بازدید 30235

بیانیه تحکیم وحدت درباره وقایع شریف

دفتر تحکیم وحدت درباره وقایع دانشگاه صنعتی شریف بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۴۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 10 October 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دفتر تحکیم وحدت درباره وقایع دانشگاه صنعتی شریف و عواقب آن بیانیه ای منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

دفتر تحکیم وحدت با رصد شرایط کشور مخصوصا تحولات درون دانشگاه و مواضع مختلف نسبت به این اتفاقات، حول این فاجعه‌ی هتاکانه، نکاتی را به سمع و نظر مخاطبان می‌رساند.

اول) خطاب به وزیر علوم

شورای دانشگاه شریف که رئیسش توسط حضرت عالی منصوب شده است، اخیرا اقدام به انتشار بیانیه‌ای کاملا یک‌طرفه برای صیانت از هتاکی در محیط دانشگاه کرده است! برخی اساتید دانشگاه در حالی که باید اولین مدافع فضای علمی دانشگاه باشند، راه حل برون‌رفت از شرایط موجود را تعطیلی دانشگاه می‌دانند!

البته ما به شما می‌گوییم: تمام این‌ها بهانه‌ای برای تحمیل هزینه‌ی هتاکی آشوبگران به نظام اسلامی است. متاسفانه این شورا تحت لوای منصوبین جناب عالی حتی یک اشاره‌ی کوچک هم به جایگاه، ولی فقیه در دانشگاه نکرده است.

از آنجایی که با نطق قابل‌تقدیرتان در شب حادثه در ملامت هتاکان جنابعالی را شخصیتی انقلابی می‌دانیم از شما درخواست داریم تنها سه مورد تفاوت این موضع یک‌طرفه با مواضع ضدانقلاب در فضای مجازی را برای ما تشریح کنید. ما کاری نداریم، شما خودتان فاتحه‌ی این شورا را بخوانید! برکناری فوری رئیس دانشگاه شریف که با انفعال و مماشات بی‌مورد و بعد ایجاد فضایی امن برای ناسزاگویی مسئول بسیاری از این هتاکی‌هاست، جدی‌ترین مطالبه‌ی ماست.

دوم) خطاب به ریاست دستگاه قضا

در ادامه‌ی رخداد‌های درون دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه شریف و ... مطالبه‌ای تحت عنوان «آزادی بی قید و شرط» برای دانشجویان بازداشتی از طرف ضدانقلاب مطرح شده است و متاسفانه توسط برخی عناصر و چهره‌های سیاسی نزدیک نیز، دانسته یا نادانسته تکرار می‌شود.

بدون شک آزادی دانشجویان و بازگشت به محیط علمی اتفاقی خوشایند است لیکن نفس دانشجو بودن نباید مصونیتی برای افراد در مقابل اجرای قانون داشته باشد. فحاشی‌های رخ‌داده در روز یکشنبه در دانشگاه شریف طبق قوانین این کشور، جرم محسوب می‌شود و مجرمین نباید بدون پرداخت بها رها شوند.

مخصوصا که این جرم به صورت دسته‌جمعی، عمومی و در فضای مقدس دانشگاه رخ داد است. نظر به این که این رخداد ناگوار در نسبت با مرجع تقلید بسیاری از شیعیان و ولی امر مسلمین جهان صورت گرفته است، به شما اعلام می‌داریم در صورت عدم برخورد قاطع و به دور از عدالت عقوبت الهی دامن گیرتان خواهد شد.

ایضا شبهه ورود نیرو‌های امنیتی به داخل فضای پارکینگ منتسب به دانشگاه نیازمند پیگیری قانونی جهت روشن شدن ماجرا و عدم تکرار این واقعه و همچنین مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی دیگر است.

سوم) خطاب به عناصر ایمانی در دانشگاه‌ها

برادران و خواهران ایمانی! می‌دانیم که در این مدت به خوبی فضای دانشگاه را رصد کرده‌اید و احتمالا دریافته‌ای که پایگاه ایدئولوژیک ضدانقلاب در دانشگاه چه در قامت دانشجو و چه در قامت استاد با سکوت شما نه تنها از حجم وقاحت خود نمی‌کاهد بلکه با شدت بیشتری به خط قرمز‌ها تجاوز و شدیدتر به مقدسات اهانت می‌کند.

از همه‌ی شما درخواست داریم همانند گذشته نسبت به هتاکی‌ها، با غیرت و منش انقلابی برخورد کنید چرا که دانشگاه برای حفاظت از امنیت روانی دانشجویان به شما نیاز دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر