بازدید 24666
۲

پاسخ نمایندگی ایران در سازمان ملل به نشریه آمریکایی

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به مطلب یک نشریه آمریکایی اظهار داشت: اگر دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است، نباید به گروهک‌هایی مانند کومله کمک کند.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 14 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به خبر نشریه آمریکایی نیوزویک مبنی بر درخواست گروهک تروریستی کومله از آمریکا برای کمک و حمایت تاکید کرد: «کومله جزء گروهک‌های فعال تروریستی است که صدها نفر از مردم مهاباد و دیگر شهرهای ایران را به شهادت رسانده است.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: «اگر دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است، نباید هیچ تسهیلات و امکانی برای فعالیت و یا ملاقات در اختیار اینگونه گروهک‌ها قرار دهد.»

نشریه آمریکایی نیوزویک گزارش داده است که رهبر گروهک تروریستی کومله خواستار کمک آمریکا برای مقابله با ایران شده است.

وی در سخنرانی مجازی در موسسه واشنگتن در امور مطالعات خاورنزدیک، یکی از مراکز مطالعاتی و پژوهشی آمریکا که به لابی اسرائیل در آمریکا نزدیک است، با تایید حضور این گروهک تروریستی در اقلیم شمال عراق، از فشارهای وارد شده برای پایان دادن به حضور آنها در شمال عراق ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت آمریکا در این رابطه شده است.

پیش از این، نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، دلایل و انگیزه‌های اقدام نظامی علیه گروه‌های تروریستی را اعلام و تاکید کرد: دیپلماسی به حضور تروریست‌ها در شمال عراق پایان نداد، ایران ناگزیر به استفاده از نیروی نظامی شد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در این نامه تاکید کرد: با توجه به اقدامات مخرب و آشوب زای گروهک‌های تروریستی علیه مردم و امنیت ملی ایران و بی توجهی به هشدارها و اعتراضات مکرر در این رابطه، کشورمان انتخابی جز اعمال حق خود و پاسخ متناسب به حملات تروریستی نداشت.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با یادآوری اقدامات گروهک‌های تروریستی مستقر در شمال عراق، دلایل و انگیزه‌های اقدام نظامی علیه این گروهک‌ها را تشریح کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲
تنها راه ایران، پیروی از مدل ترکیه است. هر زمان که کوچکترین اطلاعاتی از کمترین تحرک تروریستها در شمال عراق به دست اومد، نباید حتی لحظه ای درنگ کرد. نگهداری لانه عقرب در مجاورت منزل، به بهانه اینکه کاری نداره، یک روز عواقب وخیم خودش رو نشون خواهد داد.
واقعا باید این تهدید ها در نطفه خفه کرد. گروه های تروریستی نباید لحظه ای آرامش داشته باشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل