بازدید 3858

قالیباف برای عبور از مشکلات کشور، راه‌حل داد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس و دولت تلاش می‌کنیم با همان فرهنگ گذشت و محبت دوران دفاع مقدس، با عقل متصل به وحی در کنار یک عزم مومنانه و ابتکار عمل، خلاقیت، تلاش مجدانه و خستگی‌ناپذیر، با شجاعت برای عبور از مشکلات تصمیم‌گیری و تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ 02 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امشب در کنگره ملی سردار شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: شهید رئیس علی دلواری وقتی تصمیم به مبارزه گرفت و مبتنی بر مکتب قرآن دست به تفنگ برای دفاع از ایران عزیز و مردم برد، بر اساس هر شرایط مادی حساب کنیم هرگز نتیجه آن این نبود که پیروزی منتظر او است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در حقیقت شهید رئیسعلی دلواری مبتنی با فرهنگ عاشورا پا به میدان گذاشت و با باورهای مکتب امام حسین پا به میدان گذاشت و او باور داشت که اگر در مسیر سنت‌های الهی گام بردارد شامل وعده الهی می‌شود.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم استان بوشهر در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هم رزمندگان ما با همین نگاه الهی و عاشورایی وارد مبارزه با دشمن شدند؛ ما در مسیر سنت‌های الهی حرکت می‌کنیم و همه این تاریخ به ما نشان می‌دهد که پیش زمینه ورود استعمار به هر سرزمینی، بی‌شک استبداد و وابستگی آن سرزمین است و اینها درس‌های بزرگی برای همه ما است.

قالیباف با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین، تصریح کرد: مهم‌تر از جنگ نظامی ما، جنگ شناختی است که دشمن تلاش می‌کند با عملیات رسانه‌ای و تحلیل‌های مختلف محاسبات فکری مردم را تغییر دهد؛ امروز مبارزه ما از جنس مبارزه سخت نظامی نیست چون دشمن از این جبهه ناامید شده ولی به این معنی نیست که ما از قدرت دفاعی و بازدارندگی و پاسخگویی غافل شویم.

رئیس قوه مققنه توضیح داد: دشمن در حوزه جنگ شناختی و جنگ اقتصادی برای شکاف بین جامعه و بین امام و امت و اختلاف در جامعه تلاش می‌کنند و امروز جبهه مبارزه ما آنجاست؛ امروز به فرهنگ شهادت بیش از شهادت نیاز داریم و باید فرهنگ مقاومت، فرهنگ گذشت، فرهنگ زیست مومنانه و برادری و فرهنگ خون دل خوردند، فرهنگ عقب‌نشینی نکردن از تهمت‌ها و شیطنت دشمن را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در مجلس و دولت تلاش می‌کنیم با همان فرهنگ گذشت و محبت دوران دفاع مقدس، با عقل متصل به وحی در کنار یک عزم مومنانه و ابتکار عمل، خلاقیت، تلاش مجدانه و خستگی‌ناپذیر، با شجاعت برای عبور از مشکلات تصمیم‌گیری و تلاش کنیم.

قالیباف با بیان اینکه فرهنگ مقاومت و شهادت ما را در جنگ اقتصادی و جنگ شناختی پیروز می‌کند افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، خدای دفاع مقدس خدای جنگ اقتصادی و شناختی هم هست؛ خداوند وعده داده است که اگر در این مسیر حرکت کنیم به پیروزی می‌رسیم. این حق را خدای بزرگ به کسانی که زیست مومنانه داشته باشند و در سختی‌ها بایستند داده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه باید درک درستی از فرهنگ جهاد و شجاعت برای حکمرانی نو و مدیریت خلاقانه و حکیمانه و شجاعانه داشته باشیم اظهار کرد: اگر همین‌طور حرکت کنیم در جنگ اقتصادی و شناختی هم به پیروزی می‌رسیم و ناامیدی گناهی نابخشودنی است.

وی با اشاره به اینکه امروز بازدیدهایی را از نقاط مختلف استان داشته‌ایم اظهار داشت: مردم و مسئولان استان بوشهر مسائل و مشکلات را بیان کردند که دو موضوع برجسته بود؛ بی‌شک اقتصاد این مردم برای معیشت و برای توسعه و تحول در اقتصاد ملی و اقتصاد خانواده‌ها مربوط به دریا و آب است و این موضوع اولویت اول است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه سه دهه با این موضوعات آشنایی دارم اضافه کرد: موضوع اقتصادی ساحل‌نشینان را در سطح ملی و در گفت‌وگو با رئیس جمهور مطرح کرده و دنبال راهکارهایی برای حل این مسئله هستیم.

رئیس قوه مقننه عنوان کرد: این دولت و این مجلس ساماندهی کسب و کارهای مرتبط با دریا را با جدیت دنبال می‌کنیم و باید مبتنی بر مقررات حل شود که هم زندگی و معیشت مردم و هم مصلحت کشور و اقتصاد ملی مد نظر قرار گیرد و هر دو با هم باید پیش برود.

قالیباف ابراز کرد: شیلات و آبزی‌پروری و همچنین صید و صیادی از دیگر مسائلی است که دغدغه مردم این استان است و باید با نگاهی نو برای حل این مسائل استفاده شود؛ در حوزه مسائل حمل و نقلی با تکیه بر حمل و نقل ریلی و دریایی باید عنایت ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع آب نیز با جدیت باید دنبال شود خاطرنشان کرد: با حل این مسائل شاهد توسعه روز افزون در استان خواهیم بود و موضوعات دیگر هم حل می‌شود؛ توجه به زیرساخت‌ها باید با جدیت دنبال شود که در برنامه پنج‌ساله هفتم این اولویت‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس