بازدید 2345
۲

دانشجویان برای برگزاری تربیون‌های آزاد درخواست دهند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه مسائل دانشگاه باید در داخل دانشگاه حل شود، گفت: در اعتراضات اخیر نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت دانشجویان در خارج از این دانشگاه حضور داشتند.
کد خبر: ۱۱۴۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵ 11 October 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر علیرضا معینی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر صحبت‌های رئیس جمهور در دیدار با مسئولان دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر اینکه هیچ شخصی مجاز به شکستن حرمت فضای مقدس دانشگاه نیست و همه از مسئولان تا اساتید و دانشجویان مکلفند برای حفظ تقدس و حرمت این محیط تلاش کنند، اظهار کرد: اعتراض دانشجویان در محیط دانشگاه تا جایی که امنیت را بهم نزند، اصلا نباید به بیرون از دانشگاه کشیده شود و باید مشکلات با صحبت و در محیط خود دانشگاه حل شود.

وی ادامه داد: تجربه ما در روزهای اخیر در دانشگاه علم و صنعت نیز نشان داد که دانشجویانی که اهل انصاف هستند، با صحبت مشکلات را حل می‌کنند.

دکتر معینی با تاکید بر اینکه مشکلات دانشگاه باید در خود دانشگاه حل شود افزود: تا زمانی‌که اعتراضات دانشجویان خطرناک نباشد، نیازی نیست که محیط دانشگاه را خیلی امنیتی کنیم و از آنجا که دانشگاه یک محیط فرهنگی است و همه اهل منطق و گفتگو هستند، مشکلات باید در داخل دانشگاه حل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به نحوه برخورد با دانشجویان معترض در روزهای اخیر گفت: در دانشگاه ما، نیروهای امنیتی وارد دانشگاه نشدند و برای حفظ امنیت فقط در بیرون از دانشگاه حضور داشتند. البته معترضین نیز از جملات ناشایستی استفاده می‌کردند و این اعتراضات در حالی بود که هنوز اصل موضوع مشخص نبود و واقعیت ثابت نشده بود.

دکتر معینی با بیان اینکه اگر دانشجویان خودشان اعتراض کنند و از فضای مجازی خط نگیرند، اجازه و حق اعتراض را دارند، خاطر نشان کرد: ما به دانشجویان می‌گوییم که در اعتراضات خود از الفاظ رکیک و صحبت‌های ناشایست استفاده نکنند بلکه برای برگزاری تربیون‌های آزاد درخواست دهند و همه صحبت کنند. ما از برگزاری مناظرات و تربیون‌ها و کرسی‌ها که به صورت رسمی از سوی دانشجویان به ما درخواست داده شود، استقبال می‌کنیم. ولی دانشجویان گاهی چندان استقبال نمی‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: اگر دانشجویی بازداشت باشد، مسئولین دانشگاه پیگیر آزادی او هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
بیان حرف بزنن تا بعدش راحت و بی دردسر دستگیرشون کنین؟
مگر از جانش سیر شده است؟ مگر می خواهد ستاره دار شود؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار