بازدید 4400

نمد سنتی گیلان و نمایندگی های مختلف آن در سراسر کشور

نمد یکی از زیر اندازهای بسیار زیبا و در عین حال بسیار مفید برای بدن می باشد، نمد در برابر سرما بسیار مقاوم است.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 17 October 2022

بسیاری از افراد مایل به استفاده از نمونه های بزرگ نمد می باشند که از آن به عنوان گلیم فرش یا زیر انداز استفاده می کنند و دکوراسیون خاص و متفاوتی را برای منزل خود به وجود می آورند برخی دیگر از افراد نیز برای این امر از نمونه های کوچک تر آن استفاده می کنند که به عنوان پا دری یا دم دری استفاده می شوند.

از ویژگیهای بارز لباسهای نمدی است که در تابستانها خنک و در زمستانها گرم می باشد، افرادی که می خواهند نمد را تهیه کنند به این صورت عمل می کنند که ابتدا نقش مورد نظرشان را با پشمهای رنگی بر روی یک پارچه ی کرباس قرار می دهند سپس پشمها و را بر روی پارچه می پیچند.

نمد سنتی گیلان و نمایندگی های مختلف آن در سراسر کشور

به دلیل اینکه نمدها در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند، قیمت نمد سنتی را نمی توان به طور مشخص شده اعلام کرد و بستگی به سایز و طرح به کار رفته در آن نمد دارد. سپس بر روی آن مقداری آب جوش می ریزند و کار را مدام فشار می دهند تا نمد به وجود بیاید.

در برخی از مناطق ایران در هنگام مالیدن نمد از کتیرا استفاده می کنند و برخی دیگر نیز از صابون و مایع ظرفشویی استفاده می کنند که محیط را قلیای سازند و باعث می شود رشته ها بهتر به یکدیگر گره بخورند.

در هنگام تهیه ی نمد باید از یک زمین صاف و مسطح کمک گرفت که به دور از وزش باد و غیره باشد سپس کف زمین را یک تکه پارچه ضخیم یا گونی پهن می کنند و بعد اقدام به ساخت نمد می کنند.

نمد سنتی گیلان

دامپروری در بسیاری از شهرهای کشور رونقی بسیار دارد و در شهر گیلان نیز می توان این صنعت را همچنان زنده دید، تولید کننده گیلانی با استفاده از پشم گوسفندان اقدام به تولید نمد سنتی گیلان درجه یک نموده و انواع این محصول پر طرفدار را با قیمت بسیار مناسب در تمام بازارها در سراسر کشور توزیع کرده است.

نمد سنتی گیلان و نمایندگی های مختلف آن در سراسر کشور

تشک و نمد سنتی گیلان توسط روستاییان و در نقشهای بسیار زیبا و به صورت سنتی و حتی نقش‌های جدید در انواع رنگ و طرح با سایزهای متنوع تولید و در بازارهای سراسر کشور توزیع می شود.

تولیدکنندگان گیلانی با استفاده از بهترین و مرغوب ترین نوع پشم اقدام به تولید انواع نمد در سایزهای متنوع کرده و نمد را با قیمتهایی متفاوت در اختیار مشتریان گذاشته اند.

بنابراین تمام مصرف کنندگان می توانند از نمونه های مختلف نمد با قیمت های مختلف استفاده کنند.

تولیدات گیلانی را می توان در تمام مراکز فروش در تمام شهرها مشاهده نمود و یا این که از انواع نمد تولید شده در این شهر به صورت آنلاین و اینترنتی دیدن کرد و در صورت تمایل و نیاز نمد سنتی را به صورت تک و یا در تعداد در سایت مخصوص سفارش داد.

تولید کننده یکی از بهترین نمدها را از پشم گوسفندانی که گاه خود پرورش می دهد و در ابعاد و اندازه های مختلف و به شکل دایره، مستطیل و بیضی تولید کرده است مردمان روستا و عشایر معمولا و به دلیل گرمای مطبوع نمد از این زیرانداز بسیار استفاده می کنند.

کناره نمدی اصفهان

مطمئنا شما نیز از اهمیت محصولات سنتی نظیر کناره نمدی اصفهان مطلع می باشید و می دانید که این محصول دارای استفاده و کاربرد بسیار بالایی در بین عموم می باشد از این رو بسیاری از تولیدی های موجود در کشور در تلاشند تا محصولی تولید و ارائه دهند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

نمد سنتی گیلان و نمایندگی های مختلف آن در سراسر کشور

بیشتر کناره ها از جنس نمد و مخمل تهیه می شوند و جنس مواد بکار رفته در این محصول مستقیما با کیفیت آن مرتبط می باشد و در اکثر فضاها و مکانهای سنتی از کناره نمدی اصفهان برای تزئین و زیباسازی مکان استفاده می شود.

کناره نمدی دارای فروش بسیار بالایی بوده و دوام بسیار بالایی نیز دارا می باشد و بسیاری از این دست از محصولات به دلیل کیفیت بسیار بالا جزو کالاهای صادراتی نیز محسوب می شوند و بسیاری از تجار توانستند سود بسیار زیادی را از تجارت این نوع از محصولات نصیب خود نمایند.

انوع دیگری از این محصول تحت نام تشک کناره نمدی نیز تولید می شوند که یکی از بهترین محصولات برای عایق گرما و سرما مورد استفاده قرار می گیرد و از نمد که در گذشته نیز بسیار استفاده می شد که نوعی الیاف سنتی می باشد و به عقیده بسیاری از افراد باتجربه نمد می تواند از درد مفاصل جلوگیری کرده و همچنین می تواند از کمر درد و رماتیسم را نیز درمان نماید و به نوعی این محصول نسل جدیدی از کفپوشها به حساب می آید و در دستگاه های بسیار مخصوص الیاف آن به یکدیگر تنیده و کنار هم قرار می گیرند تا محصولی تحت عنوان کناره نمدی تولید شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی