بازدید 6507

بازگشت بیش از ۴۵۰ هزار زائر اربعین به کشور

وزیر کشور با اشاره به افزایش ازدحام زایران در مرزها گفت: با آغاز بازگشت زائران تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند و زائران خروجی از مرزها نیز کسانی هستند که در پایانه‌ها و یا نقاط نزدیک به پایانه‌های مرزی به سر می‌بردند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰ 10 September 2022


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «احمد وحیدی» در حاشیه بازدید از موکب‌ها و زیرساخت‌های مرز رسمی خسروی و رسیدگی به مسایل و مشکلات زائران، افزود: ما در مرز خسروی با چند مساله مواجه هستیم یکی ازدحام جمعیتی است که از قبل در مرز مانده‌اند و با فشار برای عبور از مرز روبرو هستند.

وی با اشاره به مساله حمل و نقل و انتقال زائران، اظهار کرد: در طرف عراقی در منذریه نیز بازدیدی داشتیم که پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته که زائرانی که به مرز منذریه منتقل می‌شوند با کمک ماشین‌های حشدالشعبی و اتوبوس‌هایی که هست جابجا شوند.

وزیر کشور گفت: البته بخش خصوصی طرف عراقی نیز برای انتقال حمل و نقل در منذریه مستقر شده که هزینه‌هایی برای زائران دارد و زائران درخواست کاهش هزینه‌ها را داشتند اما چون بخش خصوصی است باید هزینه‌ها پرداخت شود.

وحیدی ادامه داد: در منذریه نیز مواکب مستقر شده و خدمات به زائران ارائه می‌شود، در خسروی مردم در گیت‌ها شاهد ازدحام و فشار هستند که باعث ناراحتی زائران شده که نیروهای پای کار تلاش می‌کنند با مدیریت مناسب فشار را کم کنند.

وحیدی گفت: در موکب‌های مستقر در مرز خسروی خدمات خوبی ارائه می‌شود و سرویس‌دهی خوب است، اما در داخل خود پایانه موکب نداریم که باعث اذیت تعدادی از زائران شده و قرار شد از موکب‌ها غذا به داخل پایانه برای خدمات‌رسانی به زائران منتقل شود.

وی از مردم خواست از همراه آوردن کودکان، سالمندان و خانم‌هایی که مشکل جسمی دارند با توجه به ازدحام و فشار در مرز خودداری کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: اکنون تلاش ما این است کسانی که در مرز هستند خروج یابند و کسانی که در استان هستند در موکب‌ها بمانند چون ازدحام در مرزها زیاد است و از دیگر نقاط نیز کسی به مرزها مراجعه نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل