بازدید 105138
با تحولات منطقه و جهان

پاسخ جالب اوباما به پیشنهاد اسرائیل برای حمله به ایران / واکنش تند باکو به اظهارات مکرون درباره قره باغ/ حمایت دوباره بایدن از اغتشاشات در ایران/ احتمال توقف فروش سلاح به عربستان با تصمیم بایدن

پاسخ جالب اوباما به پیشنهاد اسرائیل برای حمله به ایران، واکنش تند باکو به اظهارات مکرون درباره قره باغ، حمایت دوباره بایدن از اغتشاشات در ایران، احتمال توقف فروش سلاح به عربستان با تصمیم بایدن و توافق گروه‌های تحت حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 15 October 2022

پاسخ جالب اوباما به پیشنهاد اسرائیل برای حمله به ایران/ واکنش تند باکو به اظهارات مکرون درباره قره باغ/ حمایت دوباره بایدن از اغتشاشات در ایران/ احتمال توقف فروش سلاح به عربستان با تصمیم بایدن

بین الملل تابناک: پاسخ جالب اوباما به پیشنهاد اسرائیل برای حمله به ایران، واکنش تند باکو به اظهارات مکرون درباره قره باغ، حمایت دوباره بایدن از اغتشاشات در ایران، احتمال توقف فروش سلاح به عربستان با تصمیم بایدن و توافق گروه‌های تحت حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پاسخ جالب اوباما به پیشنهاد اسرائیل برای حمله به ایران

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در کتاب جدید خود، روایتی از پیشنهادش در سال ۲۰۱۳ به «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران مطرح کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته این نخستین بار است که نتانیاهو گزارش‌های پیشین درباره درخواست تل‌آویو از واشنگتن برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را تأیید می‌کند.

مطابق آنچه در کتاب «بی‌بی [مخفف بنیامین نتانیاهو]: داستان من» آمده، نتانیاهو این درخواست را در جریان نخستین سفر باراک اوباما به فلسطین اشغالی مطرح کرده. طبق نوشته هاآرتص، از نحوه روایت نتانیاهو این‌طور برمی‌آید که این نخستین بار نبوده که او چنین درخواستی را مطرح کرده است.

پاسخ جالب اوباما به پیشنهاد اسرائیل برای حمله به ایران/ واکنش تند باکو به اظهارات مکرون درباره قره باغ/ حمایت دوباره بایدن از اغتشاشات در ایران/ احتمال توقف فروش سلاح به عربستان با تصمیم بایدن

طبق نوشته نتانیاهو، اوباما به این پیشنهاد پاسخ مثبت نداده و گفته است: «هیچ‌کس جالوت را دوست ندارد. من نمی‌خواهم یک گوریل ۸۰۰ پوندی* باشم که با تکبر در دنیا راه می‌رود. مدت‌های مدید است که اینطور رفتار کرده‌ایم.»

نتانیاهو در این کتاب به اینکه آیا از «دونالد ترامپ» که با او روابط بسیار نزدیکتری نسبت به اوباما داشت هم درخواست مشابهی مطرح کرده یا نه، اشاره‌ای نکرده است.

پیش از این مقام‌های دیگری در رژیم صهیونیستی هم درباره تلاش‌های این رژیم برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران اظهارنظرهایی مطرح کرده‌اند.

چندی پیش ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به وجود طرح‌هایی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته نوشته بود که اکنون دیگر راهی برای انجام چنین حملاتی وجود ندارد.

ایهود باراک در آن مقاله که مرداد ماه سال جاری در مجله تایم منتشر شد، خاطرنشان کرده بود در دوازده سال گذشته امکان طرحی گزینه‌های نظامی که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را به عقب بیندازد، وجود داشته اما اکنون چنین گزینه‌هایی وجود ندارد.

در این مطلب آمده بود: «به عبارت دیگر، بر خلاف عملیات‌ موضعی که ۱۲ سال پیش در نظر گرفته می‌شدند، یا ۴ سال پیش می‌توانستند در نظر گرفته شوند ـ یعنی عملیات‌هایی که می‌توانستند به طرز محسوب برنامه هسته‌ای ایران را (بدون خطر جنگ) به تأخیر بیندازند ـ گزینه‌های فعلی همگی با گزینه جنگ به ویژه برای اسرائیل همراه هستند، ضمن آنکه توان اندکی برای به تأخیر انداختن برنامه هسته‌ای ایران دارند.»

نتانیاهو در کتابش درباره روابطش با ترامپ هم توضیح داده و نوشته در روزهای آغازین دولت رئیس‌جمهور سابق آمریکا با «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ اختلاف‌هایی داشته است. او مدعی شده که کوشنر به سفیر رژیم صهیونیستی در ایالات متحده گفته بود که اسرائیل دو سال شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند.

وقتی که ترامپ چند ماه بعد به فلسطین اشغالی سفر کرد در نخستین جلسه خصوصی‌اش با رئیس رژیم صهیونیستی گلایه کرد که بی‌بی‌ به دنبال صلح نیست. نتانیاهو نوشته که او این موضوع را نه از ریوون ریولین، رئیس وقت رژیم صهیونیستی بلکه از سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی شنیده و فوراً دست به کار شده تا نظر ترامپ را عوض کند.

صبح روز بعد او فیلمی به ترامپ نشان داده که در آن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به زبان انگلیسی و در مقابل مخاطبان بین‌المللی از صلح با اسرائیل سخن می‌گوید، در حالی که در یک سخنرانی دیگر به زبان عربی خواستار نابودی اسرائیل می‌شود. نتانیاهو مدعی شده که این فیلم نظر ترامپ را برگردانده است.

واکنش تند باکو به اظهارات مکرون درباره قره باغ

باکو به امانوئل ماکرون، رهبر فرانسه، به دلیل اظهارات "کاذب" و "غیر قابل قبول" وی در مورد درگیری آذربایجان با ارمنستان پاسخ داد.

به گزارش آناتولی، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفت: ما به شدت چنین اظهاراتی را محکوم و رد می کنیم. ما امکان ایفای نقش فرانسه در تلاش های عادی سازی بین آذربایجان و ارمنستان را از این پس نمی‌خواهیم.

ماکرون در یک مصاحبه تلویزیونی، باکو و روسیه را به دامن زدن به درگیری های مرگبار در مرز آذربایجان و ارمنستان در ماه گذشته متهم کرد که نزدیک به 300 کشته بر جای گذاشت.

پاسخ جالب اوباما به پیشنهاد اسرائیل برای حمله به ایران/ واکنش تند باکو به اظهارات مکرون درباره قره باغ/ حمایت دوباره بایدن از اغتشاشات در ایران/ احتمال توقف فروش سلاح به عربستان با تصمیم بایدن

علی اف گفت که ماکرون در گفت‌وگوهای خود با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در پراگ در ماه جاری به عنوان نشانه حسن نیت شرکت داشته است.

علی اف گفت: یک هفته پس از این دیدار، ماکرون این اظهارات افتراآمیز، غیرقابل قبول، دروغ و تحریک آمیز را مطرح و آذربایجان را به شروع جنگ متهم کرد. ماکرون با دستکاری واقعیت‌ها سعی کرد افکار عمومی در فرانسه و سراسر جهان را گمراه کند. سازمان امنیت و همکاری در گروه مینسک اروپا در ۲۸ سال میانجیگری آذربایجان و ارمنستان نتوانسته به نتیجه مثبتی دست یابد. هدف اصلی این نهاد حل مناقشه نبود، بلکه متوقف کردن آن بود. مذاکرات برای سال‌ها لاینحل باقی ماندن درگیری‌ها را پوشش می‌داد. آذربایجان این مناقشه را به تنهایی و بر اساس قوانین بین المللی از جمله ماده ۵۱ منشور سازمان ملل که می‌گوید هر کشوری حق دفاع از خود را دارد، حل کرد.

وزارت خارجه آذربایجان نیز در بیانیه‌ای جداگانه، ماکرون را به دلیل «دفاع آشکار از ارمنستان» محکوم کرد. در این بیانیه آمده است که «اتهامات بی اساس» او «کاملاً یک طرفه» و «مخاطب داخلی» بوده است.

این وزارتخانه گفت که باکو پیشنهادهای میانجی‌گری قبلی ماکرون را رد نکرد؛ اما دیدگاه‌های اخیر وی «علیه آذربایجان به‌طور جدی بی‌طرفی تلاش‌های میانجی‌گری او را زیر سؤال می‌برد.»

در این بیانیه آمده است: «موضع یکجانبه و اتهامات بی‌اساس فرانسه، بازنگری در تلاش‌های میانجی‌گری این کشور را ضروری می‌سازد.»

حمایت دوباره بایدن از اغتشاشات در ایران

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که دولت او سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه مردم ایران را ادامه داده در بیانیه‌ای به حمایت از اغتشاشات پرداخت و مدعی شد که او «در کنار مردم ایران ایستاده است.»

طبق نوشته سی‌ان‌ان، بایدن گفته از نحوه واکنش ایرانی‌ها به مرگ مهسا امینی، «حیرت‌زده» شده. او همچنین در اظهاراتی که نشان‌دهنده تلاش‌های واشنگتن برای تنفس مصنوعی به آشوب‌ها در ایران است، مدعی شد این تظاهرات‌ها «چیزی را بیدار کرده که تا «مدت‌های بسیار بسیار طولانی خاموش نخواهد شد.»

بایدن گفت: «من مدت‌ بسیاری است در زمینه سیاست خارجی فعالیت می‌کنم. آنچه مرگ مهسا امینی در ایران بیدار کرد مرا متحیر کرده. چیزی را بیدار کرده که فکر نمی‌کنم تا مدت‌های بسیار زیاد خاموش شود.»

پاسخ جالب اوباما به پیشنهاد اسرائیل برای حمله به ایران/ واکنش تند باکو به اظهارات مکرون درباره قره باغ/ حمایت دوباره بایدن از اغتشاشات در ایران/ احتمال توقف فروش سلاح به عربستان با تصمیم بایدن

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: «ایران باید به اعمال خشونت علیه شهروندان خودش که فقط بر اساس حقوق اساسی خودشان رفتار می‌کنند پایان دهد. می‌خواهم این را بدانید که ما با شهروندان و زنان شجاع ایران هستیم.»

دولت آمریکا در روزهای گذشته تلاش‌های فراوانی برای تنفس مصنوعی به اغتشاشات در داخل ایران انجام داده است. اعمال تحریم‌های جدید، صدور بیانیه‌های متعدد و تسهیل دسترسی به ابزارهای اینترنتی برای دسترسی به سایت‌های غیرقانونی در ایران و ... تنها برخی از اقدامات دولت آمریکا در این راستا بوده است.

احتمال توقف فروش سلاح به عربستان با تصمیم بایدن

«کریس کونز»، سناتور دموکرات آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت، دولت و مجلس سنای آمریکا ممکن است در واکنش به حمایت عربستان از طرح کاهش تولید نفت، فروش تسلیحات به عربستان را متوقف می‌کنند.

سناتور دموکرات آمریکایی عضو کمیته‌های تخصیص‌ بودجه و روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه «سی.ان.ان» در اظهار نظر درباره اقدام احتمالی دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای تنبیه عربستان از بابت طرح کاهش تولید نفت گفت: «فکر می‌کنم خواهید دید که دولت و مجلس سنا (با عربستان) برخورد کنند و یکی از محتمل ترین برخوردها متوقف کردن معاملات تسلیحاتی جدید است.»

به نوشته خبرگزاری‌ «آناتولی»، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دموکرات های کنگره این کشور بعد از حمایت عربستان از طرح کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز در چارچوب اوپک پلاس، به تشدید جنگ لفظی علیه ریاض ادامه می‌دهند.

بایدن اعلام کرد، دولتش روابط دو جانبه با عربستان را مورد تجدید نظر قرار خواهد داد و مقامات ارشد دولت او هشدار دادند،‌ به بررسی اعمال عواقبی علیه ریاض به دلیل این تصمیمش می‌پردازند.

کاخ سفید روز پنجشنبه گفت، مقامات عربستان علاوه بر اینکه خودشان از این سیاست کاهش تولید نفت حمایت کرده‌اند پشت صحنه نیز به عنوان رئیس اوپک پلاس تلاش کردند دیگر اعضا را برای دادن رای مثبت به این طرح پیشنهادی تحت فشار قرار دهند.

توافق گروه‌های تحت حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه

گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه، بعد از چند روز درگیری خونین به توافق رسیدند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، گروه "تحریر الشام" و گروه "الفیلق الثالث"، از دیگر گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه بعد از چند روز درگیری خونین به توافق برای آتش‌بس دست یافتند. این توافق شامل توقف درگیری و بازگشت گروه مذکور به مقرهای خود و آزادی بازداشت‌شدگان است.

این توافق شامگاه جمعه در نشستی در گذرگاه باب الهوی در شمال ادلب در مرزهای ترکیه و سوریه امضا شد.

پاسخ جالب اوباما به پیشنهاد اسرائیل برای حمله به ایران/ واکنش تند باکو به اظهارات مکرون درباره قره باغ/ حمایت دوباره بایدن از اغتشاشات در ایران/ احتمال توقف فروش سلاح به عربستان با تصمیم بایدن

پیش از این دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده بود، گروه تحریر الشام و هم پیمانانش کنترل شهر عفرین را در دست گرفتند. تحریر الشام همچنین کنترل تعدادی از روستاها و شهرک‌های مجاور استان حلب در شمال سوریه را نیز در دست گرفت.

گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه در سال ۲۰۱۸ این شهر را که تحت کنترل کردها بود، اشغال کردند.

این درگیری‌ها به کشته شدن ۱۹ تن مسلح و هشت غیرنظامی از جمله چند کودک منجر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۱۹
هنوز تو دوران اوباما موندین ؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
ولی اوباما تازگیهای گفته پشبمون شده ازاینکه گوریل نبوده که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
جالبه تو دوران اوباما هم از نرمش او استفاده نکردیم وهمچنان به همان شیوه به آمریکا فحش دادیم !!
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
لعنت به هرچی دموکراته بهصوص کارتر پیرکفتار
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
چون هنوز دارن حسرت میخورن که چرا از دوران اوباما بعنوان فرصت طلایی که خدا برای ایران فراهم کرده بود استفاده نکردند. میگن خدا جلوی پای همه به یک اندازه فرصت قرار میده. این خود آدمها هستند که بعضیا عرضه دارند استفاده میکنند یا به بخت خودشون لگد میزنن.
محسن
| Belgium |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
اینها گذشته را دوست دارند برای همین می خواهند در گذشته باشند تا حالا دیدید از اینده نزدیک حرف بزنند وبه ان عمل کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
ولقعاً تاسف بار است که مدیران فعلی ایران تمام وقت خود را صرف واکاوی گذشته می کنند در حالی که مدیران کشورهای پیشرفته مرتباً به فکر آینده مملکت خود هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
یعنی هنوز نفهمیدی همین اوبامای غیرگوریل و‌مودب بود که تحریمها رو‌توی اخر دوره ریاست جمهوریش امضا کرد؟ ساده لوحی تا چه حد اخه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
ذات آمریکا گرگ درنده است با رییس جمهور این ذات عوض نمی‌شود بیشترین تحریم ها زمان این کلینتون بوده
اوباما اوباما یا با اونا یا با ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
چقدر خشن و از رده خارج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
شما ها هیچ جایی در قلب مردم ایران ندارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
شما می گویید : اغتشاشات

ما میگوییم : اعتراضات قانونی مردم
بنده بجهت اینکه در سازمان ملل سالها رئیس بوده ام و هنوز نفوذ زیادی آنجاها دارم چندبار این آقای اوباما را کنار کشیدم و یکبار یقه شو گرفتم گفتم آخه مرد حسابی خجالت بکش دیگه اوباما هم پرسید؟ وات؟
وات یو سه اینگ؟
و بنده هم گفتم وات نه و آمپر و ولش کردم رفت

اما هیچ وقت رفتارش رو با مردم دنیا درست نکرد نصیحت پذیر نبود. یبارم به باباش گفتم اگه در بچگی های این باراک چارتا چک بهش زده بودی الان دنیا وضع بهتری داشت و باباش هم گفت: وات؟ پلیز اسپیک انگلیش
اونجا بود که فهمیدم اینا وراثی خول و چل هستن چون هرچی بهشون میگی جوابشون واته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
آقا نعمت سازمان مللتو عوض کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
نعمت نژادپرست بچه چون سیاه بود زدیش بور و چش ابی بود عمرا میزدیس از همین تریبون اقدام ددمنشیانیویه تو را محکوم میکنم شناختی منو نلسون ماندلا هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
نعمت خان خیلی بی مزه و لوس بود متنی که نوشتی
مونا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
از تابناک بعیده چاپ چنین خزئبلاتی
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
خوشمزه کی بودی شما :)
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
انقدر در آب نمک نخواب
پرگاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
خدا نکشتت چه بادقتم خوندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
ههههههه خیلی خوب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
خخخخخ
خیلی باحال بود داداش دمت گرم بعدمدتها خندیدم
یل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
اوباماهاکه وات، واتن. ای کجوکولو (بایدن) چند واته؟ خدایا دل دیونه شده سردمدار آمریکا .!!. کره زمین اباید بره بمیره.
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
آقا نعمت دمت گرم حال کردم
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
باراکه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
آقا نعمت ساقیتو عوض کن؟؟؟؟؟؟
تابناک‌ عبارت درست اعتراض است نه اغتشاش.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
اگه همچنان اسمشو بذارن اغتشاش و چشمشونو ببندن، دیگه اعتراض هم نخواهد بود...
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
حمل سلاح گرم وسرد، بریدن حلق پلیس، آتش زدن خودروهای مردم، سنگ پرانی به اتوبوسی که مردم در آن هستند ، کشیدن چادر لز سر زن رهگذر محجبه و... اینها اعتراض هستن
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
نعمت جان پارکت رو عوض کن داداش، قاطی داره
ناشناس
| Turkey |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
مثل اینکه تو یک کشور دیگه بودی ... جهنم درست کرده بودن این شورشی ها اونوقت میگی اعتراض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
نه اتفاقا اسمش دقیقا اغتشاشه، هیچ جای دنیا توی اعتراض نه فحش ناموسی میدن نه بانک و اتوبوس اتیش میزنن نه جرات میکنن پلیس اتیش بزنن
مکرون یک فاشیست جدید علیه مسلمانهاست که باید دمش را قیچی کرد
اینایی که مامور نیروی انتظامی آتیش میزنن اگه مزدور آمریکا نیستن یه شعار مرگ بر تحریم مرگ بر آمریکا هم بدن تا باورمون بشه مردم ایرانن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
طرف مقابل مردم افرادی هستند که گرین کارت آمریکا دارند و همزمان مرگ بر آمریکا میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
ناشناس ۱۳.۵۷
پس به آمریکا بگین طرف مقابل رو تحریم کنن نه مردم رو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
کاسبان تحریم منفی میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
مرگ بر امریکا اسراییل روسیه راضی شدی مرگیتون گرفته تویی که نمیفهمی تبعیض باعث اعتراض شده هر کی و
مخالفت کرد شد خائن وطنفروش ولی من به تو میگم هموطن انگ تهمت بهت نمیزنم گلابی برات کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
آن هایی که گرین کارت دارند پشت سر اعتراض ها و ویرانگرهای اخیر هستند چون می خواهند ایران در مدار انگلوآمریکن بماند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
ناشناس ۱۳:۵۷: مواظب دماغت باش دراز نشه
از صبح پروژه شروع کردم ده بار نت قطع شده... فقط بلدن مفت از تکنولوژی استفاده کنن اما برای بقیه حرام کنن... اعصابمون درب و داغونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
پول بسته ها را هم میگیرن نتم قطع میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
داداش تو احتمالا مودم شبکه‌ت خرابه وگرنه اینترنت ما بجز یکی دوبار همون اوایل، اصلا دیگه قطع نشد. تازه همونم فقط دیتای موبایل قطع شد و اینترنت خونه وصل بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
ناشناس عزیز 03 15 شهر به شهر فرق میکنه شهر ما سه هفتس نت همین آشغاله ... وصل میشه دو سه دقیقه دیگه قطع میشه این ماه یک ریال درآمد نداشتم تو این اوضاع. خدا سر خودشون و زن و بچه شون بیاره بی پولی بفهمن چیه گرچه هیچوقت نمیفهمن
آقایون 600 هزار تن سوخت مجانی به لبنان دادن بعد الان لبنان و اسرائیل با هم مذاکره کردن و به توافق رسیدن. نظرتون چیه مردم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
چرا حرف مفت میزنی، مجانی نبوده، بفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
البانی چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
از منبع سر کوچه تون این خبر رو گرفتی؟
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
شما سند داری مجانیه بوده ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
نظرم اینه که تو داری دروغِ دوسره میگی
اولا ایران مجانی نداد، هم ایران گفت پولشو گرفتیم هم لبنان گفت پولشو دادیم.
ثانیا لبنان و اسرائیل توافق کردن که اسرائیل حق استفاده از اون ۴۰ درصد که سرش دعوا بود رو نداره.
الان چی به نفع اسرائیل و به ضرر ایران شده که تو بالا پایین میپری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
در عالم سیاست ، هیچ دوست
و دشمن ابدی وجود نداشته است

حفظ منافع ملی در هر دوره ، دوست و دشمن را فقط برای همان دوره ، تعیین میکند

افراط در دشمنی طولانی مدت و بیش، از حد ،همیشه باعث تفریط و در امتیاز دهی و باخت و شکست های خسارت بار م
میگردند


ل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
ناشناس 05 15
از امثال شما حیران موندم بخدا. خود سخنگوی دولت لبنان میگه ایران سوخت را بصورت هبه داده... یا هبه نمیدونی چیه یا واسه ندونستنش پول میگیری یا هم اینکه اوضاعت خیلی خیطه مثل اون یارو مودونی چرااااا.....؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
درسته مسئولان لبنان گفتن سوخت مجانی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
کاملا درسته سوخت مجانی دادن به لبنان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
به ۱۲:۵۰
آمریکا چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
نظرمون اینه که حرف مفت و بی مدرک نزنی اینجا صف نونوایی نیست شر وور بگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
لبنان همش حزب اله نیست برای حقوقشون مذاکره میکنند حتی با اسرائیلv
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
اگر با 600 هزار تن نفت اسرائیل را از خر شیطان پایین کشیدند و ناچار شد با لبنان توافق کند ، پیروزی قابل توجهی برای لبنان است که شرورترین همسایه ممکن را دارد . نفع اش برای برای چند جانبه است v
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
تمام رسانه های لبنانی می گن مجانی بوده!

حالا یک عد سرشون رو کردند زیر برف که چی بشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
ناشناس ۱۲:۵۰

شما میگی البانی چه خبر؟ اوکراین مظلوم چه خبر! فرق اوکراین با فلسطین در چیه!؟
اوباما بهاری بود و بگذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
فقط بیچاره به گفته ترامپ داعش رو ایجاد کرد و ایران رو به شدت مورد تحریم های به قول خودش فلج کننده قرار داد و یه سری مسائل دیگه وگرنه سرش به کار خودش بود زبون بسته!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
بله همراه تحریم های فلج کننده
بایدن درباره اینکه اعتراضات مردم تا مدت های بسیار بسیار خاموش نخواهد شد درست گفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
بیا پایین بچه، سرمون درد گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
دلتو خوش نکن آلبانی نشین امروز تو شهر ماه شنبه همه چیز امن و امان بود نه پلیسی بود نه آشوبگری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
به ۱۲:۵۰
اول از بزرگترت اجازه بگی بچه بعد کامنت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
به ۱۲:۵۰
عمویی عصبی شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
بایدن با اشخاص ندیدنی معاشرت دارد .
مرگ بر اوباما
به هیچ آشوبگری رحم نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| New Zealand |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
اشوبگر نیروی انتظامی و بسیجه نه مردمی که برای گرفن حقشون اعتراض می کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
باشه خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
پلیس ایران و مخصوصا نیروهای مردمی بسیج در مقایسه با ماموران انتظامی و امنیتی کشورهای دیگر بهترین نیروهای حافظ امنیت در دنیا هستند.
ناشناس
| France |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
بشین بابا موتورت نسوزه خیلی گاز میدی
محسن
| Belgium |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
عزیز حالت خوبه یک دکتر برو برای خودت می گویم؟؟
این ژست حمله به ایران حمله به ایران، کلا فیک و توخالیه.
اسرائیل که هیچ، آمریکا هم جرات چنین غلطی رو نداره، اگه داشت، بعد از اینکه ما عین الاسد رو شخم زدیم، بهترین زمان با بهترین بهانه برای حمله به ایران بود.
ولی جراتشو نداشتن!!!
چرا؟
چون دیدن ایران ناو آمریکا و تمام پایگاه‌های مهم آمریکا در منطقه رو هدف گرفته!!! البته بغیر از هدف‌ها در سرزمین‌های اشغالی.

پ.ن: منفی دادن شما دوستان گرامی آلبانیایی، واقعیت رو تغییر نخواهد داد!!! :))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
گل گفتی
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
وقتی چنین دوستای وفاداری تو ایران دارن، حمله لازم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
سلام
کدام مردم؟؟؟؟
مثل اینکه ما هم مردمیم ها
این بورس ناظر و صاحب نداره. این بانکی که در مدت 11 ماه گذشته 40 برابر شده، کسی نیست ازش بپرسه چرا؟ یا منتظرین 100 برابر بشه بعد آبشاری بندازه به مردم، بعد کارشناساتون بیان بگن ما هشدار داده بودیم.
عشق است ترامپ وبس
پرزیدنت ابدی
مرد صلح
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
آلبانی نشین مردم ایران حالشون از تحریم و ترامپ بهم میخوره شما البانی نشین ها فقط ترامپ رو دوست دارید
در مورد جام جهانی فقط بلدید مصل همیشه بیایید تو تلویزیونتون گنده گنده حرف بزنید کلا تماشاچی هایی میان ایران که خودمون بریم رایگان بیاریمشون برن قطر بایزی ها را ببینن تا آبروریزی نشه اون هم بی خانمانها را از کشورهای آفریقایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
با این دستگیری خارجیا کاری کردیم که هیچکس جرات نمی کنه پاشو بذاره ایران .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
آقا درسته ،پوتین گفته روی جام جهانی خیلی حساب باز نکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زمانی که اوباما در راس کار بود، مسئولین ما از موقعیت استفاده نکردند و بعد از آن سالهاست که دنبال توافق هستند !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
مونا جان ۱۰ ساله از تهران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
واقعا. ده سالته یا اداشو درمیاری؟ اوباما بود که تحریمها رو اخر دوره ریاست جمهوریش مجددا تمدید کرد
توی دانشگاه یه فردی داشتیم از تیم های دانشجویی آی تی جدا شده بود رفته بود فناوری ریاست جمهوری میگفت امیرقطر فلان قدر پول داده روی موضوع جذب گردشگر جام جهانی قطر برای کیش کار کنیم گفتم یه نفر هم نمیاد خودتونو خسته نکنید تماشاگرهای گردشگری دنبال چیزی اند که تو ایران ممنوعه ..
اغتشاشات در ایران !!! چرا به هر گونه اعتراضی، لقب اغتشاش می دهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
به هر گونه اعتراضی لقب اغتشاش نمیدیم؛ مثلا:
اعتراض معلمان به حقوق و بازنشستگی
اعتراض مالباختگان بورس
اعتراض رانندگان کامیون به قیمت لاستیک و تعرفه حمل
و غیره
همه این اعتراضات و ده‌ها اعتراض دیگه انجام شد و مسئولین هم اومدن و صحبت کردن و معلوم شد قراره چی بشه و رفتن خونه‌شون؛ حتی مواردی که نتیجه نگرفتن، باز اومدن جمع شدن.
ما میفهمیم اعتراض چیه و اغتشاش چیه؛ شما اگه متوجه نیستی، پاشو بیا دم وزارت کشور، و گاهی هم دم مجلس، میبینی که دائم اقشار مختلف میان و اعتراض میکنن و پلاکارد مینویسن و حرفشون رو به گوش مسئولین میرسونن و میرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
شما بگو کلت و کوکتل مولوتفشونو بذارن زمین تا ماهم بگیم اعتراضات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
چون هنوژ نخواستن واقعیت رو بپذیرن.
نعمت جون تازگیها سر و کله ات جایی نخورده؟ روانت آرومه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
نعمت خط قرمز ماست مراقب حرفات باش نعمت کسیه که با سخنانش کلی ادم ارشاد کرده
نتانياهو ظاهرا علاقه زيادي به نابودي اسرائيل داره !
همچنان اصرار دارید از کلمه اغتشاشات به جای اعتراضات استفاده کنید؟
به شما ناهار دادن؟!
یکی از دلایل نارضایتی مردم اززیر مجموعه های دولت. شهرداری‌ها به خصوص معاونت مهندسی وعمرانی شهر داری تهران است که برخورد نامناسب ومستبدانه ای با خریداران املاک شهرداری دارند. که شورای شهر باید فکری به حال آن بکند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
متاسفانه شهرداری‌ها چه بخواهند ملکی را از مردم بخرند وچه بخواهند ملکی را به مردم بفروشند با کارشناسی فرمایشی هر قیمتی راروی املاک می گذارند وگوش مردم را می برند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
شهرداری ها یعنی ترافیک و یعنی آلودگی و یعنی زاینده تورم بخصوص در شهرهای بزرگ
لبنان هم با اسرائیل صلح کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
صلح نکرد حقشو گرفت وقتی موضوعات را اشتباه میفهمید همین برداشت های سطحی است
بازی جدید عربستان وآمریکا در برابر ایران. عربستان مسخره‌ای ملت‌های مسلمان وعرب شده است ونمی داند چطور برای خود یک چهره قهرمان نفتی بخود جلوه دهد. همينطور ملک فیصل سعی داشت از سلاح نفت ابزاری استفاده کند اما کلک بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
شما اول برو اکابر طرز نوشتن را یاد بگیر بعد بیا بلبل زبانی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
اقدام عربستان برای افزایش نارضایی در آمریکا برای تضعیف دمکرات ها و به خواست جمهوری خواهان است . عربستان در مشت آمریکا است .
واقعا باعث ننگه انسان هست که بایدن ازش حمایت کنه، این دولت با فشار و تحریم سعی کرد مردم ما را بدبخت و بیچاره کنه حالا هم اومده واسه حمایت
بگو اعتراض دهنت عادت کنه
کشورشلوغ است همچنان وسکوت بره ها همچنان
تمام بدبختی مسلمانان وایرانی ها وابستگی وترس بن سلمان ازآمریکاست.چقدر ذلیل هستند افرادی مانند بن سلمان.ایرانی نان شب نداشته باشه اما سرش بلنده،وسرافراز
بالاخره بایدن از خواب بیدار شد و فهمید حقوق بشر مهمتر از برنامه هسته ایه.
آمریکا خیلی راحت میتونه اینستاگرام و واتساپ و یوتیوب رو برا ایران باز کنه ولی نمیدونم چه سریه که نمیکنه
ی کار درستی که مکرون تو عمرش کرده باشه فکر کنم همین حمایت از ارمنستان باشه
یعضیا خیلی زودباورن
بایه چند درگیری خیال میکنن کشور دگرگون میشه بابا ما۸سال درسه جبهه مبارزه کردیم: عراق کردستان شمال آنهم مااسلحه نداشتیم حالا کلی اسلحه ومهمات داریم ومیفروشیم. ویک ریز پرنده ما یک شهراکنترل میکنه و....
مردک سلاح میفروشه به عربستان خب
با اورژانس تماس گرفتم گفتند ما وقت نداریم خودتون بیایدد اورژانس
با هزار مکافات رفتم اورژانس اولش دیدم اطراف بیمارستان چادر زدند و یکی در پارک خوابیده و چند نفر هم تو ماشین
داخل اورژانس هم که انگار وارد ناکجا آباد شدی و باید خودت قبل از ورود به اورژانس یک متخصص پزشکی باشی
حالا اکر یک مسئول بلند پایه وارد اورژانس بشه همه جلویش خبردار می شوند و مسئولین هم فکر می کنند همه چیز درست است
پیش خودم گفتم که چرا باید اطراف حرم حضرت رضا (ع) کلی هتل باشد و زائرسراهای ارزان
اما اطراف بیمارستان باید مردم از نداری و کمبود امکانات در پارک و داخل ماشین بخوابند
هر چی تو قران گشتم دیدم خدا میگه یتیم ها مساکین و در راه ماندگان را دریابید
و من تعجب کردم که چرا باید پول هایی که باید در راه در راه ماندگان خرج شود در جای دیگر خرج می شود و هواسم نبود ما در کشوری زندگی می کنیم که اسلام وارانه بخورد مردم داده می شود و فقط به پوستین آن آویزان است
در راه ماندگان یعنی جاده سازی درست یعنی بیمارستان درست یعنی آموزش درست یعنی بیمه های دقیق و درست یعنی اهمیت دادن به تخصص و علم
به فکر یتیمان و مساکین بودن یعنی پول بیت المال را عادلانه و درست خرج کردن یعنی ایجاد اشتغال و برای همه کار درست کردن
باید ما دوباره انقلاب را مرور کنیم و ببینیم برای چی انقلاب کردیم و به جای اینکه دوباره انقلاب کنیم به همان اهداف برگردیم اما روش ها را عوض کنیم و به جای اینکه به فکر اصلاح در خارج از کشور باشیم به فکر اصلاح در داخل کشور باشیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس