بازدید 7970
۸

یوسف نوری: به سؤالات دانش آموزان پاسخ داده شود

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: اگر به سؤالات دانش آموزان پاسخ داده نشود، تبدیل به اغتشاش خواهد شد، در برخورد با معلمان و دانش آموزان روش‌های بازدارنده، کارساز نیست.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 16 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یوسف نوری در همایش سراسری جهاد تبیین و آگاه‌سازی ویژه افسران سپاه پیشرفت کشور و پایه ریزان تمدن نوین اسلامی با بیان اینکه دانش آموزان استقلال‌طلب، عدالت‌جو، ساختارشکن، زیست در فضای مجازی دارند و با بازی بیشتر خو می‌گیرند و بر همین اساس به دنبال هویت‌یابی خود هستند، اظهار کرد: تا قبل از این مسائل فکر می‌کردیم دانش آموزان تمایل به فضاهای فردی و مجازی دارند، اما متوجه شدیم در فضای مجازی به‌صورت گروهی در حال بازی هستند.

وی با تشریح چگونگی نظام آموزشی گفت: یک نظام آموزشی وارداتی داریم و این نظام به سمت کالایی شدن رفت و بنگاه‌های اقتصادی متوجه شدند که کودکان هم مصرف‌کننده هستند و هم رفتار مصرف خانواده را شکل می‌دهند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: برنامه درسی ما دارای دیسیپلین و نظام مدیریتی ما بر اساس مدیریت کلاسیک است، درحالی‌که نظرات علمی زیادی در حوزه برنامه درسی و مدیریت در طول این سال‌ها ابداع و تدوین‌ و این نظام آموزشی به دلیل رویکرد، برنامه درسی، مدیریت و نگاه به دانش‌آموز، تبدیل به یک نظام حافظه محور و کنکور محور شده است، از این رو بخشی از ساحت‌ها را ارائه می‌کنیم و بقیه ساحت‌ها را به‌صورت تشریفاتی توجهی به آن نمی‌کنیم، بنابراین دانش آموزان را از ساحت‌های اخلاقی و اعتقادی دور کردیم.

نوری با بیان اینکه در نظام آموزشی ما معلم متکلم وحده است و دانش‌آموز نقش یادگیرنده را دارد و امتحانات خود را می‌دهد، اظهار کرد: وقتی اجازه سؤال به دانش‌آموز ندهیم، این سؤال تبدیل به انتقاد و اگر به انتقاد جواب ندهیم، تبدیل به اعتراض و اگر اعتراض را پاسخ ندهیم، تبدیل به اغتشاش می‌شود و اگر امروز اغتشاش داریم نتیجه عدم پاسخگویی به دانش آموزان بوده است.

وی ادامه داد: جوانان ما در مدارس تربیت‌ شده‌اند و کارهای بزرگی انجام داده‌اند و فناوری‌های روز دنیا را در کشور جاری و ساری کرده‌اند و این موضوع ناشی از تلاش‌های شبانه‌روزی معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید چرخش‌های تحولی با استفاده از دانش‌آموز باشد و به سؤالات دانش آموزان پاسخ دهیم و اجازه ندهیم سؤالات آنان بدون پاسخ بماند، کاری که شهدای ما در جبهه‌های جنگ هم کردند پاسخگویی به سؤالات رزمندگان بود، بنابراین عرصه خشن و سخت جنگ را به یک عرصه تربیتی تبدیل کردند.

نوری گفت: باید دغدغه مدیران دانش آموزان شود و مدیران به آنها اهمیت دهند و به‌جای توجیه کردن به دنبال اقناع‌سازی حتی برای دانش آموزان ابتدایی باشیم.

وی تصریح کرد: تغییر محیط‌های یادگیری در مدارس ضروری است، دانش آموزان به اردوها و مسابقات ورزشی نیاز دارند و عرصه‌های یادگیری را بزرگ کنیم تا دانش آموزان بتوانند هیجانات خود را تخلیه کنند.

نوری افزود: از اولیا مدارس باید کمک گرفته شود و فقط به‌ عنوان منابع مالی دیده نشوند، بلکه از آنان استفاده‌های معنوی هم کرد.

وزیر آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: استفاده از روش‌های بازدارنده برای معلمان و دانش آموزان کارساز نیست و توطئه‌های جهانی را نمی‌توان با روش‌های بازدارنده خنثی کرد، از این رو از ظرفیت معلمان در گروه‌های جهادی، مؤسسات خیریه آموزشی و سلامت و ... استفاده کنیم تا مشکلات افراد مشکل‌دار را ببینند و براین اساس عرصه‌ها و میدان‌های جدیدی را برای آن‌ها ایجاد کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۸
وزیر محترم آموزش و پرورش
شما خواهشاً اظهار فضل نکنید دانش آموزان و معلمان خیلی راحت هستند
آشوب و اغتشاش چه ربطی به دانش آموز دارد؟ دانش آموز برای کسب یادگیری به مدرسه می رود و نه کارهای چاله میدونی
به سئوال بازنشستگان هم درموردافزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتمای و کشوری همچنین نحوه اجرای ان پاسخ داده شود
فشارها به وزیر باعث چرخشی معنادار توسط وزیرگرفته همینکه قبل ازاینکه دانش آموزان را اغتشاشگربخواند اول آنهارا معترض خوانده یک گام حرکت کرده فقط جاده اش لغزنده است لیزنخورد.
مگر خواسته های آزادی دانش آموزان و دغدغه هایی که نسبت به آینده شغلی - مسکن - تورم - اختلاس های چند هزار میلیاردی - آقا زاده های خارج نشین و ... دارند را چه می توان پاسخ داد ؟
هر وقت شما سوال ما معلم ها رو جواب دادید ما هم جواب دانش آموزان رو جواب میدیم
تو از بازداشت دانش آموزا حمایت نکن نمیخواد ژست طرفداری از گفتگو و حل مشکلات بگیری
خیلی دیره ..............
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار