بازدید 7351

دستگیری ۲ مرد و یک زن سارق در کرمان

کد خبر: ۱۱۴۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸ 14 September 2022

دو مرد و یک زن که از اعضای یک باند سرقت مسلحانه بودند در جنوب استان کرمان دستگیر شدند.

به گزارش ایران، امید رضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج در این باره گفت: در پی تأکیدات ریاست قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رئیس کل دادگستری استان کرمان مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به پرونده سرقت‌های خشن و برخورد قاطع با سارقان مسلح، دستگیری اعضای یک باند سرقت مسلحانه در جنوب استان کرمان در دستور کار ویژه دادستانی قرار گرفت و 2 مرد و یک زن دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری هستند و تاکنون به چندین فقره سرقت مسلحانه طلا در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوجستان اقرار کرده‌اند. در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند. اعضای این باند همچنین سابقه چندین فقره سرقت گسترده احشام نیز در پرونده خود دارند.

دادستان کهنوج به مرتکبان جرایم خشن، بویژه سارقان مسلح هشدار داد: این نوع اقدامات و سرقت‌های توأم با خشونت و به‌کارگیری سلاح، مشمول ماده ۲۷۹قانون مجازات اسلامی (محاربه)خواهد بود.

رضایی ضمن تقدیر از تلاش‌های مأموران امنیتی و فراجا در برقراری امنیت در جامعه، تصریح کرد: دستگاه قضایی در برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه از نیروهای انتظامی و اطلاعاتی حمایت جدی خواهد کرد.

دادستان کهنوج همچنین از رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده‌های مربوط به جرایم خشن در این دادسرا خبر داد و گفت: به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت، مرخصی از زندان اعطا نخواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل