پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

بورس این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد و متاسفانه به جز یک مقطع کوتاه دو سالی است که این روند ادامه دار است. در گفتگو با ایمان رئیسی تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی دو پیشنهاد برای بهبود این شرایط بورس پرداختیم.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳ 04 October 2022

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بعد از دو روز معاملاتی که شاخص کل منفی‌های سنگینی را خورد، امروز دوشنبه مقداری اُفت شاخص کل کمتر از دو روز گذشته بود. شاخص کل امروز ۳۳۱۱ واحد معادل ۰.۲۵ درصد ارتفاع خود را کم کرد و به سطح یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۷۱۴ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هموزن نیز که نماینده نماد‌های کوچک و متوسط بازار می‌باشد ۹۹۸ واحد معادل ۰.۲۶ درصد منفی شد و به سطح ۳۸۱ هزار و ۱۱۳ واحد رسید.

امروز هم خروج پول حقیقی رقم خورد و دوباره آمار‌ها بیانگر آن بود که حقیقی‌ها این بار ۴۳۲ میلیارد تومان از بورس خارج کردند.  

ارزش معاملات بورس امروز به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

بورس فردا چگونه خواهد بود؟

ایمان رئیسی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: بازار را که نگاه می‌کنیم همان حرف‌های تکراری است که قبلا زده شده است.  

او ادامه داد: پیشنهادی که برای بهبود وضعیت بازار می‌توان داد، مسئله بازارگردانی است. وقتی یک روز بازارگردانی انجام نشد، دیدیم که بازار درست شد. ما نمی‌گوییم که بازار هر روز مثبت باشد، اما انتظار این است که دستکاری‌هایی که در بازار وجود دارد کمتر شود و بازار روند طبیعی خود را بگیرد. روند طبیعی هم این نیست که بازار هر روز منفی بخورد. این خروج پول‌هایی که در هر قیمتی و با هر شرایطی داریم می‌بینیم بی اعتمادی است نسبت به حرف‌هایی است که زده شده، اما عملی نشده است.  

رئیسی ادامه داد: به عنوان نمونه همین صندوق پالایش را ببینید. وعده داده شد که به NAV خود در سال گذشته برسد، اما این اتفاق رخ نداد.  

او پیشنهاد داد که اگر اعتقاد بر این است که بازار ارزنده است اوراق تبعی بفروشند و سهام بزرگ مثل فولاد، بانک ملت، ایران خودرو و ... را بیمه کنند. اوراق تبعی بفروشند و بازار را از این شرایط نجات دهند.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر