بازدید 9152
۵

سرقت شبانه ساقه‌های برنج از شالیزارها

با توجه به افزایش قیمت‌ها، برنج یک کالای با ارزش محسوب می‌شود، طوری‌که با هر بار سرقت، کشاورزان زیان زیادی را متحمل می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 05 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، سرقت برنج از شالی‌های جمع‌آوری شده قبل‌تر هم بود، طوری‌که گزارش‌ رسانه‌های محلی در فضای مجازی نشان از موارد سرقت شالی‌های جمع شده در روستاهای اطراف شفت دارد، اما ساقه دزدی از محصول درو نشده پدیده جدیدی هست.

این روشِ سرقت‌ فقط برای یک روستا مانند «کیاسرا» نیست، موارد مشابه آن در روستاهای همجوار هم گزارش شده است، «گیلاوندان» روستایی دیگر از توابع سنگر است که ساقه دزدی در آن دیده شده و اهالی روستا از تکرار این سرقت‌ها گلایه دارند.

یکی از اهالی روستا می‌گوید: «قبل‌تر بعد از برداشت محصول آن‌ها را جایی دپو می‌کردیم و مراقب بودیم تا مورد سرقت قرار نگیرد، اما الان دزدها به‌قدری جسور شده‌اند که قبل از درو کردنِ محصول به صورت دسته جمعی وارد زمین می‌شوند و ساقه‌ها را درو و سرقت می‌کنند.»

او بیان می‌کند: «قیمت برنج حدود ۱۰۰ هزار تومان است اما شالی برنج قیمتی حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان دارد، اگر در یک شب فقط ۳۰ کیلوگرم هم درو کنند، چیزی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان ارزش دارد که نصیب سارقین می‌شود. یک نفر هم نیستند، اکثر مواقع به‌شکل گروهی سرقت می‌کنند، وقتی دسته‌ جمعی این کار را انجام می‌دهند شاید شبی ۱۰۰ کیلوگرم هم بتوانند درو کنند، ارزش آن تقریباً شبی ۴.۵ تا ۵ میلیون تومان می‌شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
چرا «سرخوردگی» در میان ایرانیان افزایش یافته است؟
گرفتار طمع خودشون شدن.وقتی قیمت 4 برابر میبرن بالا نتیجه بهتر از این نمی شه.از ماست که بر ماست
به به .............تازه اولشه
کارمان به کجا رسیده که شالی برنج سر زمین سرقت می شود .
مهم نیست بجاش امنیت داریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار