بازدید 5061
۷

عدم اسقاط خودرو در خط تولید مشکل ایجاد کرده

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عدم اسقاط خودرو معضلی در خط تولید برای ما ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 11 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ پس از تصویب کلیات این لایحه طی اظهاراتی گفت: بند ۲ این لایحه شامل موضوع شماره‌گذاری خودروهای سواری است، درحالی که بر اساس بند ۸ این موضوع باید شامل کامیون، کامیونت و همه موارد باشد و ابهامی در این زمینه وجود دارد که در اصلاحیه مورد بحث فقط موضوع خودروهای سواری مطرح است.

وی اظهار کرد: در جریان رسیدگی به این لایحه حتما ۳ موضوع مهم باید با هم مورد توجه قرار بگیرد؛ اول اینکه واقعاً چرخه تولید نباید متوقف شود و امروز عدم اسقاط معضلی در خط تولید برای ما ایجاد کرده است. همچنین بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک یک موتور سیکلت ۲۰ ساله باید اسقاط شود اما امروز مردم توان اسقاط و قدرت خرید یک موتور سیکلت ۴۰ میلیون تومانی را ندارند. موضوع سوم نیز این است که امروز برای هر لیتر گازوئیل مقدار زیادی یارانه تخصیص می یابد؛ این در شرایطی است که یک کامیون با ۳۰ الی ۴۰ سال عمر، مصرف سوخت بالایی دارد.

رئیس مجلس افزود: ابهامی که مطرح است این است که در لایحه اصلاحی مورد بحث که موضوع خودروهای سواری مطرح است، چرا موضوع کامیون مطرح نباشد؟ الان ظرفیت کامیون در کشور ما کم است به علاوه اینکه این خودروها نیز بر اساس قانون باید بهینه شوند و ما باید این امتیاز را به کامیون ها نیز بدهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: بر اساس صحبت هایی که در هیئت رئیسه مجلس داشتیم به این تصمیم رسیدیم که بر اساس اصل ۱۵۳ آیین نامه داخلی مجلس و همچنین با توجه به موافقت کمیسیون صنایع، از اختیارات هیئت رئیسه استفاده کنیم تا لایحه مربوطه جهت رفع ابهام به کمیسیون بازگردد. با توجه به اهمیت موضوع اعلام می کنم که چنانچه نیاز باشد، من نیز در جلسه مربوطه در کمیسیون حضور می‌یابم تا ۳ موضوع مورد اشاره را با هم برطرف کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
اینها که گفتید را سالهاست همه می گویند و می دانند و تازه شما متوجه مصرف بالای خودروهای فرسوده شده اید و هنوز مصرف بالای خودروهای جدید را متوجه نشده اید و احتمالا 10 تا 20 سال اینده متوجه خواهید شد
همه باهم دست به یکی کردند تا فقط ما رو خفه کنند
انفعال در همه جا موج می زند انفعال در واقعی کردن قیمت سوخت ،انفعال در ممنوع کردن تردد خودروهای بالای 15 یا 20 سال انفعال در توجیه کردن مردم که در مملکتی با درامد سرانه ایران در صورت واقعی شدن همه قیمت ها و استاندارد ها فقط 20 درصد مردم میتوانند خودروی شخصی داشته باشند و بقیه باید از وسایل عمومی استفاده کنند و ... به جای اینها تا بخواهید شعارهای تبلیغاتی و پوپولیستی موج می زند اما واقعیت همان است که ذکر شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
مگر ما حقوق واقعی میگیریم که قیمت های ما واقعی باشد همین الان هم نسبت به حقوقی که میگیریم اقلام بالاتر از توان مردم برای معاش هست چه برسه به مسکن و خودرو
بجای سخنرانی و گفتن حقایقی که حتی کودکان 5 ساله هم از آنها مطلع هستند ، اختلاس نکنید و مدیریت را نخبگان سهمیه ای بگیرید و به نخبگان واقعی بسپرید تا مشکلات حل بشه و نفرت و نفرین مردم هم تبدیل به رضایت و دعای خیر بشه
بله بشرطی خودرو تولیدی نسبت به خودرو قدیمی از کیفیت مطلوب و کاهش مصرف سوخت برخوردار باشه
من یک پژو پارس 85 دارم از پژو صفر به مراتب بهتره هرچند تسبت به خودرو روز دنیا هیچ خرفی برای گفتن نداره اگر توان داشتم یک خودرو خارجی دست دو میگرفتم که از خودرو داخلی به مراتب ایمن تر ، کم مصرف تر هست
کدام شرکت تولیدی کامیون حتی یک فرسوده را از رده خارج کرده است جناب آقای قالیباف بدنبال چه اهدافی میباشد هر ماه شرکتهای ایران خودرو دیزل یا بهمن وسیبا موتور وووفروش داره کدامشان یک خودرو اسقاط کردن تناقض گویی تاکی!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار