بازدید 6294
۲

مخالفت ۹ کشور اروپایی با الحاق مناطق جدید به روسیه

رؤسای جمهور ۹ کشور ناتو در اروپای مرکزی و شرقی یکشنبه شب اعلام کردند که هرگز الحاق چندین منطقه اوکراین توسط روسیه را به رسمیت نمی شناسند.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴ 03 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پولیتیکو، رهبران ۹ کشور اروپای مرکزی و شرقی در بیانیه ای مشترک همچنین از پیوستن اوکراین به اتحاد ناتو حمایت کردند.

بر اساس بیانیه منتشر شده، رهبران کشورهای اروپایی خواستار خروج فوری روسیه از تمامی اراضی اشغالی شدند و همه متحدان را تشویق کردند تا کمک‌های نظامی خود به اوکراین را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

این بیانیه توسط روسای جمهور رومانی، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، لهستان و اسلواکی امضا شد.

روسای جمهور کشورهای مجارستان و بلغارستان این بیانیه مشترک را امضا نکردند..

واکنش کشورهای اروپای مرکزی و شرقی اروپا در حالی عنوان می شود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه توافقنامه‌های الحاقی را با رهبران جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپوریژژیا و خرسون امضا کرد.

در همان روز ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی یف خواستار عضویت سریع در ناتو است.

استولتنبرگ با اشاره به درخواست ۹ عضو ناتو شامل لهستان، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، رومانی واسلواکی برای عضویت اوکراین در این سازمان نظامی غربی گفت که این درخواست باید به تائید همه ۳۰ کشورعضو برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
دوره کشور گشایی تمام شده و پوتین باید این را بداند
ایران باید بگوید تا زمانی که تحت تحریم می باشد نظری در خصوص به رسمیت شناختن و یا نشناختن این الحاق نمی دهد و خواستار رابطه با هر دو کشور است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار