بازدید 90108
با دویست و بیست و دومین روز حمله روسیه به اوکراین

پیش بینی ژنرال آمریکایی از جنگ اوکراین/ آمادگی ژاپن برای توافق صلح با روسیه/ ترفند روس ها برای دور زدن تحریم ها

دویست و بیست و دومین از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 03 October 2022

پیش بینی ژنرال آمریکایی از جنگ اوکراین/ آمادگی ژاپن برای توافق صلح با روسیه

بین الملل تابناک: دویست و بیست و دومین از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار رسانه چینی درباره پیوستن اوکراین به ناتو
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۲۰:۳۴

رسانه‌ها دوشنبه شب نوشتند که رسانه‌ نزدیک به دولت چین به آمریکا هشدار داده که پیوستن اوکراین به ناتو ممکن است عواقب شدیدی از جمله چشم‌انداز جنگ اتمی داشته باشد و این ائتلاف را وارد جنگ با روسیه کند.

به نوشته هفته نامه «نیوزویک» روزنامه دولتی «گلوبال تایمز» چین روز یکشنبه در سرمقاله خود نوشت، چین هشدار داده که اجازه دادن به اوکراین برای پیوستن به ناتو به تشدید اجتناب ناپذیر درگیری منجر خواهد شد و تهدیدهای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را برای استفاده از سلاح اتمی در پی خواهد داشت.

این روزنامه هشدار داده که در صورت وقوع درگیری، همه کشورهای اروپایی زیرسایه یک جنگ اتمی احتمالی قرار خواهند گرفت.

گلوبال تایمز نوشت، در این صورت، نه برای اوکراین و نه برای جهان، هیچ امنیتی وجود نخواهد داشت.

«وادیم اسکیبیتسکی» معاون سازمان اطلاعات اوکراین نیز در اظهار نظری خطر استفاده روسیه از سلاح اتمی علیه اوکراین را «بسیار بالا» توصیف کرده است.

اسکیبیتسکی گفت: «آنها احتمالاً مکان‌هایی را در امتداد خط مقدم از جمله مراکز مهم فرماندهی و زیرساخت‌های حیاتی هدف قرار خواهند داد. برای متوقف کردن روس‌ها، ما نه تنها به سامانه‌های ضد هوایی، بلکه به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم.»

ژنرال «کوین رایان» وابسته سابق نظامی آمریکا در روسیه نیز گفت: «سلاح‌های ناتو در حال جنگ با روسیه هستند و مهمتر از همه، دولت روسیه مورد حمله مستقیم قرار خواهد گرفت و همانطور که می‌دانیم، این محرکی برای استفاده از سلاح‌های اتمی است.»

تصویب الحاق مناطق جدید توسط مجلس دومای روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۱۹:۴۲

مجلس دومای روسیه روز دوشنبه به اتفاق آرا پیش نویس قانون الحاق جمهوری‌های دونتسک، لوهانسک و منطقه‌های زاپوروژیا و خرسون به روسیه را تصویب کردند.

بر اساس این قانون، ساکنان این مناطق از روز سی‌ام سپتامبر و از همان روزی که به روسیه ملحق شدند، به عنوان شهروندان این کشور شناخته می‌شوند اما مردم این مناطق یک ماه فرصت دارند تا تابعیت روسی را رد کنند.

در این اسناد تاکید شده که ساکنان مناطق جدید می‌توانند از طریق ارائه درخواست و ادای سوگند، شهروندی روسیه را بدست آورند.

روسیه پیشروی‌ نیروهای اوکراین در منطقه خرسون را تایید کرد
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۱۸:۱۰

مقام منصوب شده از سوی روسیه برای منطقه خرسون اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد، نیروهای ارتش اوکراین در این منطقه پیشروی‌هایی داشته و کنترل چند منطقه مسکونی را به دست گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر سالدو، رئیس منصوب شده از سوی روسیه برای منطقه خرسون در صحبتهایش در یک شبکه تلویزیونی دولتی گفت: بگذارید بگویم وضعیت متشنج است.

او گفت: "در جایی که دریاچه کاخوفکا قرارداد، شهری به نام "دودچانی" وجود دارد... در این منطقه است که پیشروی‌هایی رخ داده و مناطقی مسکونی وجود دارند که توسط نیروهای اوکراینی گرفته شده‌اند."

شهر دودچانی، در کرانه غربی رودخانه دنیپرو، حدود 40 کیلومتر پایین‌تر از محلی است که یک روز قبل از آن، شاهد درگیری نیروهای روسی با نیروهای اوکراینی بود.

مقامات اوکراینی در مورد گستردگی ضد حملات ارتش این کشور در سمت جنوب سکوت اختیار کرده‌اند، اما بلاگرهای نظامی روسیه درباره پیشروی تانک‌های اوکراینی در امتداد کرانه رودخانه دنیپرو گزارش کرده‌اند.

روسیه چند روز قبل رسماً چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیای اوکراین را ضمیمه خود کرد، اما هنوز هیچ یک از آنها به طور کامل تحت کنترل نیروهای مسکو نیست و اوکراین همچنان به ضدحملات در جنوب و شرق ادامه می‌دهد.

آمریکا: حمله به سرزمین‌های الحاقی را حمله به روسیه نمی‌دانیم
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۱۷:۳۰

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که هیچ گونه نشانه‌ای وجود ندارد که پوتین به سوی استفاده از گزینه سلاح هسته‌ای گام برداشته است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «تهدیدات پوتین درباره استفاده از سلاح هسته‌ای را جدی خواهیم گرفت».

کربی اضافه کرد: «حمله به سرزمین‌هایی که روسیه به خود الحاق کرده را هرگز حمله به سرزمین‌های روسیه نمی‌دانیم».

مسکو: وزیر خارجه آمریکا انگیزه خرابکاری در نورد استریم را لو داد
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۱۳:۵۰

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) به طور تلویحی دولت آمریکا را عامل خرابکاری در خطوط انتقال گاز «نورد استریم» معرفی کرد.

زاخارووا طی پستی در کانال تلگرامی خود نوشت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات خود درباره این حادثه، تلویحا به خرابکاری در نورد استریم اعتراف کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «بلینکن آشکارا و بدون ذره‌ای تردید، درباره انگیزه های آمریکا و متحدانش در ناتو برای نابودی خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ صحبت کرد».

این دیپلمات روس یادآور شد که وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری با «ملانی جولی» همتای کانادایی خود درباره افزایش تولید «گاز مایع» در آمریکا صحبت کرد و مدعی شد واشنگتن اکنون به تامین‌کننده اصلی گاز برای اروپا تبدیل شده است.

به گفته زاخارووا، بلینکن در آن نشست خبری گفت: «حادثه نورد استریم را باید فرصتی شگفت‌انگیز برای رهایی از وابستگی به انرژی روسیه یک بار برای همیشه و محروم کردن مسکو از درآمد حاصل از فروش منابع انرژی در نظر گرفت. روسیه از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین نوشت: «مسکو نیم قرن است که بدون وقفه به کشورهای غربی گاز می‌رساند. اما اکنون دروغ‌های واشنگتن، خرابکاری جنایتکارانه آنها در نورد استریم را تأیید می‌کند».

آمادگی ژاپن برای توافق صلح با روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۱۳:۴۹

همزمان با افزایش تنش‌ها بین ژاپن و روسیه بر سر مسائلی از جمله اختلافات حول جزایر مورد مناقشه و همچنین جنگ اوکراین، دولت توکیو از تمایل خود برای مصاحله با روسیه خبر داد.

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) ضمن پیچیده و پرتنش خواندن روابط با روسیه، اما گفت که آماده امضای پیمان صلح با روسیه است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کیشیدا طی سخنرانی در صحن پارلمان ژاپن گفت: «با توجه به وضعیت اوکراین، روابط ژاپن با روسیه در موقعیت دشواری قرار دارد، ولی ما قویاً به مسیر حل اختلافات سرزمینی و انعقاد پیمان صلح پایبند هستیم».

روابط روسیه و ژاپن دهه‌هاست که متأثر از اختلافات دو طرف بر سر مجمع‌الجزایر کوریل در شمال شرق آسیا از زمان پایان جنگ جهانی دوم است. در سال ۱۹۵۶، اتحاد جماهیر شوروی سابق و دولت ژاپن اعلامیه مشترکی را امضا کردند که در آن مسکو موافقت نمود تا امکان انتقال جزایر «هابومای» و «شیکوتان» به حاکمیت توکیو را پس از انعقاد معاهده صلح بررسی کند، اما صحبتی درباره سرنوشت جزایر «کُناشیر» و «ایتوروپ» به میان نیامد.

طبق این گزارش، شوروی سابق امیدوار بود که بیانیه مشترک به مناقشه پایان دهد، در حالی که ژاپن این سند را تنها بخشی از راه حل مشکل می‌دانست و از ادعای حاکمیت خود بر تمام جزایر چشم‌پوشی نمی‌کرد.

به نوشته ریانووستی، مذاکرات در سال‌های بعد از آن نیز به جایی نرسید و معاهده صلح بعد از پایان جنگ جهانی دوم هرگز امضا نشد. در این میان، آمریکا نیز به‌عنوان آتش‌بیار معرکه به ماجرا اضافه شد و توکیو را تهدید کرد که اگر با واگذاری فقط دو جزیره از چهار جزیره به روسیه موافقت کند، این امر بر روند بازگرداندن اوکیناوا به حاکمیت ژاپن تأثیر می‌گذارد.

موضع فدراسیون روسیه نیز این است که این جزایر پس از جنگ جهانی دوم بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق شدند و شکی در حاکمیت دولت کنونی بر آنها نیست.

تسلیم پیش نویس سند پیوستن مناطق شرق اوکراین به پارلمان روسیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - ۱۳:۴۸

رئیس جمهور روسیه پیش‌نویس یک سند قانونی برای پذیرش الحاق مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا از اوکراین به کشورش را تسلیم پارلمان روسیه کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کمیته قانون اساسی مجلس علیای پارلمان روسیه روز دوشنبه به تصویب معاهدات بین‌المللی با جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپوریژژیا رای داد و توصیه کرد که مجلس علیا قوانین الحاق را تصویب کند. شورای فدراسیون این قوانین را در جلسه ای در ۴ اکتبر بررسی خواهد کرد.

رسانه‌های دولتی روسیه گزارش دادند، واحد پول روبل روسیه به عنوان واحد پولی این مناطق اعلام شده هر چند استفاده از واحد پول هریونای اوکراین نیز تا ۳۱ دسامبر در آنها مجاز خواهد بود.

پیش از آن دادگاه قانون اساسی روسیه بسته اسناد مربوط به پیوستن، دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را تصویب کرده بود.

روز جمعه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با امضای اسنادی الحاق چهار منطقه اوکراین به کشورش را اعلام کرد.

مناطق دونستک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیای اوکراین در فرآیندی که در بازه ۲۳-۲۷ سپتامبر اجرا شد، همه‌‍پرسی با موضوع پیوستن به خاک روسیه برگزار کردند.

پیش بینی ژنرال آمریکایی از جنگ اوکراین

دیوید پترائوس، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که پس از شکست استراتژی مقابله با شبه‌نظامیان در افغانستان برای مدت کوتاهی به عنوان مدیر سیا خدمت کرد، پیش‌بینی کرده که واشنگتن پاسخی ویرانگر به هرگونه حمله اتمی روسیه در اوکراین خواهد داشت و تمامی نیروها و پایگاه‌های نظامی مسکو در این منطقه را از بین خواهد برد.

 ژنرال پترائوس یکشنبه در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز گفت: ما با رهبری یک ناتو و یک تلاش جمعی، پاسخ خواهیم داد و از طریق آن، هر نیروی متعارف روسیه را که می‌توانیم در میدان نبرد در اوکراین و همچنین در کریمه ببینیم و هر کشتی آن را که بتوانیم در دریای سیاه دیده و شناسایی کنیم، هدف قرار خواهیم داد.

پترائوس هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چگونه نیروهای ناتو کار ارتش روسیه را تمام می‌کنند، ارائه نکرد و اعتراف کرد که به صورت فرضی صحبت می‌کند و از برنامه‌های دقیق دولت بایدن بی‌اطلاع است. او گفت واشنگتن باید از مبادله «هسته‌ای در برابر هسته‌ای» اجتناب کند، «اما باید نشان دهد که این امر به هیچ‌ وجه قابل پذیرش نیست».

در چنین سناریویی، آمریکا مستقیما با بزرگترین قدرت هسته‌ای جهان وارد جنگ مستقیم می‌شود و این در شرایطی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ماه گذشته هشدار داد که مسکو از تمام ابزارهای در دسترس برای حفاظت از روسیه و مردمش، در صورتی که تمامیت ارضی این کشور در خطر باشد، استفاده خواهد کرد. کاخ سفید این صحبت‌ها را به عنوان تهدید به استفاده از توان هسته‌ای علیه اوکراین تعبیر کرد و پاسخ داد که هرگونه تهدیدی «تبعات فاجعه‌باری» خواهد داشت.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا همچنین گفت که رفراندوم‌های اخیر در جمهوری‌های خودخوانده دونباس و مناطق خرسون و زاپوریژیا که استقلال خود را اعلام کرده و به پیوستن به روسیه رای دادند، اقدامی «ناامیدکننده» از سوی پوتین در بحبوحه تحمل شکست‌ها در میدان جنگ بود.

پترائوس گفت: او در حال شکست است و واقعیت در میدان نبرد که او با آن روبروست، به اعتقاد من غیر قابل بازگشت است. هیچ مقدار بسیج نیرو که از نظر من نامناسب و به هم ریخته بود، هیچ مقدار الحاق و حتی هیچ مقدار تهدیدات هسته‌ای ضمنی نمی‌تواند او را از این وضعیت خاص خارج کند.

پیش‌بینی‌های پترائوس به دنبال اظهارات مشابه ژنرال بن هاجز مطرح می‌شود که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ بر نیروهای آمریکایی در اروپا نظارت داشت. هاجز همچنین گفت که واشنگتن با از بین بردن پایگاه‌های روسیه در کریمه یا نابود کردن ناوگان مسکو در دریای سیاه به حمله هسته‌ای احتمالی روسیه علیه اوکراین پاسخ خواهد داد.

در همین حال ژنرال پترائوس به ای‌بی‌سی نیوز گفت که پوتین در تلاش برای مرعوب کردن کشورهای اروپایی است تا دیگر از اوکراین حمایت نکنند. او افزود: واضح است که پوتین می‌خواهد کشورهای اروپایی تا زمانی که تلاش دارند مسکو را منزوی کنند، رنج بکشند. او فکر می‌کند اگر بخواهد، می‌تواند درد و رنج زیادی به اروپا وارد کند. من اینطور فکر نمی‌کنم. اروپا زمستان سختی در پیش دارد اما می‌تواند از آن عبور کند و فکر نکنم آنها در حمایت از اوکراین دو دسته شوند.

این مدیر پیشین سیا همچنین گفت که جنگ در اوکراین برای پوتین "قطعا وخیم" به نظر می‌رسد و اوکراین توانسته در این درگیری از روسیه "پیشی بگیرد." به گفته او پوتین خودش را در موقعیت "ناامیدی غیر قابل بازگشت" یافته و در بحث بسیج قابلیت‌ها، اوکراین "موفق‌تر" از روسیه عمل کرده است.

این ژنرال پیشین ارتش آمریکا گفت که به اعتقاد او فراخوان ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره برای جایگزین شدن نیروهای روسی، برای تغییر روند این جنگ کافی نخواهد بود.

او گفت: این کار، نیروها و واحدهای آموزش‌دیده، به خوبی مسلح و منسجم ایجاد نمی‌کند. این‌ها قرار است گوشت دم توپ باشند. همچنین تهدیدهای پوتین باید جدی گرفته شود، اما من پیش‌بینی می‌کنم که این تهدیدات توخالی باشند. در همین حال تلاش‌های پوتین برای "با عظمت کردن دوباره روسیه" نتیجه معکوس داد و موجب شد تا ناتو با دو کشور سوئد و فنلاند که به شکل سنتی بی‌طرفی در پیش می‌گرفتند و قرار است به زودی عضو ناتو شوند، "دوباره باعظمت" شود.

دیوید پترائوس همچنین گفت: خسارتی که پوتین به روسیه وارد آورد، حاد است و این در حالیست که او میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی را که بر فروپاشی شوروی نظارت داشت، تحقیر می‌کرد. خب در اینجا اگر او خسارت بزرگتری به فدراسیون روسیه نزده باشد، خسارتی در همان حد وارد آورده است.

فراخوان پاپ برای پوتین و زلنسکی

پاپ فرانسیس در فراخوانی به رهبران روسیه و اوکراین گفت: زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، همتای روس او باید آتش بس اعلام کنند و به میز مذاکره بازگردند. او هشدار داد که تشدید بیشتر تنش می‌تواند به استقرار سلاح‌های هسته‌ای منجر شود و عواقب فاجعه باری به همراه داشته باشد.

به گزارش آرتی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان درگیری اوکراین را "زخمی وحشتناک و غیرقابل تصور برای بشریت" توصیف کرد که هیچ پایان ظاهری برای آن وجود ندارد.

او گفت «بعضی از اقدامات هرگز قابل توجیه نیستند، هرگز. پاپ فرانسیس با این استدلال که «جنگ هرگز راه‌حل نیست»، خواستار «آتش بس فوری» شد و از طرف‌های متخاصم خواست تا « روی راه‌حل‌هایی که با زور تحمیل نمی‌شوند، بلکه توافقی، عادلانه و باثبات» هستند، مذاکره کنند.

وی همچنین بر اهمیت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی هر کشور و همچنین حقوق اقلیت ها تاکید کرد.

به گفته پاپ، ادامه درگیری می‌تواند منجر به "تشدید هسته‌ای" شود که احتمالاً پیامدهای فاجعه باری را نه تنها برای طرف‌های درگیر بلکه برای کل جهان به همراه خواهد داشت.

پاپ فرانسیس خطاب به پوتین از او خواست که «این مارپیچ خشونت و مرگ را متوقف کند» و در عین حال از رئیس‌جمهور اوکراین خواست که «برای پیشنهادهای جدی برای صلح آماده باشد».

او همچنین از کشورهای دیگر خواست تا هر کاری که می‌توانند برای پایان دادن به جنگ انجام دهند، بدون اینکه خود را به درگیری بکشانند. درخواست پاپ چند روز پس از آن صورت گرفت که زلنسکی در روز جمعه پیامی در تلگرام منتشر کرد که در آن گفته بود تا زمانی که پوتین در قدرت است، کی‌یف با مسکو مذاکره نخواهد کرد. این اظهار نظر در روزی مطرح شد که رئیس جمهور روسیه معاهده‌هایی را امضا کرد که راه را برای الحاق دو جمهوری دونباس و دو منطقه سابق اوکراین به فدراسیون روسیه هموار می کرد، پس از همه پرسی که در آن مردم این مناطق با اکثریت آرا به جدایی از کی‌یف رای دادند. اوکراین و حامیان غربی آن همه پرسی را «ساختگی» خواندند و مسکو را به دلیل آنچه نقض تمامیت ارضی اوکراین مورد انتقاد قرار دادند.

ترفند روس ها برای دور زدن تحریم ها

داده‌های یک شرکت تحلیلی در زمینه زنجیره بلوکی (بلاک چین) نشان می‌دهد که گروه‌های حامی روسیه با استفاده از رمز ارزها در حال جمع آوری سرمایه برای حمایت از عملیات نظامی و خنثی سازی تحریم‌های آمریکا هستند.

 تارنمای شبکه سی‌ ان‌ بی‌ سی گزارش داد: پژوهش شرکت تی‌.آر.ام نشان می‌دهد که این گروه‌ها با استفاده از شبکه پیام رسان تلگرام به افراد پیشنهاد می‌دهند تا سرمایه‌هایی را که برای تامین گروه‌های شبه نظامی وابسته به روسیه استفاده می‌شود، ارسال نمایند.

به نوشته شبکه سی‌ان‌بی‌سی، این سرمایه‌ها همچنین در جهت حمایت از تمرین نظامی در مکان‌هایی نزدیک به مرز روسیه با اوکراین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق داده‌های شرکت تی.آر.ام، از شروع جنگ اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) تا ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) این گروه‌های جذب سرمایه، ۴۰۰ هزار دلار را در قالب رمز ارز جمع آوری کردند.

بر اساس این گزارش، مرکز هماهنگی امداد نووروسیا که در سال ۲۰۱۴ در حمایت از عملیات روسیه در اوکراین تشکیل شد حدود ۲۱ هزار دلار ارز دیجیتال (غالبا بیت کوین) را با هدف خرید پهپاد جذب کرده است.

روسیه پس از شروع جنگ اوکراین در اواخر سال گذشته با هدف قطع ارتباطش با سیستم مالی جهانی، تحت تحریم‌های متعددی قرار گرفت. آن زمان، گمانه زنی‌هایی وجود داشت که روسیه بتواند از ارزهای دیجیتال برای خنثی کردن تحریم‌ها استفاده کند.

آلمان سفیر روسیه در برلین را احضار کرد

خبرگزاری رسمی آلمان از احضار سفیر مسکو در برلین به وزارت خارجه این کشور خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «سرگئی نچایف» روز یک شنبه به وزارت خارجه آلمان احضار شده است.

براساس این گزارشها، این اقدام آلمان در واکنش الحاق چهار منطقه از اوکراین به خاک روسیه که روز جمعه توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور به امضا رسید صورت گرفته است.

جزئیات بیشتری در این زمینه هنوز منتشر نشده است اما خبرگزاری تاس می‌گوید که سفیر مسکو به زودی در وزارت خارجه آلمان حاضر خواهد شد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴۹
ژاپنی ها مثل اینکه ماست ها را کیسه کردند.
باید ببینیم اروپا چکار خواهد کرد.
اروپا حاضر است دست عمو پوتین را ببوسد اما به ایران امتیاز ندهد و حتی پانسمان بیماران پروانه ای را هم نخواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
یکم تاریخ بخون ببین ژاپنی ها تو جنگ با روسیه چه کار کردن
بعد بیا نظر بده
ژاپنی های ترسو
تا دیدن بوی جنگ داره میاد و روسیه ممکنه بزنه بترکونشون دستپاچه شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
ژاپنی ها دقیقا می دونن بمب اتم چیه
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
ژاپن بزرگ ترین شکست ها را در دو دوره ی تاریخی به روسیه شوروی وارد اورده. ترسو نیستند
ما گفتیم روسیه در عرض چند روز کل اوکراین را میگیره
بعد از این همه مدت و این همه فراخوان پیر و جوان به میدان نبرد این شد دستاوردش
واقعا روسیه پوشالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
مثل آمریکا
ناشناس
| Germany |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اشتباه نکن
روسیه میتواند بایک عملیات پیش دستانه ام.آمریکا را به خاک سوخته تبدیل کند
منتها چون پولدارانش ثروت هایشان در آنجا از بین میرود دست به اینکار تاکنون نزده است
ناشناس
| France |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
باشه :))) فعلا که چهار تا استان و گرفت و سی تا کشور ناتو هیچ غلطی نتونستن کنن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
پسر خوب روسیه در حال جنگ با سی کشور هست همینکه تا حالا ایر قدرت دنیا آمریکا و سی کشور پیمان ناتو جرات نکردند یک تیر به داخل روسیه بزنند و اقتصاد این گروه قدرتمند و ثروتمند را به زحمت بسیار انداخته نشانه اراده فولادی روسیه.. هست .صبر کن ببین چطور روسها و گروه شانگهای پوز آمریکا و ناتو را به خاک خواهند کشاند
زلنسکی میرزمد
پوتین میلرزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
چندسالته عمویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اشتباه گفتی
پوتین میرزمد
زلنسکی میلرزد

چند وقت دیگه بمب اتمی اوکراین رو به خاکستر تبدیل میکنه
من فکر میکردم لااقل در بین مدیران ارشد حاکمیت امریکا بلاخص کسی که مدیر سیا بوده حداقلی از تعقل وجود داشته باشد اما ظاهرا تفکری اشتباه بوده است.ابله فکر نمی کنی بعد حمله به مواضع روسیه انها چکار میکنند؟انها هم هزاران موشک و اژدرچند صد مگاتنی را به سمت امریکا و اروپا پرتاب می کنند و در کسری از ساعت نسخه شما را برای همیشه می پیچند.ظاهرا امثال این ابله که تخصص در حمله به کشورهای ضعیف داشته اند انچنان دچار جنون شده اند که بزرگترین قدرت اتمی دنیا را با افغانستان عوضی گرفته اند .البته بلوف زدن توسط دیوانگان هزینه ندارد اگر روسیه به انگلستان هم حمله کند شما هیچ غلطی نمیکنید تا امریکا نابود نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
روسیه توی گرفتن چهاتا شهر اوکراین مونده اونوقت با چه تکنولوژی و پشتیبانی میخواد هزاران موشک شلیک کنه ؟
روسیه فوقش ده تا موشک شلیک میکنه و بعد از صحنه روزگار محو میشه
mamali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
نصف حرف هات که فحش بود کارشناس. باز هم تحلیل های ابکی؟ روسیه بکب اتم بزنه فرداش چی؟ فعلا که خودش در اوکراین به گل نشسته. همون طوری که در افغانستان به گل نشستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
آقا رضا
تمام تجهیزات پیشرفته روسی از سیستم های کنترلی آمریکایی و اروپایی استفاده گرفته شده
ازکار انداختن آنها برای جنگ مستقیم خیلی سخت نیست و چه بسا موشک های شلیک شده روسیه سر از مسکو دربیاورند
پوتین شکست سختی خورده،
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
اره معلومه :)))
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
سرت کردی تو برف .۲۲درصد خاک اوکراین را گرفته و به کشورش ملحق کرده با اینکه نیمی بیشتر از ثروت و قدرت دنیا پشت اوکراین بودند و آنها از ترس اینکه مبادا به خشم مسکو گرفتار شوند هیچ غلطی نمیکنند عجب سکست سختی
زودتر جنگ اتمی شروع بشه . ببینیم بمب اتمی چه جوری در واقعیت عمل میکنه.
دیوید پترائوس، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که پس از شکست استراتژی مقابله با شبه‌نظامیان در افغانستان برای مدت کوتاهی به عنوان مدیر سیا خدمت کرد، پیش‌بینی کرده که واشنگتن پاسخی ویرانگر به هرگونه حمله اتمی روسیه در اوکراین خواهد داشت و تمامی نیروها و پایگاه‌های نظامی مسکو در این منطقه را از بین خواهد برد.

خخخخ، روسیه هم وایساده تماشات میکنه، بدبخت تو اگر 6000 بمب اتم داری روسیه هم 7000 بمب اتم داره، با خاک یکسانت میکنه
دوستان روسیه شکست خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
چه شکست تلخی حتما دلقک هم به پیروزی رسیده ، چه پیروزی باحالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
شما معلوم نیست مزدور غرب هستی یا شرق هر دفعه یک نظر میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
تو خیالات غربگداها البته
روسیه مناطقی را بخود منضم می کند که دارد از دست می دهد
بلوف اول حمله به اکراین بود که واقعی شد
بلوف دوم تاثیر تحریمها بر غرب بود که واقعی شد
بلوف سوم روسیه نمیخواست برجام اجرایی شود ، حقیقت یافت.
بلوف هسته ای هم در راه است.
زنده باد ولادیمیر پوتین
پترائوس شکر زیاد خورده، روسیه دست بسته نیست
آمریکا بیاد نیروهای روسی رو تو اوکراین بزنه بعدش روسیه وامیسته نگاه میکنه؟! این طرف خیلی پرته فکر نمیکنه چرا ناتو و آمریکا وارد جنگ مستقیم با روسیه نمیشن؟ روسیه براحتی میتونه کل آمریکارو با اژدر قیامت و موشک شیطان دو به توبره بکشه سلاح های اتمی دیگش پیشکش !. ناتو که اصلا هیچی با زیر ده موشک کل اروپارو شخم میزنه، دعا کنید نبرد اتمی در نگیره چون احتمالا بخش اعظم زمین نابود میشه. من طرفدار روسیه نیستم ولی فکر نکنید روسیه ضعیفه اگه کمکهای امریکا و اروپا و کشورهای دیگه نبود اوکراین دووم نمیورد ، جنگ خوب نیست ولی اگه ضعف روسیه رو میخواید تجدید نظر کنید چون وجود روسیه برای اینکه در یک جنگ اتمی آمریکارو کلا نابود کنه لازمه !
اروپاییها دارن وارد بازی خطرناکی میشن. از این جنگ اروپا خیلی آسیب میبینه اما آمریکا حداقل از یک جهت به نفعشه چون میتونه سرمایه های اروپایی رو جذب کنه. اروپاییها باید با روسیه صلح کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
منفی اشتباهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
باشه
با یه مجاوز غیر قابل اعتماد صلح میکنن که کم کم بیاد کل اروپا رو بگیره !
امریکا شاید خیلی قابل اعتماد نباشه ولی متجاوز و وحشی نیست
آمریکا ها یک هالیودی ساختن با دنیای واقعی اشتباه گرفتن.
این همه مصیبت در کشور و دریغ از پوشش خبری از شما!
ژنرال آمریکایی خنگ تشریف داره مثل بایدن ، هنوز فکر می‌کنه جنگ را میتوان مثل رمبو برد .
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
قبلا بردن که میگه. زیاد
دوستان درست است که روسیه قوی ترین قدرت اتمی جهان است ولی قبول کنید با تجهیزات قدیمی دوران کمونیست ها و بی انگیزگی نیروهای خود هیچ غلطی نمیکند
کلا غربی ها و نوکرانشون دلقک هستند
کسی نیست به این ژنرال دیوید پترائوس بگوید که تو اگر ژنرال خوبی بودی که نیروهایت در افغانستان و عراق اینجوری مفتخاضانه شکست نمی خوردی
موشک روسی که برمیگرده سمت لانچر خودش.آمریکایی ها نگران چی باشن؟ یه مشت تسلیحات دربداغون و از رده خارج دست سربازهای مست و لایعقل روسی؟
در صورت سکوت ناتو در برابر روسیه و تن دادن به خواست مسکو کشورهای عضو ناتو گروگان روسها می شوند و روسیه چه ها که خواهد کرد . خطر باج دادن به قلدرها کمتر از خطر بمب اتمی نیست به نظر من ناتو بخوبی از خطر امتیاز دهی به پوتین آگاه است به همین دلیل همه باید برای یک جنگ اتمی آماده شویم .
این ژنرال درست میگه البته اگر نابودی اروپا رو هم ودر نظر بگیره .
پوتین با هوش و زکاوت عجیبش پدر غرب را دراورد
هدف این جنگ تضعیف قدرت روس است، و دارد اتفاق می‌افتد
گفته هاي پترائوس مثل نعره هاي يك شير پير است!
مرگ بر پوتین درود بر زلنسکی
دنیا خواهد دید که به زودی برترین سلاح چگونه است و تمام ابرقدرتهای باطل دنیا را خوار و خفیف خواهد کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر