کارشناس بازار سهام مطرح کرد:

افزایش دامنه نوسان رشد بازار سرمایه را در پی دارد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دامنه نوسان برای بازارهای کارا و بازارهای بزرگ بسیار مضر است و در فعالیت بازار سرمایه اختلال ایجاد می کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ 05 September 2022

به گزارش بورس تابناک، باقرخادمی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: در گذشته بازار سهام کشورمان کوچک بوده و دامنه نوسان مشکلات زیادی را ایجاد نمی‌کرد، اما الان که بازار سهم بزرگ شده، دامنه نوسان معاملات بازار سهام را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است، بنابراین لازم است تا دامنه نوسان اصلاح شود.
این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: بازار سرمایه در حال بزرگ شدن است و لازم است با رشد بازار سهام، دامنه نوسان نیز به تدریج افزایش یابد؛ بنابراین افزایش دامنه نوسان اتفاق مبارکی برای بازار سرمایه است و کمک شایانی برای رشد بازار سرمایه خواهد بود.
باقر خادمی گفت: مهمترین کمک افزایش دامنه نوسان جلوگیری از صف‌های خرید و صف‌های فروش است و همچنین افزایش دامنه نوسان مانع دست کاری قیمتی می‌شود.
این تحلیلگر بنیادی ابراز داشت: افزایش دامنه نوسان کارایی بازار سرمایه را افزایش خواهد داد و روند معاملات را بهبود خواهد بخشید.
این تحلیل گر بازار‌های مالی ادامه داد: افزایش دامنه نوسان اگر در کنار بهبود سایر شرایط بازار سهام قرار گیرد، ممکن است که به ورود نقدینگی به بازار سهام کمک کند و پول را از بازار‌های موازی به بازار سرمایه سوق دهد.
این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: دامنه نوسان هیچوقت حذف نخواهد شد و تا حدی افزایش خواهد یافت که بازار سرمایه را به تعادل برساند تا دیگر نوسانات شدید در آن روی ندهد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار پیش‌تر وعده داده بود با حذف پله‌ای دامنه نوسان تا سقف و کف ۱۰ درصد صف خرید فروش از بازار سرمایه تا حد زیادی برچیده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم