افزایش سرمایه فایرا چه شد؟

روز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ مجمع عمومی فوق العاده شرکت آلومینیوم ایران (فایرا) با حضور ۷۸ درصد سهامداران به منظور افزایش سرمایه برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲ 04 October 2022

به گزارش بورس تابناک، مجمع عمومی فوق العاده شرکت آلومینیوم ایران (فایرا) با حضور ۷۸ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای رضایی برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

هدف از انجام افزایش سرمایه فایرا

با توجه به افزایش نرخ ارز و متعاقبا قیمت مواد اولیه، ضرورت خرید مواد اولیه با نقدینگی بیشتر به دلیل عدم ثبات قیمت ها، افزایش پیش پرداخت‌ها و در سوی مقابل افزایش دوره وصول مطالبات، کلیه عوامل موجب گردیده سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت به شدت افزایش یابد به نحوی که طی ۲ سال گذشته، سرمایه درگردش شرکت (دارایی جاری منهای بدهی جاری) بالغ بر ۹ برابر شده است؛ لذا به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز، افزایش سرمایه از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها (اندوخته احتیاطی) مورد پیشنهاد هیئت مدیره قرار گرفت.

سرمایه گذاری مورد نیاز و منابع تأمین آن

مجمع فایرا ۱۴۰۱ | افزایش سرمایه فایرا چه شد؟  

در سال جاری به دلیل کاهش میزان بار برقی و کاهش میزان انرژی شرکت مصرف خود را ۱۰۰ مگاوات کاهش داده و تبعات آن نیز از مدار خارج شدن ۷۰ دیگ شرکت تولید شرکت بوده است؛ لذا شرکت با توجه به مشکلات پیش آمده شرکت موفق شده زودتر از موعد مقرر (۷ مهر ۱۴۰۰) تمامی دیگ‌های خود را به ظرفیت رسانده است. از جمله پروژه‌های شرکت خط احیای جدید بوده که از ۲۰۰ کیلو آمپر به ۲۴۰ کیلو آمپر تغییر خواهد کرد. در این راستا شرکت اقداماتی را انجام داده که طی سال جاری یا سال بعد تولید خود را چند هزار تنی افزایش خواهد داد. در بخش آند سازی شرکت میلیون‌ها دلار آند خریداری می‌کند که شرکت کربن صنعت این موضوع را مرتفع خواهد کرد. این شرکت طی ۱۴ ماه آینده در مدار صنعت قرار خواهد گرفت.

سوالات مطرح شده در مجمع

نرخ خرید آند چقدر می‌باشد؟ قیمت ثابتی ندارد و در حال حاضر حدود ۱.۰۷۰ تا ۱۳۰۰ دلار.

ضریب مصرف آند به شمش چقدر می‌باشد؟ ۵۵

نرخ برق مصرفی شرکت چقدر می‌باشد؟ برق از توانیر خریداری شده و حدود ۶۰۰ تومان.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳۷.۰۰۰ میلیارد ریال (معادل ۲۹۴ درصد) از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

منبع: نبض بورس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر