اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصویب شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از تصویب اصلاح قانون انتخابات این مجلس در اجلاسیه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 08 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حجت الاسلام سید احمد خاتمی عصر چهارشنبه در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه‌های دهمین اجلاسیه رسمی دور پنجم مجلس خبرگان رهبری افزود: بزرگ‌ترین دستاورد این نشست تکمیل اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود که در ۷ فصل و ۳۶ ماده به تصویب رسید.

وی افزود: بخشی در اجلاس‌های گذشته و فصول ششم و هفتم در این اجلاس به تصویب رسید. دو اصل مهم این فصل این است که انجام امور مخل نظم عمومی و از قبیل راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و بلندگوها از طرف نامزدها و حامیان آنان ممنوع است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئولان منطقه‌ای نباید له یا علیه نامزدها ورود کنند و یا از نامزد خاصی حمایت کنند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: مثل اجلاس‌های گذشته، ۱۴ ناطق قبل از دستور داشتیم و شب گذشته (سه شنبه)، چون سال گذشته ضیافت میهمانی به دعوت آیت‌الله جنتی برگزار شد. رئیس جمهور نیز در این ضیافت حضور داشتند. حدود ۲۵ نفر نظرات خود را اعلام کردند و آقای رئیس جمهور آن‌ها را پذیرفتند.

وی درباره حضور سخنرانان این دور از اجلاسیه مجلس خبرگان، گفت: حسین امیرعبداللهیان و علی باقری کنی امروز (چهارشنبه) درباره مسائل مختلف مرتبط با سیاست خارجی صحبت کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی درباره نظر اعضای مجلس از روند مذاکرات رفع تحریم‌ها تصریح کرد: گزارش از روند مذاکرات قانع‌کننده بود. سوالاتی از طرف اعضا مطرح شد که به خوبی از طرف وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران پاسخ داده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل