بازدید 4953

آغاز مجمع عمومی سازمان ملل با سخنرانی گوترش

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت که مذاکره، مشورت و دیپلماسی بهترین ابزار و مسیر برای رسیدن به جهانی بهتر و صلح آمیزتر هستند.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 14 September 2022

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل عصر سه شنبه به وقت محلی در مراسم آغاز هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل افزود جهان نظاره گر این دوره مجمع عمومی سازمان است تا راه حلی برای مشکلات چالش برانگیز جهان پیدا کنند.

وی تصریح کرد چالش های جهانی دوره قبل همچنان پابرجا هستند و روند پیشبرد صلح و توسعه پایدار جهانی در خطر است.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به جنگ ها، تغییرات اقلیمی، ضعف سیستم مالی جهانی، فقر، نابرابری و گرسنگی، تفرقه و بی اعتمادی، گفت که مقابله با چالش های مشترک نیازمند همبستگی مستمر میان کشورهای عضو سازمان ملل است چرا که این نهاد، خانه همکاری است.

گوترش همچنین تاکید کرد که مجمع جدید سازمان ملل باید نقطه عطفی را در مسیر تغییر ساکنان کره زمین و سیاره ما رقم بزند.

دبیر کل سازمان ملل به رئیس و اعضای هیات رئیسه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل وعده داد روی حمایت کامل او از فعالیت این مجمع حساب کنند.

"چابا کروشی " از کشور مجارستان به عنوان رئیس هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۷ خرداد امسال از طریق اجماع برگزیده شد که از ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور ماه) جایگزین عبدالله شهید رئیس هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل از مالدیو شد.

کروشی ریاست هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل را به مدت یکسال برعهده خواهد داشت.

وی از سال ۲۰۱۰ تاکنون به عنوان سفیر دایم مجارستان در سازمان ملل فعالیت داشته و پیش از آن، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ رئیس بخش اول و دوم اروپا در وزارت امور خارجه مجارستان بود و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به عنوان سفیر مجارستان در یونان خدمت کرده بود.

قبل از آن، کروشی به عنوان معاون سفارت مجارستان در تل آویو خدمت می کرد. او همچنین کاردار سفارت مجارستان در امارات متحده عربی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار