بازدید 5619
۱

یزد رتبه ۱۸ سالمندی کشور را دارد

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان یزد گفت: سرعت رشد جمعیت سالمندی بیش از ۳ برابر متوسط رشد جمعیت کشور است و یزد رتبه ۱۸ سالمندی کشور را دارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 19 September 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، مسعود نشان در دومین جلسه شورای سالمندان استان یزد گفت: با این روال، تا سال ۲۰۲۱ جمعیت سالمندان کشور نسبت به وضعیت فعلی ۲ برابر شده و تا نسبت ۲۰ درصد کل جمعیت کشور افزایش می‌یابد.

وی شعار امسال هفته گرامیداشت سالمندان را " تاب آوری و مشارکت زنان سالمند" ذکر کرد و گفت: هم اکنون تعداد «زنان سالمند تنها» در کشور ۴ برابر «مردان سالمند تنها» است.

نشان با اشاره به تغییر روند اجتماعی و خانوادگی در جامعه گفت: روحیه استقلال خواهی فرزندان متعاقب ازدواج و جدا شدن محل سکونت آن‌ها از والدین و از طرفی عدم ازدواج مجدد زنان بعد از فوت همسر از دلایل افزایش زنان سالمند تنهاست.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان بهزیستی یزد از دلایل دیگر فزونی «زنان سالمند تنها» را کمتر بودن میانگین عمر مردان نسبت به زنان به میزان حداقل یک دهه ذکر کرد و افزود: در جامعه ایران شانس ازدواج مجدد مردان سالمند در صورت فوت همسر بیشتر بوده و بسیاری از محدودیت‌های ازدواج مجدد را در مقایسه با زنان ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با این وضع تغذیه و دارو و درمان سالمند هم نخواهد بود. خلاص.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی