بازدید 14578

خواص فلفل قرمز هندی و قیمت خرید آن

یکی از گیاهان و محصولاتی که عموما برای طعم دادن به غذا و دسر استفاده می شود فلفل قرمز می باشد که برخی افراد آن را به صورت جداگانه نیز مصرف می کنند.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 27 September 2022

فلفل قرمز از جمله گیاهان دارای طعم تندی می باشد و می توان گفت با فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی نیز هم خانواده است.

امروزه از فلفل قرمز به صورت پودر شده در بسیاری از غذاها به عنوان چاشنی استفاده می گردد این محصول خواص بسیاری دارد و نه تنها به عنوان چاشنی دارای ارزش غذایی بسیاری می باشد بلکه با اضافه کردن آن به غذا از خراب شدن آن جلوگیری می شود.

این محصول خواص ضد میکروبی دارد و از رشد میکروب ها جلوگیری می کند به علت وجود ماده ای به نام کپسایسینه می تواند تا حدود زیادی مانع رشد میکروبها شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این کالا با آراد برندینگ همراه باشید.

خواص فلفل قرمز هندی و قیمت خرید آن

از فلفل قرمز می توان در غذاهای پخته شده استفاده کرد و همچنین می توان به مقدار بسیار کم در سالادهای خام نیز مورد مصرف قرار داد.

فلفل قرمز به صورت تازه و خشک شده نیز می تواند در انواع غذاها و خوراکی ها استفاده نمود پودر فلفل قرمز دارای طبع گرم و خشک است و از نظر طب سنتی بسیار پرخاصیت می باشد.

این محصول برای تقویت استخوان ها و بالا بردن سیستم ایمنی بدن مفید می باشد و همچنین در تقویت قوه بینایی، افزایش متابولیسم، پایین آوردن کلسترول و چربی خون و مواردی از این قبیل مفید می باشد. قرقره نمودن پودر فلفل قرمز باعث ضدعفونی کردن حلق می شود لذا در زمانی که فرد دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شده می تواند موثر واقع شود.

فلفل قرمز هندی

پودر فلفل قرمز از جمله ادویه جاتی است که کاربرد فراوانی دارد این چاشنی یکی از پرطرفدارترین ادویه ها می باشد.

پودر فلفل قرمز هندی به علت ماندگاری زیادی که دارد از پر مصرف ترین چاشنی در کشور هند می باشد امروزه نیز به علت کاربرد فراوان این محصول تولید کنندگان بسیاری آن را در بسته های چند گرمی و نیز به صورت کیلویی و عمده عرضه می کنند.

خواص فلفل قرمز هندی و قیمت خرید آن

فلفل قرمز هندی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و سطح متابولیسم بدن را افزایش می دهند که در این صورت سطح سلامتی انسان را بالا می برد. افرادی که در معرض آسیب های مصرف مواد شیمیایی در بدن هستند می توانند با مصرف پودر فلفل قرمز جلوی آسیب به بافت بدن را که حاصل از مواد شیمیایی می باشد را بگیرند.

این محصول سبب استحکام لثه ها و دندان ها می‌شود و همچنین در جذب بهتر آهن کمک می کند لذا افرادی که دچار کم خونی هستند مصرف این چاشنی را در رژیم غذایی خود قرار دهند. فلفل قرمز سرشار از ویتامین های زیادی می باشد که سطح ایمنی بدن را بالا می برد فلفل قرمز هندی طبع گرمی دارد لذا خاصیت ضد اکسیدی و ضد باکتری نیز دارد.

افرادی که دارای طبع سرد هستند مصرف این چاشنی را در غذای خود فراموش نکنند تا طبع سرد غذاها باعث آسیب رساندن به بدنشان نشود. افرادی که دارای طبعی گرم هستند از مصرف فلفل قرمز هندی خودداری کنند چون نه تنها فایده ای برای آنها ندارد بلکه مشکلات پوستی و حساسیت زیادی برای آنها به وجود می آورد.

خرید فلفل قرمز تند

برای تهیه و خریدفلفل قرمز تند باید معیار های شناخت این ماده غذایی را بدانید و یا اینکه آن را از فروشندگان و عرضه کنندگان معتبر ادویه و مواد خوراکی تهیه نمایید زیرا ممکن است میزان تندی آن با چیزی که مورد نظر شماست تفاوت داشته باشد و به این وسیله موجب شود شما از خرید خود رضایت کافی نداشته باشید.

یک معیار جهانی به نام اسکوویل برای اندازه گیری تندی فلفل وجود دارد که در سال 1912 توسط یک داروساز ابداع شده و هم اکنون برای اندازه گیری میزان تندی و گرمای فلفل از آن استفاده می شود.

در این جدول فلفل های شیرین مانند فلفل دلمه ای رنگی در اولین درجه تندی قرار می گیرند و پس از آن ها فلفل های ملایم مانند پیمنتو و پاپریگا جای دارند.

خواص فلفل قرمز هندی و قیمت خرید آن

بسیاری از فروشندگان ادویه از جمله پودر پاپریکا نیز معمولا هنگام خرید فلفل قرمز آن را به صورت فله تهیه نموده و سپس با قرار دادن در بسته های کوچک، این فرآورده را با ارزش افزوده بالاتر به فروش می رسانند.

ما در این مجموعه با سال ها تجربه توانسته ایم یکی از بهترین انواع ادویه را از توزیع کنندگان عمده دریافت نموده و جهت ارائه به شما مشتریان عزیز عرضه نماییم جهت دسترسی به این ادویه مفید توصیه می کنیم با مشاوران ما تماس حاصل نموده تا امکان ارسال کالای مورد نظر شما درب منزل یا محیط کارتان در سراسر کشور فراهم گردد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست