بازدید 2533

قالیباف: ضعف در مدیریت باعث انباشتگی مشکلات شده

رئیس مجلس گفت: ضعف در مدیریت و ضعف در مدیران باعث انباشتگی مشکلات شده و در هر دهه نیز یک سری مشکلات روی هم انباشته شده است.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰ 07 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر قالیباف در نخستین اجلاسیه سراسری اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری استانی توجه به اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری را یکی از مهم‌ترین پایه‌های تحول دانست و با اشاره به مفهوم حلقه‌های میانی گفت: حلقه‌های میانی مجموعه‌هایی هستند که به دستگاه‌های دولتی و سیستمی وابستگی نداشته و برخاسته از مردم هستند که رسالت مهمی بر دوش دارند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: با نگاهی به سازماندهی دوران دفاع مقدس، نحوه شکل‌گیری تیپ‌ها، لشگرها، بسیج و علت پنجگانه شدن نیروهای نظامی، می‌بینیم که حلقه‌های میانی نقش مهمی درشکل دهی آنها داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه با نگاهی به مضمون «حلقه‌های میانی» که همواره مورد تأکید رهبری است می‌بینیم که نیروهای نظامی مختلف حاضر در جنگ و دوران دفاع از حرم از جمله فاطمیون و زینبیون را عمدتاً مردم تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در این حوزه‌ها فعال بودند، پیش از آن هیچ مسئولیت دولتی، اجرایی یا حتی نظامی نداشتند بلکه یک رزمنده عادی بودند.

قالیباف تاکید کرد: امروز نیز در مقابل نظام مسائل کشور که با پیچیدگی‌هایی روبرو است می‌توانیم با مردمی سازی برای مشکلات راه حل پیدا کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه علت عدم حل مشکلات این است که در کشور هیچ مسأله‌ای را تعریف نکرده‌ایم، عنوان کرد: ضعف در مدیریت و ضعف در مدیران باعث انباشتگی مشکلات شده و در هر دهه نیز یک سری مشکلات روی هم انباشته شده که نمونه آن ناترازی در آب، ناترازی در انرژی، ناترازی در بودجه سالیانه و ناترازی در حوزه مسائل پولی و بانکی است که بدون حلقه‌های میانی برطرف نمی‌شود.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقتی حرف از حکمرانی می‌زنیم به این معنا است که حُکم از دو بخش تصمیم سیاسی و تشخیص علمی تشکیل شده که متأسفانه گاهی در هر دو بخش دچار مشکل هستیم درحالی که اگر این دو با هم ترکیب نشوند، هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید با در نظر داشتن فرهنگ اخلاص و فرهنگ جهاد و شهادت برای اداره امور کشور پیش برویم، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ای، اعتماد به یکدیگر است که از این طریق می‌توانیم ایستادگی کرده و با اصلاح اولویت بندی‌های ملی و منطقه‌ای در سطوح مختلف، مشکلات موجود کشور از جمله ناترازی‌ها، مسائل خودرو، بودجه، مسکن و ... را حل کنیم .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
خب پس چرا بعد از 40 سال از قدرت و پست و مقام کنار نمیرید. از خودت شروع کن.
ضعف در مدیریت
جناب قالیباف خود شما ۴۵ سال هست در رده های مختلف مدیریت کشور هستید ضعف کجا هست دیگه
یکی از دلایل اصلی مشکلات شما هستید. آقای قالیباف الان با این حرف ها سعی دارید رقیب را از میدان به در کنید؟
خودت هم سال ها هست مدیر هستی. پس یکیش خودت
من خودم فارغ التحصیل دانشگاه‌ تهران هستم.
در سال ۱۳۸۵ از دانشگاه فارغ التحصیل شدم اما به دلیل اینکه نتوانستم در سیستم‌های حکومتی جایی برای ابراز خدمت باز کنم مجبور شدم به کار آزاد روی بیاورم اما به جای من چه کسانی هستند در آنجا مشغول به کارند؟!!
کسانی که با پارتی پدر و فامیل‌ها در ادارات و سازمان‌های دولتی به جای کارشناسان فنی مشغول به کار هستند و از دانشگاه‌های چلقوزآباد مدرک گرفته‌اند و هیچ سواد و دانشی در زمینه رفع مشکلات کشور ندارند...
بخصوص در مدیریت افکار عمومی برای تحویل خودرو به نمایندگان، سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور ( جنبه عمومی )، خرید سیسمونی اهل خانه ، دوستان لواسانی، اختلاسهای خرد و کلان، دکل نفتی ناپدید شده، ارزها و طلاهای بر باد رفته و .....
این را همه می دانند کشور سخره ای ساحلی را مدیرت اباد و به یک قدرت بزرگ تبدیل می شود اهم از اقتصادی نظامی سیاسی کشور ما مدیر خوب دارد ولی خانه نشین شده اند پس چرا ما بعد جنگ تا بیست سال بعد ان به بهترین رشد اقتصادی رسیدیم حالا درجا عقب گرد هستیم
وقتی افراد بالابی و رانت به مدیریت می رسندجای گله نیست از شما باید پرسید چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ضعف در مدیریت چه کسی؟ از وقتی چشم باز کردیم شماها مدیران این کشور بودید اگر واقعا ضعف داشتید که حتما هم داشتید چرا شجاعت کناره گیری و عذر خواهی از مردم و محاکمه ندارید؟
جانا سخن از دل ما میگی ! فقط مهرها ها جابجا میشن از این پست به پست دیگر . در عمل هم هیچ اتفاقی مثبتی انجام نمیشود
بابا تو چقدر باهوشی. هیچ کس نفهمید منظورت اینه که بقیه بلد نیستن و تو بلدی! باور کن هیچ کس نفهمید.
اوغور بخیر جناب قالیباف 40 سال هست که مردم اینرا فهمیدند شما تازه فهمیدید ؟ پس علاوم بر ضعف مدیریت دنبال ضعف دیگه مدیران هم باشید
نه بابا، تازه فهمیدی دکتر؟؟؟ برا این مدرک دکترا داری؟؟خوب من که سالها پیش متوجه شدم.درسم نخوندم.
اگر میدانید چرا از حق استیضاح استفاده نمی کنید
حتمااینهم یک از ضعف ها هست
ضعف در مدیریت آقای قالیباف ؟یا دیگر مدیران در مملکت . چون آقای قالیباف معمولا تافته جدا بافته خودش را فرض می‌کند.
خدا رو باید شکر کنیم، بالاخره بعد از 40 سال به این موضوع اعتراف کردند. 40 سال دیگه صبر کنیم، از موقعیتشون استعفا هم میدند.
اولین ناکارآمد خودشه .
خوب برید گنار بگذارید کمی باد بیاید دیگر ؟
اقای قالیباف تو خودت یکی از مدیر هایی که این ضعف را بوجود اوردی حاضر نیستی بری کنا تا متخصص بیاد سر کار.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست