بازدید 90907
با دویست و دومین روز حمله روسیه به اوکراین

فوران جنگ در شرق اوکراین و عقب نشینی نیروهای روس به درون مرزهای روسیه/حمایت وزیر خارجه آمریکا از ادامه جنگ اوکراین/ارسال سامانه های ضد پهپادی اسرائیل به اوکراین

دویست و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ 13 September 2022

فوران جنگ در شرق اوکراین و عقب نشینی نیروهای روس به درون مرزهای روسیه/

بین الملل تابناک: دویست و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

انتقاد تند اوکراین از آلمان به دلیل عدم ارسال تانک
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۲۳:۱۶

وزیر خارجه اوکراین غروب سه‌شنبه از آلمان بابت ارسال نکردن تانک‌ها و خودروهای زرهی برای نبرد با روسیه انتقاد کرد.

به گزارش منابع خبری، «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین، آلمان را به نادیده گرفتن درخواست‌های کی‌یف برای تانک‌های «لئوپارد» و خودروهای زرهی «ماردر» متهم کرد.

کولبا در توییتی نوشت: «برلین برای ارائه نکردن چنین تسلیحاتی، فقط از ترس و بهانه‌های واهی صحبت می‌کند».

کولبا در این توییت نوشت: «در حالی که اوکراین اکنون به تانک‌ها لئوپارد و خودروهای زرهی برای آزادی اراضی خود نیاز دارد، پیام‌های ناامیدکننده ارسال می‌کند. هیچ یک از استدلال‌های آلمان برای عدم ارسال به اوکراین منطقی نبود. برلین از چه چیزی می‌ترسد که کی‌یف نمی ترسد؟».

نشریه آلمانی «دی ولت» به نقل از منابع نزدیک به دولت اوکراین گزارش داد، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان، در جریان مذاکرات «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین بر مخالفتش با دادن تانکهای پیشرفت «لئوپارد -۲» به کی‌یف تاکید کرده است.

 

روند بی سابقه جنگ غرب علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۲۳:۰۲

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی گفت که جنگ ترکیبی که غرب سال‌ها علیه روسیه به راه انداخته بود، اخیراً روند بی سابقه‌ای پیدا کرده است.

لاوروف که در جلسه شورای بازرگانی وزارت خارجه روسیه سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: غرب جنگ ترکیبی واقعی خود را از سال‌ها پیش علیه روسیه آغاز کرد، اما آن جنگ، پس از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه، ویژگی بی‌سابقه‌ای پیدا کرد.

وزیر خارجه روسیه در پایان تأکید کرد: اولویت سیاست خارجی روسیه، تقویت روند ایجاد روابط پایدار با همه شرکای خارجی علاقه مند بر اساس همکاری مبتنی بر احترام متقابل است.

این اظهارات لاوروف در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیراً در سخنانی تأکید کرد که جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه شکست خورده است و اقتصاد روسیه هر چند با سرعت کمتر اما همچنان به پیشرفت و توسعه ادامه می‌دهد.

گفتگوی پوتین و صدراعظم آلمان
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۲۱:۲۰

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در تماسی تلفنی به گفتگو پرداختند.

کابینه آلمان با صدور بیانیه ای در این ارتباط اعلام کرد: شولتز در گفتگوی تلفنی با پوتین در خصوص حل و فصل دیپلماتیک موضوع اوکراین گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، از سوی دیگر، طرفین در مورد وضعیت غذا در جهان هم به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز یکشنبه ادعا کرده بود: روسیه نمی تواند یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی در نظر گرفته شود؛ زیرا ظاهراً مدت طولانی است که تعهدات قراردادی خود را نقض کرده است! روسیه دیگر به تعهدات قراردادی خود برای تحویل کالا عمل نمی کند. چیزی که همیشه حتی در دوران جنگ سرد وجود داشت، دیگر کار نمی کند: مسکو دیگر تامین کننده قابل اعتماد انرژی نیست!

فشار سبزها به دولت آلمان برای ارسال تانک به اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۱۹:۲۸

احزاب سبز در کشور آلمان فشار خود را بر اولاف شولتز صدراعظم این کشور برای ارسال تانک‌ به اوکراین افزایش داده‌اند.

به گزارش آناتولی، امید نوری پور یکی از رهبران حزب سبزها به روزنامه آگسبورگر آلگماینه گفت: قبل از رسیدن فصل زمستان باید از اوکراین در مسیر آزادی هرچه بیشتر این کشور حمایت کنیم.

سبزها بخشی از دولت ائتلافی سه جانبه شولتز هستند و وزارتخانه‌های کلیدی اقتصاد و سیاست خارجی را در اختیار دارند.

نوری پور گفت که آلمان باید حمایت نظامی بیشتری از اوکراین به عمل آورد و در اسرع وقت تسلیحات بیشتری به این کشور ارسال کند.

آنتون هوفریتر، سیاستمدار بانفوذ حزب سبز نیز خواستار تحویل سریع تانک‌های جنگی لئوپارد آلمانی به اوکراین شد.

هوفریتر روز سه‌شنبه در گفتگو با یک رسانه آلمانی گفت که دیر یا زود، باید تانک‌های مدرن خود را به اوکراین تحویل دهیم چون این مسئله اجتناب‌ناپذیر است.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان دیروز طی سخنانی گفته بود که تا کنون آلمان هیچ تانک جنگی به اوکراین ارسال نکرده است.

حمایت وزیر خارجه آمریکا از ادامه جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۱۵:۴۲

پس از آنکه ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد که بخشی از مناطق تحت کنترل روسیه را بازپس گرفته است، وزیر خارجه آمریکا گفت که اوکراین همچنان در روزهای اول "ضدحمله" خود علیه ارتش روسیه است اما نیروهای اوکراینی "پیشرفت چشمگیری" داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که برای مذاکرات اقتصادی به مکزیکو سیتی سفر کرده، روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری درخصوص ارزیابی تحولات اخیر اوکراین عنوان داشت: «پس از آنکه مسکو سنگر اصلی خود در شمال شرق اوکراین را ترک کرد، نیروهای اوکراینی تعدادی از شهرهایی که تحت کنترل روسیه بود را بازپس گرفتند.»

وی افزود: «کاری که اوکراینی‌ها انجام داده‌اند بسیار هدفمند برنامه‌ریزی شد و همچنین از حمایت قابل توجه ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر درخصوص تجهیزات برای پیشبرد این ضدحمله بهره‌مند است.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: تا زمانی که روسیه همچنان تسلیحات و نیروهای قابل‌توجهی در اوکراین دارد و تا زمانی که همچنان از آن‌ها "بدون درنظر گرفتن عواقبشان" علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده کند، درگیری اوکراین ادامه می‌یابد.

بلینکن تاکید کرد: «روسیه مرتکب این خشونت شده است. فکر می‌کنم که به دلیل بهای آن، می‌تواند و باید این جنگ را متوقف کند.»

هم‌زمان با ادعای اوکراین مبنی بر بازپس گیری مناطق تحت کنترل روسیه،‌ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از غرب می‌خواهد تا سرعت ارسال تسلیحات به کی‌یف را افزایش دهد.

زلنسکی روز دوشنبه طی ویدئو شبانه خود عنوان داشت: «اوکراین و غرب باید همکاری خود را جهت شکست روسیه تقویت کنند.»

ارسال سامانه های ضد پهپادی اسرائیل به اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۱۵:۴۱

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که تل آویو از طریق لهستان سامانه های ضد پهپادی به اوکراین می فروشد.

 رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که یک شرکت صنایع دفاعی اسراییل سامانه های ضد پهپادی به ارتش اوکراین می فروشد.

این رسانه ها اعلام کردند که این سامانه ها مخصوص هدف قرار دادن پهپادهای روسی است.

در این گزارش آمده است که به منظور دور زدن قانون ممنوعیت فروش سلاح به اوکراین، فروش این سامانه ها از طریق کشور لهستان انجام می شود.

این سامانه ها قادر به سرنگونی پهپادهای جنگی و پارازیت انداختن در هدایت آنها می باشد.

در بخشی از این گزارش آمده است که شرکت صنایع دفاعی اسرائیل گزارشاتی درخصوص فروش این سامانه ها به لهستان به وزارت جنگ اسراییل داده و این وزارتخانه به گونه ای رفتار می کند که گویی اطلاع ندارد که کشور لهستان به طور عملی واسطه ای برای انتقال سلاح به اوکراین است و برای مقابله با روس ها از این سامانه ها استفاده می شود.

رسانه های صهیونیستی همچنین اعلام کردند که دولت تل آویو این امر را نادیده گرفته است.

جان بولتون: خطر درگیری هسته ای با روسیه بالا رفته است
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۱۵:۳۹

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده مدعی شد که خطر درگیری هسته‌ای با روسیه بسیار بیشتر از گذشته شده است.

به گزارش نشریه هیل، بولتون روز سه‌شنبه در گفتگو با یک برنامه رادیویی متعلق به شبکه ۷ نیویورک ادعا کرد که خطر بالقوه استفاده از جنگ افزار هسته‌ای برای تغییر وضعیت میدان جنگ نیست بلکه بمنظور تقویت موضع ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در خانه است.

وی در پاسخ به سوال این برنامه درباره اینکه ممکن است پوتین استفاده از جنگ افزارهای هسته‌ای را تایید کند،ادعا کرد: اکنون پس از موفقیت اوکراین در شمال، در این نقطه قرار نداریم اما در مقایسه با قبل بسیار نزدیک‌تر به آن شدیم.

بولتون که به عنوان مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خدمت می‌کرد، بیان کرد که وی همیشه پیش‌بینی کرده که پوتین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کند مگر اینکه نیروهای اوکراینی موفقیت کافی را برای عبور از مرز روسیه به دست آورند.

فوران جنگ در شرق اوکراین و عقب نشینی نیروهای روسیه

درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین در روزهای اخیر شدت گرفته و ارتش اوکراین در قسمت شرقی به دنبال بازپس گیری مناطق از دست رفته از زمان آغاز جنگ است.

وضعیت در اوکراین همچنان ملتهب پیش می‌رود و در هفته‌های گذشته مسکو و کی‌یف یکدیگر را به تیرباران نیروگاه زاپوریژیا که نگرانی‌های بسیاری در مورد آن عنوان شده بود، متهم می‌کنند. از سوی دیگر تب درگیری در مناطق شرقی، با طرح‌های ضد حمله ارتش اوکراین بمنظور بازپس گیری اراضی از دست رفته، شدت گرفته است.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز سه‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که جنگ در منطقه خارکیف در شمال شرقی اوکراین ادامه دارد اما نیروهای اوکراینی پیشروی خوبی داشتند زیرا آنها انگیزه بالایی دارند و عملیاتشان به خوبی برنامه ریزی شده است.

مالیار در این مصاحبه تصریح کرد: هدف، آزادسازی منطقه خارکیف و فراتر از آن (تمام اراضی تحت کنترل روسیه) است. جنگ ادامه دارد و هنوز زود است بگوییم که کنترل کامل منطقه خارکیف را به دست آوردیم.

در این شرایط ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین از غرب خواسته تا سرعت ارسال سامانه‌های جنگی خود را بیشتر کنند. وی اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در طول ۲ هفته گذشته ۶ هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت کنترل روسیه را پس گرفته اند. ستاد مشترک ارتش اوکراین نیز خبر داد که نیروهایش بیش از ۲۰ شهر و روستا را در روز گذشته تحت کنترل خود درآوردند.

عقب نشینی نیروهای روس به درون مرزهای روسیه

یک مقام ارشد نظامی آمریکا ادعا کرد نیروهای روسی از اوکراین به داخل مرزهای روسیه عقب نشینی کرده اند.

این مقام ارشد نظامی آمریکا که نامش بیان نشده است، عصر دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت بر اساس ارزیابی ایالات متحده، روسیه بسیاری از مناطق اطراف خارکف را از دست داده و سربازان روسی به داخل مرزهای روسیه عقب نشسته اند.

این مقام نظامی آمریکایی ادامه داد ارزیابی ما این است نیروهای اوکراینی در حال مبارزه برای آزادسازی و بازپس‌گیری مناطق خود در جنوب و شرق اوکراین هستند.

پیش از این نیز، سخنگوی کاخ سفید همزمان با اعلام پیشروی اوکراین در جنگ گفت که نیروهای اوکراینی در تلاش برای بازپس گیری مناطق از روسیه هستند.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی درباره اخبار پیشروی های اخیر اوکراین به خبرنگاران گفت: بهتر است که خود اوکراینی ها عملیات شان را توصیف کنند.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال افزود: مشخص است که نیروهای اوکراینی سخت مبارزه می کنند تا مناطق خود را بازپس بگیرند.

این مقام کاخ سفید ادامه داد ایالات متحده آمریکا به ادامه حمایت از اوکراین متعهد است.

موافقت روسیه و اوکراین با ایجاد منطقه حفاظت شده پیرامون نیروگاه زاپوریژیا

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: روسیه و اوکراین به برنامه آژانس برای ایجاد یک "منطقه حفاظتی" پیرامون نیروگاه اتمی زاپوریژیا علاقه‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ایجاد "منطقه حفاظتی امنیت و ایمنی اتمی" شامل یک آتش‌بس و احتمالا شامل چیزهای دیگری خواهد بود.

اگرچه هنوز هیچ توافقی در این خصوص انجام نشده اما گروسی اعلام کرد که روسیه و اوکراین ضمن مشارکت در این برنامه، سوالاتی نیز درباره این پیشنهاد دارند.

وی افزود: اساسا این یک تعهد است دال بر اینکه هیچ گونه اقدام نظامی صورت نخواهد گرفت که شامل هدف گرفتن این نیروگاه یا تاثیر گذاشتن بر فعالیت معمولش شود. این چیزی است که ما انتظار داریم. ملاحظه و هوشیاری دیپلماتیک و حرفه‌ای‌گری مستلزم احتیاط است اما آنچه من می‌بینم این است که هر دو طرف با ما همکاری دارند و سوالات بسیاری در این باره از ما می‌پرسند.

اوایل سپتامبر سال جاری میلادی، گروسی در راس تیمی از بازرسان آژانس از نیروگاه اتمی زاپوریژیا و پیرامون آن بازدید کرد. آنها خسارت‌های وارد شده به خاطر حملات توپخانه‌ای به این تاسیسات تحت کنترل روسیه را بررسی کرده اما هیچ کسی را مقصر ندانستند.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ صحبتی از خروج نیروها از نیروگاه اتمی زاپوریژیا در بین نیست.

وی گفت: در حال حاضر صحبت از مجبور کردن طرف اوکراینی برای متوقف کردن بمباران تاسیسات موجود در این منطقه است که می تواند منجر به پیامدهای ناراحت‌کننده و فاجعه‌باری شود.

روسیه: آمریکا به دنبال طولانی کردن جنگ اوکراین است

«نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه در یک سخنرانی گفت: «به طور کلی، رخدادهای مربوط به اوکراین نشان می دهند آمریکا و نوکرانش به دنبال طولانی تر ساختن جنگ در اوکراین با تشدید ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به آنجا هستند؛ تسلیحات و تجهیزاتی که بعدا از آنها علیه شهروندان صلح طلب استفاده خواهد شد.»

این مقام ارشد روسیه اضافه کرد: «با وجود کمکهای گسترده غرب به رژیم نازی اوکراین و اعمال فشار بی سابقه تحریمها علیه روسیه، اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین عملی خواهند شد.»

پاتروشف ادامه داد: «گلوله بارانهای ملی گرایان اوکراینی علیه تاسیسات حساس نیروگاه هسته ای زاپروژیا با استفاده از تسلیحات سنگینی که از سوی کشورهای ناتو تامین و توسط آمریکا هدفگیری می شوند، تهدیدی جدی علیه ایمنی تشعشع به وجود آورده است.»

او بیان کرد: «عواقب این تحریکات می تواند نه فقط برای اکثریت جمعیت اوکراین و روسیه، بلکه همچنین برای اروپا بسیار فاجعه بار بوده و ابعادش از تراژدی های رخ داده در نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و فوکوشیما فراتر رود.»

اوکراین: دیگر به متحدان غربی اعتمادی نداریم

با وجود کمک‌های نظامی گسترده کشورهای اروپایی و آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه، مقامات کی‌یف اما همچنان به انتقادها از غربی‌ها ادامه می‌دهند.

«اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین گفت که کشورش در جریان جنگ با روسیه آموخت که دیگر به متحدان غربی خود اعتماد نداشته باشد و به وعده‌های آنها دل خوش نکند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، رزنیکوف در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت که کی‌یف اخیراً آموخته است به وعده‌های شرکای غربی در پشت صحنه اعتماد نکند، بنابراین، مقامات اوکراینی برای برقراری صلح در کشور، آماده امضای یک سند چندجانبه با تضمین‌های امنیتی ویژه هستند.

وی در ادامه توضیح داد: «ما چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم، از جمله اینکه به تلاش‌های مختلف برای کمک به ما جهت دستیابی به صلح در اوکراین اعتماد نکنیم. متأسفانه، در سال ۲۰۱۴ چنین اقداماتی توسط متحدان ما انجام شد، اما ابزارها و توافق‌هایی که قبلا وجود داشت، مفید نبود».

وزیر دفاع اوکراین، نمونه واضح این اقدامات را، «تفاهم‌نامه بوداپست» دانست که کی‌یف را از رتبه سوم دارنده قدرت اتمی نظامی در جهان، پایین کشید و برای امنیت این کشور زیان‌بار بود.

به نوشته ریانووستی، رزنیکوف با بیان اینکه اکنون کی‌یف دیگر به هیچ مذاکره و پروتکل‌های غیررسمی اعتماد ندارد، تصریح کرد: «فقط به شرطی که معماری جدید امنیتی جهان با تضمین‌های آشکار برای اوکراین، از طرف شرکای مورد اعتماد ما ایجاد گردد».

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۸۴
انتشار یافته: ۶۲
هر جنگ و خونریزی تو دنیاست همیشه یه طرفش نام آمریکا میدرخشه این شیطان خونریز
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
این نظر یکی از آموزه هایی است که توده ای ها در کلاس های آموزشی روسیه یاد می گیرند
اوکراین: دیگر به متحدان غربی اعتمادی نداریم
متن خبر را بخوانید از یک خبرگزاری روسی نقل قول شده خبرش کذب است باور نکنید ( درود بر ملت غیور اوکراین )
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
تصور می کنه با منتشر کردن فیک نیوزها اوکراین شکست می خوره
«فوران جنگ در شرق اوکراین و عقب نشینی نیروهای روسیه»
حالا تازه شروع شده. شروع زوال امپریالیسم روس که با سقوط خود بسیاری از خوشیفتگان دیگر را نیز به باتلاق خواهد برد.
روسیه: آمریکا به دنبال طولانی کردن جنگ اوکراین است
خفه شید بابا
اکراین پیروز است توده ای نابود است
زلنسکی می رزمد توده ای می لرزد
پیروزی مردم غیور و شهید پرور اکراین رو بر پوتین یزید کافر تبریک میگم
پوتین احمق کشورش را به چه افتضاحی انداخته
بهتره که ایران به کمک روسیه بره وگرنه ناتو پیشروی خواهد کرد
سلاحهای غربی به مراتب کارآمدتر از سلاحهای روسی هستند و روسیه بزودی حتی کریمه را هم را ازدست میدهد
سلاحهای غربی به مراتب کارآمدتر از سلاحهای روسی هستند و روسیه بزودی حتی کریمه را هم را ازدست میدهد
روسیه کثیف چقدر پر است
جنگ بر علیه یک کشور مستقل براه انداخته و تازه مدعی است که انها دارند جنگ را طولانی می کنند
خوب خرفت
از کشور اکراین خارج شو و جنگ را تمام کن تا طولانی نشه
جناب آمریکای خالی بند مستند صحبت کن . اون اوایل خوب بلد بودید جنازه های روس ، تانکهای آتش گرفته ی روس ، تصاویر ماهواره ای پیشروی اوکراین را نشان دهید ، الان به ناگاه دستتان خالی شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
چقدر شما توده ای ها حقیرید
احسنت به مردم اوکراین باید دربرابر روسیه جنگ کرد ایران باید به اوکراین کمک کنه برای اینکار روابط دیپلماتیک با روسیه را قطع کرد
پوتین اوایل جنگ میگفت بعد فروپاشی شوروی جهان تک قطبی شده بود که ما با حمله به اوکراین به ان خاتمه دادیم ولی فکرش را هم نمیکرد که اگه این چنین شکست بخورد جهان تک قطبی تر خواهد شد الان عواقب این جنگ چین را هم بیچاره میکند
اوکراین پوتین را طوری زمین زد که تن تمام دیکتاتور های عالم به لرزه افتاد و انگیزه تمام مظلومان عالم را در برابر خصم مضاعف کرد
یکم روسیه خوب عقب نشست . یکم ازخاک روسیه تصرف شد . انداز چند صد کیلومتر . بعد ایران به روسیه کمک کنه که توازن قدرت صورت بگیره . چون ضعیف شدن روسیه به ضرر ایرانه . قوی بودنشم به ضرره ایرانه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
ضعیف شدن روسیه به ضرر جمهوری اسلامی. قوی بودنشم به ضرره ایرانه
هر وقت اکراین جرات کرد یک ترقه داخل خاک روسیه منفجر کند من باور میشه روسیه تو این جنگ شکست خورده.
روسیه می‌گفت کل نیروی هوایی اوکراین و نابود کردیم !!! الان میگه جنگنده اوکراین و زدیم !!! :)) چند چندید با خودتون
امریکاه‌وسازمان‌موساد‌یک‌ژنرال‌۳ستاره‌وچند‌محافظ‌پوتین‌را‌خریداری‌کرده‌است‌تا‌اگر‌پوتین‌مرتکب‌جنایات‌هسته‌ایی‌بشود‌سری‌پوتین‌را‌به‌مرگ‌بر‌اثر‌سکته‌قلبی‌چون‌ملت‌واتش‌روسیه‌که‌نمی‌خواهند‌همه‌مردم‌دنیا‌وخودشان‌‌کشته‌بشوند‌
من فکر میکردم روسیه ابر قدرت دوم دنیاست. با این وضعیت اگر حماس و حوثی های یمن باهم متحد بشن میتونن احتمالا در 48 ساعت تا کاخ کرملین پیشروی کنن
دلم برا روسیه سوخت! اینطور پیش بریم دنیا باید به جای اوکراین بره کمک روسیه خخخخ
دوستان روس گرا میگن که این شکست ها تاثیری در نتیجه جنگ نداره یا دوروغه یا اصلا استراتژی خوده عالیجناب پوتین هست!! و یه عده هم میگن جنگ تازه شروع خواهد شد !! خیلی عجیبه اوکراین این همه ادوات و سرباز روس رو هلاک کرده ولی روسیه هنوز قصدی برای شروع جنگ نداره و عملیات ویژه رو تبدیل به عملیات فرار کرده
امریکا یک ابرقدرت دو بعدی است . هم نرم و هم سخت . خبرنگار سی ان ان به تنهایی معادل یک تیپ زرهی قدرت تخریب دارد بلکه بیشتر . روسها ابرقدرت سخت هستند . چرا در این چند دهه ی اخیر بخش نرم قدرت خود را تقویت نکرده اند ، خود معماست . این که اوکراین مطلقا هماورد درخوری برای روسها نیست ، حرف گزافی نیست . اما چرا روسها گیر کرده اند ؟ به علت جنگ نرم و ناتوانیشان در مدیریت بخش نرم میدان نبرد . بخشی که به طور کامل توسط غرب کنترل می شود . نکته اینجاست که نتنها من و شما که حتی سربازان روس در خط مقدم هم هر یک موبایلی دارند که از قضا محتوای موبایل همگی مان توسط غرب پخت و پز می شود . هر سرباز روس ، یک سرباز امریکایی در جیبش دارد که با اولین وصل شدن به اینترنت ، جهان را بر سرش خراب می کند . یادمان باشد درس بگیریم . روسها که درس نگرفتند نه زمان اشغال افعانستان و نه اکنون . مشتی کشنده است که هم پنجه بکس به پنجه هایش و هم ساعت رولکس به مچش باشد . یکی بدون دیگری ، مشت نیست نوازش است .
پوتین روسیه را نابود کرد
ملت مقاوم اوکراین تا رهایی شبهه جزیره کریمه باید علیه اشغالگران بجنگند اوکراین محبور به جنگیدن هستند چیزی برای از دست دادن ندارند این خزانه روسیه هست که دارد ته می‌کشد
جالبه ملت ایران تجاوز روسیه را محکوم کردن اونوقت مسولین ر..
اینی که زمان جنگ تحمیلی خدمت کرده و حتی همین الان می‌داند سلاح آمریکایی چیه لامصب بجز قدرت شناسنامه هم هست سلاح های شرقی همه بدرد نخور هستند دلخوش به مهندسی معکوس هستند ولی مگه میشه اصل را با فیک مقایسه کرد
جالبه روسیه به انگلستان تسلیت هم گفته واقعا بلوک شرق بی حیا هستند
من اگه بجای زلنسکی بودم محال بود با کشوری که باعث درد و رنج و آواره شدن ملتم و کشته و زخمی ها و نابودی شهر ها با شخصی متکبر و پیر که دستور حمله به شهرهای مسکونی داده مذاکره کنم
کشورهای که از اوکراین حمایت نمی‌کنند اوج نامردی هستند مگه قبلا از اوکراین این روسیه نبود که به گرجستان حمله کرد آیا فکر می‌کنند اوکراین آخرین کشور هست
آیا وقتش نرسیده موشک به کرملین بخوره
تجاوز روسیه به اوکراین بهترین فرصت برای اروپا هست تا وابستگی گازی خود را قطع کنند
تا خروج نظامیان روس و تسلیم شدن تجزیه طلبان مورد حمایت پوتین نباید صلح کرد نباید گول وعده ها را خورد اروپا حق ندارد خون های به ناحق ریخته اوکراینی ها را معامله کند
مدودف چندین بار علنی جهانیان را با سلاح هسته ای تهدید کرد آیا دیگر می‌شود به این روسیه اعتماد کرد
روسیه ثابت کرد حتی اخلاق جنگیدن هم ندارد بعد از شکست این چند روزه رفته نیروگاه های برق را بمباران کرده بیچاره زن و بچه های مریض یا زخمی در بیمارستان ها
وزیر خارجه آمریکا باید از ادامه جنگ حمایت کند. اسلحه می فروشد و قیمت نفت باعث شده سود سرشاری به جیب آمریکایی ها سرازیر شود و گاز مایع با قیمت دولا پهنا به اروپا صادر می کند
اوکراین میتونه یه سری از شهرهای روسیه را تصرف کنه
مگر پوتین نمی‌گفت سلاح های غربی آهن قرازه هستند حالا مگین غرب دنبال طولانی کردن جنگ هستند الحق که اینا حتی با خودشان درگیر هستند حالا چی شده سلاح های غربی ترسناک شدن
ملت جنگ زده اوکراین جای خود ولی این وسط هم باید گفت ملت روسیه هم گناه دارند اسیر بد شخصی شدن پوتین روسیه را نابود کرد
حمایت وزیر خارجه آمریکا از دفاع بر حق دولت مردمی و ملت اوکراین از اراضی ملی خود. ؛))))))))
قدرت اقتصادی مبنای هر نوع قدرت دیگر است. روسیه اثبات کرد یک اقتصاد ضعیف و فاسد نمیتواند یک قدرت نظامی باشد. امریکا در سال اول حمله به عراق که منجر به سرنگونی صدام شد با احتساب تورم حدود ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد که تقریبا برابر با کل صادرات سالانه روسیه است این مقایسه نشان میدهد که روسیه به هیچ وجه یک قدرت نظامی نیست و فقط به سلاح هسته ای مجهز است همانطور که پاکستان و کره شمالی هستند.
یاشاسین آزربايجان یاشاسین اوکراین
پیشروی ارتش شجاع اوکراین و شکست خفت بار نظامی روسیه در درگیری های اخیر، یادآور جنگ بدر و پیروزی خون بر شمشیر بود
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
آیا احد هم داریم
آفرین بر مردم و ارتش غیور اوکراین که منتظر کمک ها و وعده های پوچ امریکا و اروپا نشدند و با کمترین امکانات تسلیحاتی، پوزه پوتین را به خاک مالیدند
به نظر من غرب کیفیت سلاحهای ارسالی به اوکراین را بالا برده که روس‌ها را به عقب راندن
مرگ بر انگلیس
زنده باد روسیه و آمریکا و ......
مرگ بر مزدوران شرق و غرب
سلام یه افغانی دیدم داشت تو هوا ویروس کرونا پخش میکرد منو دید فرار کرد تبلیغ کنید تو فرودگاهها دیگه تست نگیرن همه جا پخش بشه میترسن هر پیامک دیگری غیرازین دریافت کردید باور نکنید از ناحیه دشمنه
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
عزیزم استراحت کن
خداررررررررررررووو‌وو شکر
دلقک تازه فهمیده غرب قابل اتکا و اعتماد نیست ، پس از اینکه کشورش را بر باد داد
خاک بر سر پوتین و روسیه بی عرضه
یاشاسین آزربايجان و اوکراین
شکستی دیگر برای پوتین و دار دسته آن
به احتمال زیاد باید سازشی بین روسیه و کشورهای غربی انجام شده باشد که روسیه از مناطقی در اوکراین عقب نشینی کند و بعد بنشیند مذاکره کنند و بوی سازش میاید
این درسی برای ما شد که گول روسیه را نخوریم خداحافظ پوتین
روسیه از عمد قصد جنگ رو طولانی میکنه که کار به زمستان بکشه. زمستان از قدیم بزرگترین تله روسها بوده و جلوی ناپلئون و هیتلر رو هم همین زمستون گرفت
هیچ سازشی نشده مگر زلنسگی چند روز قبلش اختار نداده بود گورتان را از سر زمین من گم کنید کو عقل سلیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل