بازدید 14605
۵

آیفون در ایران رکورددار گرانی در جهان!

قیمت iPhone ۱۴ در ایران طبق برآورد کارشناسان، می‌تواند رکورد جهانی قیمت آیفون ۱۴ را جابجا کند. اما این گوشی پرچمدار در بدو ورود به کشور ما با چه رقمی خرید و فروش خواهد شد؟
کد خبر: ۱۱۳۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 10 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از گجت نیوز، شاید به جز مشخصات فنی و نوآوری‌های اپل در iPhone ۱۴ و دیگر محصولات معرفی شده در رویداد فار اوت مثل اپل واچ سری ۸ یا اولترا و SE ۲، قیمت این گجت‌ها برای ایرانی‌ها در اولویت اول قرار داشته باشد. گوشی‌های پرچمدار جدید و به خصوص اعضای تازه وارد سری آیفون به ایران، همیشه نسبت به قیمت واقعی خود، چند پله بالاتر قرار می‌گیرند و به مرور زمان، به جایگاه اصلی خود بازمی‌گردند. اما به نظر می‌رسد که تمام اعضای خانواده iPhone ۱۴ قصد دارند تا با قیمت عجیب خود در کشور ما رکورد اجدادشان را حسابی جابه جا کنند و نام کشور ما را به صدر جدول‌های جهانی ببرند!

رکورد زنی قیمت iPhone ۱۴ در ایران

بازار موبایل برزیل همیشه لقب گران‌ترین خانه‌ی آیفون‌های جدید را به دوش می‌کشید، اما به نظر می‌رسد که رقیبان شرقی، قصد دارند تا این لقب را از برزیل پس بگیرند. در حال حاضر گفته می‌شود که آیفون ۱۴ پرو در نسخه ۱۲۸ گیگابایت در کشور برزیل احتمالا با قیمت ۱۸۲۳.۱۹ دلار به نمایندگی‌ها خواهد آمد که این قیمت قرار است در کشور ترکیه به ۲۱۹۳.۱۵ دلار جهش کند. گفتنی است که قیمت آیفون ۱۴ پرو ۱۲۸ گیگابایت در کشور‌هایی مثل آمریکا و ژاپن، تقریبا همان چیزی است که در سایت اپل درج شده و از عدد‌های ۹۹۹ و ۱۰۳۹.۴۶ دلار تجاوز نمی‌کند. البته اپل قصد دارد تا قیمت iPhone ۱۴ را در آمریکا و چین، به طور ثابت نگه دارد، اما کشور ایران چطور؟

طبق گمانه زنی‌های فعالین بازار موبایل، گفته می‌شود که قیمت آیفون ۱۴ پرو در ایران طی روز‌های اولیه، به بیش از ۶۶ میلیون جهش خواهد کرد. این رقم تقریبا معادل ۲۳۰۰ دلار است و اگر همین موضوع را به دیگر اعضای سری آیفون ۱۴ تعمیم دهیم، می‌توان گفت که قیمت آیفون ۱۴ در ایران، رکورد بازار جهانی را خواهد شکست!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
واقعا كسي كه اين مقاله تهيه كرده تا توي ايران زندگي نميكنه يا معني سرانه درامد رو نميدونه
با اين محاسبات و اينكه بعد 180 روز كاركرد يه ايراني ميتونه ايفون 4 بخره
معني ش اينه متوسط درامد يك ايراني 12,905,555.5 تومنه

واقعا اينطوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نهايت درامد سرانه حدود 7 ميليون تومنه
اونم اگر يك ايرالن هيچي نخوره و جاي بريا زندگي كرايه نكنه و تمام دامد اش رو پس انداز كنه!!!!!!!!!!!

تو رو خدا هزيان گويي نكنيد....................
این شاخص به وضوح نشان میدهد که ارزش پول ایران در قیاس با دیگر کشورها خصوصا آمریکا پایین نگه داشته شده و به عبارتی، آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران برنده شده. فقط گوشی آیفون که مطرح نیست. وقتی ارزش پول پایین باشد برای توسعه کشور هم در قیاس با آمریکا هزینه بیشتری باید بکنیم. چون بسیاری از کالاهای زیرساختی به دلار است و این باعث می شود سرعت توسعه کشور کاهش یابد و از آن طرف، کشورهای توسعه یافته جایگاه خود را مستحکم و اقتصاد خود را قوی تر می کنند. در بخش خصوصی هم، مثلا یک روستایی برای اینکه خانه خود را بازسازی کند باید سی سال در ایران کار کند یا یک مهندس ایرانی برای اینکه بتواند خانه بخرد باید سی سال کار کند. نتیچه این میشود که مهندس قابل و باتجربه مهاجرت میکند و به این ترتیب، کشورهای با پول قوی رشد بیشتر و کشورهای ضعیف، افت در جا می زنند. این یک روش استعماری جدید است و به اشغال فیزیکی نیازی نیست. در این جنگ کشورهایی برنده می شوند که بتوانند ارزش پول خودشان را در قیاس با دلار بالا ببرند.
برای این منظور دولت میخواهد چه اقدامی کند؟
مرگ بر آمریکا که ملت برای محصولاتش باید اینجوری سر و دست بشکنن!!!!!
این قیمت آیفون نیست که هر روز رکورد می زند، فلاکت روزافزون ملت ایران است که هر روز بیشتر از دیروز است، به لطف مسيولین بزرگوار و بیخیال کشور.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار