بازدید 102282
۶
با دویست و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

پاسخ مدودف به تهدید جوسپ بورل برای نابودی ارتش روسیه/ حملات گسترده موشکی-پهپادی روسیه به مناطق مختلف اوکراین

دویست و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 14 October 2022

پاسخ مدودف به تهدید جوسپ بورل برای نابودی ارتش روسیه/ حملات گسترده موشکی-پهپادی روسیه به مناطق مختلف اوکراین

بین الملل تابناک: دویست و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

استفاده روسیه از دوسوم موشک‌های دوربرد خود
۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - ۱۹:۳۳

«السکی رژنیکوف» وزیر دفاع اوکراین امروز جمعه مدعی شد که ارتش روسیه از ابتدای جنگ تا کنون دو سوم از موشکهای دوربرد خود را استفاده کرده است و این می‌تواند به شکست این کشور منجر شود.

براساس گزارش الجزیره، وی درباره کمکهای نظامی که کشورهای غربی وعده آن را داده‌اند نیز گفت، آمریکا و آلمان تا پایان ماه جاری میلادی سامانه دفاع هوایی خود را به دست ما می‌رسانند.

وی با انتشار یک گرافیک در حساب توئیتری خود مدعی شده که روسیه با استفاده از صدها موشک خود به اهداف غیرنظامی در اوکراین اکنون توانایی این کشور برای هدفگیری اهداف نظامی کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که شکست این کشور اجتناب ناپذیر است.

به ادعای این گرافیک، روسیه تا 23 فوریه گذشته 900 موشک بالستیک اسکندر، حدود 500 موشک کالیبر کروز دریا پایه و 444 موشک کروز هواپایه داشت. اکنون(تا 12 اکتبر) روسیه 124 موشک اسکندر، 272 موشک کالیبر و 213 موشک کروز هواپایه در زرادخانه خود دارد.

وزیر دفاع اوکراین میدعی است که بقیه موشکها را روسیه طی این مدت شلیک کرده است.

الکسی رژنیکوف مدعی است که روسیه از 1844 موشکی که در زرادخانه خود داشت اکنون 609 موشک باقی مانده است.

 

پوتین: دنبال نابودی اوکراین نیستیم
۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - ۱۸:۵۵

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که روسیه به دنبال نابودی اوکراین به عنوان یک کشور نیست.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد در پاسخ به سوالی در اینباره که آیا اوکراین همچنان به عنوان یک کشور وجود خواهد داشت، گفت: «هدف ما نابودی تمام اوکراین نیست. در مورد آنها، در مقطعی رفتند و آب کریمه را که 2.4 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، قطع کردند. نیروهای ما مجبور شدند وارد منطقه شده و آبرسانی به کریمه را دوباره برقرار کنند. اگر آنها از انجام آن اقدام خودداری می کردند، هیچ اقدام تلافی جویانه‌ای صورت نمی گرفت».

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «بمب‌گذاری شبه جزیره کریمه بار دیگر اهمیت این موضوع را نشان داد که باید ارتباط زمینی با کریمه وجود داشته باشد».

پوتین پیشتر پس از امضای فرمان بسیج برای افزایش نیروهای ارتش روسیه به ناتو هشدار داد که کشورش ابزار تخریب مختلفی برای دفاع از «تمامیت ارضی» در اختیار دارد. پوتین گفت، این یک بلوف نیست.

تهدید آمریکا برای تحریم عرضه کنندگان سلاح به روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - ۱۸:۱۹

وزارت خزانه داری آمریکا تهدید کرد کشورها و شرکت هایی را که مهمات نظامی در اختیار روسیه قرار می دهند یا از صنایع نظامی مسکو حمایت کنند، تحریم خواهد کرد.

آمریکا در چارچوب فشار حداکثری علیه روسیه به بهانه تجاوز به اوکراین، کشورها و شرکت ها را به تحریم تهدید کرد.

والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا، روز جمعه به وقت محلی در نشست مشترک مقام های ۳۲ کشور درباره‌ تحریم ها علیه روسیه، اعلام کرد که این وزارتخانه امروز دستور العمل هایی را در رابطه با آمادگی و توان آمریکا برای اعمال تحریم ها علیه روسیه، صادر خواهد کرد.

به گفته آدیمو، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری امروز این دستور العمل ها را صادر خواهد کرد تا آمادگی و توان آمریکا برای تحریم افراد، شرکت ها یا کشورهایی را که مهمات به روسیه ارائه می دهند یا از صنایع نظامی روسیه حمایت می‌کنند، نشان دهد.

آمریکا مدعی است که روسیه در تامین مهمات نظامی خود دچار مشکل شده و در حال روی آوردن به سایر کشورها برای تامین تجهیزات نظامی از جمله موشک و مهمات توپخانه ای است.

این اظهارات مقام های آمریکایی در حالی است که ۱۵ کشور اروپایی روز پنجشنبه اعلام کردند که برای محافظت از قاره اروپا، به طور مشترک سامانه های دفاع هوایی را به موجب یک طرح ابتکاری جدید تحت عنوان سپر آسمان اروپا تهیه و خریداری می کنند.

دردسر وزیر دفاع رومانی بخاطر اظهار نظر درمورد جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - ۱۷:۳۷

واسیل دینکو وزیر دفاع رومانی در پی تاکید بر ضرورت مذاکرات بین المللی به عنوان تنها فرصت برای پایان دادن به جنگ اوکراین، زیر فشار شدید و در آستانه برکناری قرار گرفته است.

به گزارش تارنمای رومانیا اینسایدر؛ نیکلای سیوکا نخست وزیر رومانی گفته که این سخنان بازتاب دهنده موضع رومانی نیست و کلاوس یوهانیس رئیس جمهوری این کشور نیز تاکید دارد که تنها اوکراین که شهروندانش با خون خود بهای این جنگ را پرداخت می کنند، میتوانند در باره موضوع، چگونگی و زمان برگزاری مذاکرات تصمیم بگیرند.

وزیر دفاع رومانی گفته است: کشورهای جهان، ناتو و ایالات متحده باید درباره به دست آوردن تضمین های امنیتی برای اوکراین و صلح با روسیه، مذاکره کنند. اوکراین به تنهایی نخواهد توانست با روسیه مذاکره کند، زیرا طبقه سیاسی اوکراین، اکنون نمی تواند از دست دادن سرزمین ها را بپذیرد که خودکشی واقعی سیاسی خواهد بود.

مسکو: آمریکا مسئول فروپاشی امنیت جهان است
۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - ۱۵:۱۵

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت که کشور آمریکا مسئول فروپاشی نظام امنیتی در جهان است.

ریابکوف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» ضمن مقصر دانستن آمریکا در ازبین رفتن امنیت جهانی، توضیح داد که واشنگتن امروز هم مانند زمان بحران کارائیب، نمی‌خواهد نگرانی‌های روسیه را در نظر بگیرد.

وی در این‌باره اظهار داشت: «اگر بخواهید بین بحران کارائیب و تنش کنونی روابط روسیه و ایالات متحده تشابهاتی را پیدا کنید، در هر دو مورد باید در مورد تمایل واشنگتن برای دستیابی به برتری قاطع نظامی-راهبردی صحبت کنیم که برای امنیت بین‌الملل و ثبات استراتژیک مخرب و ویرانگر است. هدف آنها هم یکسان است؛ می‌خواهند به هر وسیله‌ای تسلط جهانی ایالات متحده را تضمین کنند».

این دیپلمات روس، رفتار واشنگتن در «تمایل بیمارگونه آمریکا برای زیر پا گذاشتن حق سایر کشورها جهت حفظ منافع حیاتی خود» را منشأ اصلی این مشکلات دانست.

ریانووستی به نقل از ریابکوف نوشت: «این دقیقاً علت اصلی بحران کنونی در اوکراین است. پس دلیل قیاس وضعیت فعلی با بحران کارائیب می‌تواند این باشد که واشنگتن چه در اوایل دهه ۱۹۶۰ و چه در حال حاضر، توجه به نگرانی‌های مشروع کشورمان مرتبط با تهدیدات امنیتی مستقیم علیه ما را مهم نمی‌داند».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش توضیح داد که آمریکا با اعتقاد به توانایی «کنترل از راه دور» تنش‌زایی‌ها بدون آسیب رسیدن به خودش، خطرات را در وضعیت اوکراین افزایش می‌دهد، در حالی که مسکو امیدوار است که سیاستمداران آمریکایی آگاه‌تر باشند.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا به‌عنوان یک عروسک‌گردان، به انجام عملیات نظامی علیه مسکو از طریق اوکراینی‌ها ادامه می‌دهد، افزود: «این امر نه تنها با عقل سلیم، بلکه به دلیل محتوای اظهارات در مورد غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ای که در بالاترین سطح در قالب روسی-آمریکایی اتخاذ شده است، لازم است».

روسیه یک موشک را در منطقه مرزی با اوکراین سرنگون کرد
۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - ۱۵:۱۴

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود روسیه هم مرز با اوکراین اعلام کرد که سامانه های ضد هوایی، یک موشک را نزدیک شهرک نووی اسکول در فاصله 9۰ کیلومتری شمال مرز با اوکراین هدف قرار داده و سرنگون کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ گلادکوف پس از سقوط قطعات یک موشک نزدیک تاسیسات راه آهن این منطقه،در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که خطوط انتقال برق در این منطقه آسیب دیده و رفت و آمد قطارها نزدیک شهر نووی اوسکول با ۱۸ هزار سکنه به صورت موقت، متوقف شده، اما تلفاتی به بار نیامده است.

هنوز کی یف به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

استولتنبرگ: به اوکراین تجهیزات ضدپهپاد می‌دهیم
۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - ۱۵:۱۳

دبیر کل ائتلاف ناتو گفت، این ائتلاف "به زودی" تجهیزات مقابله با پهپاد در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ریپابلیک ورلد، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد، سلاح‌های اخلالگر سیگنال پهپاد (که به اوکراین داده می‌شود) به کی‌یف کمک می‌کند با پهپادهای ساخته روسیه و ایران مقابله کند.

او اظهار کرد، شرکای این ائتلاف نظامی به اوکراین تسلیحات پیشرفته شامل توپخانه، سلاح‌های ضد هوایی و خودروهای زرهی داده‌اند.

او این سخنرانی را بعد از برگزاری نشست وزرای دفاع ناتو در شهر بروکسل ایراد کرد.

در حالی که اواسط این هفته چندین شهر اوکراین هدف موجی از حملات هوایی روسیه قرار گرفت، کی‌یف از متحدانش خواسته به آن سلاح‌های دفاع هوایی و تجهیزات نظامی بیشتری بدهند.

استولتنبرگ گفت، ناتو به حمایت از اوکراین "تا هر زمان که نیاز باشد" ادامه خواهد داد.

دبیر کل ناتو همچنین اعلام کرد، اسپانیا قرار است چهار سیستم دفاع هوایی "هاوک" خود را با هدف تقویت ظرفیت دفاع هوایی اوکراین در اختیار این کشور قرار دهد.

به گفته استولتنبرگ، ناتو همچنین قصد دارد در ادامه تحویل یک بسته جامع کمک های این ائتلاف نظامی به اوکراین، به این کشور سوخت، البسه زمستانی و کمک های پزشکی بدهد. به گفته دبیر کل ناتو، این ائتلاف نظامی قرار است به اوکراین برای گذار از تجهیزات نظامی دوران شوروی سابق به سمت تجهیزات مدرن ناتو کمک کند.

دبیر کل ناتو، ولادیمیر پوتین را به آنچه که "لفاظی هسته‌ای" خواند متهم کرده و آن را "غیرمسئولانه و خطرناک" دانست.

او هشدار داد استفاده از تسلیحات هسته‌ای "ماهیت جنگ" را تغییر خواهد داد و "عواقبی شدید" در پی خواهد داشت.

ادامه فعالیت اینترنت ماهواره ای در اوکراین منوط به پول پنتاگون
۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - ۱۵:۱۲

شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک اعلام کرد که دیگر قادر به پرداخت هزینه اینترنت ماهواره ای «استارلینک» در اوکراین نبوده و چنانچه آمریکا خواهان ادامه این سرویس در آن کشور است، پنتاگون باید پرداخت هزینه آن را تقبل کند.

 شبکه خبری سی ان ان درخبری اختصاصی و با دسترسی به اسناد و مدارکی در این زمینه با انتشار این خبر افزود: پایانه های ماهواره ای اینترنتی استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک از فصل بهار گذشته اقدام به ارائه خدمات اینترنتی در اوکراین نموده و این سرویس برای ارتش اوکراین به شدت حیاتی بوده است.

براساس این گزارش: تاکنون نزدیک به ۲۰هزار ماهواره استارلینک برای ارائه خدمات اینترنتی در اختیار اوکراین قرار گرفته و ایلان ماسک رئیس این شرکت فضایی، درتوئیتی اعلام کرد«انجام این عملیات برای شرکت اسپیس ایکس هزینه ۸۰ میلیون دلاری در برداشته که تاپایان سال جاری میلادی هزینه این خدمات، ۱۰۰ میلیون دلار خواهد شد».

به نوشته سی ان ان، اما این حاتم بخشی با هشدار اسپیس‌ایکس به وزارت دفاع آمریکا می تواند پایان یابد زیرا ایلان ماسک از پنتاگون خواسته در صورت تمایل به ادامه ارائه این سرویس، خود هزینه آنرا که ماهانه ده ها میلیون دلار است متقبل شود.

این گزارش می افزاید: بنابر اسناد و مدارکی که بدست این شبکه خبری رسیده، شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک درنامه ای که ماه سپتامبر گذشته به پنتاگون ارسال شده، اعلام کرده است که بیش از این قادر به تامین هزینه خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک نبوده، دراین نامه همچنین از پنتاگون خواسته شده تا بودجه دولت اوکراین و استفاده نظامی از استارلینک که اسپیس ایکس ادعا می کند سالانه بیش از ۱۲۰ میلیون دلار هزینه در برخواهد داشت را خود بر عهده بگیرد.

مدیر فروش شرکت اسپیس ایکس در نامه ماه سپتامبر به وزارت دفاع آمریکا آشکارا در ارتباط با پرداخت هزینه این سرویس اینترنت ماهواره ای نوشته است: "ما در وضعی نیستیم تا ترمینال های بیشتری به اوکراین خیرات کنیم و یا برای یک دوره نامحدودی به تامین مالی آن بپردازیم".

حملات گسترده موشکی-پهپادی روسیه به مناطق مختلف اوکراین

مقامات اوکراینی از ادامه حملات پهپادی و موشکی ارتش روسیه به شهرهای مختلف اوکراین از جمله «کی‌یف»، «اودسا» و مناطق دیگر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در یک حمله پهپادی روسیه که به «مکاریف» شهری کوچک در غرب کی‌یف، پایتخت اوکراین انجام شد زیرساخت‌های مهم این شهر ویران شد. در سراسر پایتخت مردم بار دیگر با آژیر حملات هوایی از خواب بیدار شدند.

مقامات اوکراینی اعلام کردند که روز پنجشنبه در حملات موشکی روسیه که ۹ منطقه اوکراین را هدف قرار داد، ۱۳ نفر کشته و ۳۷ نفر مجروح شدند.

ارتش روسیه روز دوشنبه پس از انفجار در پل کریمه، حملات گسترده خود را در اوکراین از سر گرفت.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه روز پنجشنبه گفت نیروهای روس بیش از ۷۰ تاسیسات انرژی در اوکراین را این هفته هدف قرار دادند. این مقام روس تهدید کرد که پاسخی «سخت‌تر» به حملات آینده رژیم کی‌یف داده خواهد داد.

به گزارش این منبع خبری، فرماندهی نیروی هوایی اوکراین روز پنجشنبه مدعی شد که ۶ فروند پهپاد روسیه را بر فراز مناطق اودسا و میکولایف سرنگون کرد.

پاسخ مدودف به تهدید جوسپ بورل برای نابودی ارتش روسیه

رئیس‌جمهور سابق روسیه که هم اکنون عضو ارشد شورای امنیت این کشور است، هشدار داد که اظهارات اخیر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ناشی از «پارانویا» است.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، دیمیتری مدودوف معاون شورای امنیت روسیه اعلام کرد اظهارات اخیر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که کشورهای غربی آمادگی ارائه حمایت همه جانبه از اوکراین را ندارند.

رئیس‌جمهور و نخست‌‎وزیر اسبق روسیه در پاسخ به اظهارات جوزپ بورل مواضع کشورهای غربی را محکوم کرد و هشدار داد که آنها جهان را تا آستانه یک آخرالزمان اتمی می‌برند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته مدعی شد که حمله اتمی روسیه به اوکراین با پاسخ قدرتمند از سوی غرب مواجه و ارتش روسیه نابود خواهد شد.

پیشتر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پس از امضای فرمان بسیج برای افزایش نیروهای ارتش روسیه به ناتو هشدار داد که کشورش ابزار تخریب مختلفی برای دفاع از «تمامیت ارضی» در اختیار دارد. پوتین گفت، این یک بلوف نیست.

جوزپ بورل روز پنجشنبه در سخنانی گفت، باید مشخص باشد که مردم حامی اوکراین و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و ایالات متحده و ناتو نیز بلوف نمی‌زنند. وی گفت: «هرگونه حمله اتمی علیه اوکراین نه یک پاسخ اتمی، بلکه چنان پاسخ قدرتمند نظامی در پی دارد که ارتش روسیه نابود خواهد شد».

دیمیتری مدودوف در پاسخ به این اظهارات اعلام کرد، ادعای احتمال حمله اتمی روسیه به اوکراین توسط بورل چیزی جز «پارانویا» نیست.

معاون شورای امنیت روسیه با رد کردن تهدید هشدارآمیز جوزف بورل درباره نابودی ارتش روسیه تصریح کرد: «بیایید پارانویای حمله اتمی روسیه را به وجدان او بسپاریم».

رئیس‌جمهور و نخست‌‎وزیر اسبق روسیه ادامه داد: «اخیرا نوشتم که کشورهای غربی به اوکراین و رژیم آن اهمیتی نمی‌دهند و نمی‌خواهند به آنها پشتیبانی همه‌جانبه ارائه دهند. علاوه بر این، غوغاگران خارج از کشور و اروپا قطعا در یک آخرالزمان اتمی برای آنها نمی‌میرند. به همین دلیل است که پاسخ آنها دقیق و متعادل خواهد بود و این معنای دوم سخنان بورل است».

تخلیه ساکنان شهر خرسون از سوی روسیه

مارات خوسنولین معاون نخست وزیر روسیه از تخلیه شهر خرسون خبر داد و گفت: به ساکنان این شهر کمک می‌کنیم تا از منطقه جنوبی اوکراین که تا حد زیادی به تصرف کی‌یف درآمده است، دور شوند.

به گزارش گاردین، روسیه اعلام کرده است که پس از درخواست رئیس منطقه خرسون قصد دارد این شهر را از سکنه تخلیه کند. روس‌ها می‌گویند نگران هستند این شهر استراتژیک در مرکز استان جنوبی اوکراین که بارها بین دو طرف دست به دست شده است به خط مقدم جدیدی تبدیل شود.

خوسنولین معاون نخست‌وزیر روسیه،با اعلام این خبر در تلویزیون دولتی روسیه، گفت: دولت تصمیم گرفته است تا خروج و حرکت ساکنان منطقه خرسون به سایر مناطق کشور را سازماندهی کند.

وی افزود: این اقدام به دنبال درخواست ولادیمیر سالدو شهردار این شهر بندری صورت می‌گیرد که در ماه فروردین توسط نیروهای روسی به عنوان رئیس منطقه خرسون منصوب شد.

سالدو که دادستان‌های اوکراین او را به خیانت متهم کرده‌اند،به طور خاص از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته بود تا به کسانی که مایل به فرار از جنگ هستند کمک کند و ادعا کرد که حملات اوکراینی‌ها زندگی مردم محلی را به خطر انداخته است.

وی که بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ نیز شهردار شهر خرسون بود، گفت: می‌خواهم از شما (رئیس جمهور روسیه) برای سازماندهی چنین کاری کمک بخواهم. ما ساکنان منطقه خرسون مطمئن هستیم که روسیه فرزندان خود را رها نمی‌کند و همیشه در دشواری‌ها به آنها کمک می‌کند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۸۶
انتشار یافته: ۶
من از مردم روسیه درخواست دارم که این مدودف دیوانه را بفرستند تیمارستان مدودف دیوانه است و متأسفانه دیوانه بودن خود را به پوتین انتقال داده
زنده باد اوکراین
این پاسخ مدودف یعنی اینکه گوشی اومده دستش!
لعنت به روسیه متجاوز
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
مرگ بر ولادیمیر زلنسکی یهودی
مافیای پوتین مردم اوکراین وروسیه رادروضعیت سختی قرارداده ومثل کسی که درحال غرق شدن است دست وپا میزندوبعیدنیست که ازاتم استفاده کند چون شکست خورده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار