بازدید 2741

دادگاه برزیل اپل را ۱۹ میلیون دلار جریمه کرد

دادگاه عالی برزیل شرکت اپل را به دلیل حذف شارژر از بسته بندی آیفون‌های خود در دفاع از حقوق مصرف کنندگان، ۱۹ میلیون دلار جریمه کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ 14 October 2022

به گزارش تابناک، اپل بر سر تصمیم خود مبنی بر توقف حمل و نقل آیفون با شارژر در دادگاه برزیل همچنان شکست میخورد. دادگاه ایالتی سائوپائولو علیه غول فناوری رای داده و در شکایت انجمن مصرف کنندگان برزیل، گروهی از وام گیرندگان، مصرف کنندگان و مالیات دهندگان، آن را با جریمه ۱۹ میلیون دلار محکوم کرده است، علاوه بر این، دادگاه به اپل دستور داده است تا شارژر تمامی مشتریان برزیلی که آیفون ۱۲ یا ۱۳ را طی چند سال گذشته خریداری کرده‌اند، تامین کند. همانطور که انتظار می‌رفت اپل اعلام کرده که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

به گفته بارونز، قاضی رسیدگی کننده به این پرونده، عدم درج شارژر در خرید گوشی را «روشی نادرست» خواند که مصرف کنندگان را ملزم به خرید محصول دوم برای کارکرد محصول اول می‌کند. اپل مدتی است که بر سر این موضوع با مقامات برزیلی اختلاف نظر دارد. در سال ۲۰۲۱، آژانس حفاظت از مصرف کنندگان سائوپائولو، اپل را به دلیل برداشتن آداپتور برق از آیفون ۱۲ حدود ۲ میلیون دلار جریمه کرد و به شرکت اعلام کرد که قوانین دفاع از مصرف کننده برزیل را نقض می‌کند.

در سپتامبر امسال، وزارت دادگستری این کشور دستوری صادر کرد که بر اساس آن اپل از فروش آیفون‌های فاقد شارژر منع می‌شود، همچنین این شرکت را ۲.۳۸ میلیون دلار دیگر جریمه و دستور لغو ثبت نام آیفون ۱۲ در آژانس ملی مخابرات برزیل را صادر کرد. این غول فناوری نیز از این تصمیم درخواست تجدید نظر کرده است.

اپل در سال ۲۰۲۰ و با عرضه آیفون ۱۲، بسته‌بندی آیفون‌های خود را با آداپتور‌های برق متوقف کرد. این شرکت به نگرانی‌های زیست‌محیطی برای حذف شارژر‌ها با هر خرید دستگاه اشاره و ادعا کرد این تصمیم باعث صرفه‌جویی ۸۶۱۰۰۰ تنی مس، روی و قلع می‌شود. وزارت دادگستری برزیل از این استدلال متاثر نشد و به اپل گفت می‌تواند از راه‌های دیگری مانند پشتیبانی از USB-C دستگاه‌های خود به محیط زیست کمک کند. در اروپا، پس از رای پارلمان اروپا به تبدیل USB-C به استاندارد رایج شارژ در اتحادیه اروپا، اپل چند سال فرصت دارد تا این کار را انجام دهد. دستگاه‌های تلفن همراه مانند آیفون فروخته شده در این منطقه باید تا پایان سال ۲۰۲۴ دارای پست شارژ USB-C باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست