بازدید 93368

فائزه هاشمی بازداشت شد

فائزه هاشمی رفسنجانی به‌دلیل حضور در آشوب‌های خیابانی و تحریک به اغتشاش توسط یکی از نهاد‌های امنیتی بازداشت شده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 28 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فائزه هاشمی رفسنجانی به‌دلیل حضور در آشوب‌های خیابانی و تحریک به اغتشاش توسط یکی از نهاد‌های امنیتی بازداشت شده است.

پیش از این، مالک شریعتی عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفته بود، «فائزه هاشمی به دلیل محکومیت‌ها و اظهارنظر نهاد‌های امنیتی که اقداماتی علیه مصالح کشور و تبلیغات علیه نظام داشته، اجازه فعالیت حزبی را هم ندارد و به او نیز اعلام هم شده است».

در همین حال، خبرگزاری تسنیم گزارش داد: "شنیده ها حاکی است، فائزه هاشمی به دلیل تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی در منطقه شرق تهران، توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است. این در حالی است که این تحریک‌‌ها در کشاندن معدود اغتشاشگران هم به خبایان‌ها ناکام بوده است."

درباره فائزه هاشمی

فائزه هاشمی رفسنجانی (زاده ۱۷ دی ۱۳۴۱)، دومین دختر مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی است و در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نماینده بود. او از اعضای بنیانگذار حزب کارگزاران سازندگی ایران به‌شمار می‌آید.

فائزه هاشمی از سال ۱۳۶۹ ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده داشت.در خرداد ۱۳۹۰ به دفتر او در ساختمان فدراسیون اسلامی ورزش زنان، حمله شد و کمتر از دو ماه بعد، در مرداد ماه ۱۳۹۰ این فدراسیون، به دلیل تعلق نگرفتن بودجه کافی از سوی سازمان تربیت بدنی، تعطیل شد.

فائزه هاشمی در سال ۱۳۷۷، روزنامه "زن" را منتشر کرد که کمتر از یک سال فعالیت داشت و توقیف شد. او در جریان وقایع بعد از انتخابات ۱۳۸۸ بازداشت شد و در سال ۱۳۹۰ نیز با حکم قاضی صلواتی، به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام، به شش ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.
او از منتقدان الزام به حجاب در ایران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی