بازدید 2749
سکه در تعطیلات آخر هفته وارد کانال ۱۵ شد

جنب و جوش دلار در کانال ۳۲

در هفته‌ای که گذشت نرخ شاخص ارزی در سطوح قیمتی کانال ۳۲هزار تومانی به نوسان پرداخت. این در حالی است که برخلاف دیگر کریدورهای پیشین این ارز، نوسانات دلار تنها در یک نیمه از این کانال صورت نگرفت و تمام پله‌های قیمتی کانال۳۲ محل عبور و مرور هفتگی دلار بود.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹ 15 October 2022

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از دنیای اقتصاد؛ درحالی‌که روز‌های ابتدایی هفته سطوح قیمتی انتهای کریدور مذکور در اختیار اسکناس آمریکایی بود در روز‌های میانی هفته قیمت این ارز دچار افت قیمت شد و در پله‌های دوم و سوم کانال ۳۲ معامله شد. اما در روز‌های پایانی هفته مجددا با انتشار برخی اخبار نگران‌کننده نسبت به آینده نشست‌های هسته‌ای برجام از سوی طرفین غربی نرخ دلار صعودی شد. به عقیده برخی از فعالان این بازار امکان معامله شاخص ارزی در کانال قیمتی ۳۳ هزار تومانی در هفته پیش رو افزایش یافته است. در این میان افرادی نیز هستند که با توجه به افزایش سیاست‌های تقویتی بانک مرکزی در هفته‌های اخیر، ماندگاری نرخ دلار در کانال ۳۲ هزار تومانی را محتمل‌تر می‌دانند. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز پنج‌شنبه ۲۱ مهر ماه با حدود ۱۴۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.




فعالان بازار ارز تهران در هفته گذشته شاهد نوسان نرخ دلار غیر رسمی در سطوح قیمتی ابتدایی تا انتهایی کانال ۳۲ هزار تومانی بودند. در روز نخست این هفته هر برگ از این اسکناس آمریکایی با نوسان افزایشی اندک ۸۰ تومانی نسبت به نرخ روز‌های پایانی هفته دوم مهر ماه در رقم ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد. در دومین روز کاری هفته روند قیمت این ارز تغییر فاز داد و با حدود ۲۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ شنبه در سطوح قیمتی میانه کانال ۳۲ هزار تومانی معامله شد. روند کاهشی نرخ دلار در هفته گذشته تا رقم ۳۲ هزار و ۲۷۰ تومان در روز دوشنبه ادامه یافت؛ اما پس از آن روند شاخص ارزی مجددا افزایشی شد. به عقیده تحلیلگران سیاسی-اقتصادی بازار تهران سیگنال‌های برجامی طرف آمریکایی تاثیر غیر قابل اغماضی بر افزایشی شدن روند دلار آزاد داشته است. در روز‌های گذشته جان کربی از مقامات آمریکایی کاخ سفید در اظهارات خود از فاصله میان ایران و آمریکا بر سر توافق برجام سخن گفت.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در روز‌های پایانی هفته گذشته به رقم ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این در حالی بود که ارقام ارائه‌شده در معاملات فردایی این ارز در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه حوالی مرز دو کانال قیمتی ۳۲ و ۳۳ هزار تومانی مطرح می‌شد. با افزایشی شدن نرخ دلار آزاد در معاملات بازار ارز تهران قیمت سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. در همین راستا قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در معاملات روز‌های پایانی هفته گذشته با حدود ۱۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ‌های پیشین خود به رقم ۱۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار