بازدید 2395

با افکندن حجاب‌ها می‌خواهند آزادی را از بین ببرند

امام جمعه قم با تأکید بر همکاری بر حل مشکلات کشور گفت: قوای سه‌گانه باید در زمینه حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و ازدواج تلاش کنند؛ زیرا این‌ها نقاط اصلی است که دشمن می‌خواهد انجام نشود.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ 07 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ مهرماه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر عنوان کرد: همه عالم آمده‌اند تا عظمت انقلاب اسلامی را تحت شعاع تبلیغات زشت و قبیح خود قرار بدهند.

وی ادامه داد: ایران پر شکوه، مقتدر، نیرومند، پیشرفته و منسجم، هدف دوم امت سلامی بیدار، منسجم و مقاوم در مقابل خطرها و حرکت بشریت به سمت آرمانی نو و تمدنی جدید سه هدفی است که انقلاب اسلامی با آن پایه ریزی شده است.

انقلاب اسلامی عادی نیست

وی با بیان اینکه هدایت‌های امام (ره) و رهبری رکن رکین است اما موتور متحرک، دست نیرومند و قدرتی که این اهداف را مطرح کرد ملت ایران بود، گفت: این انقلاب عادی نیست و در رسالت رسول خدا(ص)، غدیر و عاشورا ریشه دارد و نگاه آن به ظهور و جامعه مهدوی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه این انقلاب عظیم را باید شناخت و قدر دانست، اظهار کرد: امروز به خاطر مشکلات روزمره می‌خواهند با افکندن پرده‌ها و حجاب‌هایی تلاش می‌کنند این درخشش، فروغ، استقلال و آزادی را از بین ببرند اما ملت ما بیدار است.

وی بیان کرد: این انقلاب با سخت‌ترین ها فشارها مواجه بوده است که برخی از آنها از جنگ‌های جهانی بیشتر بوده است؛ تحریم، ترور، تبلیغات گسترده منفی، جنگ رسانه‌ای، تحریک‌های شیطانی و... بخشی از توطئه هایی است که علیه ملت بکار گرفته شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در این امت و ملت و انقلاب بشارت‌ها و خبرهایی وجود داشته است که آن‌ها در مقابله با این آرمان‌ها بسیج شده‌اند، اظهار کرد: در حادثه اخیر شاهد برنامه ریزی گسترده بودیم و امری را بهانه کردند تا اقتدار یک کشور را تهدید کنند.

وی با تأکید بر تفکیک بین نقد و تخریب گفت: باید بشنویم، اشکالاتی که در برخی جاها وجود دارد را اصلاح کنیم همچنین تعامل با جوان و نوجوان را وظیفه خود بدانیم اما این بردباری، شنیدن، اصلاح و تلاش به معنای این نیست که در مقابل تخریب و تهدید منافع ملی کوتاه بیاییم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه جهاد تبیین وظیفه ما است، افزود: حوزه علمیه، دانشگاه و نخبگان در این جهاد وظیفه بزرگی دارند و در این امر کم گذاشتیم، همه باید تلاش و خیزش برداریم.

وی با بیان اینکه این نسل نوپای ما همان نسل دفاع مقدس و انقلاب است، بیان کرد: امروز هم جوانانی داریم که همان نور دفاع مقدس را دارند و اگر جایی خللی است از ما است و باید اسلام و انقلاب را تبیین و حقایق را تشریح کنیم و گره‌ها را از ذهن عزیزان مان باز کنیم.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: ملت با نگاه به شهدا، امام(ره) و رهبری مسیر خود را طی می‌کند اما در این میانه اگر ما خطایی کنیم زشت و قبیح است. در جمع نخبگان و قشرهای مختلف مواردی را می‌بینیم که آن طور که باید به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه هوشیاری حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، رسانه، جبران مواضع غلط و پذیرش مسئولیت از همه ما انتظار می‌رود، ادامه داد: وحدت و یکپارچگی ایران و عدم تجزیه یک وجب از خاک ایران امری قطعی است که کوتاهی در مقابل آن نباید بشود.

خطیب جمعه قم با تأکید بر اینکه ایران ما یکپارچه است و یک هویت دارد و هشت سال تلاش کردیم که ایران اسلامی و ام القرای اسلام مقتدر بماند، گفت: نغمه‌های شیطانی ناچیزی که در برخی از جاها شنیده می‌شود که قابل قبول نیست و نغمه‌های شوم هرگز خریدار نخواهند داشت.

امنیت ایران خط قرمز ما است

وی با بیان اینکه امینت ایران موضوعی غیرقابل گفت‌وگو است، اظهار کرد: بن سلمان گفت که ما امینت شما را در خیابان‌هایتان از دستتان می‌گیرم و مزدوران استکبار آن را دنبال کردند و اکنون هم سوژه می‌گیرند که نیروی انتظامی را تهدید کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: ارزش‌های الهی در دل و جان ما ریشه دارد و حتی نوجوانی که تخطی هم دارد به اسلام و ارزش‌های الهی عشق می‌ورزد و نباید نسبت به آنها کوتاه بیاییم.

وی با تأکید بر همکاری بر حل مشکلات کشور گفت: قوای سه‌گانه باید در زمینه حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و ازدواج تلاش کنند؛ زیرا این‌ها نقاط اصلی است که دشمن می‌خواهد انجام نشود.

اینترنت ملی به سرعت پایه ریزی شود

امام جمعه قم در رابطه با فضای مجازی اظهار کرد: باید نسبت به فضای مجازی مراقبت کنیم و انتظار می‌رفت که دستگاه‌ها با سرعت بیشتری زیر ساخت اینترنت ملی و فضای مجازی در اختیار کشور را پایه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود این را سرعت ببخشد، تأکید کرد: کشور می‌تواند با جدول زمانبندی به اینترنت ملی، زیر ساخت اطلاعات امن، قوی و پرسرعت، پاسخگوی به نیاز مردم برسد.

وی یادآور شد: ملت باید انسجام، همکاری و همدلی و دستگاه‌ها باید توجه روز افزون به گره‌ها و گشودن آنها، شنیدن نقدها و اعتراضات و حل مشکلات را مورد توجه قرار دهند.

خواب تجزیه ایران را به گور می‌برید

وی خطاب به آمریکا، منافقین و اروپایی‌های عهد شکن گفت: شما خواب تجزیه، جنگ داخلی، فروپاشی ارزش‌های فرهنگی، امنیت زدایی در ایران را به گور خواهید برد.

آیت الله اعرافی در خطبه اول ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد(ص) در رابطه با حقوق و وظایف ما در برابر پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: رسالت و نظارت پیامبر (ص) جاویدان است به همین خاطر حق رسول خدا(ص) هم مقطعی نیست و حقی همیشگی و ماندگار است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) پدر امت است، افزود: این حق فقط نسبت به متأخرین به پیامبر (ص) نیست بلکه قبل از ایشان هم بوده است و پیامبران پیشین نیز باید بشارت ایشان را می‌دادند همچنین حق رسول خدا (ص) به این عالم و جهان خلق ندارد بلکه عالم غیب و ملائک هم در برابر رسول خدا (ص) وظیفه دارند.

وی ادامه داد: حق رسول خدا (ص) و ائمه (ع) مستند به تشریفات و تعارفات نیست و بعد از حق خداوند عالی‌ترین و بالاترین حقوق است و حق پیامبران پیشین نیز بعد از این حق قرار می‌گیرد که ریشه در حقایق عالم و کمالات پیامبر اعظم (ص) دارد.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه این حق اختصاص به مسلمانان ندارد زیرا پیامبر(ص) برای همه مردم مبعوث شده است، گفت: این حق تولید وظایفی می‌کند که در آیات و روایت حدود ۳۰ وظیفه مشخص شده است.

وی تصریح کرد: در روابط اجتماعی انجام وظایف، منفعتی به طرف مقابل می‌رسد اما وقتی به یک صاحتی می‌رسیم این امر تفاوت می‌کند که قله آن خداوند است که با اطاعات فرمان‌های خدا ذره‌ای سود به خدا نمی‌رسد؛ زیرا بی‌نیاز محض است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه وظایفی که نسبت به پیامبر (ص) داریم سودی به پیامبر (ص) نمی‌رساند و سود آن به خود ما می‌رسد، بیان کرد: بزرگ‌ترین حقی که پیامبر(ص) دارد امتداد رسالت او در خاندان پاک اش و امتداد آن امامت در ولایت و مرجعیت در عصر غیبت است.

وی با اشاره به اینکه اولین وظیفه ما نسبت به خدا، پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) معرفت و شناخت آن‌ها است؛ اضافه کرد: دومین وظیفه ما عشق، عاطفه و مهر است؛ دلها های مومنان باید به دامن پیامبر خدا (ص) و ائمه (ع) متصل شود؛ زیرا این رشته محبت نجات بخش است. وظیفه سوم ما ایمان و دلدادگی به پیامبر خدا (ص) و ائمه (ع) است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر