بازدید 3379
۱

انتشار صدایی شنیده نشده از استیو جابز

به تازگی پادکست عجیبی منتشر شده که استیو جابز، موسس فقید اپل را از زیر خاک بیرون آورده و به گفتگو نشانده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 12 October 2022

به گزارش تابناک، دیجیاتو نوشت: این پادکست مصاحبه‌ای صوتی میان دو هوش مصنوعی است که از یک طرف «جو روگن» و در طرف دیگر استیو جابز را به مخاطب ارائه می‌کند.

شرکت Podcast.ai توضیح می‌دهد که این پادکست چیست و چگونه تولید شده است: «Podcast.ai یک پادکست هفتگی است که به‌طور عمیق موضوعات تازه‌ ساخته‌ هوش مصنوعی را بررسی می‌کند. هر قسمت با استفاده از صداهای واقع‌گرایانه play.ht رندر شده و متن آن‌ها با کمک مدل‌های زبانی پیشرفته به وجود آمده است. برای مثال، قسمت استیو جابز با کمک بیوگرافی و تمام صداهای موجود از او ساخته شده تا هوش مصنوعی بتواند مدیرعامل سابق اپل را دوباره زنده کند.»

هوش مصنوعی در شبیه‌سازی استیو جابز مشکلاتی داشته است
این شرکت می‌گوید برای قسمت اول به سراغ استیو جابز رفته چون قصد داشته محتوایی الهام‌بخش تولید کند و هیچ‌کس به اندازه بنیان‌گذار اپل برای نمایش این ایده مناسب‌تر نبوده است. البته صداها هنوز کمی اشکال دارند و می‌توان رباتی بودنشان را تشخیص داد. حرف‌ها گاهی اوقات با محتوای گفتگو تطبیق ندارند و سرعت ادای کلمات از تنوع کافی بهره نمی‌برد.

با این حال، تحسین‌برانگیز است که صداها چقدر به واقعیت نزدیک شده‌اند. البته به نظر می‌آید که این محتواها به‌طور کامل توسط هوش مصنوعی تولید نشده‌اند و بخشی از آن‌ها از اصوات قبلی به این پادکست آمده‌اند. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی کلیدواژه خود را انتخاب کرده و بعد به دنبال نقل قول‌های حقیقی درباره آن موضوع گشته است.

هوش مصنوعی پیش‌تر هم دست به انتشار محتوا در قالب مقاله و خبر زده بود، ولی مثلا در زمینه اخبار مجموعه‌ای از اعداد و اسم‌ها وجود دارد که در قالب‌های مشخص به راحتی می‌توانند کنار یکدیگر قرار بگیرند. منتها تولید گفتگوهای پویا کار بسیار سخت‌تری است و احتمالا به آموزش‌های بیشتری نیاز دارد تا نقایص خود را برطرف کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روزی می آید که متنی را تایپ میکنیم و هوش مصنوعی آن را با صدای طبیعی یک شخصیت معروف روخوانی میکند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل