بازدید 6494
رییس کل دادگستری استان قزوین هشدارداد؛

برخورد قاطع دستگاه قضا با ترک فعل مدیران

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: بدون‌شک دستگاه قضایی در باب ترک فعل دستگاه‌ها افراط و تفریط نمی‌کند اما اگر ترک فعل دستگاه‌ها به کرّات منجر به وقوع جرائم شود، مطمئناً در این صورت با جدیت برخورد می‌کنیم و باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 12 September 2022


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین ؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: تمامی مسئولان و مدیران وظیفه دارند که تلاش کرده تا در حوزه فعالیت خود جرمی واقع نشود و در این راستا شناسایی گلوگاه‌های جرم‌خیز و اقدامات پیشگیرانه متقابل بهترین راهکار در راستای کاهش وقوع جرائم است.

او افزود: یکی از وظایف مهم قوه قضاییه در قانون اساسی مسئله پیشگیری از وقوع جرم است و به همین خاطر در موضوعات مختلف ورود می‌کنیم، البته ورود دستگاه قضایی جنبه حمایتی و نظارتی دارد و نه اینکه در موضوعاتی که متولی خاص دارد، بدواً وارد عمل شود.

مقام ارشد قضایی استان گفت: بسیاری از جرائم ناشی از کم‌کاری و کوتاهی مستقیم و غیرمستقیم دستگاه‌ها و نهادها است و اگر اقدامات پیشگیرانه به درستی برنامه‌ریزی شود، شاهد این حجم از وقوع جرائم در سطح جامعه نیستیم.

شعبانی همچنین تاکید کرد: بدون‌شک دستگاه قضایی در باب ترک فعل دستگاه‌ها افراط و تفریط نمی‌کند و قطعاً رویکرد ابتدایی ما حمایتی است، اما اگر ترک فعل دستگاه‌ها به کرّات منجر به وقوع جرائم و مسائل و مشکلات شود، نباید انتظار چشم‌پوشی از دستگاه قضایی داشته باشند، مطمئناً در این صورت با جدیت برخورد و از این حیث اتمام حجت می کنیم که باید پاسخگو باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: در بحث جمع‌آوری محل‌های خریدوفروش ضایعات تاکنون جلسات متعددی برگزار و مصوباتی نیز صادر شده است، اما به دلیل کوتاهی و عدم همکاری برخی دستگاه‌ها همچنان مسائل و مشکلات مربوط به این محل‌ها مرتفع نشده و قطعاً ظرف مهلت مشخص در این خصوص اقدامی نکنند، نسبت به ترک فعل آن‌ها اقدام قانونی می‌شود.

او تصریح کرد: پس از سال‌ها تلاش و پیگیری مرکز ماده۱۶ در استان راه‌اندازی شد و قطعاً با جمع‌آوری معتادان متجاهر برخی جرائم کاهش می‌یابد، البته برای دوران بعد از خروج آن‌ها از مرکز نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و باید زمینه اشتغال آن‌ها فراهم شود، تا مجددا در دام اعتیاد گرفتار نشوند. زیرا در این صورت تمامی اقدامات بلااثر است.

شعبانی ادامه داد: ستاد قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید در تمامی شهرستان‌ها فعال و نتیجه اقدامات این ستاد به مرکز استان گزارش شود و قطعاً این موضوع نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای مرکز، استان قزوین جزء ۵استان برتر کشور است و نباید به این موضوع اکتفاء کرد، بلکه باید مستمراً رصد شود تا مسیر ارتقاء طی شود و درگیر روزمرّگی‌ها نشویم و جلسات این شورا حتما باید خروجی داشته باشد و مصوبات به درستی اجرایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست