بازدید 13735

چگونه معلم خصوصی خوب و موفقی شویم؟

در این مقاله با جزئیات کامل و به صورت مفصل در رابطه با ویژگی های اساتید، دبیران، مدرسین و معلم های خصوصی خوب و موفق توضیح داده شده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 24 September 2022

در این مقاله نکاتی توضیح داده شده و راهکارهایی ارائه شده است که با در نظر گرفتن و به کاربردن آنها می توانید یک معلم خصوصی خوب و پر درآمد فعال در زمینه تدریس خصوصی شوید.

شغل تدریس خصوصی را با علاقه و عشق انتخاب نمائید

با علاقه تدریس خصوصی را به عنوان یک شغل انتخاب نمائید. اگر به کار خودتان علاقه داشته باشید شاگردهای شما هم در کلاس به درس علاقه مند شده و کلاس جذاب تر و بهتری خواهید داشت. به این ترتیب شاگردهای شما بهتر نتیجه می گیرند و در نهایت شما هم در کار خودتان موفق تر خواهید بود.

بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و به صورت مداوم بهتر و بهتر شوید

در کار تدریس خصوصی تسلط بر دروس تدریسی بسیار مهم است. والدین شاگردهای شما به صورت مداوم کلاس ها را زیر نظر دارند و اگر کیفیت عالی نباشد کلاس ها کنسل خواهد شد. بنابراین در یک حد مشخص متوقف نشوید و به صورت پیوسته روی خودتان کار کنید تا تسلط شما به صورت مداوم افزایش یابد. به هر میزان مسلط تر باشید بهتر است و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

چگونه معلم خصوصی خوب و موفقی شویم؟

یک معلم خصوصی خوب در جلسه اول عملکرد عالی دارد

جلسه اول تدریس خصوصی برای ادامه پیدا کردن کلاس ها حیاتی است و اساتید موفق این نکته مهم را به خوبی می دانند و به آن توجه می نمایند. در جلسه اول کلاس خصوصی مدرسین مورد ارزیابی قرار می گیرند و اگر تدریس کیفیت خوبی نداشته باشد ممکن است شاگرد از دست برود. بنابراین توجه ویژه ای به اولین جلسه داشته باشید. در نیم ساعت اول جلسه اول تدریس با زیرکی سوالاتی را بپرسید تا متوجه سطح سواد و هدف شاگرد خودتان از شرکت در کلاس شوید و متناسب با آن تدریس را انجام دهید. فقط اینکه عالی تدریس کنید کافی نیست. باید مطالبی را ارائه کنید که متناسب با خواسته ها و نیاز شاگرد شما باشد و در عین حال به زبان ساده و روان و قابل فهم برای شاگرد تدریس انجام شود.

در انتخاب دروس تدریسی خودتان علاقه و بازارکار را مد نظر قرار دهید

برای تبدیل شدن به یکی از مدرسین فوق العاده با درآمد بالا در زمینه کاری خودتان، دروسی را انتخاب کنید که در ایام تحصیل در آن دروس نمره خوبی می گرفتید. در عین حال دروسی را برای تدریس انتخاب نمائید که متقاضیان زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر همواره در درس زیست نمرات خوبی می گرفتید بهتر است معلم خصوصی زیست شوید. چنانچه به موسیقی و پیانو علاقه دارید در زمینه تدریس خصوصی پیانو فعالیت داشته باشید.

در زمینه جذب شاگرد عالی عمل کنید و در اینترنت حضور قوی داشته باشید

اساتید برجسته در زمینه جذب شاگرد هم عملکرد خوبی دارند. البته اگر شاگردهای راضی داشته باشید بعد از چند ترم همین شاگردهای موفق و راضی شما، شاگردهای جدیدی را معرفی می نمایند. اما در هر صورت خودتان هم اقدامات موثری را باید انجام دهید. در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید. در سایت های معتبر تدریس خصوصی مانند ایران مدرس www.IranModares.com تبلیغ خودتان را درج نمائید و با آموزشگاه ها و موسسات تدریس خصوصی در ارتباط باشید. با سایر مدرسین همکاری نمائید و تبادل شاگرد کنید.

چگونه معلم خصوصی خوب و موفقی شویم؟

اگر فقط یک شاگرد دارید ایشان را به بهترین نتیجه ممکن برسانید

رمز موفقیت مدرسین مطرح ایران و تهران این است که شاگردهای خودشان را به نتیجه عالی و نمرات بالا می رسانند. ممکن است شما شاگردی را به صورت رفع اشکالی یکی دو جلسه قبل از امتحان داشته باشید. نتیجه گرفتن این شاگرد به عملکرد خودش در طول ترم هم بستگی دارد و ممکن است با یکی دو جلسه رفع اشکال نتیجه مطلوب را نگیرد. اما اگر شاگردی دارید که از ابتدای ترم یا اواسط ترم با شما کلاس داشته است مسئول نتیجه گرفتن ایشان شما هستید و باید با هر روش ممکن شاگرد خودتان را به نتیجه مطلوب برسانید.

اساتید برجسته تدریس خصوصی به کار خودشان متعهد هستند و صادقانه عمل می کنند

وقتی کار خودتان را با صداقت انجام می دهید و به کاری که انجام می دهید متعهد هستید در نهایت شاگرد شما و والدین ایشان قدر این نوع عملکرد شما را خواهند دانست و حاضر نخواهند شد که با استاد دیگری کار کنند. اساتید موفق ظاهر سازی نمی کنند و در عمل و به صورت واقعی صداقت را رعایت می نمایند و از هیچ تلاشی برای به نتیجه رساندن شاگردهای خودشان دریغ نمی کنند. به عنوان الگو حرکت زیبای این معلم دلسوز را ببینید.

با آموزشگاه های تدریس خصوصی و سایر مدرسین همکاری داشته باشید

داشتن ارتباطات موثر برای موفقیت در هر کاری می تواند موثر و مفید باشد. با آموزشگاههای مختلف شهر خودتان در ارتباط باشید تا شاگردهای بیشتری را جذب نمائید. البته جذب شاگرد مستقیم با تبلیغات در سایت هایی مانند ایران مدرس می تواند درآمد بیشتری برای شما به همراه داشته باشد اما در هر صورت همکاری با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی هم مفید است. اگر به عنوان مثال مدرس ریاضی هستید می توانید با اساتید شیمی در ارتباط باشید. اگر شاگرد شما که در حال تدریس ریاضی به ایشان هستید به معلم شیمی نیاز داشت یک مدرس خوب به ایشان معرفی کنید و مدرسین شیمی یا سایر دروس هم در زمان های دیگری برای شما جبران خواهند کرد. به این ترتیب شاگردهای زیادی را جذب خواهید نمود. البته کیفیت کلاس های خودتان را همواره در حد عالی نگه دارید.

کار اضافه انجام دهید و متمایز شوید

برای اینکه بتوانید جزو اساتید معروف و پولدار شوید که قیمت کلاس ها را خودتان تعیین می کنید و افراد زیادی متقاضی داشتن کلاس با شما هستند، یکی از نکات دیگری که باید در نظر بگیرید این است که کار اضافه انجام دهید. کار اضافه انجام دادن به این معنی است که فراتر از انتظار بروید و کار یا کارهایی را انجام دهید که از شما انتظار نمی رود اما با انجام آن کارها باعث می شوید شاگرد شما نتیجه بهتری بگیرد. به عنوان مثال، می توانید به شاگرد خودتان کتاب کمک آموزشی هدیه بدهید و یا مثلا از هر 10 جلسه 1 جلسه را رایگان برگزار کنید. اگر زمان در نظر گرفته شده برای کلاس از ابتدا 90 دقیقه بوده است شما 10 دقیقه اضافه تر بمانید و در زمینه موفقیت تحصیلی و برنامه ریزی درست به شاگرد خودتان مشاوره بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله 300 نباید برای تدریس موفق را بخوانید.

بر روی کار تدریس خصوصی و تدریس دروس محدودی متمرکز شوید

برای اینکه بتوانید به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید و جزو اساتید برتر و پیشرو باشید باید بر روی کار تدریس متمرکز شوید. اگر به عنوان یک کار پاره وقت به این شغل نگاه کنید در حد یک مدرس متوسط و معمولی باقی خواهید ماند. بنابراین باید تمام وقت روی این کار متمرکز شوید و در کنار آن برای مشهور و معروف شدن بسیار خوب است که فقط یک درس را تدریس نمائید. در اینترنت جستجو کنید. مدرسین برند فقط یک درس را تدریس می کنند. مثلا استادی که به عنوان مدرس عالی ریاضی مطرح است فقط ریاضی را درس می دهد. اگر هم فقط یک درس را درس نمی دهید تعداد دروس محدودی را تدریس کنید و تا بتوانید بر آن دروس مسلط شوید. اما باز بهترین حالت این است که فقط بر روی تدریس یک درس متمرکز شوید و برای آن درس جزو برجسته ترین استاد تهران و ایران و یا شهر محل سکونت خودتان باشید.

برای فاصله زمانی بین کلاسها به شاگردهای خودتان تمرین بدهید و ارزیابی را انجام دهید

معلم های خصوصی بسیار موفق هدف خودشان را ارائه بهترین تدریس در نظر نمی گیرند بلکه سعی می کنند به هر ترتیبی که ممکن است شاگردهای خودشان را به نتیجه عالی برسانند. البته برای رسیدن به این هدف باید تدریس با کیفیتی داشته باشید اما فقط خوب و عالی تدریس کردن کفایت نمی کند. مدرسین برجسته سعی می کنند در کنار ارائه یک تدریس فوق العاده برای فاصله زمانی بین جلسات به شاگردهای خودشان تمرین و تکلیف بدهند به گونه ای که شاگرد ایشان با برنامه پیش برود و از زمان خودش استفاده بسیار مفیدی را داشته باشد. بیشتر دانش آموزان و دانشجویانی که از کلاس های خصوصی استفاده می کنند در برنامه ریزی و نحوه تمرین حل کردن و ... هم اشکال دارند. اساتید برتر و خوب در این زمینه ها هم به شاگردهای خودشان مشورت می دهند و در ضمن هر جلسه ارزیابی مختصری انجام می دهند تا از پیشرفت شاگرد خودشان مطمئن گردند.

ارزیابی می تواند سوال هایی باشد که حین تدریس از شاگرد خودتان می پرسید و یا حتی می توان ابتدای هر جلسه سوالی را به شاگرد داد تا حل نماید و به این ترتیب میزان یادگیری ایشان را مورد بررسی قرار داد. در هر صورت، یک معلم خوب بازخورد می گیرد و فقط بر پایه ی ذهنیت خودش پیش نمی رود. ارزیابی باید در طول کلاس ها انجام شود و به این ترتیب میزان یادگیری دانش آموز و دانشجو را سنجید و اگر وضعیت یادگیری ایشان مناسب نیست باید تغییراتی را در نحوه تدریس اعمال نمود.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس teaching.iranmodares.com 

(مرجع تخصصی معرفی مدرس خصوصی و انتخاب آنلاین معلم خصوصی مجرب)

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر