بازدید 9224

بایدن به لندن رفت

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه به وقت محلی برای شرکت در مراسم تدفین ملکه انگلیس راهی لندن شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 18 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بایدن قرار است روز یکشنبه، با حضور در سالن وست مینستر به همراه همسرش به ملکه الیزابت دوم ادای احترام و پس از امضای دفتر تسلیت رسمی، با چارلز سوم پادشاه انگلیس دیدار کند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن در طول حضورش در لندن با لیز تراس نخست وزیر جدید این کشور دیداری نخواهد داشت.

به گفته کاخ سفید، بایدن روز چهارشنبه در نیویورک با نخست وزیر جدید انگلیس دیداری دوجانبه خواهد داشت.

تعویق این دیدار در حالی است که روزنامه تایمز چاپ لندن روز پنجشنبه در گزارشی نوشت که انتظار می‌رود تراس با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و رهبران شماری از متحدان اصلی انگلیس پیش از مراسم خاکسپاری الیزابت در روز دوشنبه دیدار کند.

پیش از این دفتر نخست وزیری و وزارت امور خارجه انگلیس تاکید داشتند که از فرصت حضور سران کشورها برای فعالیت‌های دیپلماتیک استفاده نمی‌شود. اما مشخص شد که نخست وزیر انگلیس قصد دارد تا از این فرصت برای برگزاری تعداد کمی از دیدارهای دوجانبه در ایام آخر هفته استفاده کند.

به گزارش ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی تایید کرد که بایدن به علت شرکت در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در انگلیس ، روز چهارشنبه و در دومین روز از نشست سران و رهبران جهان در هفتادو هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا معمولا دومین کشوری است که پس از برزیل در نشست مجمع عمومی سخنرانی می کند.

الیزابت دوم ملکه انگلیس ۱۷ شهریور در سن ۹۶ سالگی در کاخ بالمورال اسکاتلند درگذشت و قرار است مراسم تدفین وی روز دوشنبه ۲۸ شهریور (۱۹ سپتامبر) با حضور سران کشورها برگزار شود.

هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل نیز از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی برگزار خواهد شد.

مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد که بزرگترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان