بازدید 302900
با صد و نود و پنجمین روز حمله روسیه به اوکراین

اعلام جنگ تمام عیار علیه روسیه/ درخواست اوکراین برای پایان فوری جنگ/ شروط روسیه برای مذاکرات پوتین-زلنسکی/ واکنش بایدن با درخواست تروریستی اعلام کردن روسیه

صد و نود و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲ 06 September 2022

واکنش بایدن با درخواست تروریستی اعلام کردن روسیه/هشدار زلنسکی درباره وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای

بین الملل تابناک: صد و نود و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر جدید انگلیس با رئیس جمهوری اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۲۳:۳۷

«لیز تراس» نخست وزیر جدید انگلیس عصر سه‌شنبه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره آخرین تحولات جنگ در این کشور گفت‌وگو کرد.

این نخستین تماس خانم تراس در مقام نخست وزیری با رئیس جمهوری اوکراین بشمار می‌رود. دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس تلفنی تراس «بر حمایت بی‌قید و شرط انگلیس از آزادی و دموکراسی اوکراین تاکید کرد» و افزود که اوکراین «از حمایت کامل انگلیس برخوردار است و می‌تواند برای بلندمدت به کمک انگلیس تکیه کند.»

این بیانیه می‌افزاید که رهبران دو کشور در مورد نیاز به تقویت امنیت جهانی و اقدامات لازم برای قطع منابع مالی روسیه بحث کردند. آن‌ها همچنین از آنچه تلاش‌های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای تبدیل انرژی به سلاح نامیدند ابراز تأسف و بر ضرورت پیروزی اوکراین و شکست روسیه تاکید کردند.

نخست وزیر انگلیس همچنین دعوت رئیس جمهوری اوکراین را برای سفر به کی‌یف و دیدار با وی در هفته‌های آینده پذیرفت.

تکذیب خرید سلاح از کره شمالی توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۲۲:۰۱

"واسیلی نبنزیا" سفیر روسیه در سازمان ملل متحد ادعای آمریکا در مورد خرید تجهیزات نظامی از کره شمالی را رد کرد.

به گزارش اردو پوینت، نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مورد خبر تلاش روسیه برای خرید تجهیزات نظامی از کره شمالی گفت: من آن را نشنیده ام اما فکر می کنم این یک خبر جعلی دیگر است.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش های ادعایی درباره تلاش روسیه برای خرید تجهیزات و مهمات نظامی از کره شمالی را تایید کرد.

"پاتریک رایدر" سخنگوی جدید وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در جمع خبرنگاران، با تایید ادعای تلاش روسیه برای خرید مهمات از کره شمالی، مدعی شد این تلاش نشان می دهد اوضاع روسیه در اوکراین خوب پیش نمی رود.

مقامات اطلاعاتی ایالات متحده بر این باورند که روس‌ها می‌توانند در آینده به دنبال خرید تجهیزات نظامی اضافی از کره شمالی باشند. این یافته‌های اطلاعاتی اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد.

شولتس: شاید بتوانیم زمستان را پشت سر بگذاریم
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۲۱:۳۴

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان سه‌شنبه شب گفت: شرایط سختی را سپری می‌کنیم، اما به نظرم اعتراضاتی شکل نگیرد، چرا که اقتصادی قوی و دمکراسی باثباتی داریم.

به گزارش شبکه الجزیره، وی تصریح کرد: شاید بتوانیم زمستان را پشت سر بگذاریم، چرا که بالاترین میزان ذخیره گاز از ۸۵ درصد گذشته است.

وی اظهار کرد: از زمانی که دولت را در دسامبر گذشته در دست گرفتم، طرح‌ها و پروژه‌هایی را شروع کردم که آمادگی برای سناریوی قطع گاز روسیه را داشته باشیم.

ادعای شولتس درباره عدم شکل گیری اعتراضات به وضعیت بحرانی انرژی در آلمان درحالی مطرح می‌شود که اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی این کشور که یک نهاد ضدجاسوسی است، نسبت به بروز تظاهرات گسترده در این کشور به دلیل تورم بالا ابراز نگرانی کرد و آن را غیرقابل مقایسه با ناآرامی هایی گذشته دانست.

اعلام جنگ تمام عیار علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۹:۴۰

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت جنگی تمام‌عیار علیه روسیه اعلام شده که به صورت ترکیبی در همه زمینه‌ها در حال انجام است.

وی سه‌شنبه (ششم سپتمامبر) در اشاره به کمک مالی و نظامی آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها به اوکراین در میانه درگیری‌ها در این کشور به نشریه «اینترنشنال افرز» گفت: جدی بودن وضعیت کنونی نباید کوچک شمرده شود. جنگی تمام‌عیار علیه ما اعلام شده که به صورت ترکیبی در جریان است. میزان خصومت مخالفان ما-دشمنان ما-زیاد و غیرعادی است.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، مسکو در مناسبت‌های مختلف هشدار داده که کمک خارجی به کی‌یف فقط درگیری‌ها در اوکراین را تشدید می‌کند و آن را در مسیر درگیری با بلوک ناتو تحت هدا آمریکا قرار می‌دهد.

ریابکوف همچنین گفت که «روسیه همیشه در طول تاریخ خود ثابت کرده که سخت‌ترین آزمایشات را با افتخار پشت سر می‌گذارد و قوی‌تر از آن بیرون می‌آید. این بار هم همینطور خواهد شد».

هشدار اردوغان درباره زمستان سخت در اروپا
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۷:۱۷

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، ظهر امروز، هنگام عزیمت به بوسنی و هرزگوین در کنفرانسی مطبوعاتی درباره ذخایر گازی این کشور به مردم ترکیه اطمینان خاطر داد.

بنا بر گزارش شبکه «تی آر تی»، رئیس جمهور ترکیه گفت: «ما در مسئله گاز در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم. همان‌طور که می‌دانید اروپا آنچه کاشته، اکنون دارد برداشت می‌کند. آن‌ها تصمیمات سختی در خصوص آقای پوتین اتخاذ کردند و روسیه نیز از مهم‌ترین سلاح خود یعنی گاز طبیعی علیه آن‌ها استفاده کرد. من معتقدم که کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمستان سختی در پیش خواهند داشت».

رجب طیب اردوغان همچنین در بخش دیگری به یونان اشاره کرد و اظهار داشت: «حساسیت ما در خصوص مزاحمت جنگنده‌های یونانی برای جنگنده‌های ترکیه‌ای ادامه دارد. آتن پس از آنکه از این مسئله آگاه شد، اکنون از انجام این اقدامات خودداری می‌کند».

بورل: ذخایرتسلیحاتی اتحادیه اروپا به شدت کاهش یافته است
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۷:۱۶

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، ذخایر تسلیحاتی اتحادیه اروپا به دلیل کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین به شدت رو به کاهش گذاشته است.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان گفت‌وگو با قانونگذاران در پارلمان اروپا با بیان اینکه زرادخانه‌های تسلیحاتی اروپا باید دوباره پر شوند، گفت: انبارهای تسلیحاتی بسیاری از کشورهای عضو در حال خالی شدن هستند و علتش هم کمک‌های مداوم تسلیحاتی آنها به اوکراین است.

این دیپلمات همچنین گفت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین هماهنگی داشته باشند تا از کاهش تسلیحات و هدر رفت پول جلوگیری کنند. اگر این کشورها به درستی هماهنگی نداشته باشند هزینه ها هدر می‌رود و مساله کاهش انبارهای تسلیحاتی بیشتر دیده می‌شود ما باید این شکاف را پر کنیم.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ کشورهای اروپایی تسلیحات به اوکراین می فرستند و بورل نیز از آن زمان درباره آغاز یک هیات آموزشی برای سربازان اوکراینی صحبت کرده است.

روز دوشنبه بورل گفت که بروکسل باید یک سال پیش به درخواست‌ها برای آموزش نیروهای اوکراینی سریعتر پاسخ می‌داد.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد، متاسفانه ما این کار را انجام ندادیم و امروز پشیمانیم. ما اوت گذشته باید این کار را انجام می‌دادیم و بابت انجام ندادنش متاسفیم. اگر آن زمان اقدام می‌کردیم امروز اتحادیه اروپا در وضعیت بهتری بود.

شروط روسیه برای مذاکرات پوتین-زلنسکی
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۷:۱۵

سخنگوی کرملین تاکید کرد، قبل از آنکه هر گونه نشست رو در رویی بین رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی اش برگزار شود، باید موضوع یک سری توافقات محکمی که رهبران روسیه و اوکراین امضا خواهند کرد مطرح باشد.

به گزارش پایگاه اینترنتی راشا تودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه ای با روزنامه ایزوستیا عنوان کرد: در ارتباط با مساله مذاکرات بین پوتین و زلنسکی هیچ چیز تغییر پیدا نکرده است. هیچ کس نیازی به برگزاری یک نشست صرفا برای اینکه نشستی برگزار کند ندارد.

او خاطر نشان کرد، برای اینکه پوتین و زلنسکی با هم دیدار کنند "و ایده چنین نشستی در دستورکار قرار بگیرد، کارهای زیادی باید انجام شود و بنیان توافقاتی که می‌توانند در عالی‌ترین سطوح رسمی شوند، باید گذاشته شوند.

سخنگوی کرملین در ادامه توضیحش درباره نشست بین روسای جمهور روسیه و اوکراین گفت: در حال حاضر صحبتی از آن مطرح نیست.

او روز یکشنبه هم درباره همین موضوع صحبت داشت و به شبکه تلویزیونی روسیا-1 گفت، مسکو حاضر به مذاکره با زلنسکی است تا "نشان دهیم چطور مطالبات ما قرار است اجرایی شوند."

درخواست اوکراین برای پایان فوری جنگ
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۶:۱۴

نخست‌وزیر اوکراین گفت که متحدان کشورش باید نهایت تلاش خود را به کار ببندند تا به پایان دادن به حمله روسیه در سریع‌ترین زمان ممکن کمک کنند چرا که مسکو مایل است این درگیری را به درازا بکشاند.

 «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ در بروکسل گفت: درک می‌کنیم که زمان به نفع روسیه خواهد بود. بنابراین ما، همه به همراه متحدانمان و با شرکای خود، باید تمام تلاشمان را برای پایان دادن به این جنگ در اسرع وقت انجام دهیم. روسیه علاقمند است که برای زمان طولانی‌تری آن را ادامه دهد و زمان بیشتری به دست آورد که این چالشی برای همه ماست.

نخست‌وزیر اوکراین بدون ذکر جزئیات مدعی شد که ارتش کشورش در مناطق جنوبی و همچنین شمالی به دستاوردهایی رسیده است. او همچنین ابراز امیدواری کرد که این کشور بتواند کل قلمرو خود را در مرزهای شناخته شده بین‌المللی از جمله کریمه آزاد کند.

در شرایطی که رهبران غربی برای حل بحران عمیق انرژی به تکاپو افتاده‌اند، شمیهال گفت که اوکراین علی‌رغم جنگ تمام تعهدات ترانزیت گازی خود را در قبال مشتریان اروپایی انجام می‌دهد و می‌تواند پنج برابر بیشتر از حجم فعلی پمپاژ کند. به گفته او، اوکراین همچنین آماده است تا جریان برق را افزایش دهد، حتی در شرایطی که توانایی این کشور برای صادرات برق به این بستگی دارد که آیا این کشور می‌تواند نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را "نجات" دهد یا خیر.

به گفته شمیهال، این نیروگاه که بزرگترین تاسیسات اروپاست، پس از قطع مجدد برق به سیستم انرژی این کشور در روز دوشنبه، از یکی از واحدهای تولیدی خود برای خنک کردن استفاده می‌کند. او گفت که این وضعیت نمی‌تواند برای مدت طولانی ادامه یابد، زیرا نیاز به تعمیرات وجود دارد. او خواستار یک ماموریت صلح‌ساز تحت کنترل اوکراین در این سایت هسته‌ای شد.

تمدید برنامه آموزش ارتش اوکراین توسط انگلیس
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۱۵:۱۲

شبکه اسکای نیوز گزارش داد، انگلیس قصد دارد به طور چشمگیری برنامه آموزشی خود برای سربازان اوکراینی را با هدف حمایت از کی‌یف در درگیری‌های کنونی با روسیه گسترش داده و آن را تمدید کند.

 شبکه اسکای نیوز در این گزارش اعلام کرد، ارتش انگلیس برنامه آموزش نظامی به سربازان اوکراینی را از سه به پنج هفته افزایش داده و می‌تواند با این کار به طور بالقوه ده‌ها هزار نیروی تازه برای شرکت در این درگیری‌ها برای اوکراین فراهم کند. علاوه بر انگلیس، این برنامه آموزشی گسترش یافته توسط مربیانی از هشت کشور دیگر از جمله نیوزیلند، سوئد و هلند ارائه خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، حدود ۴۷۰۰ نیروی نظامی اوکراینی در حال حاضر این برنامه آموزشی را از زمان آغاز در ژوئن سال جاری میلادی در پایگاه‌هایی در شمال، جنوب غربی و جنوب شرقی انگلیس گذرانده‌اند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به شبکه اسکای نیوز گفت: این برنامه آموزشی به سرعت توسعه یافت و تصمیم برای تمدید این دوره آموزشی با هدف ارائه بهترین آمادگی ممکن برای سربازان اوکراینی که به زودی در عملیات‌های جنگی شرکت خواهند کرد، اتخاذ شده است. ‌

براساس این گزارش، این برنامه بر مبنای آموزش اولیه نیروهای پیاده‌نظام انگلیس قرار دارد و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خود در کار با اسلحه را افزایش دهند و کمک‌های اولیه، تکنیک‌های زندگی در میدان نبرد در دوران جنگ و نحوه سازماندهی یک گشت‌زنی را یاد بگیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: این دو هفته تمدید شده به آموزش مهارت‌های پیشرفته‌تر از جمله سنگربندی کردن، جنگ شهری و عملیات‌های سوار بر خودروهای جنگی اختصاص دارد و شامل مانورهایی در محیط‌های جنگی شبیه‌سازی شده، می‌باشد.

به گزارش راشا تودی، تصمیم برای تمدید این برنامه آموزشی پس از فعالیت‌های مشابه قبلی در رابطه با آموزش سربازان اوکراینی توسط نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در اسکاتلند، اتخاذ شد.

آمریکا: روسیه در حال خرید سلاح از کره شمالی است

بعد از ادعای آمریکا درباره استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی مدعی شده اطلاعات آمریکا ارزیابی کرده که مسکو در حال خرید میلیون‌ها گلوله توپ و راکت از کره شمالی است.

به گزارش رویترز، مقام‌های آمریکایی گفتند می‌توانند تایید کنند که گزارش نیویورک تایمز دقیق است و انتظار می‌رود روسیه خریدهای تجهیزات نظامی بیشتری از کره شمالی داشته باشد. طبق گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی درباره گزارش روزنامه نیویورک تایمز گفت: وزرات دفاع روسیه در حال خرید میلیون‌ها راکت و گلوله توپخانه از کره شمالی برای استفاده در میدان جنگ اوکراین است.

این مقام ناشناس در ادامه مدعی شد: این خریدها نشان می‌دهد که ارتش روسیه از کمبود شدید عرضه در اوکراین رنج می‌برد که بخشی از آن به دلیل کنترل صادرات و تحریم‌هاست. انتظار داریم روسیه برای خرید تجهیزات نظامی بیشتر از کره شمالی تلاش کند.

روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های دولت آمریکا مدعی شد که این خریدها نشان‌دهنده آن است که تحریم‌های تحت هدایت آمریکا شروع به ضربه زدن و کاستن از توانایی روسیه در تداوم تهاجمش به اوکراین کرده است.

طبق گزارش دوشنبه (پنجم سپتامبر) این روزنامه، اطلاعات اخیراً از طبقه‌بندی خارج شده جزئیاتی درباره این که چه چیزهایی خریداری شده، جز اینکه این اقلام شامل گلوله‌های توپخانه و راکت است، ارائه نکرده است.

ماه گذشته هم یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد روسیه به احتمال زیاد قصد دارد صدها هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) مهاجر-۶ و پهپادهای سری شاهد را از ایران خریداری کند.

به گزارش رویترز، اوکراین اخیراً به حملات متقابل در چند نقطه از جمله اطراف خرسون که روسیه در نخستین روزهای جنگ اوکراین کنترل آن را به دست گرفت، اقدام کرده است. به ادعای این گزارش، در آمادگی برای این حملات، نیروهای اوکراینی مناطق تدارکاتی روسیه، از جمله مناطقی که توپ و مهمات در آن قرار دارد را مورد حمله قرار داده‌اند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که تحریم‌های غرب توانایی روسیه برای جایگزینی تجهیزات و تسلیحات منهدم شده در اوکراین را محدود می‌کند.

واکنش بایدن با درخواست تروریستی اعلام کردن روسیه

چند ماه بعد از حمایت نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و برخی چهره‌های ارشد کنگره برای به رسمیت شناختن روسیه به عنوان «دولت حامی تروریسم»، جو بایدن می‌گوید که نباید چنین کاری انجام شود.

منابع رسانه‌ای غربی از واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا خبر دادند، جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در جریان یک نشست با سوال خبرنگاری با موضوع تلاش‌ها به منظور تروریستی خواندن روسیه مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک خبرنگار از بایدن سوال کرد که آیا آمریکا باید روسیه را به دلیل حمله نظامی به اوکراین، به عنوان «دولت حامی تروریسم» به رسمیت بشناسد.

رئیس‌جمهور آمریکا که دولتش از زمان آغاز بحران اوکراین تحریم‌های بی سابقه‌علیه روسیه اعمال و به دیگر کشورها برای انزوای مسکو فشارهای زیادی وارد کرده است، به سوال خبرنگار اینطور جواب داد: «نه» (آمریکا نباید روسیه را حامی تروریسم بخواند).

جواب کوتاه و مخالفت رئیس‌جمهور آمریکا با تروریستی شناختن روسیه به دلیل جنگ اوکراین در شرایطی انجام شده که نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان این کشور به همراه برخی دیگر از چهره‌های شناخته شده کنگره خواستار انجام چنین کاری شده‌اند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بعد از سفر چند ماه قبل خود به کی‌یف و دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین، از ایده تروریستی خواندن روسیه حمایت کرد و به دنبال آن، برخی دیگر از قانونگذاران ارشد کنگره هم حمایت خودشان را از این موضوع اعلام کردند.

تحریم 25 آمریکایی توسط روسیه

روسیه ۲۵ آمریکایی دیگر را از ورود به این کشور منع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، وزارت خارجه روسیه علیه ۲۵ آمریکایی دیگر ممنوعیت و محدودیت وضع کرده که شامل "جینا ریموندو" وزیر تجارت، چند سناتور آمریکایی به همراه بن استیلر و شان پن، بازیگران هالیوودی می‌شود.

با اضافه شدن این افراد به فهرست تحریمی روسیه، تعداد شهروندان آمریکایی که دیگر اجازه ورود به روسیه را ندارند به ۱۰۷۳ تن رسیده که در واکنش به وضع تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو بابت حمله به اوکراین است.

همچنین معاون وزیر تجارت آمریکا و دو تن از دستیارانش نیز در فهرست مذکور قرار گرفته‌اند.

اسامی شش سناتور آمریکایی نیز در این فهرست دیده می‌شود: مارک کلی، کوین کرامر، مایک روندز، کریستین سینما، ریک اسکات و پت تومی.

روسیه پیشتر ده‌ها تن دیگر از سناتورهای آمریکایی را در این فهرست لحاظ کرده بود.

هشدار زلنسکی درباره وقوع فاجعه در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا 

ولودیمیر زلنسکی هشدار داد به دلیل اینکه بمباران روسیه به یکی از خطوط انتقال برق نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا آسیب زده، این نیروگاه هسته‌ای در "یک قدمی یک فاجعه تشعشعی" قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه طی یک سخنرانی گفت: «امروز آخرین خط انتقال برق نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که این نیروگاه را به سیستم انرژی اوکراین متصل می‌کند، به دلیل بمباران روسیه آسیب دید. مجدد – این دومین بار است که به دلیل تحریکات روسیه، نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در یک قدمی یک فاجعه تشعشعی قرار دارد.»

وی افزود: «من این واقعیت را درنظر می‌گیرم که روسیه هم‌اکنون در حال انجام چنین کاری است، آن هم درست در آستانه نتیجه‌گیری‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی. بمباران منطقه نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا بدین معناست که این کشور تروریستی نسبت به آنچه که آژانس می‌گوید و جامعه جهانی تصمیم می‌گیرد، اهمیت نمی‌دهد. روسیه صرفا مشتاق است تا این وضعیت را به بدترین شکل ممکن تا مدت هرچه طولاتی‌تر ادامه دهد.»

رئیس‌جمهوری اوکراین از جامعه جهانی خواست تا روسیه را به عنوان یک "کشور تروریست" بشناسند و تحریم‌ها علیه آن را افزایش دهند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه بیانیه به‌روز شده جداگانه‌ای را صادر کرد و گفت اوکراین با آژانس ارتباط برقرار کرده تا اطلاع دهد که یک خط برق پشتیبان که تاحدودی به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا متصل است، باید برای مهار یک آتش‌سوزی قطع شود اما گفت که هیچ صدماتی وجود ندارد.

این بیانیه به‌روز شده هم‌زمان با آن منتشر شد که دو تن از کارشناسان آژانس قرار است در این نیروگاه هسته‌ای جهت رصد وضعیت در محل باقی بمانند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) گزارشی را پیرامون ایمنی این نیروگاه هسته‌ای و وضعیت امنیتی و حفاظتی در اوکراین صادر خواهد کرد – از جمله موارد این گزارش می‌توان به نتایج به دست آمده از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا توسط بازرسان آژانس اشاره کرد – و در ادامه توضیحاتی را به شورای امینت سازمان ملل متحد درخصوص این ماموریت و بازدید از این نیروگاه هسته‌ای ارائه خواهد داد.»

 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۶۸
نانسی پلوسی تا آمریکا را نابود نکنه ول کن نیست اون از تایوان این از اوکراین دوستان اگر روسیه پیروز این جنگ بشه هدف بعدی کدوم کشور است احتمالا مولداوی در صورت اینکه روسیه پیروز این جنگ بشه خواه اشغال کامل اوکراین یا تسلط بر استان اودسا و واگذاری مناطق اشغالی به روسیه و روی کار آمدن یک دولت طرفدار روسیه در اوکراین اگر روسیه به کشور فقیر و کوچک مولداوی حمله نظامی بکند احتمالا کمتر از یک ساعت کشور مولداوی بدون شلیک گلوله اشغال میشه و کوچکترین مقاومت مردمی نخواهد شد نباید بزاریم که کسی در این جنگ پیروز بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
هی ساندیسی، اصلا میدونی سمت نانسی پلوسی چیه، یا فقط همان دستور روز ارشدت در گردان سایبری را کات اند پیست می کنی؟ خدایا چه کسانی آویزان پول جیب ما ملت شده اند!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
هفت ماه پیش هم قرار بود چند ساعته اوکراینو اشغال کنه
به همین خیال باشید که روسیه پیروز شه
مرگ بر دیکتاتور
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
دموکرات ها با تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها کسی که بفکر ملت ایران بود دونالد ترامپ را از قدرت سرنگون کردند در ضمن من سایبری نیستم حداقل با اسم واقعی خودم کامنت می‌نویسم و هم از شما و هم از مخالفان شما متنفرم امیدوارم چاپ بشه
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
دیکتاتور هرکس میتواند باشد حتی زلنسکی یا
نانسی پلوسی تا آمریکا را نابود نکنه ول کن نیست اون از تایوان این از اوکراین دوستان اگر روسیه پیروز این جنگ بشه هدف بعدی کدوم کشور است احتمالا مولداوی در صورت اینکه روسیه پیروز این جنگ بشه خواه اشغال کامل اوکراین یا تسلط بر استان اودسا و واگذاری مناطق اشغالی به روسیه و روی کار آمدن یک دولت طرفدار روسیه در اوکراین اگر روسیه به کشور فقیر و کوچک مولداوی حمله نظامی بکند احتمالا کمتر از یک ساعت کشور مولداوی بدون شلیک گلوله اشغال میشه و کوچکترین مقاومت مردمی نخواهد شد نباید بزاریم که کسی در این جنگ پیروز بشه
اول جنگ که روسیه کلی التماس کرد گفت بیا مذاکره کنیم خودت دوست داشتی واسه خوش خدمتی غرب جنگ و کش بدی الان به التماس افتادی جناب زلنسکی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
مذاکره یعنی هر چی ما گفتیم گوش کن؟
روسیه شکست خورد تمام
حالا باید گازشو سر چاه‌ها بسوزونه
با اقتصاد فلجش بجنگه
مخالفان داخلی رو یکی یکی از پنجره بندازه بیرون
دست به دامن ایران و کره شمالی و ونزوئلا و... بشه برا اسلحه
غرامت اوکراینو بده
نارضایتی داخلی رو جمع کنه
با نوسانات اقتصادی بجنگه
نفت و گاز با تخفیف بفروشه و دنبال مشتری بگرده
و...
اوکراین آغازکننده این جنگ نبوده و خواهان پایان فوری آن و آزادی سرزمین های اشغالی خود است. روسیه این جنگ را با حمله به اوکراین آغاز کرد و هر لحظه هم می تواند با فرمان عقب نشینی ارتش تجاوزگرش به پشت مرزهای خودش به آن پایان دهد.
روسیه کره شمالی چین فاسد ترین نظام های جهان را دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
روسیه هم مثل ارباب غربیت لیبرال
روسیه کره شمالی چین فاسد ترین نظام های جهان را دارند
اقای زلنسکی خودرا بدجور دردام وفریب اتحادیه اروپا وامریکا واسرائیل گرفتار کردی.
پاسخ ها
mmamoosh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
فر یبب خوردن از همون غربی ها شرف داه به فریب خوردن از روسیه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
عاقبت ساندیس گرم خوردن
غرب‌ اگر از قطع گاز روسیه میترسید‌ بهیچ‌ وجه‌ به زآن سوی کمک نمیکرد‌ اینهایی‌ که این‌ مسئله‌ را هی‌ مطرح‌ می کنند‌ غرب‌ و امریکا‌ را با توانایی های خودشون‌ قیاس‌ کرده‌ اند‌ !
اتفاقا‌ برعکس‌ مسکو‌‌ با فرسایشی‌ شدن جنگ‌ صدمات‌ بسیاری خواهد‌ دید‌ چرا که عملیات‌ نظامی‌ در خاک یک کشور‌ بیگانه‌ مستلزم‌ لجستیک‌ و تدارکات‌ مختلف است که روسیه توی همین کوتاه مدتش‌ هم‌ گیر کرده‌ !
حالا‌ هم هیچی نشده‌ دست بدامن‌ کره شمالی‌ گدا‌ گشنه‌ شده برای سلاح‌
پهبادهای‌ ایرانی‌ هم که دارند‌ در اکراین‌ به‌ فیوضات‌ معنوی‌ ایرانیان‌ هر لحظه‌ میفزایند‌ و در خدمت‌ روس
روسیه بعد از تجاوز به گرجستان و اکنون اوکراین منفورترین کشور جهان شده بنظرم غرب در قبال روسیه غافل بوده ولی چنگی که روسیه شروع کرده در نهایت باعث نابودی این کشور می‌شود
سلام یه افغانی دیدم داشت تو هوا ویروس کرونا پخش میکرد منو دید فرار کرد تبلیغ کنید تو فرودگاهها تست نگیرن میترسن همه جا پخش بشه
بدون شلیک یک گلوله زمستان اروپا به روسیه میگه ببخشید
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
ساندیس رو قبل از مصرف بزار بیست دقیقه توی آبجوش بجوشه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
این کامنتو یه جا بنویس هفت ماه دیگه بخونش و ببین چه قدر ساده لوحانه فکر میکنی
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
چی من ساندیسی هستم بیشتر شما ساندیسی هستید اومدیم هفت ماه بعد نه زلنسکی بود نه کشوری به اسم اوکراین قیافه امثال شما خیلی دیدن داره
به احتمال زیاد آمریکا نمی تواند پاسخ ایران را بدهد و برجام دبگر انجام نخواهد گرفت. گزینه اروپا و آمریکا اتمام جنگ اوکراین می با شد. البته به نظر می رسد این اتمام جنگ موقت است تا برنامه ریزی بیشتری برای نابودی روسیه و چین و ایران داشته باشند. مثل جنگ جهانی اول و دوم. هماهنگی روسیه، چین و ایران می تواند تک قطبی را بشکند. آذربایجان باید وضعیتش تغییر کند و جلوی غده سرطانی را گرفت. علی اف نباید دیگر در آذربایجان باشد او در جبهه آمریکا قرار گرفته. عدم تغییر در آذربایجان باعث عدم تمرکز روسیه، چین و ایران خواهد شد.
عارف نوروزی افزود: درپویش لبخندمادری ۵۰ هزار بسته شامل ۴۰ قلم از وسایل مورد نیاز مادر و نوزاد به ارزش ۲۰۰ میلیاردتومان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر اهدا میشود.

این خبر چرا نظرشو بستید از چی میترسید ؟!
سلام یه افغانی دیدم داشت تو هوا ویروس کرونا پخش میکرد منو دید فرار کرد تبلیغ کنید تو فرودگاهها تست نگیرن میترسن همه جا پخش بشه
ترکیه یک کشور فرصت طلب است درسته در حال حاضر ترکیه عضو ناتو است و دومین ارتش قدرتمند ناتو بعد از آمریکا است ولی ثابت کرده که فرصت طلب است نمونه از یه طرف به اوکراین پهباد بیرقدار میده از اون سمت با روسیه معامله میکنه تو فرایند ساخت اف سی پنج قبل از اخراج بود از اون طرف از روسیه اس چهار صد می‌گیره مطمئن هستم که اگر روسیه پیروز جنگ بشه و نظام جهانی به نفع روسیه و چین به چرخه از ناتو خارج میشه و طرف روسیه و چین را میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
معروف ترین ضرب المثل ایران
اگه رو کاشتن سبز نشد
روسیه وامریکا در زمینه های گوناگون در حال توافقند برجام جنگ اوکراین وتقسیم دوباره اروپا اینبار بدون دیوار برلین با بزانو دراوردن اروپا با زمستان سخت امسال که ابستن چالشهای اب وهوایی در نیمکره شمالی وبخصوص در اروپا
ننگ بر روسیه
پوتین این شیر برفی در حال آب شدن است از ساندیسی ها هم خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
اره شش ماه پیش تو همین تابناک پر بودن
و هی میگفتن امشب کیف تسلیم میشه
چند ساعت دیگه اوکراین شکست میخوره
و...
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
آره از ساندیسی ها خبر نیست ولی از بعضی دوستان ساده لوح خبر زیاد داریم دوست عزیز اول طرف تو بشناس بد نظر بده اتفاقا من ضد ساندیس هستم بیشتر شما ساندیسی هستید
به جای نق زدن و شاکی شدن از مقاومت اوکراین در برابر حمله دولت متبوعش به شکلی که آن را به "جنگی تمام‌عیار" تشبیه می کند، آقای ریابکوف و پیشوایش پوتین می توانند به راحتی با عقب کشیدن ارتش روسیه به داخل مرزهای خودش به این "جنگ تمام‌عیار" پایان دهند. لابد انتظار عذرخواهی هم از اوکراین برای مقاومت در برابر تجاوز جنایت بار مسکو را هم دارد!
چیطور ممکنه که بگیم اروپا هست که جنگ تمام عیار بر علیه روسیه شروع کرده و از اونطرف گفته بشه اسلحه های اروپا تمام داره میشه و امادگی برای قطع گاز رو ندارن ؟ پس برعکس باید باشه .
جنگ جهانی برای بار سوم از اروپا و همین مکان یعنی اوکراین امروزی کلید خورده سرزمین کریمه وقسمتی از مولداوی هسته اصلی شروع جنگ میشود
چرا ایران پول گاز را به ریال دریافت نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
مگه روسیه تونست به روبل بگیره؟
واقعا اردوعان درست گفتنند غرب هرچه که کاشت حال درو میکند روزهای که جنگ به ایران و عراق تحمیل و خاورمیانه را برای خرید نفت ارزان به آتش می کشید به یاد بیاورد و بداند که با هر دستی که دادی از همان دست پس می گیری
سازمان ملل یا سازمان آمریکایی همه سازمان‌های وابسطه به آمریکا هست
اگر اوکراین پیروز شود شک نکنید به نفع ملت ایران است ، عرض کردم ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
احسنت گرفتم چی میگی
این چه جنگ تمام عیاری است که تسلیحات پیشرفته به اوکراین نمی دهند
درخواست اوکراین از جهانیان برای عقب نشینی نیروهای روسیه و تجزیه طلبان از خاک اوکراین و استرداد شبهه جزیره کریمه و پایان فوری جنگ و گرفتن غرامت از روسیه متجاوز
خدا ربشه دیکتاتور زمان پوتین را از روزگار محو کند
کامل‌ اخبار یکطرفه مثل همیشه به بنفع پوتین
ابرقدرت پوشالى
پوتین انشاالله مفتضعانه شکست خواهد خورد.
روسیه باید از اکراین عقب نشینی کنه و خسارت‌های وارده رو جبران کنه
سلام یه افغانی دیدم داشت تو هوا ویروس کرونا پخش میکرد منو دید فرار کرد تبلیغ کنید تو فرودگاهها تست نگیرن میترسن همه جا پخش بشه
اعلام ترکیدن تمام عیار از طرف روسیه. ؛)
لعنت به انگلیس
لعنت به روسیه انشااله شکست سختی در اوکراین بخورد
ریابکوف همچنین گفت که «روسیه همیشه در طول تاریخ خود ثابت کرده که سخت‌ترین آزمایشات را با افتخار پشت سر می‌گذارد و قوی‌تر از آن بیرون می‌آید. این بار هم همینطور خواهد شد
خدا وکیلی خیلی پر رو و وقیح هستند اینها، مثل صدام حسین که به ایران حمله کرد، اینها هم به اکراین حمله کرده اند و باعث مرگ و آواردگی میلیون ها نفر شده اند و متاسفانه افتخار هم میکنند.
این روس ها همیشه در طول تاریخ اشغال گر بوده اند. اشغال کل آسیای میانه، اشغال افغانستان، اشغال آذربایجان، اشغال اروپای شرقی. روی دوستی اینها اصلا نمی بایستی ذره ای حساب کرد.
فردا روزی منافعشان ایجاب کند به ما هم حمله میکنند اگر قوی نباشیم.
همونطوری که روسیه انبارهای سلاحش خالی شده، اروپا و آمریکا هم.
این تازه واقعیت بدتری نسبت به اروپا و آمریکا رو نشون میده.
آقای زنسکی هرکاری اقای پوتین در حق تو انجام دهد حقته چون حرف پوتین راگوس نکردی رفتی زیر سلطه اروپا از جمله آمریکا آمریکا از تو حمایت نمیکند روسیه را ول نمیکند چون روسیه ابرقدرت تر از آمریکا ست۰اشتباه نکن برو عذرخواهی کن جنگ را تمام کن هرچی میگه گوش کن والا گوشت را از ته می برد هنوز کاری نکرده تازه شروع شده
تیتر درست، اعلان جنگ است. نه اعلام جنگ!!
به امید پیروزی اکراین در برابر روس.
رویای غرب خداحافظ
اروپا باید خیلی هماهنگ تر از این در حمایت از اوکراین عمل کند... قبل از انکه دوباره پشیمان شود.....
روسیه را باید در هوا، زمین، و دریا نابود کرد... نه هسته ای... به این روش فقط حبابی از روسیه باقی خواهد ماند..
این روس ها فقط تفنگ خالین ۷ ماهه تو اوکراین گیج ماندن بیخودی دارن فقط سلاح رونمایی میکنن اگه روسیه این همه تجهیزات به روز داره چرا در جنگ ایران و عراق اف۱۴ های امریکایی ۱۶۰ عدد جنگنده به روز روسی رو شکار کرد در حالی که خوشان ۱۶ تا تلفات دادن
بارها نظر خودم را ارسال کردم اما نمیدانم آیا این نظر به رسانه های روسی رسیده یانه ....فقط یک شرط برای پیروزی روسیه وجد دارد وآن هم جنگ تمام عیار علیه اوکراین و باشدت لازم است غرب فقط دریک صورت دست برمیدارد وآن هم اشغال کیف است و اشغال کیف هم با کمی دشواری ولی با بی‌رحمی قابل انجام است این کار باید از ساعت ۳نیمه شب آغاز و با فرود پنجاه هزار چتر باز ونیروی زمینی در جنوب و شمال کیف وغرب آن به سادگی قابل انجام است مو...قبل از آن موشکباران تمام نقاط نظامی کیف باید انجام شود وسپس بمباران دوربرد جنگنده های استراتژیک بصورت بارانی انجام شود این پیروزی روسیه است وگرنه روسیه باید شکست را بپذیرد ....
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
منم موافقم
خدا ریشه یهودیها و منافقین البانی را قطع کند . درود بر پوتین باهوش
لعنت بر همه اشغالگران
افرین پوتین آمریکا جنایتکار است وعامل تمام جنگها .
دوستان این اوکراینی ها نبودند که به روسیه حمله کردند؟ و میخواستند استالینگراد رو جزو اوکراین کنند !!!
سلام . طبق آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده ، کشتن یک انسان بی گناه برابر با کشتن تمام انسانهاست و نجاتش از مرگ مانند نجات تمام مردمه . روسها تو همین چند ماه فقط صدها کودک رو کشتن دیگه بقیه غیر نظامیان به کنار . حالا کسی که به هر نحوی از روسها حمایت میکنه کجای ماجراست و چه جوابی در مقابل خداوند خواهد داشت ؟
من نمی‌فهمم من ضد دموکرات ها هستم گلوبالیست ها صداشون در اومده و من را متهم به ساندیسی بودن میکنند اولاً من را اگر بشناسید بدونید مخالف ساندیسی ها هستم ولی نمیشه از خطر گلوبالیست ها گذشت
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری