بازدید 97160

بخشنامه دادستان کل کشور درباره ناآرامی‌های اخیر

دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای تاکید کرده افرادی که فاقد هرگونه سابقه کیفری هستند و در پرونده آنان نیز سند، مدرک، گزارش شاهد صحنه و گزارش مأمورین انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی یا قراین اطمینان آور وجود ندارد و کمیته کارشناسی به عدم نقش آنان در اغتشاشات اظهارنظر کرده است با توجیه و ارشادات لازم آزاد شوند.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 28 September 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دادستان کل کشور بخشنامه نحوه رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر را به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور ابلاغ کرد.

در راستای دستور رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور مبنی بر برخورد با عوامل اغتشاشات اخیر و به منظور حفظ امنیت و آرامش شهروندان و برخورد قانونی با منابع ترویج دروغ و شایعه در جامعه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری با صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور نحوه رسیدگی به پرونده متهمان دستگیر شده در جریان اغتشاشات اخیر را ابلاغ کرد.

در بخشی از نامه دادستان کل کشور به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور آمده است: مقتضی است ضمن تشکیل کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان مطلع و صاحب اختیار اداره اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و اطلاعات فرماندهی انتظامی و حسب مورد حراست‌های ذیربط و اخذ نظر آن کمیته، در کلیه پرونده‌ها بر اساس موازین شرعی و قانونی و با سرعت و دقت و قاطعیت رسیدگی‌ها و پیگیری‌های لازم انجام شود

دادستان کل کشور در این بخشنامه تاکید کرده افرادی که فاقد هرگونه سابقه کیفری هستند و در پرونده آنان نیز سند، مدرک، گزارش شاهد صحنه و گزارش مأمورین انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی یا قراین اطمینان آور وجود ندارد و کمیته کارشناسی به عدم نقش آنان در اغتشاشات اظهارنظر کرده است با توجیه و ارشادات لازم آزاد شوند.

دادستان کل کشور تاکید کرده است افرادی که باعث شهادت و یا مجروحیت حافظان امنیت و مردم شده‌اند، سرکردگان و سردستگان در میدان و افرادی که حضور آن‌ها سازمان یافته بوده، کسانی که اقدام به تخریب، تحریق اموال و اماکن خصوصی، عمومی، ادارات، بانک‌ها، پمپ بنزین‌ها، عابربانک‌ها و … کرده اند، افرادی که به مقر‌ها و مکان‌های نظامی، انتظامی و امنیّتی حمله کرده اند، افرادی که دارای سابقه شرکت در تجمّعات و اغتشاشات دوره‌های قبل هستند، اراذل و اوباش دارای سوابق مجرمانه، فعالان در فضای مجازی که نقش برجسته در تهییج، تشویق و سازماندهی اغتشاشگران داشته‌اند و اتباع بیگانه‌ای که در اغتشاشات حضور داشته‌اند اگر پرونده اتهامی آنان دارای مستندات، مدارک و شواهد کافی است تا زمان برگزاری دادگاه و صدور حکم قطعی در بازداشت باشند و محاکمه آنان با دقت و سرعت و قاطعیت پیگیری و از دادگاه اشّد مجازات و صدور احکام بازدارنده و بدون تخفیفات درخواست شود.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است در مورد دانشجویان بازداشتی، با نظر کارشناسی حراست و رئیس دانشگاه مربوطه تصمیم گیری شود و دانشجویانی که در اغتشاشات و برهم زدن امنیّت عمومی در داخل و یا بیرون از دانشگاه نقش داشته‌اند متناسب با نقش و پرونده شخصیت آنان با قرار وثیقه آزاد و یا تحت قرار بازداشت موقت باشند و سایر دانشجویان بازداشتی متناسب با نقش و پرونده شخصیت آنان با قید کفالت یا وثیقه آزاد شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵۱
انتشار یافته: ۱۱
به جای استفاده از قوه قهریه و مبارزه با معلول ( که خلاف شرع مقدس می باشد)، بهتر است که علت ها را دریابید و مشکلات را با درایت و هوشمندی در چارچوب قرآن و عترت حل نمایید.
آیا آزاد کردن کسی که نقشی در اغتشاشات ندارد نیاز به بخشنامه و نداشتن سو سابقه دارد؟
موندم چطوری می خوان یه دهه هشتادی رو توجیه و ارشاد کنن
همه رو بگیرید بابا چه کاریه ، تهدید هم بکن هی باشه ؟
"افرادی که فاقد هرگونه سابقه کیفری هستند و در پرونده آنان نیز سند، مدرک، گزارش شاهد صحنه و گزارش مأمورین انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی یا قراین اطمینان آور وجود ندارد و کمیته کارشناسی به عدم نقش آنان در اغتشاشات اظهارنظر کرده است با توجیه و ارشادات لازم آزاد شوند."
خوب این ها را چرا دستگیر کردید؟ توجیه و ارشادات برای چه؟ فکر کنم شما باید توچیه و ارشاد بشوید. چنین افرادی، بی قانونی و یا گناهی را مرتکب نشده اند.
پاسخ ها
حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
منظورش اینه که افرادی که در گذشته سابقه نداشته اند اما اکنون در معرکه اغتشاشات حضور داشته اند و دستگیر شده آمد چنانچه مستندی دال بر مجرمیت وی ندارید با ارشاد آزاد شوند.
به هرحال در اغتشاشات حضور داشته که بازداشت شده
دادستان محترم کل کشور تاکید کرده اند افرادی که فاقد هرگونه سابقه کیفری هستند و در پرونده آنان نیز سند، مدرک، گزارش شاهد صحنه و گزارش مأمورین انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی یا قراین اطمینان آور وجود ندارد و کمیته کارشناسی به عدم نقش آنان در اغتشاشات اظهارنظر کرده است با توجیه و ارشادات لازم آزاد شوند.
تاکید بر آزادی آنان شده است یا بر ارشاد آنان؟
پاسخ ها
حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
اول دومی . دوم اولی
ماشالا اینقدر بند و تبصره داره بلاخره یکی شامل حال افراد میشه که آزاد نشن!
آزاد کنین...دولت باید بیاد صحبت کنه .مردم .آرامش پیدا کند.بخدا نباید فاصله بین مردم ودولت بیفتد.مخصوصا جوونهارو دریابید..جوونها بیکارن انگیزه ندارن
مردم نباید اعتراض کنند؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی