بازدید 234591
با تحولات منطقه و جهان

پیام آمریکا به ایران از کانال قطر / هشدار یمن به شرکت‌های خارجی برای خروج از عربستان و امارات / واکنش وزیر دفاع آمریکا به احتمال حمله چین به تایوان/ اعزام ناوگان جنگی چین به نزدیکی تایوان

پیام آمریکا به ایران از کانال قطر، هشدار یمن به شرکت‌های خارجی برای خروج از عربستان و امارات، واکنش وزیر دفاع آمریکا به احتمال حمله چین به تایوان، اعزام ناوگان جنگی چین به نزدیکی تایوان و هشدار مشاور اردوغان به یونان در دیدار با سالیوان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 03 October 2022

پیام آمریکا به ایران از کانال قطر/ هشدار یمن به شرکت های خارجی برای خروج از عربستان و امارات/ واکنش وزیر دفاع آمریکا به احتمال حمله چین به تایوان/ اعزام ناوگان جنگی چین به نزدیکی تایوان

بین الملل تابناک: پیام آمریکا به ایران از کانال قطر، هشدار یمن به شرکت‌های خارجی برای خروج از عربستان و امارات، واکنش وزیر دفاع آمریکا به احتمال حمله چین به تایوان، اعزام ناوگان جنگی چین به نزدیکی تایوان و هشدار مشاور اردوغان به یونان در دیدار با سالیوان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پیام آمریکا به ایران از کانال قطر

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کردند.

در تماس تلفنی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با امیرعبداللهیان درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر شد.

 وزارت خارجه قطر روز شنبه از این گفت‌وگوی تلفنی خبر داده بود. وزرای خارجه دو کشور همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ملاقات و گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه قطر در این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد که طرف آمریکایی علاقه‌مند است، تبادل پیام‌ها و‌ تلاش اتحادیه اروپا بعنوان هماهنگ‌کننده، منجر به دستیابی به توافق و بازگشت به برجام شود.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: ما با جدیت برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ایران افزود: با استفاده از فرصت حضور در نیویورک، برای نزدیکتر شدن دیدگاه‌های مذاکراتی، از طریق واسطه پیام‌های بیشتری بین آمریکا و ایران تبادل شد.

پیام آمریکا به ایران از کانال قطر/ هشدار یمن به شرکت های خارجی برای خروج از عربستان و امارات/ واکنش وزیر دفاع آمریکا به احتمال حمله چین به تایوان/ اعزام ناوگان جنگی چین به نزدیکی تایوان

امیرعبداللهیان اظهار داشت: معتقدیم کار اکنون در مسیر درست خود قرار دارد. نحوه استمرار تعامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران نیز در جریان سفر محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به وین از دیگر تحولات است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، وزیر خارجه قطر در این گفت‌وگوی تلفنی بر اشتیاق دوحه برای دستیابی ایران و آمریکا به توافقی برای احیای برجام تاکید کرد و افزود، دستیابی به توافق هسته‌ای عادلانه به نفع امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.

هشدار یمن به شرکت های خارجی برای خروج از عربستان و امارات

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد به سرعت این کشورها را ترک کنند.

یحیی سریع در پیام توییتری خود نوشت: نیروهای مسلح یمن به شرکت‌های نفتی که در امارات و عربستان سعودی فعالیت می‌کنند، این فرصت را می‌دهد که وضعیت خود را تنظیم کرده و این کشورها را ترک کنند؛ این هشدار تا زمانی که کشورهای متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌بردای از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، وجود خواهد داشت.

پیام آمریکا به ایران از کانال قطر/ هشدار یمن به شرکت های خارجی برای خروج از عربستان و امارات/ واکنش وزیر دفاع آمریکا به احتمال حمله چین به تایوان/ اعزام ناوگان جنگی چین به نزدیکی تایوان

آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد؛ اما دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر و پس از آن نیز بار دیگر تا دوم اکتبر (۱۰ مهر) تمدید شد.

دولت صنعاء در این مدت در شرایطی به دلیل کاهش درد و رنج‌های مردم یمن با آتش‌بس موافقت کرده است که ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه داده و روزانه با حملات خود آتش بس را نقض می‌کند.

از سوی دیگر، «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن شامگاه امروز یکشنبه از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس در این کشور خبر داد.

شبکه خبری المیادین به نقل از گروندبرگ گزارش داد، «به خاطر عدم حصول توافق بر سر تمدید آتش‌بس در امروز، متأسف هستیم.»

وی همچنین گفت: به مذاکره با همه طرف ها ادامه خواهیم داد تا به سرعت، به توافق دست پیدا کنیم.»

این مقام سازمان ملل خبر داد به طرف های مذاکرات، در یکم اکتبر، پیشنهادی برای تمدید شش ماهه آتش‌بس ارائه و موارد دیگری را به مفاد آتش‌بس اضافه کرده است.

واکنش وزیر دفاع آمریکا به احتمال حمله چین به تایوان

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که احتمال حمله قریب الوقوع چین به تایوان وجود ندارد اما پکن در تلاش است تا با فعالیت‌های نظامی خود در اطراف جزیره یک مدل جدید ایجاد کند.

 لوید آستین، رئیس پنتاگون یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: من تهاجم قریب الوقوع را نمی بینم اما آنچه ما می بینیم این است که چین در حال حرکت برای ایجاد چیزی است که ما آن را عادی سازی جدید می نامیم.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود: ما شاهد عبور هواپیماهای آنها از خط مرکزی تنگه تایوان هستیم، این تعداد در طول زمان افزایش یافته است، ما شاهد فعالیت بیشتری با کشتی‌های سطحی و آب‌های آنها در داخل و اطراف تایوان بوده‌ایم.

پیام آمریکا به ایران از کانال قطر/ هشدار یمن به شرکت های خارجی برای خروج از عربستان و امارات/ واکنش وزیر دفاع آمریکا به احتمال حمله چین به تایوان/ اعزام ناوگان جنگی چین به نزدیکی تایوان

آستین خاطرنشان کرد: ایالات متحده به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که ما یک اقیانوس آرام آزاد و باز داریم.

به گفته رئیس پنتاگون، آمریکا برای بازگشایی کانال های ارتباط نظامی با چین که برای هر دو کشور حیاتی است، کار می کند.

اعزام ناوگان جنگی چین به نزدیکی تایوان

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که نیروهای مسلح روز یکشنبه ۲۲ هواپیما و چهار کشتی جنگی ارتش چین را در حال نزدیک شدن به منطقه شناسایی کردند.

وزارت دفاع تایوان در پیام توییتری نوشت: امروز (۲ اکتبر ۲۰۲۲) تا ساعت پنج بعدازظهر(۰۹:۰۰ GMT) ۲۲ هواپیما و ۴ کشتی نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین در اطراف منطقه ما شناسایی شدند.

هشت فروند از هواپیماهای کشف شده از به اصطلاح "خط میانی" تنگه تایوان که به عنوان مرز دریایی غیررسمی بین این جزیره و سرزمین اصلی چین عمل می کند، عبور کردند. هواپیماهای چین شامل دو جت جنگنده J-۱۱ و دو جت J-۱۶، هواپیماهای بدون سرنشین BZK-۰۰۵ و CH-۴ و همچنین هواپیماهای جنگ الکترونیک Y-۸ و Y-۹ بودند.

پیام آمریکا به ایران از کانال قطر/ هشدار یمن به شرکت های خارجی برای خروج از عربستان و امارات/ واکنش وزیر دفاع آمریکا به احتمال حمله چین به تایوان/ اعزام ناوگان جنگی چین به نزدیکی تایوان

به گفته وزارت دفاع تایوان، ارتش این کشور وضعیت را زیر نظر دارد و با اعزام گشت هوایی غیرنظامی، صدور هشدارهای رادیویی و استقرار سامانه های موشکی دفاع هوایی به اعزام ناوگان چین به منطقه پاسخ داد.

اوضاع در اطراف تایوان پس از آن تشدید شد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه آگوست از این جزیره بازدید کرد. چین سفر پلوسی را محکوم و مانورهای نظامی گسترده ای را در مجاورت جزیره راه اندازی کرد.

بعد از آمریکا، چندین کشور از جمله فرانسه، لیتوانی، ژاپن و اخیراً آلمان هیات هایی را به این جزیره فرستاده اند که باعث افزایش تنش در تنگه تایوان شده است.

هشدار مشاور اردوغان به یونان در دیدار با سالیوان

کاخ سفید خبر داد، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه با «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در استانبول گفت‌وگو کرده است.

کاخ سفید افزود: سالیوان و کالین هر دو، اقدام روسیه برای الحاق بخش‌هایی از سرزمین‌های اوکراین غیرقانونی را رد کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرد که این دو درباره موضوعات مربوط به جنگ روسیه و اوکراین گفت‌وگو داشته‌اند.

کالین در این دیدار به سالیوان درباره نگرانی ترکیه از اقدامات تحریک آمیز یونان و همچنین نقض قوانین بین‌المللی توسط آتن تاکید کرده است.

مشاور ریاست جمهوری ترکیه گفت، آنکارا هرگز در حمایت از منافع خود در دریای اژه و دریای مدیترانه تردید نخواهد کرد.

از سوی دیگر، وزیر دفاع یونان روز یکشنبه گفت که یونان حق دارد، هرگونه تدابیر دفاعی را برای حفاظت از شرقی ترین جزایر خود اتخاذ کند.

«نیکولاوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان روز یکشنبه در سخنانی پس از رژه نظامی «روز استقلال قبرس» گفت که رفتار بی‌ثبات ‌کننده ترکیه امنیت در منطقه مدیترانه شرقی را تضعیف می‌کند.

پاناگیوتوپولوس درخواست‌های ترکیه برای غیرنظامی کردن جزایر یونان را رد کرد و گفت، انگار ما حق نداریم اقدامات دفاعی برابر آنها انجام دهیم.

در ادامه تنش بین یونان و ترکیه، طی روزهای گذشته ترکیه سفیر یونان را در اعتراض به ادعای استقرار ده‌ها خودروی زرهی ساخت آمریکا در جزایر «ساموس» و «لسبوس» در دریای اژه احضار کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه نیز هشدار داد، کشورش از دفاع از حقوق و منافع خود برابر یونان کوتاه نمی‌آید.

یونان و ترکیه در زمینه نظامی به شدت با هم رقابت دارند و یکدیگر را به نقض حریم دریایی و هوایی خود متهم می‌کنند. ارتش یونان به شدت در حال توسعه و تقویت خود است و حتی سفارش خرید جنگنده‌های «اف-۳۵» را هم به آمریکا داده و در صورت دریافت آن‌ها ناوگان نیروی هوایی ترکیه به شدت از رقیب همیشگی‌ خود عقب می‌افتد. یونان به تازگی ۲۴ فروند جنگنده «رافال» ساخت فرانسه، ۶ فروند جدید و ۱۸ فروند دست دوم و همچنین سه فروند ناوچه فرانسوی سفارش داده است.

دو کشور همچنین در زمینه انرژی و موضوع پناهجویان با هم اختلاف دارند. ترکیه در ماه‌های اخیر انتقادات خود را از استقرار نیروهای یونان در جزایری در شرق دریای اژه، افزایش داده است. این جزایر طبق «معاهده ۱۹۲۳ لوزان» و «معاهده ۱۹۴۷ پاریس» باید غیرنظامی شوند.

چندی قبل وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، رادارهای سامانه دفاع هوایی «اس-۳۰۰» یونان بر جنگنده‌های ترکیه حین پرواز بر فراز دریای اژه قفل کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۳
دانشگاه صنعتی شریف؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
میدونین مضحک بودن این مثلا خبرگزاری چیه،من هروقت کامنت گذاشتم و از فیلتر سایبری ساندیسی ها رد شد یه دفعه با پاسخ ها باهم منتشر میشه،یعنی هنوز هیچکس ندیده ۳,۴ تا پاسخ از ساندیسی های گزارش نویس این سایت منتشر میشه ازونجا فهمیدم چقدر ..ن،و‌دیگه این سایت با فارس برای من هیچ فرقی نداره وقتتو واسه خوندن و کامنت تلف نکن،سانسورچی بای برای همیشه
هشدار یمن به شرکت‌های خارجی برای خروج از عربستان و امارات :))

اصلا حسابتون میاره که هشدار میدین ؟!
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
فکر کنم تازه به دنیا امدی آمیکو عربستان الکی آتش گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
آمیکو شرکتی در ایران است. ان آرامکو در عربستان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
نه یمنیهارو به حساب نمیاره فقط ۷ ساله با اون همه حمایت از طرف آمریکا و اروپا و اسرائیل هنوز هیچ غلطی نتونستند بکنند و هنوز نتونستند بفهمند چطوری نصف تولید نفت عربستان توی یک ساعت رفت روی هوا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
آرامکو پسر جان. یکم مطالعه کن لااقل ساندیست
حلال باشه
عکس ناوگان آمریکا رو میزارید میگید اعزام ناوگان چین ؟
عده ای درگیری در یمن را پای ایران میگذارند
سوالم اینجاست که آیا دردرگیری روسیه و اوکراین هم ایران مقصر است اوکراین داغون شدن و کل اروپا تهدید هسته ای است
چین و تایوان هم دارند درگیر میشوند آیا بحث شیعه و وجود ایران در این بحث هست
اگر دقت بفرمائید دستهای آمریکا در تمام ناآرامی ها دخیل است آمریکا بخاطر تضعیف کشورهای مخالف و فروش سلاحهای خود دنیا را به آشوب کشیده مخالفین کشور که دارید کشور را به اغتشاش میکشید و سبب افزایش و درد و رنج مردم شدید چشم باز کنید دولت مشکل دارد درست مدیریت نمیشود ولی راه حل این نیست آمریکا هم دلش برای یک زن و مرد ایرانی یا اوکراینی یا تایوانی نسوخته اگر تمام اوکراین نابود شود دل مسئولین آمریکا برایشان نسوخته و نمیسوزد راه حل گفتگو و تغییرات اساسی در دولت کشور است نه اغتشاش و همراهی با دشمن این دشمن اگر تمام ایران نابود شود هم برایش مهم نیست برای آمریکا فقط اسرائیل مهم است و بس
خودتان به رفتارتان نگاه کنید حرف از آزادی میزنید ولی با مخالفینتان چه میکنید گروهههای که شما را به آشوب دعوت میکنند ببینید چه کسانی هستند چه کردند و بعد اگر قدرت بدست بگیرند چه خواهند کرد خیلی بدتر از این دولتها خواهند بودبهوش بیایید مخالفت و اعتراض به برخی فسادها حق شماست به حق است ولی راهش این نیست اینطور مردم کشورمان بیشتر آسیب میبینند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
آفرین ب این طرز فکر
تمام صحبت هات درست بود و منطقی منم همچین نظری دارم انشالله ک بقیه مردم هم سرشونو از زیر برف بکشن بیرون متوجه بشن ک بااین کارشون کلا ایران رو نابود میکنن و تجزیه میشه و زندگی برای خود ایرانیا خیلی بدتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
آفرین علی آقا.
هرکی هستی خوب و منطقی مینویسی . لطفا توی فجازی بیشتر فعالیت کن اگر میتونی
hhhiiidddeeennn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
دمتگرم ولی کو گوش شنوا امریکا از ایران میترسه و فقط دنبال موقعیت هست تا با جنگ داخلی به ایران ضربه بزنه و این احمق هایی که میریزن تو خیابون نمیفهمنن امنیت یعنی چی نمیفهمن ناموس و خاک یعنی چی به دوتا زورگیری و دزدی و گرونی نگاه میکنن میگن کو امنیت کو آرامش در صورتی که توتوب سرچ کنن هزاران هزار زورگیری و دزدی در کشورهای خارجی میشه که با نگاه کردنشون مو به تن آدم سیخ میشه فکر میکنن مردم بقیه کشورها تو خونه هاشون خوابیدن دولت میاد بادشنو
میزنه و میگه شما راحت باشید
عقل و شعورتون رو بیدار کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
وقتی دموکرات‌ها سر کار هستند همه جای دنیا آشوب میشه.
البته قبلا خیلی بدتر بود
چرا نمی خواهید بفهمید که برجام مرده است و آمریکا هیچ امتیازی به ایران نخواهد داد. بجای این اخبار فیک، در پی حل مشکلات غامض کشور باشید که امروزه در اعتراض ایرانیان در سراسر کشور به گوش میرسد
برجام تموم شد پولی به عاغازاده هاتون نمیرسه
یادم هرروز تابناک مطلب میزد روسیه درباتلاق اکراین گیر کرده است وطرفداران تابناک کف وهورا سر میدادند. روسیه آروم آروم 30درصد خاک اکراین ضمیمه خودش کرد نمیدونم تابناک چرا مطلب نمیزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
بی سواد !! روس ها آروم آروم بخشی از اوکراین را اشغال کردند و حالا آروم آروم در حال شکست و عقب نشینی هستند و انشاالله آروم آروم کاخ کرملین هم به دست امت قهرمان اوکراین خواهد افتاد
نصر من الله و فتح قریب
جنگ نیابتی امریکا و روسیه دوباره در یمن شعله ور میشود . مردم مظلوم یمن .
آمریکا صدها سال است . هزینه اداره کشورش را با جنگ تامین می کند . اکنون خود وارد جنگ نمیشود . مزدورهایش را مامور جنگ می کند . مانند زلنسکی وآلسعود وحاکمیت تایلند. جنگ راه می اندازند . سلاح می‌فروشند. نفت ومعادن وگندم کشورهارا می دزدند .
قضیه اینه اگر یه پرنده توی یه سیاره دیگه بمیره نگاه ایران سیتیزی غرب ، میگه کار ایران بوده ،
ایران ثابت کرده که رفیق قابل اعتماد دوستاش و مرام داره ،
ظریف یه حرف درست زد ولی بد تعبیر شد ، ما انتخاب کردیم این مدلی باشیم ، چونکه نمیخایم و نمیذاریم پای بیگانه و .. به کشور و منافع ملی مون باز شه ، ما انتخاب کردیم دله نباشیم مثل ترکیه و پشت رفیقامون رو داشته باشیم ، ما انتخاب کردیم که یه کشور بزرگ هستیم و بدون اینکه مرزی رو بگیریم ولی همون امپراطوری هخامنش مون رو به شیوه جدید بواسطه نیروهای نیابتی مون گسترش میدیم ، دنیا هم علیه ما جبهه بگیرن ، نمیتونن این ایران قوی رو زمین بزنن ، ایشالله که شرایط اقتصادی مردم هم خوب بشه که فشار اقتصادی روی مردم کم بشه ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
به همین خیال باش که با خوب شدن اوضاع اقتصادی کشور مردم آرام بشوند .
بورس آئینه تمام نمای کشورهاست. اگه بورس ایران خوب شد بفهمید ایران هم خوبه وگرنه نه. نه. نه. باحلوا حلوا گفتن دهن شیرین نخواهد شد. اغتشاشات نگاه بورس میکند. اقتصاد وتولید وحتی سیاستمداران جهان هم نگاهشان به بورس کشورهاست. خود دانید
کاملاصدای امریکا این موضوع را تکذیب کرده چرا اخبار کذب را منتشر می کنید
ایران وغرب یا (آمریکا)
اول جنگ نظامی ایران عراق
دوم جنگ سیاسی
سوم جنگ اقتصادی با ادعای (هستی )
وامروزه جنگ تمام عیار رسانه ای ...این است سیاست کثیف غرب و آمریکا.
اما ملت ایران هوشیار هستند درضمن دشمنان داخلی رو هم نباید دست کم گرفت
لطفا به پیامهای امریکای دروغگو و ظالم اعتماد نکنید و دلخوش نباشید...‌‌ازیکطرف تحریم و از اونطرف پیام!... همواره همین بوده...
به به
سعودی و امارات و اروپاییها که این دو هفته توی ایران معرکه گرفته بودند آماده جواب ایران باشند . چاه های نفت عربستان و امارات که توسط انصارالله زده بشند اونوقت امارات و سعودی نفتی برای فروش نخواهند داشت و اروپایی‌ها هم نفتی برای گرم کردن خودشون پیدا نمیکنن
دولتی عوضی تر از ترکیه من ندیدم این اردوغان خیلی ادم عوضی سد درست کرده اب به ایران عراق نمرسه از ان ور به سوریه حمله مکنه
از یک طرف مکی ایران دوست ماست ان وقت با دشمن ما اسرائیل رابطه داره
زیاده طلبی آمریکا دنیا رو نابود کرده با با اوکراین روسیه رو میخواست زمین‌گیر کنه طبق پیمان خودشون حق نداشتن ناتو رو به شرق اروپا بسط بدن اما حالا اونو زیر پا گذاشته حالت نوبت چین وخانواده نمیدونم چرا این سران اسباب قدرت طلبی آمریکا میشن آمریکا به هیچ قانونی پایبند نیست حتی اونایی که خودش وضع کرده آمریکا به اسم آزادی وحقوق انسانها همه رو قربونی اهداف خود میکنه خودش از بمب اتم علیه ژاپن استفاده کرد تمام بومیان آمریکا رو نابود کرد تو تمام کشورها کودتا کرده ومهر خودش رو گذاشته حالا بعصی ها فکر کرون آمریکا ناجی ماست اگه پا بیفته به وآله تمام ملت‌ها و قربونی اهداف خو می کنه
خدا آخر و عاقبتمون رو ختم بخیر کنه
چه شیر تو شیری شده ترکیه و یونان چین و تایوان روسیه و اکراین عربستان و یمن افغانستان و طالبان اسرائیل و فلسطین لبنان و اسرائیل
به امید روزی که انسان ها دست از جنگ و خونریزی بردارن و دلشون حداقل برای بچه ای کوچیک بسوزه که توان گرسنگی و تشنگی و خدای نکرده آسیب دیدن رو ندارن به امید روزی که همه مردم جهان بتونن به آرامی زندگی کنن آمین
باید گفت خدارو شکر که ما همون امنیتی که تا پارسال ادعایشو میکردیم، رو هم دیگه نداریم!!!
واقعا حیف شد.. مردم ذهنیت و انتظار دیگری از دانشجویان دانشگاه شریف داشتتند .
من یک روستایی دامدارهستم ازنقطه ی صفرمرزهای شمال شرق به خدا این فشاروبی عدالتی که دراین دولت به ماواردمیشه عمدی بوده واگر آمریکا صدبرابرخودش راجرمیدادوپاره میکرد اینقدرکه آقای رئیسی ومعاون ووزیرکشاورزی دامداروکشاورزرابه آینده بدبین کردن. نمیتوانست هیچ کاری بکنه.لطف کنیدسری به این روزهای روستاهای اطرافتان بزنید ازحال وروز
تاسف بارتولید کننده مطلع شوید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی