بازدید 4246

چشم هوش‌مصنوعی که بیماری قلبی را تشخیص می‌دهد

محققان موفق به ساخت ابزار هوش مصنوعی شدند که می‌تواند بیماری قلبی را تشخیص دهد، این ابزار، چشم‌ها را اسکن می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 12 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از گاردین، محققان موفق به ساخت یک ابزار هوش مصنوعی شدند که می تواند بیماری قلبی را در کمتر از یک دقیقه پیش بینی کند.

این ابزار می تواند به پزشکان و سایر کارکنان بهداشتی کمک کند تا غربالگری قلب و عروق را در خیابان ها با استفاده از دوربین و بدون نیاز به آزمایش خون یا بررسی فشار خون انجام دهند.

محققان دریافتند تصویربرداری با هوش مصنوعی از وریدها و شریان‌های شبکیه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مرگ و سکته را مشخص کند. آنها می گویند که نتایج این تحقیق می تواند راه را برای یک آزمایش بسیار موثر و غیر تهاجمی برای افراد در معرض خطر متوسط تا بالای بیماری‌های قلبی، باز کند.

پروفسور آلیچا رودنیکا (Alicja Rudnicka) نویسنده اصلی این مطالعه گفت: این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند به افراد در عرض 60 ثانیه یا کمتر میزان خطر را اطلاع دهد. او گفت: اگر خطر ابتلا به بیماری بالاتر از حد انتظار باشد، می‌توان استاتین تجویز کرد یا مداخله دیگری را پیشنهاد کرد.

رودنیکا، پروفسور اپیدمیولوژی آماری در سنت جورج، دانشگاه لندن افزود: این ابزار می تواند منجر به بهبود سلامت قلب و عروق و نجات جان انسان ها شود.

بیماری‌های گردش خون، از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های عروق کرونر قلب، نارسایی قلبی و سکته مغزی، علل اصلی بیماری و مرگ و میر در سراسر جهان هستند. بیماری های قلبی عروقی به تنهایی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان است. تنها در انگلیس از هر چهار مرگ یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

برای انجام این مطالعه تمام داده‌های شرکت‌کنندگان از جمله هرگونه سابقه سیگار کشیدن، مصرف داروهایی برای درمان فشار خون بالا و حملات قلبی قبلی جمع آوری شده بود.

یافته های این تحقیق در مجله British Journal of Ophthalmology منتشر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر