اینکه بخوان به صدور انقلابشون فکر کنند مرزهای علم و تکنولوژی رو جابجا کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
ناشناس ۱۲:۴۰
برو مطالعه کن ببین چند تا کشور تحریمن.
هر کی تو تیم اونا نیست تحریمه
عربستان تو عمرش یه هفته پیش یه بار یه تصمیم مخالف غرب گرفته.
میبینی که چطور صداشون دراومده
برو مطالعه کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
ناشناس ۱۲:۱۰
مصدق رو چرا اول تحریم و بعد سرنگون کردن؟
اونم مرگ بر آمریکا میگفت
یا چون نفت رو ملی کرد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
این هوادارهای غرب مگه مطالعه هم میکنن ، اگر کمی مطالعه میکردند حداقل افغانستان را بغل گوش خودشون میدیدند بعد از 20 سال امریکای تروریست چه بلایی سر مردم انجا اورد . گربه و سگشو برد ولی عمله های خودش را ول کرد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
نا شناس۱۱:۰۶ بازم دچار توهم دشمن تراشی شدید؟ وقتی ما هواپیمای اکراین را زدیم اکراین بالاترین درجه خویشتنداری رو از خودش نشون داد که اگر می خواست دشمنی کنه بهانه بسیار خوبی داشت ! در ضمن دشمنی روسیه واکراین چه ربطی به ما داره که ما رو وارد دعوا می کنی ؟!! از طرفی فعلا آنچه شاهدیم تحاوزگری روس‌ها ست که در پی یک سناریوی ساختگی به خاک اوکراین تحاوز کرد !! !
بعد از اظهارات رئیس‌جمهور چین رسما جنگ سرد ۲ آغاز شده و در همه ی زمینه ها چه فناوری و چه اقتصادی و سیاسی و نظامی و رسانه‌ای و و و
جنگ بی رحم هست چه بخوایم چه نخوایم روسیه و بریتانیا دشمن خونین ما مردم ایران هستند
هولوکاست ایرانی به خاطر بریتانیا در جنگ جهانی اول رو نباید یادمون بره
آمریکا هم در خلال جنگ جهانی دوم کشور مارو اشغال کرد
ملت ایران هوشیار باشید بجای جنگ داخلی به فکر دشمن ..... خارجی باشید

اونایی منفی میزنن ایرانی نیستن!
پاسخ ها
ع ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
قشنگ معلومه میخوان به ی بهانه‌ای ایران رو وارد میدان جنگ کنن جنگ جهانی دوم هم همینکار کردن گفتن ایران کنار آلمان در حالی که رضاشاه با هیتلر حتی ی بار هم همدیگر رو ندیدن
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
تو ایرانی نیستی .توده ای هستی که یادت رفته این روسیه بود که ایران رو اشغال کرد نه امریکا
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
توده ای بی سواد
در جنگ دوم جهانی روسیه شمال ایران تا میانه و انگلیس جنوب ایران تا میانه کشور را اشغال کردند انگلیس عقب نشست اما روسیه حاضر به پایان دادن اسغال ایران نبود ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل از شکایت ایران پشتیبانی کرد و روسیه از ترس آمریکا وادار به عقب نشینی از ایران و پایان دادن به اشغال کشورمان شد ا
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
انگلیس را جا انداختی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
جه حمایتی از امریکا و انکلیس تروریست میکنند ، موتور نسوزنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
جناب هلندی البته انگلیس همچنان نفت ارزان را غارت کرد و در سال 32 هم کودتا را با همکاری آمریکا ترتیب دادند
ارسال پهپاد و دفاع از تجاوز گر نقض آشکار شعارهای خود جمهوری اسلامی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
البته عامل جنگ توسعه طلبی ناتو وجنایات زلنسکی در مناطق روس نشین بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
روسیه در مرز خود می کوشد تهاجم آمریکایی که از لان طرف کره زمین آمده دفع کند . .
نه پهبادای ما نیستند هم رنگ زیاده... قبول نمی کنم...
ایران چه شد ؟
بنده هنوز یک اعتماد و اعتقاد نصف و نیمه داشتم. اگر این قضیه پهپادها درست باشه من دیگه هیچ اعتمادی به این حرفها نخواهم داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
اگه اعتقادت با یه پهپاد میره رو هوا بزا بره
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
شما اعتمادت به کانالهای لندنی است
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
تو از اول هم اعتقادی نداشتی بیخودی مایه نذار همان بهتر که نباشی
کلی خبر بود که ایران تکذیب کرده فروش سلاح به روسیه رو ... اگر این راست باشه دیگه مردم چه جوری ادعاهای مسئولین رو باور کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
مگه مردم هیچ حرفی از مسیولین را باور میکنند؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
حرفهای یک غربگدا ، این کشور اصلا روی شماها حسابی باز نکرده است که خودتونو قاطی میکنید برو دلارتو بگیر کامنت بذار
آمریکا رو در تمام زمینه ها شکست دادیم طبیعی هست که جوش‌ بیاره. باید گوش به زنگ باشیم برای جهاد در خاک آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
ساندیست رو تکون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
موش بخوردت !
اویسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
توهم زدی حسابی، بیش از نصف مردم زیر خط فقر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
برنامه 25 ساله حذف اسرائیل چی شد؟ طبق برنامه پیش میریم؟
اتحاد اعراب و اسرائیل چی؟
ناشناس
| Spain |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
قرص هات رو بجای هر شش ساعت
هر چهار ساعت بخور
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
داری شوخی میکنی بخندیم یا جدی جدی تحلیلی اینه!!!
اروپا در جنگ هشت ساله ایران با عراق هر چه قدر سلاح شیمییایی داشت روی ایرانی ها آزمایش کرد که ببیند چقدر سلاح کشتار جمعی شان کار آیی داره حالا اگر ایران هم چند تا پپاد داده باشه روسیه کار خلافی نکرده شما هم اکنون که چند سال از جنگ گذشته سری ببیمارستان میلاد بزنید تا ببینید جنایت اروپایی ها رانسبت بایرانی هاجوانهای آن زمان ما که اکنون پیر شده روی وینچر در روی تخت بیمارستان وتوی راه روهای بیمارستان دارند از دست آوردهای ارپایی ها رنج میکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
چون دانش نداری برو از کسانی که دانش دارند بپرس در جنگ عراق و ایران اروپا چه خطوط تولید مهماتی به ایران داد تا یاد بگیری نظر چرت ننویسی در ضمن سلاح شیمیایی بسیار ساده تولید می شه هر کشوری که خط تولید حشره کش داشته باشه سلاح شیمیایی هم می تونه تولید کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
شما که ادعای دانش داری نمیدانی که در طول جنک تامین کننده جنگنده های یشرفته صدام بوده و امکانات سلاح شیمیایی را شرکتهای آلمانی برایش فراهم کردند
حمله عربستان به یمن که از فقیر ترین کشورهای جهان است را این بربرهای اروپایی محکوم نکردند و میلیارد ها دلار اسلحه به گاو شیرده فروختند اما برای چشم ابی های اوکراین سینه چاک میدهند. وطن فروشهای داخلی هم یک بار با مردم یمن همدردی نکرده اند. جنگ روسیه با ناتو بازاری برای فروش اسلحه است و ما هم اگر بتوانیم باید از ان سود ببریم . خسارت به دو طرف این جنگ هم به نفع ما است. اگر این جنگ کل اروپا را در درگیر کند به تفع همه ملتهایی است که در چتد قرن گذشته مورد تهاجم وحشی های اروپایی و امریکایی قرار گرفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
عربستان با درخواست رسمی دولت یمن در این کشور مداخله کرد
مثل درخواست رسمی دولت سوریه از ایران!
اما حمله روسیه به اوکریان یک تهاجم نظامی یکطرفه و نقض تمامی قوانین بین المللی بود عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
این همه راه برای کسب درآمد را به راحتی از دست دادیم ومسئولین آخ هم نگفتند حالا دمداز بازار فروش سلاح می زنید !!
آمریکا زالو صفت و رسانه های وابسته همیشه در حال عوام فریبی هستند و با تشکیل شبکه های تلوزیونی سعی در ایجاد ناامنی و شورش و جنگ های داخلی در کشورهای منطقه هستند نمونه بارز آن عراق و افغانستان و لیبی
اگه ارسال سلاح برای روسیه صحت داشته باشه که احتمالش زیاده در این صورت باید از ته قلب تاسف خورد چون مهر تایید دیگری است بر اینکه تو این کشور مردم و دولت کاره ای نیستند.
سلام گفتم نظر بگیرند علان کردن اروپا چیش خورده
ارسال پهپاد و دفاع از تجاوز گر نقض آشکار شعارهای خود جمهوری اسلامی است.
جهت رفع نقض شعار، داستان را اینگونه میشود وارونه کرد شاید پهباد های ایران ساخت روسیه است که قبلا خریداری شده است
بنام ساخت ایران و اینها که در اوکراین استفاده میشوند ساخت خود روس ها است۰
سلام
دوستانی که حتی از ترس یه خبر این طوری کامنت می زنن که نباید ایران به روسیه سلاح ارسال میکرده.
به فرض این که سلاح هم ارسال کرده باشه به انگلیس و آمریکا چه ارتباطی داره؟
چرا ترکیه ارسال میکنه هیچکس صحبت نمیکنه ولی همه در برابر ایران موضع گیری میکنن.
آمریکا تمام خلیج فارس رو مسلح کرده بر علیه ایران ولی کسی جرات نداره حتی اشاره کنه به این موضوع ولی همه در برابر این حرکت ایران جبهه گیری می کنن.
خواهش بی وطن نباشین. هر کجای دنیا برین ایرانی هستین
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
چیزی که عقل تو بهش نمی رسه اینه که جمهوری اسلامی با اوکراین رابطه رسمی داشت و تجاوز روسیه به اوکراین نیز محرزه و مجمع عمومی سازمان ملل هم اشغال اوکراین رو قاطعانه محکوم کرد و فقط چهار کشور حاضر شدن از تجاوز روسیه حمایت کنند نماینده جمهوری اسلامی هم که ترجیه داد غایب باشه!!!! بنابراین کمک غربی ها به اوکراین کمک به یک کشور تحت تجاوز روسیه است و کمک جمهوری اسلامی کمک به یک متجاوزه امیدوارم اینقدر عقلت برسه که درک کنی سمت متجاوزی ایستادن که دنیا محکومش کرده یعنی چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
دلیلش اینه که ما بارها رفتار مشابه رو از طرف غربی ها محکوم کردیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
ناشناس 13.22یجای کارت میلنگه !
خوبه چند وقت پیش به به و چه چه می کردند از صادرات چشمگیر پهپاد و هنوز هم خبرش در آرشیو تابناک هست جماعت روس پرست و روس پناه هم که وقتی ۳۰ تا پهپاد انتخاری به سمت اوکراین شلیک می شد یکیش به هدف می خورد کلی ذوق می کردن که ببینید چه چیزی ساخته ایم .
حالا که کار داره بیخ پیدا می کنه شب و روز دارن تکذیب می کنند که ما پهپاد یک بار مصرف به روسیه ندادیم در حالی که عکس این پهپاد ها در ایران و در رژه ها و نمایشگاههایی که برگزار کرده بودن هست و با پهپاد هایی که اوکراین سالم سرنگون کرده مو نمی زنه و فقط روسیه روش رنگ زده و نام روسی گذاشته و هیچ شک و تردیدی برای دنیا باقی نمونده که این پهپاد ها رو جمهوری اسلامی به روسیه داده و خودبخود جمهوری اسلامی خودشو شریک تجاوز روسیه به اوکراین کرده و عواقب سنگین برای جمهوری اسلامی هم خواهد داشت خصوصا با موج سنگین نارضایتی مردم هم که داریم می بینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
متاسفانه از چاله افتادن تو چاه امدن ما روسیه به جنگ سوریه سوق دادیم حالا اونا مارو درگیر بزرگترین جنگ کره زمین کردن شروع جنگ جهانی سوم حتی ایلان ماسک چندین بار از اکراین درخواست کرده بیخیال کریمه بشه چون جنگ هسته ای یعنی پایان دنیا
من نمیتوانم باور کنم که روسها نیاز به پهپاد ایران داشته باشد
روسها نزدیک به ۷۰ سال زندگی مردمش را فدای قدرت طلبی جهانی کرد در تنها چیزی که پیشرفت داشتند در تولید انواع اسلحه هوا پیما و موشک و ...نه تامین کامل غذای مردم و اقتصاد انها دغدغه داشتند انها حتی در مسله خط لوله گاز و نفت تکنولوژی ایجاد انرا نداشتند و زیر دریایی اتمی انها در قطب شمال
از کار افتاد و با تعداد زیادی پرسنل نابود شدند و تنها توانستند که ختمی بگیرند پر بدک نبود این چنین کشوری که حتی گندم نان مردم را نمیتوانست تامین کند و فقط در وسایل کشتار جمعی و فردی پیشرفت داشت چگونه نیاز به پهپاد ایرانی دارد
مسله این ست که روسیه در حال ساختن شریک جرم در کشتار مردم اکراین است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
کشوری که حتی گندم نان مردم را نمیتوانست تامین کند؟ مرد حسابی روسیه گندم تمام دنیا را تامین می کنه. چرا آخه بدون مطالعه و همین طور الکی چرت و پرت می نویسید؟ مگر در آلبانی برای هر کامنت اینطوری که چقدر پول میدن.
به هر حال طبق مقررات فروش تجهیزات نظامی به کشورهای متخاصم ممنوع است و کار اشتباهی است و به شخصه مخالف فروش سلاح هستم ولی خود این کشورها بعلاوه روسیه در هشت سال جنگ تحمیلی به عراق پیشرفته ترین سلاح های متعارف و غیر متعارف شیمیایی را فروختند و هیچکس اعتراض نکرد یک بام و دو هوا که میگن همینه .
خودتون انبار سلاح های هسته ای دارید سلاح جنگی دارید هر غلطی دلتون میخاد میکنید ایران خیلی خوب کاری کرده سلاح داره امیدوارم هسته ای هم داشته باشه این دنیای خراب شده قانون جنگله و زور میشناسه شماها هنتون یه مشت زورگوی هستید
روسیه نیاز ضروری ای به پهبادهای ایرانی نداشت فقط با شبطنت قصد داشت ایران را وارد جنگ کراین کند و شریکی برای خود پیدا کند
پاسخ ها
خسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
وقتی مفتی باشه چرا قبول نکنه.اگه لازم بدونه هزینه تجاوزش را هم از ما طلب میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
آمریکا و روسیه در اوکراین سرشاخ شده اند و ادامه آن ، فشار به ایران را کم می کند. حد اقل همگرایی روسیه و آمریکا علیه ایران از بین رفته است و ایران مانند سی سال اخیر زیر ضرب مستقیم جهان خواران انگلو آمریکن نیست .
اروپایی‌ها می خواهند ایران را با اتهام های عجیب و غریب قربانی تامین گاز و انرژی خود کنند
با داعش نتوانستند کاری به پیش ببرند لذا آشوب های اخیر را
فرصت مغتنمی برای تسلط بر نفت و گاز خاورمیانه می دانند
پس به این منظور باید از سد ایران واحد و قدرتمند عبور کنند .
هم وطنان نباید به سرباز مفت و بلند گوی دشمن تبدیل شوند
ما کلا خیلی خوب هستیم. چشم ندارند ببینند
واتساپ رو سریع باز کنید الان چند روز هست که از دوست‌ دخترام خبری ندارم خیلی نگرانشون هستم به خدا زندگیم تلخ و مختل شده دیگه خسته شدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
تا حالا پریدن دیگه
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
خودتو مسخره کن
خسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
ضمن رعایت شئونات اخلاقی و حجاب کامل بیارشون تو روبیکا یا ایگپ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
درسته هر کامنتی هفت تومنه ولی سعی کن پولت حلال باشه. صرفا برای پول گرفتن کامنت نذار
خدا کنه به بمب هسته ای دست پیدا کنیم و این بار مفت به خاطر یه کاغذ پاره از دستش ندیم.
مطمئن باشید اگه برجام بشه، کمتر از یکسال به بهانه های دیگه از این توافق منحوس خارج میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
پس چرا اینقدر زور میزنید که برجام دوباره فعال بشه؟
سیاست مدار فقط اردوغان که هم عضو ناتو است هم روسیه را میدوشه حرفش همه جا خریدار داره
آقای معاون وزیر ارتباطات حالش خوبه؟ به مردمی که سال ها داشتند از طریق اینستاگرام.بیزینس.انجام می دادند به آنها می گویدشما باید فکر چنین روزی را می کردید
خرید پهپاد از طرف روسیه یک یارکشی و دام برای ایران بود والا آنها نیازی به سلاح های ماندارند بد جور رو دست خوردیم از روسها
چرا از چینی ها نخریدند
بیشتر نظراتی که در تابناک منتشر می شود دقیقا مطالبی است که در تلویزیون سعودی نشنال به خورد ملت می دهند.
احتمال دارد سانسورچی محترم با این افراد هم نظر باشد.
روسیه کار درستی کرده به اوکراین حمله کرده چون داره از حقش دفاع می کنه و برای نازی زدایی حمله کرده ولی ایران نباید از روسیه حمایت کنه هرچند اگه روسیه و چین نابود بشه آمریکا به تمام جهان حمله می کنه . ایران هم اکنون تو اوضاع بدی قرار داره و باید در درجه اول تحریم هارو به نحوی که به نفع ما باشه از بین ببره و مثل هم اکنون تو بعضی حوضه ها بر تحریم ها عمل برعکس بشون بده و پیشرفت کنه و البته ایران باید جلوی شورش هایی که آمریکا به هدف تجزیه ایران راه انداخته غلبه کنه و جلوش رو بگیره و از تک محصولی بودن هم در بیاد و تمرکزش رو روی آموزش و پرورش بهتر نسل جوان ، رفاه و اقتصادش بزاره اگه ایران از این سه نظر خوب بشه و البته حقوق نوابغ رو زیاد کنه و بهش بها بده دیگه مغز های فراری هم نداریم
(( زنده باد ایران و ایرانی ))
هم وطن فریب ظاهر غرب را نخور،غرب به دنبال قیچی کردن ایران بزرگ است آنها از قدرت کشور ما در ترس و وحشت دارد به دنبال این است که از داخل کشور امنیت ما را هدف بگیرد.این از طریق نظامی شکست خورده، ما همه باهم متحد هستیم وگوش به فرمان رهبر عزیزمان هستیم مرگ بر آمریکا
تابناک جان چرا همه نظرات رو نمی نویسی فقط اونایی رو که حد وسط رو گرفتن می نویسی عزیزم!
دوستانی که مزدور غرب هستن و دم از محکومیت جنگ اوکراین به وسیله جهان میزنن پس چرا همه فریاد می زنن امریکا اب و غذا رو از ایران گرفته ولی ساکت هستن و صداشون درنمیاد؟
خبریه؟
جهان کیا هستن؟
اگه یک کار درست جمهوری اسلامی کرده باشه تو این ۴۰ سال همین ارسال پهباد است که فرستاده .
ببهتره به اوکراین هم ارسال بشه.
چیزی که عقل دوستان بهش نمیرسه و فقط در حد شبکه بی بی سی صحبت می کنن سیاسته
پس ساکت وایسن یه گوشه ای و تماشا کنن؟
متاسفانه مسئولین کشور ما با مردم صداقت لازم را ندارند.
مابایدبمب اتم بسازیم ،اگربخاطرپهبادتحریم کردن دیگه النی موشک به روسیه بدییم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس