بازدید 11637
مهاجمان جدید عصای دست ساپینتو مقابل میهمان ۱۰نفره

توپخانه استقلال، کارخانه نساجی را ویران کرد

شاگردان ساپینتو به کمتر از ۵ دقیقه زمان نیاز داشتند تا رکورد دو بازی گل نزدن خودشان و دو بازی گل نخوردن نساجی را بشکنند.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 10 September 2022

تیم استقلال از ساعت 17:30 امروز (شنبه) در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه آزادی به مصاف نساجی مازندران رفت و با نتیجه 3 بر یک پیروز شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شاگردان ساپینتو به کمتر از ۵ دقیقه زمان نیاز داشتند تا رکورد دو بازی گل نزدن خودشان و دو بازی گل نخوردن نساجی را بشکنند. پرس و دوندگی بالای بازیکنان استقلال فشار زیادی روی بازیکنان نساجی آورد و توانست با وادار به اشتباه کردن بازیکنان شمالی استقلال هم به پنالتی دست پیدا کند و هم یکی از بازیکنان نساجی از زمین مسابقه  با دریافت کارت زرد دوم اخراج شود.

استقلال امروز تیم یکدست ، با برنامه و کم اشتباه بود. البته تنها اشتباه خط دفاعی و دروازه‌بان این تیم باعث توپ ربایی زامهران و خطای غلامی روی او درون محوطه شد و تک گل دریافتی این تیم از روی نقطه پنالتی، به دلیل همین اشتباه بود.

توپخانه استقلال، کارخانه نساجی را ویران کرد

پیمان بابایی در دقیقه 3، کوین یامگا در دقیقه 45 (پنالتی) و محمد محبی در دقیقه 50 گل‌های آبی‌ها را به ثمر رساندند تا آنها پس از دو بازی با پیروزی آشتی کنند. نساجی نیز که در دقیقه 81 توسط ایوب کلانتری از روی نقطه پنالتی به گل رسید،‌ دومین شکست فصل خود را متحمل شد.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور (70 - سعید مهری)، روزبه چشمی (57 - سجاد شهباززاده)، مهدی قایدی (57 - زبیر نیک‌نفس)، محمد محبی (57 - صالح حردانی) و پیمان بابایی (46 - رضا میرزایی).

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، سیدعلیرضا ابراهیمی، امیرمهدی جانملکی، سعید بیگی، صابر حردانی (32 - متین کریم‌زاده)، اکبر صادقی (85 - محمد شریفی)، ایوب کلانتری، مهرداد عبدی (57 - فرزاد زامهران)، علی شجاعی (85 - محمدمهدی نظری)، رضا جعفری و کریم اسلامی (56 - آداما نیان).

داور: یاسر همرنگ

بازیکنان استقلال هر کدام در پست خودشان عملکرد بسیار خوبی داشتند به ویژه محبی، بابایی و قائدی اما به نظر می‌رسید محمد محبی نقش پررنگی در نتیجه امروز داشت. محبی تا پیش از تعویض با فرارها و نفوذهای خود خط دفاعی نساجی را آزار داد و بازی خوبش را با زدن گل تکمیل کرد

توپخانه استقلال، کارخانه نساجی را ویران کرد

اتفاقات مهم این مسابقه 

نیمه اول

دقیقه 3: بابایی پس از اینکه توپ را در محوطه جریمه نساجی تصاحب کرد، برخوردی با صابر حردانی داشت که آبی‌ها معتقد بودند داور باید پنالتی اعلام کند. مهاجم استقلال به خاطر تمارض و ریکاردو ساپینتو به دلیل اعتراض به داور با کارت زرد همرنگ جریمه شدند.

دقیقه 4: اشتباه مدافع نساجی سبب شد توپ به پیمان بابایی برسد. این بازیکن پس از دریبل علیرضا حقیقی توانست دروازه خالی از دروازه‌بان نساجی را باز کند.

دقیقه 10: روزبه چشمی هم پس از ارتکاب خطای شدید، به فهرست بازیکنان اخطاری مسابقه اضافه شد.

دقیقه 11: شوت خطرناک علی شجاعی از پشت محوطه جریمه استقلال با واکنش حسینی دفع شد.

دقیقه 38: سعید غلامعلی‌بیگی خطای شدیدی روی محمد محبی مرتکب شد و از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه 41: محبی روی پاس بلندی که از خط دفاع استقلال ارسال شد، توپ را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان در اختیار گرفت که توپ با تیزهوشی جانملکی از دروازه نساجی دور شد.

دقیقه 44: ارسال توپ روی دروازه نساجی با ضربه سر عارف غلامی همراه شد که توپ در ادامه به دست علیرضا ابراهیمی برخورد کرد. یاسر همرنگ در این صحنه در سوت خود به نشانه پنالتی دمید.

دقیقه 45: کوین یامگا دروازه نساجی را از روی نقطه پنالتی گشود.

دقیقه 1+45: امیرمهدی جانملکی پس از خطا روی پیمان بابایی پشت محوطه جریمه نساجی، با اخطار داور مسابقه روبه‌رو شد.

دقیقه 4+45: ضربه آزاد مهدی قایدی با اختلاف از بالای دروازه نساجی به بیرون رفت.

دقیقه 5+45: حمید مطهری هم پس از اعتراض شدید نسبت به قضاوت یاسر همرنگ، همانند ساپینتو از داور بازی کارت زرد گرفت.

دقیقه 5+45: محمد محبی به اخطاری‌های بازی اضافه شد.

نیمه دوم

دقیقه 48: جانملکی پس از اینکه پشت محوطه جریمه نساجی روی محبی خطا کرد، کارت زرد دوم خود را از همرنگ دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

دقیقه 49: ضربه مهدی قایدی به دیواره دفاعی برخورد کرد و  ضربه سر غلامی هم به دست مدافع نساجی خورد که داور اعتقاد به پنالتی نداشت. در ادامه یامگا صاحب توپ شد که ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 50: پاس رو به جلوی غلامی در اختیار قایدی قرار گرفت. ستاره جنوبی استقلال در ادامه توپ را برای محبی ارسال کرد که این بازیکن سومین گل استقلال را به ثمر رساند.

 

دقیقه 60: شوت شهباززاده پس از برخورد با مدافعان نساجی، با اختلاف کمی از بالای دروازه تیم مطهری خارج شد.

دقیقه 63: آرش رضاوند پس از دریافت توپ از نقطه کرنر، اقدام به کارهای انفرادی با توپ کرد و در ادامه به آن ضربه زد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 64: رضا میرزایی در شرایط تک به تک با دروازه‌بان نساجی صاحب توپ شد و به توپ ضربه زد که ضربه‌اش با واکنش علیرضا حقیقی راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 67: شهباززاده پس از اینکه توپ را از چند نفر عبور داد، به توپ ضربه زد که از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 71: ارسال حردانی به سمت دروازه نساجی روی سر مهری فرود آمد که ضربه سر او در دستان حقیقی جای گرفت.

دقیقه 81: عارف غلامی روی فرزاد زامهران مرتکب خطای پنالتی شد که ایوب کلانتری توپ را در دروازه استقلال جای داد.

دقیقه 87: شوت رضا میرزایی با اختلاف کمی از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.

دقیقه 90: ارسال مهدی قایدی به یامگا رسید که این بازیکن پس از فریب مدافعان نساجی، توپ را به سمت دروازه نساجی شلیک کرد. واکنش زیبای حقیقی پایان‌بخش این موقعیت حساس شاگردان ساپینتو بود.

توپخانه استقلال، کارخانه نساجی را ویران کرد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان