بازدید 22125
انتخابات ناسالمی که با گذر زمان تطهیر نمی‌شود

صداوسیما همصدا با مردم علیه مهدی تاج

در ۴۸ ساعت پس از انتشار خبر بازگشت تاج به فوتبال، بیش از 6 میلیون توییت و کامنت علیه او در فضای مجازی منتشر شد. موج ناامیدى، خشم و پریشانى مردم از این فاجعه قابل انکار نیست
کد خبر: ۱۱۳۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 04 September 2022

عجیب ترین و پرحاشیه ترین انتخابات تاریخ فوتبال ایران به پایان رسید و فاتحان این بازى زشت امیدوارند با گذشت زمان ابتدا رسانه ها و در ادامه عموم افراد جامعه آن را بپذیرند و در برابر خواسته و اراده آنها تسلیم شوند.

این در حالیست که در افکار عمومی، نارضایتی از این انتخابات و بازگشت متهمان اصلی پرونده «ویلموتس چای» به شدت در جریان است.

آمارها می‌گویند در ۴۸ ساعت پس از انتشار خبر بازگشت تاج به فوتبال، بیش از 6 میلیون توییت و کامنت علیه او در فضای مجازی منتشر شد. موج ناامیدى، خشم و پریشانى مردم از این فاجعه قابل انکار نیست. نزدیک به 6 میلیون واکنش در فضاى مجازى و مخالفت بیش از ٩٠٪؜ با انتخاب تاج در ٤٨ ساعت ابتدایى به خوبى نشان مى دهد که انتخاب سوال برانگیز مجمع فدراسیون فوتبال مورد تایید مردم قرار ندارد و این صدایى نیست که به سادگى خاموش شود. کاربران فضای مجازی و فوتبال‌دوستانی که سال‌های حضور او در فدراسیون را به خاطر دارند از این انتخاب برآشفته شده و انگشت عتاب ناکارآمدی و فساد به سمت او دراز کرده‌اند.

دامنه اعتراضات از شبکه های مجازی و رسانه ها حتی به راهروهای وزارت ورزش رسید و دو معاون اصلی وزیر صراحتا از ریاست دوباره تاج انتقاد کرده اند.

وحید یامین پور معاون جوانان وزارت ورزش در توییتر نوشت: «در هفته دولت ۲۴۲ پروژه ورزش و جوانان به مساحت ۴۱۶ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید. ولی آنچه مردم درباره‌اش حرف می‌زنند انتخاب جناب تاج به ریاست فدراسیون فوتبال است. مردم حق دارند. ما مدام می‌گوییم سیستم هیچ دخالتی در انتخابات فدراسیون ندارد، شما باور می‌کنید؟»

سینا کلهر معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش نیز نیز با ابراز نگرانی از تبعات ریاست تاج در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏در هیچ کشوری چهره عمومی نظام سیاسی در میان مردم، آن هم با اتهام اتلاف اموال عمومی و ناکارآمدی را به راحتی هزینه یک فرد نمی کنند.»

در این میان واکنش صدا و سیما به این انتخاب نیز جالب توجه است. رسانه ملی که همیشه عادت داشته موضع رسمی و حاکمیتی در قبال بسیاری اتفاقات ریز و درشت داشته باشد، این باز همپای مردم به نقد بازگشت متهمان پرونده «ویلموتس چای» پرداخت و از بازگشت تیم سابق فدراسیون به صراحت انتقاد کرد.

صدا و سیمایى که در بسیار از مقاطع و موارد خصوصا در حوزه ورزش توجهى به خواسته و اراده عمومى مردم نداشته اینبار از معدود نهادهایى است که به وظیفه و رسالت واقعى خودش به خوبى عمل کرده.

نکته جالب اما واکنش مهدی تاج به این جریان بود. مهدی تاج 48 ساعت بعد از مجمع انتخاباتی با انتشار یک بیانیه سرگشاده به خطاب به رئیس سازمان صداوسیما درباره برنامه‌های تولیدی و انتخاباتی این سازمان گلایه کرد و با کلیدواژه هایی همچون «دستورات عجیبی از سمت شورای سیاست‌گذاری به گوش رسیده» و «حرکات تخریبی از یک برنامه مشخص باورکردنی نیست!» کوشید تا صدای انتقادات در رسانه ملی را خاموش کند.

عیان است که نیت رئیس جدید فدراسیون فوتبال از کتابت این نامه در واکنش به اتفاقات برنامه فوتبال برتر بوده و به طور مستقیم جریان انتقادات تند و تیز و صریح در این برنامه به ویژه دو برنامه اخیر را هدف قرار داده، اما نکته اصلی اینجاست که جریان انتقادات از رئیس جدید فدراسیون فوتبال تنها مختص به این برنامه نیست. برخلاف تلاش هاى جریان حامى تاج، کسى باور نمى کند که صداى مخالفان آقای رییس تنها از یک برنامه خاص تلویزیونى بلند شده؛ بلکه تمامى شبکه ها و برنامه هاى ورزشى و حتى غیرورزشى سیما حتى کلیه شبکه ها و برنامه هاى رادیویى در یک همصدایی عجیب در مخالفت با انتخاب تاج همصدا و همسو هستند. از سوی دیگر گزارش ها و نظرسنجى هاى گسترده مردمى نیز به خوبى نشان مى دهد که این دیدگاه در متن جامعه نهادینه شده و ابهامات انتخاب عجیب مجمع باقى مانده.

موضع و دیدگاه مخالفان روشن است اما پاسخ آن مجهول و نامعلوم مانده، اینکه اگر مهدى تاج متخلف و متهم نیست و قوه قضاییه بر مبناى پرونده ها با این انتخاب مخالفتى نداشته، چرا به شکل واضح برائت وى در این پرونده ها اعلام نشده و زمینه ساز بحث و جدل های فراوان در قبل و حتی بعد از انتخابات شده؟ در مقابل اما اگر ماجراى تخلفات، اتهامات و پرونده هاى متعدد در دستگاه قضایى صحت داشته، چگونه مجوز حضور چنین فردى صادر شده و مجمع فوتبال با حمایت از او چنین انتخابى را انجام داده است؟

جالب اینکه این ماجرا مرزها را درنوردیده و به شبکه های برون مرزی نیز رسیده. بحران آفرینی و تنش سازی طبق روال با نقش آفرینى رسانه هاى معاند آن سوى مرزها آغاز شده و کارشناسان و مجریان برخى شبکه هاى بیگانه با دمیدن بر آتش تعارضات می کوشند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. این جریان به شکل مشخص از بروز تنش استقبال کرده و بر طبل انشقاق و تفرقه می کوبد و تلاش می کند بی اعتنایی حاکمیت نسبت به خواست و اعتراض عمومی را مطرح کند و همانطور که انتظار مى رود موضع یا مخالفتى با انتقادات گسترده مطرح شده نشان نمى دهد چرا که طبیعتا از زیر سوال رفتن عدالت خواهى و فسادستیزى حاکمیت و آسیب زدن به باور عمومى در این خصوص استقبال مى کند تا با تشتت و تنش بیشتر در این ماجرا به اهداف خود دست پیدا کند.

اما در داخل کشور مشروعیت تاج قاطعیت دستگاهها و نهادهاى مسئول در برخورد با متخلف را به چالش کشیده و این مسئله افکار عمومى را تحت تاثیر قرار داده است.

با این وجود کمترین انتظار از رسانه ها به ویژه رسانه ملى مقاومت در برابر فشارهاى داخلى و خارجى همچنین مطالبه گرى در جایگاه رسانه وابسته به افکار عمومى و انجام رسالت ملى و اخلاقى است. در نهایت باید دید گزارش ها و موضوعات حاشیه اى منتشر شده در روزهاى اخیر که ابعاد تازه اى از انتخابات فوتبال را روشن کرده و ادامه روشنگرى هاى رسانه ها از جمله صدا و سیما در این حوزه مى تواند اتفاقات تازه اى را رقم بزند؟

منبع:دانا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۵
پس اعتراف می کنید که صداوسیما هیچوقت صدا و سیمای ملی نبوده و این بار استثناست که همفکر با مردم است .البته باید دید پشت پرده چه خبر است!
واقعا و صد البته، مشروعیت تاج قاطعیت دستگاهها و نهادهاى مسئول در برخورد با متخلف را به چالش کشیده و این مسئله افکار عمومى را تحت تاثیر قرار داده.
تاج خودت برو کنار
صدا و سیما و سایت تابناک با هم بر خلاف تاج و در جهت مخالف با تاج حرکت می کنند فقط به دلیل اینکه حامی پرسپولیس هستند و چون نماینده پرسپولیس رای نیاورد انها همه توان خود را برای مقابله با این انتخاب به میدان اورده اند و گرنه کسی مخالف حذف فساد نیست ولی ما موافق ریاست گزینه مورد نظر پرسپولیس نیستیم
صدا وسیما متوجه نیست !!!!!!!!!!!!
چجوري اين اقاي ام الفساد مجددا به رياست فدراسيون فوتبال درامد اين افراد فاسد اين قدر در اين گشور نفوذ دارندكه بعد از اين همه گندكاري مجددا پست ومقام مي گيرند هرچه فساد در موردفوتبال وهمچنين اقتصاد كشور ازجمله مسئله فولاد ردپايي از ايشان ديده مي شود همچنين چيزي فقط در ايران اتفاق مي افتد اگه بغير از ايران بود مردم همان كشور خودشان اينها را به سطل زباله مي انداختتند
تو رو خدا کاری با اقای تاج نداشته باشین داداشش یکی از کله گنده هاست .اشکال نداره یه ضربه به بیت المال
قطعا تاج از دو کاندیدای دیگر بهتر است .
البته فقط تاج مطرح نیست بلکه باید 51 نفری که به تاج رای دادن هم بازخواست شوند
این انتخاب نشان از فساد نهادینه در مملکت دارد فاتحه این مملکت را باید خواند
آفرین به صداوسیما. ما تاج را قبول نداریم. دولت و نظام جمهوری اسلامی نباید به مطالبه عموم مردم در مورد عزل یک مدیر متخلف بی محلی کنند. ابزارهایی برای عزل این باند متخلف وجود دارد و نباید از واکنشهای AFC و FIFA که کلا طرفدار فساد در فوتبال به ویژه ترویج فساد مالی در فوتبال ایران هستند، ترسید.
تمام افرادی که در مجمع به این باند فاسد رای دادند، باید به مردم معرفی شوند
این بازی کثیف مشمول زمان نمیشود بلکه روز به روز بر نفرت مردم از این باند فاسد افزوده خواهد شد. اگر مسئولین عرضه ندارند ما این باند فاسد، قلدر و گستاخ را به زیر خواهیم کشید. شروع آن از ورزشگاهها
ما به دولت آقای رئیسی رای دادیم که جلوی این فسادها را بگیرد نه اینکه فردی مثل ساکت نه تنها از مدیریت باشگاه سپاهان عزل نشد بلکه به هیات رئیسه فدراسیون هم راه پیدا کرد. حداقل توان اخراج او از سپاهان را که دارید.
انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب تاج نماد عینی فساد در سیستم فوتبال
این قضایا خیلی مشکوکه . به نظرم یه عده تمام سعی خودشون رو دارن میکنن در آستانه جام جهانی فیفا ایران رو به دلیل دخالت حکومت در ورزش از جام جهانی حذف کنه .
دولت هیچ گونه همکاری ای نباید با تاج و این فدراسیون بکند. صراحتا به آنها بگوید بروید هزینه هایتان را خودتان در بیاورید. جریمه ویلموتس را هم خودشان باید جور کنند. مگر تاج نگفت جریمه ویلموتس را از حساب مطالبات فیفا میدهم؟ هر چند که آن مطالبات هم ارث پدری تاج و هیات رئیسه فدراسیون نیست
نهادهای قضایی و نظارتی را در این خصوص مقصر میدانیم
تاج در آن حد نیست که برای صدا و سیما تعیین تکلیف کند که چه بگوید و چه نگوید. در خصوص افشای فسادها و تخلفات باند تاج و ساکت مردم موافق عملکرد صدا و سیما هستند.
دور و بریهای تاج و باند فساد فولاد مبارکه تلاش میکنند صدا و سیما و مجریان آنها را هم بخرد اما تاکنون که موفق نبوده اند
دل مردم با فدراسیون تاج هیچ وقت صاف نخواهد شد و این بزرگترین ضربه به فوتبال ملی به خصوص در بازیهای جام جهانی خواهد بود. پیش از این هم هشدار دادم: رئیس فدراسیون شدن تاج باعث بحرانی ملی در فوتبال خواهد شد که ضربه ها و بی حیثیتی ناشی از آن فقط متوجه فوتبال نخواهد بود.
درود بر تابناک که همیشه سمت مردم ایستاده
جمهوری اسلامی همیشه سعی کرده سمت مردم بایستد امیدوارم این بار هم ثابت کند
تابناک لطفا نظرات را منتشر کن
اگر ناراحتید بذاریدش کنار و تبعات تعلیق رو بپذیرید. دیگه شلوغ کردن زیادی هم نیازی نیست
امثال تاج در سازمان های دولتی و خصولتی ایران تا دلت بخواهد هست حداقل 1 میلیون نفر .
موضوع تاج عادی ترین موضوع موجود در کشور است ولی چون حوزه ورزش آزاد است مردم پیله کردند به تاج ضمنا موضوع ویلتموس هم کسانی پشت پرده باید پیدا شوند و گرنه تاج کاره ای نیست
جزو معدود دفعاتی است که مردم با صدا و سیما ناچار به همسویی هستند. مهدی تاج و طرفداراش تو فضای مجازی سعی میکنند خودشون رو پشت این جمله که "صدا و سیما کی حرف حق زده؟" یا "وای به روزی که میثاقی بخواد از حق دفاع کنه" و .... قایم کنند. زهی خیال باطل آقای تاج! این بازی کثیف رو نمیذاریم جلو ببری ای آدم فاسد! نمی تونی پشت زاویه ی مردم با صدا و سیما خودتو پنهان کنی و قسر در بری. به امید اینکه حق به حقدار برسد. آقای رئیسی منتظر اقدام شما و قوه قضائیه هستیم! لطفا حداقل تو این یه مورد نشون بدین که حرفاتون شعار پوچ و تو خالی نیست...
آفرین رسانه ها.
انقدر ادامه بدید تا این آدم به اهداف گروهی اش نرسه.
اون 51 نفری که بهش رای هم داده اند را مدنظر بگیرید. قطعاً از یک گروه اند.
کی به صدا و سیما توجه میکنه
به نظر من بین سه کاندیدای موجود، تاج مناسب‌ترین گزینه بود. امیدوارم به قولش در برگرداندن کی‌روش، عمل کند.
چرا راجع به هر مسئله ای یا صدای مردم نباید در بیاد و فساد ادامه پیدا کنه، یا صدای مردم در بیاد و در اقدامی نمایشی با فسادی که علنی شده مبارزه بشه؟ حالت سومی وجود نداره که توش مردم متوجه نباشن و با فساد مبارزه بشه!
امروز فردا صدا و سیما را تطمیع می کنه همه چیز حل میشه .
در حال حاضر سیستم مدیریت تاجی در کشور کاربرد داره. روش مدیریت جدید و قدیم
انتخاب آقای تاج دقیقا نا هماهنگی بین مردم و مسئولین را نشان می دهد
لطفا آدرس غلط نده در خیلی موارد دیگر اکثرر مردم طور دیگر فکر می کنند و نه صرفا در فضای مجازی!
سلام بنظرم موضوع آقای تاج سر جای خودش که به نوعی ضعف دستگاههای نظارتی را میرساند اما لطفا اسامی کسانی که به ایشان رای دادند را منشر کنید تا مردم بدانند تا با چه کسانی طرف هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم