بازدید 36561

ترامپ بایدن را تهدید کرد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اولین سخنرانی خود پس از جستجوی خانه‌اش توسط اف بی آی، دولت را پشت پرده و مقصر این تحقیقات دانست و تلویحا تهدید کرد که این موضوع واکنش‌هایی را به همراه خواهد داشت که «هیچ‌کس تا به حال ندیده است».
کد خبر: ۱۱۳۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵ 04 September 2022

به گزارش «تابناک» از تارنمای ایندیپندنت، ترامپ روز شنبه (به وقت محلی) در جمع هوادارانش در پنسیلوانیا پس از این که به اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه جمهوری خواهان و حامیانش دموکراسی آمریکا را تضعیف می‌کنند پاسخ داد و حمله ماه گذشته اف بی آی به خانه اش در فلوریدا را به شدت محکوم کرد، جو بایدن را "دشمن ملت" نامید.

ترامپ در اولین حضور علنی خود پس از حمله ۱۷ مرداد با بیان اینکه این جست وجو یک "نقض عدالت" است، هشدار داد که این مسئله "واکنشی را به همراه خواهد داشت که مانند آن را هیچ کس ندیده است. "

ترامپ گفت: «هیچ نمونه واضح‌تری از تهدید واقعی آزادی آمریکا از اتفاقات چند هفته پیش وجود ندارد؛ زمانی که شاهد یکی از تکان‌ دهنده‌ترین سوء استفاده از قدرت‌ها توسط دولت در تاریخ آمریکا بودیم.»

وی گفت دولت بایدن بر این حمله نظارت داشته است، عملی که برخلاف پروتکل‌های قدیمی مبنی بر این که وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی مستقل از کاخ سفید عمل می‌کنند، است.

ترامپ در تجمع شهر ویلکس بار پنسیلونیا به هوادارانش گفت که «سوء استفاده فاحش از قانون» منجر به «رویدادهایی خواهد شد که هیچ کس هرگز آن را ندیده است».

او همچنین به سخنرانی هفته جاری بایدن پاسخ داد که در آن گفته بود ترامپ و حامیان جمهوری خواهش «نماینده افراط گرایی هستند که پایه‌های جمهوری ما را تهدید می‌کند».

وی این سخنان را به شدت محکوم کرد و آن را «بدترین، نفرت انگیزترین و تفرقه انگیزترین سخنرانی یک رئیس جمهور آمریکا» خواند و ادعا کرد: «وی دشمن دولت است؛ اگر می‌خواهید بدانید.»

وی افزود: "جمهوری خواهان فعال در جنبش MAGA کسانی نیستند که سعی در تضعیف دموکراسی ما داشته باشند. ما کسانی هستیم که سعی می‌کنیم دموکراسی کشورمان را نجات دهیم، بسیار ساده است. خطر دموکراسی از چپ رادیکال می‌آید، نه از راست. "

هدف ترامپ از سخنرانی در پنسیلوانیا جلب حمایت جمهوری‌خواهان پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر است که می‌تواند موجب شود دموکرات‌های طرفدار بایدن کنترل هر دو مجلس کنگره را از دست بدهند.

این در حالی است که ترامپ به دلیل اسنادی که اف بی آی در املاکش در مارالاگو پیدا کرده است، تحت فشار قانونی قرار دارد.

وزارت دادگستری آمریکا در پرونده‌های دادگاه گفته است که اسناد دولتی بسیار محرمانه، از جمله برخی با برچسب "فوق سری" در دفتر شخصی ترامپ در جریان این حمله کشف شده است.

فهرست مفصلی از آنچه توقیف شد همچنین نشان داد که ترامپ بیش از ۱۱۰۰۰ پرونده دولتی طبقه بندی نشده را که او ادعا می کند متعلق به خودش است نگه داشته است.

در میان اسناد ضبط شده، ۱۸ سند با برچسب "فوق محرمانه"، ۸۴ سند با برچسب "محرمانه" وجود دارد.

از این تعداد، هفت پرونده فوق سری، ۱۷ پرونده محرمانه و سه پرونده محرمانه از دفتر خصوصی ترامپ بازیابی شد.

ماموران همچنین چندین پوشه خالی با برچسب "طبقه بندی شده" در دفتر پیدا کردند که این گمانه زنی را ایجاد کرد که اسناد حساس ممکن است گم شده، از بین رفته یا منتقل شده باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار