بازدید 197627
با دویست و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن 65 هزار نیروی روس در جنگ اوکراین/کشته شدن 11 سرباز روسیه توسط همرزمانشان/ درخواست چین از شهروندانش برای ترک فوری اوکراین

دویست و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ 16 October 2022

کشته شدن 65 هزار نیروی روس در جنگ اوکراین/کشته شدن 11 سرباز روسیه توسط همرزمانشان

بین الملل تابناک: دویست و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

ارتش آلمان درصدد آموزش ۵۰۰۰سرباز اوکراینی
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۲۱:۲۰

رسانه‌های روس می‌گویند که نیروهای مسلح آلمان در حال برنامه ریزی برای آموزش ۵۰۰۰ سرباز اوکراینی در چارچوب مأموریت کمک نظامی غرب به کی‌یف هستند.

به گزارش ریانووستی، نیروهای آلمانی قصد دارند در چارچوب یک برنامه آموزشی که توسط اتحادیه اروپا اجرا می شود، ۵۰۰۰ سرباز اوکراینی را آموزش دهند.

در همین رابطه شبکه تلویزیونی «ان.تی.وی» گزارش داد که نیروهای تازه استخدام شده در اوکراین باید بتوانند آموزش‌های اولیه را طی کنند؛ در حالی که به سربازان با تجربه تر آموزش‌های ویژه داده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این آموزش شامل استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی IRIS-T SLM است که قبلاً در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته بود.

گفته می شود که در مجموع ۱۵ هزار سرباز از سراسر اروپا آموزش خواهند دید که ۵۰۰۰ نفر از اوکراین هستند.

جوزپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت که امیدوار است بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین و آغاز یک مأموریت آموزشی برای ارتش اوکراین در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۷ اکتبر در لوکزامبورگ تصویب شود.

واکنش عربستان به ادعای حمایت از روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۲۰:۵۰

«خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی روز یکشنبه اتهامات مطرح شده علیه این کشور در حمایت از روسیه را رد کرد.

وی در سخنانی گفت: «از اتهامات مطرح شده علیه ریاض در حمایت از روسیه در جنگ اوکراین تعجب می‌کنیم. این اتهامات نادرست حتی از سوی دولت اوکراین نیز مطرح نشده است».

وزیر دفاع سعودی در ادامه سخنانش گفت: «تصمیم اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت صرفا با انگیزه‌های اقتصادی اتخاذ شده اما برخی عربستان سعودی را به حمایت از روسیه متهم کرده‌اند. ایران نیز عضو اوپک بوده ایا این به این معنا خواهد بود که عربستان نیز در کنار ایران ایستاده است؟»

هفته گذشته بود که سازمان اوپک پلاس اعلام کرد تولید نفت خود را کاهش می‌دهد. در پی اعلام این تصمیم، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت این اقدام عواقبی برای روابط واشنگتن و ریاض در پی خواهد داشت.

وزارت خارجه عربستان در واکنش به این اظهارات بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که هرگونه اظهارات درباره جانبداری ریاض در نزاع‌های بین‌المللی پس از تصمیم اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید نفت را رد می‌کند؛ این اظهارات مبتنی بر واقعیت نیست. تصمیم اوپک پلاس به اجماع همه کشورهای عضو این مجموعه گرفته شده نه توسط یک کشور.

تعطیلی سفارت صربستان در اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۹:۱۰

سفارت صربستان در اوکراین اعلام کرد، به طور موقت برای تضمین امنیت کارمندان خود کار خود را در کی‌یف تعطیل کرده است.

به گزارش آناتولی، دولت صربستان روز یکشنبه سفارت خود را در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین تعطیل کرد. صربستان گفته این اقدام به طور موقتی برای تضمین امنیت کارمندانش در خاک اوکراین صورت گرفته است.

سفارت صربستان در اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا زمانی که شرایط بازگشت به اوکراین فراهم نشود، از بلگراد به ماموریت خود ادامه خواهد داد.

این سفارتخانه در بیانیه خود خطاب به شهروندان صرب که در خاک اوکراین هستند، گفت از کشورهای همسایه اوکراین خدمات مربوط به روادید را انجام خواهد داد.

دولت صربستان به شهروندان خود توصیه کرده است که سفر خود را به اوکراین به تعویق اندازند.

مقابله روسیه با پیشروی ارتش اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۷:۵۵

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهایش، تلاش نیروهای نظامی اوکراین را برای پیشروی در مناطق دونتسک، خرسون و میکولایف با وارد کردن آسیب های چشمگیر به آنان، خنثی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ روسیه همچنین اعلام کرده که با استفاده از جنگ افزارهای دوربرد دقیق و نقطه زن به حملات هوایی به اهداف نظامی و انرژی اوکراین ادامه می دهد. این حملات به اهدافشان دست یافته اند و همه اهداف تعیین شده نابود شده است.

وزارت دفاع روسیه افزوده است که نیروهای ارتش این کشور ضمن حفظ مواضع خود طی درگیری های شدید در منطقه خرسون، به مواضع نیروهای اوکراین در این منطقه آسیب رسانده اند و در منطقه خارکیف اوکراین، سه قبضه توپ هوویتزر ساخت آمریکا و گذرگاه روی رودخانه اوسکیل را که توسط نیروهای اوکراین برای گذر نیروهای ذخیره و مهمات ساخته شده بود، از بین برده است.

این رود از میان دونباس به سوی سیورکسی دونتز در جنوب اوکراین جریان دارد.

استقرار 9 هزار نظامی روس بلاروس در مرز با اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۶:۵۰

طبق اعلامیه وزارت دفاع بلاروس، قرار است تقریباً ۹ هزار نیروی نظامی روسیه در کشور بلاروس مستقر شوند.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع کشور بلاروس روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحت توافق با دولت روسیه تقریباً ۹هزار نفر از نیروهای نظامی این کشور را در خاک خود مستقر خواهد کرد. قرار است نیروهای روسی در تمرینات نظامی مشترکی با ارتش بلاروس شرکت کنند.

این وزارتخانه اعلام کرده است که نیروهای نظامی روسیه برای تقویت ارتش بلاروس در دفاع از حملات احتمالی نیروهای خارجی وارد خاک این کشور شده اند.

وزارت دفاع بلاروس روز شنبه اعلام کرد، اولین کاروان نظامیان روسی وارد خاک این کشور شده است. مسکو و مینسک در اوایل این هفته برای استقرار یک نیروی مشترک در پاسخ به افزایش فعالیت نظامی ناتو در مرز بلاروس توافق کردند.

والری رونکو رئیس بخش همکاری های نظامی بین المللی وزارت دفاع بلاروس با انتشار پیامی توئیتری نوشت: نخستین کاروان روسی وارد خاک بلاروس شدند و قرار است ظرف روزهای آینده همه نظامیان در پایگاه‌های خود مستقر شوند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، هفته گذشته با اشاره به تهدیدات اوکراین و غرب گفت که نظامیان ارتش این کشور با نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین مستقر خواهند شد.

وزارت دفاع بلاروس دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از تصمیم استقرار نیروهای روسیه در بلاروس تقویت اتحاد مشترک و دفاع از مرزهای دو کشور در مقابل تحرکات نظامی ناتو است.

درخواست چین از شهروندانش برای ترک فوری اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۳:۴۳

روزنامه گلوبال تایمز به نقل از وزارت خارجه چین نوشت که این وزارتخانه از شهروندان چینی ساکن اوکراین خواست تا این کشور را فورا ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین و همچنین سفارت چین در اوکراین روز شنبه از شهرواندان چینی ساکن اوکراین خواست تا این کشور را ترک کنند و همچنین این سفارت افزود که می‌تواند به خروج مردم چینی از اوکراین کمک کند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه گفت که پکن نسبت به "تنش‌زدایی سریع وضعیت در اوکراین" امیدوار است.

لوکاشنکو: حل مناقشه اوکراین ظرف یک هفته امکان‌پذیر است
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۳:۴۲

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در مصاحبه ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) با شبکه «ان‌بی‌سی» در حاشیه نشست کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در آستانه پایتخت قزاقستان گفت راه‌حل برای درگیری در اوکراین می‌تواند در ظرف یک هفته پیدا شود.

به نوشته خبرگزاری دولتی «دلتا»، رئیس‌جمهور بلاروس گفت: همه چیز به آمریکا و انگلیس بستگی دارد. اگر فردا به این درک برسید که باید سر میز مذاکره بنشینیم و راه‌حلی بیابیم، باور کنید، در طول یک هفته راه‌حلی خواهیم یافت.

از لوکاشنکو همچنین درباره ادعاهای اوکراین در خصوص گورهای جمعی و شکنجه سوال شد. وی در پاسخ گفت: می‌دانید جنگ اطلاعاتی در جریان است. اوکراینی‌ها درباره گور جمعی، جنایاتی که طرف روس مرتکب شده، صحبت می‌کنند. طرف روس هم جنایات جمعی انجام شده توسط طرف اوکراینی را فاش می‌کند. این‌ها حملات اطلاعاتی معمول علیه یکدیگر است. جنگ در جریان است. در نتیجه این جنگ، در طول این جنگ هر چیزی ممکن است، از جمله چیزی که شما گفتید.

او در ادامه با تاکید بر این که «اولین چیزی که اهمیت دارد متوقف کردن جنگ و یافتن راهی برای خروج از آن است نه صحبت درباره این که چقدر اوضاع بد است»... افزود: مردم هر روز می‌میرند. بیایید جنگ را متوقف کنیم و به توافق برسیم. بعد بررسی خواهیم کرد چه کسی درست می‌گوید و چه کسی غلط. فکر می‌کنم فرمول عادی این باشد.

لوکاشنکو در خصوص مذاکرات صلح هم بار دیگر با تاکید بر در اولویت قرار داشتن توقف جنگ، گفت: روند مذاکرات آغاز شد اما بعد متوقف شد. زلنسکی از مذاکرات منع شد. توسط چه کسی؟ او مستقل نیست.

لوکاشنکو در این مصاحبه همچنین گفته بود نه بلاروس نه روسیه نمی‌خواهند شدت تنش در وضعیت فعلی بیشتر شود اما در واکنش به اقدامات غرب مجبور به دفاع از خودشان هستند.

وی در این خصوص توضیح داد: هیچ نوع از تشدید تنش را خواستار نیستم. با ولادیمیر پوتین صحبت کوتاهی درباره این مساله داشته‌ایم. هیچ کس چنین چیزی نمی‌خواهد. نه بلاروس نه روسیه. جان انسان‌ها برای ما با ارزش است. اما حتما درک می‌کنید مساله تنها وابسته به ما نیست. به مجرد اینکه کشورهای غربی تصمیم به مقابله با تشدید تنش بگیرند دیگر تنشی وجود نخواهد داشت. ما اصرار بر تشدید تنش نداریم، ما تنها از خودمان دفاع می‌کنیم.

بلاروس پیش‌تر گفته بود که اوکراین در حال طراحی برای حمله به این کشور است. لوکاشنکو سپس اعلام کرد در پی تشدید تنش در مرزهای غربی این کشور، او و همتای روسش بر سر استقرار یک گروه نظامی مشترک توافق کردند.

وی در این مصاحبه تصریح کرد بلاروس در پاسخ به وضعیت جدید، تدابیر ضد تروریستی در پیش گرفته و استقرار نیروی مشترک منطقه‌ای با روسیه را در سمت غرب شروع کرده است. او مکان دقیق استقرار این نیرو را فاش نکرد و گفت، «هسته» آن را سربازان بلاروسی تشکیل می‌دهند که مورد حمایت واحدهای روسی هستند.

لوکاشکنو تاکید کرد نیروهای بلاروس به اوکراین اجازه نخواهند داد از طریق خاک بلاروس به روسیه حمله کند. رئیس‌جمهور بلاروس اظهار داشت: حتی اگر هم ما به این درگیری کشیده‌ شویم، می‌توانیم موضعمان را حفظ کنیم. ما خط مقدم عملیات را حفظ خواهیم کرد.

تغییر موضع ایلان ماسک درباره هزینه اینترنت ماهواره‌ای اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۱۳:۴۱

کارآفرین جنجالی آمریکایی در توییتی خبر داد که کماکان هزینه خدمات اینترنت ماهواره ای "استارلینک" در اوکراین را تقبل خواهد کرد.

تارنمای سی ان ان گزارش داد که ایلان ماسک در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای توییت کرد که شرکت اسپیس ایکس به ارائه رایگان خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین ادامه می دهد.

ماسک نوشت: به جهنم.. با وجود آنکه استارلینک کماکان ضرر می‌کند و شرکت‌های دیگر میلیاردها دلار از مالیات مردم را دریافت می کنند، ما به ارائه رایگان (اینترنت ماهواره ای استارلینک) به دولت اوکراین ادامه می دهیم.

شرکت اسپیس ایکس به تارگی اعلام کرده بود که دیگر قادر به پرداخت هزینه اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین نبوده و چنانچه آمریکا خواهان ادامه این سرویس در آن کشور است، پنتاگون باید پرداخت هزینه آن را تقبل کند.

گیرنده‌های استارلینک از فصل بهار گذشته اقدام به ارائه خدمات اینترنتی در اوکراین نموده و این سرویس برای ارتش اوکراین به شدت حیاتی بوده است.

تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار گیرنده ماهواره استارلینک برای ارائه خدمات اینترنتی در اختیار اوکراین قرار گرفته و ایلان ماسک رئیس این شرکت فضایی، درتوئیتی اعلام کرده بود: انجام این خدمات برای شرکت اسپیس ایکس ۸۰ میلیون دلاری هزینه در برداشته که تاپایان سال جاری میلادی به ۱۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

مدیر فروش شرکت اسپیس ایکس در شهریور گذشته به وزارت دفاع آمریکا نامه ای فرستاده و آشکارا در ارتباط با پرداخت هزینه این سرویس اینترنت ماهواره ای نوشته بود: "ما در وضعی نیستیم که گیرنده های بیشتری به اوکراین خیرات کنیم و یا برای یک دوره نامحدود هزینه های آن را بر عهده بگیریم. "

کشته شدن 65 هزار نیروی روس در جنگ اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نطق شبانه شنبه شب خود ضمن اظهار تاسف از ادامه حملات روس‌ها به مناطق شهری اوکراین و قطع شبکه برق این شهرها، مدعی شد: ارتش اوکراین تاکنون ۶۵ هزار سرباز و نظامی روس را از بین برده است.

به گزارش تارنمای نشریه هیل، رئیس‌جمهور اوکراین در نطق شبانه خود افزود: بسیاری از شهروندان روسیه جان خود را دادند تا هزینه نادیده گرفتن واقعیت از سوی تعداد انگشت شماری از هموطنانشان در کرملین را بپردازند.»

زلنسکی ماه گذشته و کمی بیش از سه هفته قبل از سخنرانی شنبه شب خود تخمین زده بود که ۵۵ هزار سرباز روس در درگیری‌های روسیه و اوکراین کشته شده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه با ابراز تاسف نسبت به حملات دو روز گذشته روسیه به مناطقی از جمله دونباس، زاپروژیا، میکولایف، خارکف، سومی، کی‌یف و دنیپروپتروفسک، گفت: متاسفانه تخریب و تلفات از سوی روسیه ادامه دارد.

روسیه در اوایل صبح شنبه یک تاسیسات انرژی در کی‌یف را گلوله باران کرد که باعث شد مقام‌های این استان از ساکنان آن بخواهند استفاده خود را از برق محدود کنند.

زلنسکی در سخنرانی خود افزود: «اگر چه در برخی از شهرها و مناطق ما شرکت‌های برق همچنان مجبور به محدود کردن عرضه برق برای حفظ ثبات سیستم هستند اما ما هر کاری را خواهیم کرد تا توانایی‌های فنی برای تامین برق را بازیابی کنیم.»

رئیس جمهور اوکراین در ادامه از آمریکا و به ویژه کنگره و رئیس جمهور این کشور به دلیل ارائه بسته دفاعی جدید ۷۲۵ میلیون دلاری به کشور جنگ زده‌اش تمجید کرد و آن را ضروری خواند.

این بسته شامل مهمات برای سیستم‌های موشکی توپخانه‌ای با تحرک بالا و توپخانه عادی، سلاح‌های ضد تانک و موشک‌های ضد رادار است.

زلنسکی در ادامه با بیان اینکه صلح زمانی ممکن می‌شود که ادامه جنگ برای روسیه غیرممکن شود، گفت: ارتش ما هر کاری را انجام خواهد داد تا اشغالگران احساس کنند هیچ چشم انداز روشنی ندارند.

رئیس جمهور اوکراین در پایان هشدار داد: کی‌یف قطعاً هر چیزی را که متعلق به خود است را باز خواهد گرداند.

کشته شدن 11 سرباز روسیه توسط همرزمانشان

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، پس از آنکه دو نیروی داوطلب در یک پایگاه نظامی در منطقه بلگورود واقع در جنوب غربی روسیه به روی نظامیان دیگر آتش گشودند، دست‌کم ۱۱ تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش وب‌سایت گاردین، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که دو فرد تیرانداز اتباعی از یک جمهوری سابق شوروی بودند و پس از این حمله به ضرب گلوله از پای درآمدند.

وزارت دفاع روسیه این رویداد را یک حمله "تروریستی" خواند. براساس این بیانیه، دو "تروریست" مذکور در آتش متقابل "حذف" شدند. طبق گزارش وب‌سایت روسی "بازا" که نزدیک به پلیس است، این تیراندازی روز شنبه ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی حین تمرین تیراندازی رخ داد.

تیراندازی دسته‌جمعی روز شنبه به تنش‌های فزاینده در میان نیروهای روسیه اشاره دارد، مسائلی که ارتش این کشور از زمان شروع جنگ با اوکراین با آن مواجه بوده است.

این حادثه همچنین در حالی رخ می‌دهد که ده‌ها هزار مرد روس به تازگی به اوکراین فرستاده شده‌اند، در اقدامی که به دستور رئیس‌جمهوری روسیه در تلاش برای توقف پیشروی‌های اوکراین، بسیار جنجالی شده است.

هشدار نخست وزیر مجارستان درباره فروپاشی و جنگ در اروپا

«ویکتور اوربان»،‌ نخست وزیر مجارستان روز شنبه در یک سخنرانی تاکید کرد، کشورش نیازمند به ارتشی با توانایی بازدارندگی و تضمین صلح برای زمانی که وضعیت متلاطم اقتصادی باعث جنگ در اروپا می‌شود، است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ویکتور اوربان در سخنرانی در مراسم ادای سوگند نیروهای داوطلب عضویت در ارتش مجارستان گفت: «ما نمی‌توانیم مثل کبک سرمان را زیر برف کنیم. ما باید با واقعیت روبرو شویم. اگر این وضعیت ادامه یابد، تحریم‌ها اروپا را تکان خواهد داد، اقتصاد این قاره به زانو در خواهد آمد و ممکن است جان مردم به خطر بیفتد و ظاهرا لازم است ما خودمان را برای یک جنگ طولانی مدت آماده کنیم.»

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد:« ما مجارستانی‌ها نیازمند یک ارتش بازدارنده هستیم که برای انجام حمله و تضمین صلح آماده باشد چون کسانی که آماده عمل نبوده و منضبط نباشند نمی‌توانند موفق باشند، آنهایی که نیرو ندارند حقیقتی نخواهند داشت و آنهایی که اعتقاد ندارند چیزی برای جنگیدن نخواهند داشت.»

اوربان در ماه مارس گفت، مجارستان قصد ارتقای توانمندی‌های ارتش خود را در دهه آینده دارد چون تنها یک ارتش ملی قدرتمند قادر به تضمین امنیت کشورش خواهد بود و کشورهای اروپایی نباید برای مسائل دفاعی تنها اتکا به ایالات متحده آمریکا داشته باشند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۳
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۴۶
زلنسکی پیروز است
روسیه نابود است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
این غربگداهای عقب افتاده رو ببین تورو خدا. هر روز میان پای کامنت های تابناک شعار مینویسن! انگار الان اوکراینی ها دارن اینجارو میخونن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
چه دل خوشی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
زلنسکی که کاره ای نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
تا الان زلنسکی به عنوان یک مزدور آمریکایی پیروز شد ولی اوکراین یک نسل عقب افتاد. گاهی اوقات باید جنگید و گاهی اوقات باید جنگ را به تاخیر انداخت. اگر روسیه به اوکراین حمله اتمی کند، برنده این وضعیت آمریکا است نه اوکراین و نه روسیه و نه اروپا. در تاریخ کسانی که یک ملت را از نابودی حفظ کرده اند، حتی با تسلیم شدن مقطعی، مورد احترام بوده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
مهمتر از پیروزی در جنگ هنر جنگ نکردن هست وکتابی توسط یک ژنرال چینی با همین عنوان نوشته شده و
مضمون اصلی این است که جنگ صرف نظر از نتیجه آن؛ باعث نابودی زیرساخت‌های طرفین درگیری می‌شود در این جنگ هم برنده اصلی آمریکا هست اگر دقت کرده باشید آمریکایی ها بسیاری از جنگهای خود را با عملیات روانی آغاز میکنند تا تلفات نیرو و تجهیزات خودی را پایین بیاورند؛ و این جزئی از هنر نجنگیدن هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
زلنسکی داره خودکشی می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
مرگ برروسیه هنوزازروسیهدفاع میکنید مزدور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
فعلا که جناب پوتین تو باتلاق گیر کرده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
اوکی حاجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
قرار است روسیه نظم جهانی را تغییر دهد ما هنوز به او امید داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
شرق گدا ها منفی ها را تماشا کنید همه جا طرف حق را باید گرفت شرق گدا ها فکر میکنن حق با روسیه هست ولی در خواب هستن خبر ندارن خیلیسال پیش
این زلنسکی تا 2 ماه دیگه تعداد کشته های روسیه رو فکر کنم تا 3 میلیون نفر هم اعلام میکنه. این هر روز از خواب بیدار میشه یه ماشین حساب میگیره دستش، آمار اعلام شده دیروز خودش رو ضربدر 6 میکنه
از اونور میگه سربازهای ما جانانه مقاومت میکنن هیچی کشته ندادیم فقط 2 تا سربازمون خون دماغ شدن
پاسخ ها
محمد آزادی طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
کجا زلنسکی ادعا کرده که تلفات ما پایین است ؟
اتفاقا همان زمان که ارتش روسیه در تصرف کیف شکست خورد و عقب نشست و تمرکزش را بر تصرف دونباس گذاشت ارتش اوکراین اذعان کرد که تلفاتش سنگین است هرچند تلفات روسها سنگین تر است .
در مورد آمار اعلامی از سوی زلنسکی اگر چه اغراق گویی است اما قطعا تلفا روسها بالا و نصف این مقدار است وگرنه پوتین نباید اعلام بسیج عمومی می کرد .د
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
آمار تلفات اوکراین هم داده شده حدود سی و پنج هزار کشته، دلیل تلفات بالای روسیه تجمیع نیروها و جاولین آمریکایی هست. البته عدم انگیزه سربازان روس و پشتیبانی بسیار ضعیف هم دلیل دیگه تلفات زیاد هست. تو همین خبر اومده یک سرباز روس یازده همرزم خودش رو کشته
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
لعنت به شیطان بزرگ. دوستی ودشمنی با اون برای ملتها. و
هزینه ساز است . اوکراین اروپا روسیه
کشور های هستند که با ایجاد جنگ وتنش بین آنها آن یکا منافع اقتصادی و نظامی اش تامین میشود.ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
زلنیسکی و اوکراین تا ابد مورد احترام خواهند بود چرا که از وطنشون دفاع کردند انتظار داشتی کشورشون را دودستی تقدیم روسیه کنند مگر سهم ایران از خزر را گرفتند برگردوندند یا قسمتی از گرجستان را برگردوند
متجاویزگر همیشه شکست می خورد زنده باد قهرمانان مهین پرستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
یعنی آمریکا در سوریه شکست می خورد ؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
متجاوزگرفاشیست اوکراین به تحریک آمریکابود روسیه دفاع میکند یک کمی باید سوادداشت
۶۵هزار نفر یا ۶۵۰۰ رغم خیلی بالاس
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
رقم حتما خیلی بالاست که صد هزار تا نیروی اولیه جوابگو نبودن و دست به دامان چچن و بلاروس و سرباز وظیفه ها شده
معلم اخلاق ۸۸
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
مسلما اماشرق اکراین همیسه درطی تاریخ متعلق به روستبار ها بوده هست،دومباسزکریمه خرسون ووومتعلق به روسهاهستند هرچندکلا اکراین متعلق به روسهاست اما ۳۰سال پیش باشرط انهاراروسبه مستقل کردکه تحت هیچ شرایطی دراغوش ناتونروندپس تجاوزنیست
زلنسکی می رزمد توده ای می ترسد
اکراینی های غیور و سلحشور دم همتون گرم
پاسخ ها
سامت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
زنده باد اکراین مرگ بر پوتین جوجه کومنیست زشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
حزب توده به تاریخ پیوست اما نازی ها برای ویران کردن اروپا از قرنطینه خارج شده اند .
حب الوطن من الایمان، متجاوزین به هر آب و خاکی در هرجای دنیا نابود خواهند شد.
پاسخ ها
سمیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
از این دیدگاه هم بهش نگاه کن که میخواد خاکش را پس بگیره
به هرحال به خودشون مربوطه
تلفات روسیه خیلی بیشتر از این است
اگه راس میگه آمار واقعی کشته های خودش راهم بگه!
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
گفته دیگه ۳۵ هزارتا ولی واقعا روسیه تو ۷ ماه اندازه ۷ سال جنگ هزینه داده منکه اصلا فکر نمیکردم ارتش روسیه انقدر ضعیف باشه
روسیه دیگر هرگز قوی نخواهد بود و له خواهد شد
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
هرکسی بدون دلیل وبدون درنظر گرفتن تسلیحات جنگی خودش به کشوردیگه ای حمله کنه بهترازاین ازش درنمیاد کجا روسبه ارتش دوم دنیاست اصلا اینطور نیست تمام سلاح ها بغیراز تعدادی جنگنده بقیشون ارزشی برای جنگ واقعی ندارن تازه اوکراین از نداشتن جنگنده رنج میبره والا روسیه تاحالا مجبور بود تمام نقاط اشغال شده زورکی راخالی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
!!!این دیدگاه برجام پرستان هست
در یکطرف تجاوز روسیه بمردم و کشور اکراین است که ضد بشری و قوانین بینالملل است.
در آنطرف اکراین بازیچه دست قدرتها برای تقویت ناتو

جنگ یعنی بدبختی مردم و شعارهای توخالی رهبران کشورها

راه حل: تضمین اکراین به عدم همراهی با ناتو و تضمین روسیه به صلح اکراین و بازگشت به مرزهای بینالمللی
اکراین نیاز به صلح و بازسازی دارد نه عربده کشی شرق و غرب و زلنسکی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
تصمیم مردم اوکراین پیوستن به ناتو بود به همین دلیل گفتمان زیلینسکی رای آورد. روسیه این وسط چیکارست؟ اگر ناتو یا اوکراین حمله به خاک روسیه داشتن اون زمان روسیه حق دفاع و حتی حمله اتمی داشت. قصاص قبل از جنایت پوتین فقط بهانه ای برای کشور گشایی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
جنگ در اوکراین از 2014 شروع شد ، بعد از عملیات نظامی ناتو در پوشش شورش .
سمیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
فکر نمیکنی خیلی دیر پیشنهاد دادی . این حرفا برای قبل جنگ هست. الان دیگه برنده هرچی بگه
زنده باد زلنسکی و مردم شجاع اوکراین که پوزه این پوتین جنایتکار رو به خاک مالیدن.دمتون گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
زلنسکی مترسک اروپا و امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
زلنسكي براي بدست آوردن دل غربيها هم كشورش را نابود كرد، هم مردم خود را به كشتن داد و هم ماليات مردم كشورهاي اروپا و آمريكا را دود هوا كرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
والا جوری که تو ذوق میکنی خود اوکراینی ها نمی‌کنن!!!!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
زلنسکی یهودی اوکراین و روسیه رو با نفهمی خودش. ویا با
توطئه غرب به جنگ کشید. جای پایاسرائیل
ایراندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
اگربه جای این دلقک بازیچه امریکاواسراییل یک انسان عاقل سرکاربوداکراین آبادوزیبا تبدیل به خرابه نمی شد
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
نصف اوکراین ضمیمه روسیه شده ..پوزشو به خاک مالیده
سمیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
پانزده درصد خاکش را از دست داده شد قهرمان؟ خرابی هایی که بوجود آورده چندسال و با چه هزینه ای جبران میشه؟ برای چی جنگ راه انداخت ؟
رام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
بیسواد
ما برای چی کردستان عراق را موشک باران کردیم
بعدشمامیگی ناتو بیاد داخل اوکران چون دلقک زنسکی خاست
دلقک فکر می‌کنه هنوز داره شو بازی می‌کنه ، بیچاره اون مردمی که عقل و زندگی خودشونو به دست این دلقک و آمریکا سپردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
اگر دین نداری لااقل آزاده باش
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
نگران نباشیدا باب ما روسیه پیروزخواهشدزیادبه خودتون فشارنیاریدمرگ برامریکا
ایلان ماسک فکر کرد در یک کشور آزاد زندگی می‌کنه ، یه حرفی زد سریع آچار کشی کردنش مجبور شد حرفشو پس بگیره ، قابل توجه غرب گداها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
ساندیس گوارای وجودت
اكراين خرسون را از روسها داره پاك ميكنه
به ايلان ماسك بايد گفت كه گربه هيچوقت براي رضاي خدا موش نمي گيرد!
پوتین یه کچل بی خاصیته که بزودی مجبور میشه شکست رو قبول کنه و دمشو بزاره رو کولش و بره .
شکست روسیه حتمیه چون سیاستهای انگلیس تغییر کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
به تو گفتند انگلیسی ها؟؟
اگر تلفات روسیه کپ بود اعلام بسیج عمومی نمیکند. متجاوز محکوم به شکست هست. روسیه هر روز ضعيف تر خواهد شد.. روسیه ضعیف شده که تهدید به حمله اتمی میکند. واقعا جنایت کار هست که دست به هر جنایتی میزند. به امید نابودی همه متجاوزان.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
روسیه پوزه آمریکاوغرب رو به گل مالید دمش گرم .هنوز جنگ تازه شروع شده یکسری دنبال اینن که واسطه بشن جنگ رو تمام گنن.مگرخون اوروپاییهاازخون مردم مظلوم یمن وفلسطین رنگین تره اونا آدم نیستید تا تونستیدبه عربستان وامارات واسرائیل سلاح میدیدانشالله آنقدر این جنگ اکراین ادامه داشته باشه تا بفهمن که کشتن یعنی چی؟خانواده هارو عزادارکردن یعنی چی؟
روسیه هم‌پیمان ایرانه و برای پروژه موشک قاره پیمای شهاب ۷ قول مساعدت دادن و محل خوبی برای آزمایش پهپاد های ایرانه زلنسکی یه دلقک که مردم خودش به کشتن میده نه این جنگ با یه موشک اتمی ۵ کیلوتنی تموم میشه
پاسخ ها
مهران ظفری.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
بشین سرجات پفکتو بخور
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
پنج کیلو تنی دیگه از کجا د راومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
کل ارتش روسیه باهمکاری ایران و بلاروس و چچن نتونستن تو۲۰۰ روز کاری بکنند ، همین دلقک که میگی تو کمتر از یکسال ابهت پوشالی روسیه رو به خاک مالیده و بعضی ها توهم زدن که روسیه هنوز قدرت بزرگی هست . بیچاره ها تقصیری هم ندارند چون نمیخواهند واقعیت ها را ببینند .
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
پنج کیلو تن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
دو قرون بده آش، به همین خیال باش
مذاکره معنا ندارد مسائل داخلی اوکراین به خودش مربوطه اگر دوست دارند به ناتو بپیوندند به روسیه ارتباطی ندارند. همانطور که در تمام مسائل جمهوری اسلامی میگه مسائل داخلی ما به آمریکا ارتباطی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
سلام. این غرب بود که از قراردادهای قبلی خود خلف
وعده کرده. قرار بود حتی یک اینچ هم بطرف مرز روسیه نزن. اما در ۵ موج خلف وعده کردن. هم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
از روسیه و سیاست مداراش و فرهنگش که متنفرم اما در رابطه با حرف تو باید بهت بگم که به مسئله اینجوری نگاه کن که مثلا تو با یکی مشکل داری منم پشتش در بیام، اونوقت رابطه من باتو چجوری میشه؟ حالا شاید تو زورت به اونی که باهاش مشکل داری نرسه ولی به منی که بهش کمک میکنم برسه اونوقت نمیای جلوی کمک منو بگیری؟
شعبان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
والبته بشمانیزمربوط نمیشه که روسیه درموردامنیت ملیش چه تصمیمی میگیردکلابشمامربوط نیست کامنت بذاری
این یارو تیپش به همه چیز می خوره غیر رییس جمهور!!!
بدبخت ها بیچاره که عقلشان به این سپرده اند؟!
پاسخ ها
شعبان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
حرف حق زدی بخدا،دلقک زلنسکی خوش رقصیش واسه غربه واین انگلیس پدرسوخته چه مهره چینی جالبی کرده،!خودش هم ناپدیدظاهری!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
به تیپ وقیافه نیست که ، همین بگفته شما یارو یک بت پوشالی تو خالی رو زمین زده . بعد از دویسیت روز تا گردن تو گل فرو رفتن ، اینا که سه روزه میخواستن اوکراین رو اشغال کنند ؟ همین زلنسکی روسیه رو طوری تو باتلاق گرفتار کرده که هیچ راهی بجز اعتراف به شکست برای پوتین نیست . نه راه پیش داره نه قدرت ادامه جنگ .
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
چرا شعر میگی مسلمون.اینا توافق نامه امضا کردن که قدرت های جهانی به مرزهای هم نزدیک نشن.این چه ربطی به مسایل داخلی داره؟اوکراین قبلا ماله روسیه بود،آمریکا ده ها بار توطئه انجام داده،اینو میگن دخالت داخل امور
فرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
نه که تو تیپ خوبی داری.خیلی بدبختی و کور که حقیقت و نمیبینی
زلنسکی جنگ نمیکنه که بگیم بازیچه دست امریکاست .این مردم اکراین هست که بامقاومت دلیرمردانه خودپوتین راشکست دادندوعنقریباروسیه به مرزهای خودعقب نشینی وپوتین ازقدرت خلع خواهدشداونوقت حال رییس جمهوربلاروس دیدنی خواهدشدضنماامارکشته های روسیه رافرارجوانان روس ازترس کشته شدن به کشورهای همسایه نشان میدهدنه امارپوتین وزلنسکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
مردم اوکراین برای جنگیدن و پیروزی هدف دارند در حالی که درک هدف پوتین برای حمله به اوکراین برای بدنه ارتش روسیه سخت است و در نتیجه انگیزه ای برای جنگیدن ندارند و گرنه روسیه از هر لحاظ و حتی با در نظر گرفتن کمک های همه جانبه به اوکراین دست بالا را داشت اما وقتی انگیزه نباشد با اولین گلوله خمپاره سرباز فرار میکند
شعبان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
متوهم!روسیه ازقدرت رسانه ای برخوردارنیست والااین اوکرینه که داره تنبیه میشودوالبته جنگ بدون تلفات نیست منجمله روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
چند میلیون اوکراینی هم فرار کردند ( اتفاقاً بیشتر صاحبان اوکراین ) ، و بیچارگان را گذاشتند برای بقاء بجنگند تا اگر پیروز شدند ، انان برگردند و بر گرده شان سوار شوند .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
مردم اکراین تاوان غزب گداهای بی خاصیت رو میدن. همونهایی که قبله امالشون اروپا و امریکاست.به امریکا جونشون رسیدن. ولی چیزی از جیزی از خودشون باقی نموند
زنده باد اکراین ننگ باد بر روسیه متجاوز که جوری از اکراین شکست می خورد که درسی باشد سایر کشورها ی به اصلاح بزرگ که هوس تجاوز به کشورهای کوچک را نکنند
نخست وزیر مجارستان یا داره حقیقت رو میگه یا داره بزرگنمایی میکنه
اما به نظر من داره یک حقیقت تلخی رو میگه
خدایا جنگ جهانی سوم نشه ما دیگه تحمل قحطی و بیماری‌های واگیردار و جنگ رو نداریم همون لگد تحریم بسه
احتمالا تلفات روسیه در حدود یکصد بیست هزار نفر است و تلفات اوکراین سیصد هزار نفر ولی در هر صورت روسیه شکست خورده
اقای پوتین به بهائی 65 هزار نفر نیروی انسانی ومردم کشورت را به کشتن دادی ؟ مگر خالق این انسانهای بی گناه بودی ؟ روی هیتلر را سفید کردی 65 هزار خامواده دا داغدار کردی علاوه براین انسانهای بی گناه زیادی را در اوکراین کشتی و کشور اوکراین را نابود کردی ! در آخرین لحظات عمرت چطور با این مسئله کنار می آیی ؟؟؟
کسانی که به زلنسکی میگن دلقک همون منفورهای رسوا شده بدنامی هستند برای مردم ، شمشیر رو از رو بستن.
پوتین با سیاست و تکنولوژی جنگ جهانی دوم وارد نبرد شد و شکست بدی خورد دنیایی امروز دنیایی تکنولوژی و فناوری و تبلیغات گسترده هست
آهای تویی که در جنایات پوتین شریک هستی و دستت به خون انسانها آلوده است و زلنسکی را دلقک و ظلم ستیزان را غرب زده مینامی ، نکته انسان دوست و قهرمان تویی ؟! فیلمت سوخته . آبروی از دست رفتت رو میتونی جمع کنی؟ برو به فکر روزی باش که بابت جرمهای خود باید نزد خدا پاسخ برای . البته اگر فکر کردن فایده ای به حالت داشته باشه چون به اذن خدا از فرط جاهلیت نه میشنوی نه می بینی نه می فهمی .
چی به شما میرسه
تهاجم روسیه اگر طولانی بشه پوتین دست به دامان بلاروس و ایران میشه که طرح ثلح رو پیاده بکنن ،خدا بکنه پوتین تو جنگ شکست بخوره
به غرب پرست های وطن فروش مخصوصأ اصلاح طلبها می گوئیم جوجه را آخر پائیز می شمارند الان این به کنایه بود آنهایی که وطن فروش هستند این را می فهمند و خشمگین می شوند
روسیه بعد از الحاق شهر های روسی زبان با کمترین آسیب به زیرساخت های این مناطق، حالا احتمالا میخواد جنگ رو گسترده تر کنه بخاطر همین منابع انرژی رو زده تا مردم از این مناطق پراکنده بشن تا راحت تر بتونه از تسلیحات سنگینش مثل بمب هسته ای تاکتیکی استفاده کنه.
امیدوارم تو این جریان هایی که اتفاق میوفته هرچه سریعتر روسیه و غرب جفتشون تو آتیش هم بسوزن که از جفتشون متنفرم
به‌نظر‌من‌در‌این‌جنگ‌حق‌با‌اکراین‌است‌وملتهای‌مسلمان‌اگر‌قرار‌باشد‌از‌مظلوم‌دفاع‌کنند‌باید‌از‌اکراین‌دفاع‌کنند.البته‌نباید‌کاسه‌داغ‌تر‌از‌اش‌باشند.چون‌چیزهای‌پشت‌پرده‌است‌که‌ما‌از‌ان‌خبر‌نداریم‌
این مردیکه دیوانه هست بخدا _ آخه یکی نیست بهش بگه نادان این آماری که تو داری میدی خیلی خیلی خنده داره آخه روزی چند نفر ؟ ساعتی چند نفر؟ کیلویی حساب کردی فردی حساب کردی مثقال حساب کردی !!!!!!؟
مرگ سربازان روس که ناچارا به جبهه ی جنگ. اعزام میشن غم انگیزه ولی هر متجاوزی باید بهای تجاوز رو با جانش بپردازه اما ای کاش این جان جان پوتین و سران روسیه بود نه مردم عادی روسیه که میخوان زندگی کنن
انشاالله آذر بایجان و افغانستان رو در مرحله اول به وطن برگردونیم
روسیه شکست خواهدخورد چون انگلیس میخواد.وبه زودی خیلی ضعیف خواهدشد وحتی شاید تکه تکه به چند کشور کوچکتر تقسیمش کنن،چون انگلیس میخوادومیشه.همانطورکه شوروی را تکه تکه کرد.روسیه تودام کشور انگلیس با وعدهای دروغینش کیش ومات شده وکارش تمامه.الانم انگلیس دوست داره که روسیه دست به حمله اتمی بزنه هرچندروسیه خیلی از این کار میترسه ومطمئن باشیدکه اگه از سلاحهای اتمی استفاده کنه،ارتش روسیه به کلی توسط کشورهای متحدالمنافع واروپا وامریکا وناتو نابود خواهدشد.واینو خود پوتین بهتر از شماها میدونه.من خودم هیچ علاقه ای نه به امریکادارم نه اروپا ونه روسیه،چون سیاستشون فقط برضد بشریته وازجمله ملت ایران.
مقصراصلی آمریکای زیاده خواه که مرز روسها پایگاه زده وجنگ شروع شد
مجارستان خوب فهمیده باید قوی شد اگر ضعیف بودی گرگها به سراغت خواهند آمد.
عاقبت پوتین بهتر از استالین وهیتلر نیست متجاوز راجزء نابودی گریزی نیست.
اکراینی میمیره میجنگه ذلت نمیپذیره .روسیه اصل اسمش روسپیه بوده .پوتین بیچاره سه روزه خاک برسرشده .
باعث نابودی اکراین امریکاست امریکا تا اکراین را زیررونکنه ول کن نیست
روسیه تزاری عامل نابودی منظومه است..........
ایلان ماسک قهرمان
بدرک واصل شدند...متجاوزبایدبه جهنم برودتفاوتی نمی کند..روس یا امریکایی ها...تجاوز خوب وتجاوزبدنداریم...
روسیه بدون بمب اتم شکست میخوره
پوتین جنایت کار جنگی است ، سبب کشته شدن انسان ها هم پوتین است ، چرا باید ما از کشته شدن انسان باید خوشحال باشیم.
آنونی که می گوید زلنسکی دست نشانده آمریکا است ، اگر تو بجای ایشان بودی چکار می کردی ؟!!!
دست رو دست می گذاشتی تا روس‌ها کشورشان که با قویترین سلاحهای جنگی ویران کردن و جنایت کردن تسخیر می کردند
، متأسفم که نمی دانی اوکراین کشوری جنگ طلب نبوده.
به نظر میرسد روسیه دردام امریکا واروپا افتاده یاباید ازبمب اتم استفاده کند چون توانایی ادامه نبرد رانداردکه البته شرکای ناتو درصورت استفاده روسیه از بمب هسته ای برای محافظت ازخود بعد از شکست اکراین متقابلا روسیه رانابود خواهند کرد چاره ای جز فرار روسیه نیست
دم راستکی و مردان اوکراین گرم که در برابر ظلم ایستادند و پوتین عقب مونده رو زمین گیر کردند. مردی که روانی حمله کرد زن و بچه مردم اوکراین رو قتل عام کرد، از اون مهمتر دم امریکا گرم که اوکراین کمک کرد.
امروز جهان در حال تغییر توازن قدرت است حوادث اکراین شروع این حرکت است . ایران با هوشمندی در حال ایجاد جایگاه تاریخی خود در دنیای آینده است و آشوب های اخیر هم به علت فهم این موضوع از سوی دشمنان ایران است اما دشمن بداند خیلی دیر شده است و ملت ایران عظمت خود را در دنیا بدست خواهد آورد .
درودبرارتش قهرمان اکراین..... بایدجنگ راه ازنزدیک لمس کرده باشی.... تادرک کنی حال.. روزارتش اکراین را
بزودی جنگ ارماگدون شروع میشه واوکراین یه بهانه کوچولو هست برای شروع جنگ جهانی سوم اینکه 65هزارسربازروس کشته شده اندیه مقدمه چینی برای بازکردن پرونده حمله های هسته ای یااتمی به کشورهای دشمن روسیه است ارتش روسیه نمیادکه همون ابتداازقدرت بازدارندگی خودش استفاده کنه !اول یه تعدادنیروی نظامی رومیفرسته تایه کم درگیری هاداغ کنه وطرف مقابلوتحریک کنه تایه بهونه اساسی بهش بده مثلا شلیک موشک دوربردساخت کشورثالث جنگ به طرف پایتخت روسیه !بعدش روسیه وادارمیشه باسلاح هسته ای ویرانگرطرف مقابلشوظرف چنددقیقه نابودخواهدکردوقدرت واقعیشوبه رخ جهانیان میکشه انوقت بیاییدسرکی قدرتش زیاده توفضای مجازی چونه بزنیدویگیدزلنسکی قهرمانانه جنگیدومظلومانه به همراه ارتشش ومردمش به شهادت رسیدندوبعدامریکاییهاوبعداروپاییهاراهشو ادامه خواهندداد.
یاد ی کنیم از هیتلر ، تقریبا نصف شوروی را گرفت ، اگر آمریکا نیومده بود کمک ، کار تمام بود ، ایشالا اوکراین پیروز بشه .حالا راه حل پایان جنگ ؟ احتمال جنگ جهانی سوم خیلی زیاده .تنها سناریوی که وجود دارد و کم هزینه است مرگ پوتین است . اگر کسی از نزدیکانش این کار را انجام بده دنیا آروم میشه . تابناک چاپ کن . تا دوباره تجزیه و تحلیل برات بفرستم .
هشت سال که گذشت بعد پوتین پشیمون می شه ! ولی دیگه دیره !
چرت گفته .تلفات ارتش روسیه به ده هزار هم نرسیده .
برابر نظریه کارشناسان سیاسی جهان، انتقال قدرت از غرب به شرق یعنی روسیه و چین و....آغاز شده و قطعا نظام تک قطبی در جهان به پایان رسیده است و پوتین تنها مردی در جهان است که با جسارت و با تمام قدرت به دهان آمریکای جنایتکار و قلدر و سگ دنباله روی آمریکا یعنی اروپای مزور و فریبکار کوبید در ضمن علت اصلی حمله روسیه به اوکراین تحریکات و پنج موج گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه بود و اوکراین به هیچ عنوان حریف روسیه نبوده و نخواهد بود و فقط آلت دست آمریکا و گوشت قربانی است .
زلنسکی واقعا مترسک غرب است بزودی زود شکست را بچشم میبیند اینها همه هارت وپورت است
تلاش آمریکای قلدر و جنایتکار و ناتو در راستای فروپاشی و تجزیه روسیه است و علی رغم تعهداتشان ۵ مرحله گسترش به سمت مرزهای روسیه داشته‌اند و به همین دلیل روسیه اینطور والبته نه با تمام قدرت حمله می‌کند ولی قطعا روسیه پیروز میدان نبرد خواهد بود چرا که برابر نظریه کارشناسان سیاسی جهان انتقال قدرت از غرب به شرق آغاز شده و قطعا نظام تک قطبی در جهان به پایان رسیده و اوکراین فقط آلت دست آمریکای نجس و گوشت قربانی است
متجاوزگر محکوم به شکست است
زنده باد روسیه
کمک به روسیه در جنگ اوکراین بسیار خطرناکه. ممکنه یک تله باشه از سوی آمریکا. حداقلش اینه که ما رو تحت فشار میذارن به این بهانه و حتی ممکنه فراتر از فشار تحریم باشه.
زلنسکی یک یهودی دیوانه ای بیش نیست
قیافه طرفداران روسیه الان دیدن داره ...
تعجبم چرا اکراین جواب موشک باران روسیه را با موشک وزدن زیر ساختهای روسیه نمی دهد سلاح و موشک که اروپا می دهد
سرباز های روسیه مدت کمی با مشروبات الکلی و وعده وعید تو جنگ دوام آوردند ولی الان هیچ انگیزه ای برای ادامه جنگ ندارند .نتیجه ش هم شده اینکه روسیه فقط متکی به سلاح های دوربردش شده . در هیچ جنگ رودر رو قدرت پیشروی ندارند ، حتی سربازان مزدور خارجی هم از جبهه های جنگ فرار کردند . به لطف سلاح های غربی نیروهای هوایی روسیه هم زمینگیر شده . تنها و تنها امیدشان به موشک هایشان هست که اون هم چاره کار و عامل پیروزی نیست .
پوتین با بازی در زمین آمریکا شرایط زوال روسیه را فراهم میکند. بد بحال کشورهایی که روی این اسب مرده شرط بندی کرده اند‌‌.
اوکراین را انگلستان وآمریکا ونوکران اینها يعني بقیه کشورهای اروپایی وحتی سعودی واسرائیل به نابودی می‌کشانند وزلنسکی مترسک بقول معروف خیارستان است وقطعا برد با روسیه است، چراکه روس تبارهای اوکراین خواهان پیوستن به روسیه هستند نه اوکراین
این جواب خونهای بیگناهان است که در دهه های گذشته ریخته ودامن گیر روسیه شده است .
درود بر مردم و سربازان اوکراینی
مرگ بر زلنسکی
روسیه پیروز جنگ
جنگ همش تقصیر زلنسکی هست خدا به مردم اکراین کمک کنه از دست این دلقک ، وقتی یه بازیگر که از سیاست چیزی نمیدونه همش پشت غرب قایم میشه رییس جمهور میشه همین میشه دیگه ، روسیه هم مطالبات خودش رو میخواد ، امیدوارم مردم اکراین این زلنسکی رو ادم کنن تا بیشتر کشورشون رو نابود نکرده . اوکراین بین دو ابرقدرت روسیه و آمریکا باید یکی رو انتخاب میکرد ولی امریکا رو انتخاب کرد و الانم امریکا تنهاش گذاشته . امریکا دوست و دشمن نمیشناسه فقط دنبال منافع خودشه دنبال اینه که سریع یه جا جنگ راه بندازه که تنفگ و اسلحه هاش رو بفروشه .
سربازان روسی و اکراینی همه بنده خداوند هستن هر چند کافر هستن ولی قربانی نیست پلید ابر جنایتکاران زمین مثل آقای دکتر پوتین و دکتر بایدن شدن خدا کمر جناب پوتین و جناب آقای بایدن را ......
هر چه غرب میگوید او تکرار میکند.این هنر پیشه رل خودش را خوب بلد است
زلنسکی همه چی را ضربدر ۱۰ میکنه. تلفات روسیه حدود ۷۰۰۰-۶۰۰۰ نفر هست و تلفات اوکراین حدود ۷۰۰۰۰ نفر. یعنی به ازای هر سرباز روس تقریبا ۱۰ سرباز اوکراین کشته شده. روس ها از ابتدای این نبرد با موشک های نقطه زن، پادگان ها و محل های تجمع اوکراینی ها و نیروهای وارد شده توسط ناتو را زدند در حالی که اوکراین چنین امکاناتی نداره و عمده تلفات روسیه در درگیری مستقیم در خط مقدم بوده.
شک نکنید. روسیه پیروز میشه. اروپا ترسیده و نابود میشه و تبدیل به برهوتی میشه
خیال‌بافی نکنید
صد در صد اوکراین در حال فروپاشیه و در حال نابودی.احمق های غرب پرست داخلی بمیرند از ناراحتی.روسیه حداقل برای پنجاه سال جنگ خودش رو اماده کرده.این اوکراینه که خودش رو تنها و ن حمایت میبینه.درود بر پوتین قهرمان.مرگ بر دلقک اوکراینی بازنده
زلنسکی یک مامور صهیونیست و جاسوس سیا در اکراین است که ماموریت او نابود کردن اروپای شرقی است
من واقعا نمی فهمم . یه عده ای انگار کلا به خدا و اتفاقات بعد مرگ اعتقادی ندارن با اینکه امروزه بیش از هر زمانی در طول تاریخ میشه به وجودش پی برد . این کره خاکی و مرزهاش پشیزی اهمیت نداره و انسانیته که مهمه
هدف از این جنگ کش دار کردن و فرسایشی کردن آن و پمپاژ سلاح به اوکراین، و خالی کردن انبارهای تسلیحاتی روسیه + تحریم های اقتصادی تا نتواند سلاح تأمین کند و عاقبت شکست روسیه و هیبت آن و بستن پرونده ابر قدرتی وی و اخراج از شورای امنیت سازمان ملل متحد بعد از عقيم کردن روسیه نوبت چین خواهد بود.
غرب گدا های خودبزرگ بین ومتوهم خود زنی نکنید مگر خبر ندارید غرب گرا ها با فریب ونیرنگ کارخودشونو پیش می برند
روس‌ها در جنگ جهانیبیشترین خیانت رابه ایران کردن وارد حمام های زنانه می شدند
مرد میدان زلنسکی ✌
فعلا که روسیه دست برتر داره
با این معادلات اگر فقط ۴۸ساعت روسیه جنگ واقعی کنه
به قول زلنسکی اوکراین از کره زمین حذف میشود
نمیدونم چرا احساس میکنم زلنسکنی یه رگ ایرانی داره کسی که ظلم و رو قبول نمیکنه و با دست خالی جلوی گلوله هنوز کم نیاورده
دم پوتین گرم انشاالله پیروزی ،
مطمئنا هر طرف که با معرفت انسانی و آزادگی ، حق باور و صبور و مقاوم و خادم صادق بشری و ملی باشد فاتج و ماندگار واقعیتهای منطقی دلهاست ! ان شاءالله تهدیدات وجنگ به خویشتن داری و مذاکره و ختم به صلح و آرامش برگردد و بشریت با امنیت زیست کنند
بابا روس اوکران ولش .گرانی فساد اختلاس بدبختی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان