بازدید 6847

اخطار دادگاه عالی بمبئی به بنیانگذار مایکروسافت

مؤسس مایکروسافت و سازنده واکسن «کوویدشیلد»، در پی مرگ یکی از افراد کادر درمان هند اخطاریه‌هایی را از سوی دادگاه عالی بمبئی دریافت کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳ 03 September 2022

به گزارش تابناک و به نقل از ایندیانا تودی، دادگاه عالی بمبئی روز جمعه با صدور اعلامیه‌هایی مؤسسه سرم هند (SII) و بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت به دلیل مرگ یک دختر پس از دریافت واکسن کوویدشیلد، احضار کرد. این دادخواست در پی مرگ این دختر که یکی از کادر درمان هند بود صادر شد.

دیلیپ لوناوات، پدر این دختر به دادگاه گفت که دخترش پزشک و مدرس ارشد کالج و بیمارستان دندانپزشکی SMBT در دامنگاون است. او گفت که دخترش مجبور شد این واکسن را بزند. او می‌گوید: دخترش بر اثر خونریزی مغزی جان باخته است و ادعا می‌کند که این مشکل نتیجه عوارض جانبی واکسن است.

او ادامه داد: دخترش مطمئن بود که واکسن‌ها کاملاً بی خطر هستند و هیچ خطر یا تهدیدی برای بدن او ندارند. لونوات در این درخواست اظهار کرد: دکتر سومانی و گلریا چندین مصاحبه انجام و به مردم اطمینان دادند که واکسن‌ها بی خطر هستند. او همچنین گواهی واکسن دخترش را ضمیمه پرونده کرد.

در دادخواست لوناوات آمده که دخترش اول مارس ۲۰۲۱ به دلیل عوارض جانبی واکسن کوویشیلد جان خودش را از دست داده است.

دیلیپ لوناوات گفته که می‌خواهد عدالت را برای دخترش اجرا کند و همچنین جان افراد زیادی را که احتمالاً به دلیل تزریق این واکسن و عدم پاسخگویی مسوولان کشته می‌شوند، نجات دهد. او خواهان ۱۰۰۰ کرور (بیش از ۱۶۵ میلیون دلار) غرامت است. تاریخ رسیدگی به این دادخواست برای ۱۷ نوامبر تعیین شده است.

گفتنی است که در سال ۲۰۲۰، موسسه سرم هند با بنیاد بیل و ملیندا گیتس وارد همکاری شد تا روند تولید و تحویل ۱۰۰ میلیون دز واکسن کوویدشیلد را برای هند و سایر کشور‌های جهان سوم تسریع بخشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی