در حالی که مجلس در تعطیلات است...

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شد؟

به رغم اینکه بر طبق وعده معاون پارلمانی رییس جمهور، قرار بود، روز چهارشنبه، وزیر پیشنهادی وزارتخانه تعاون کار رو رفاه اجتماعی معرفی شود، برخی خبرگزاری مدعی شدند، امروز محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت به مجلس معرفی شده؛ البته این ادعا از سوی برخی نمایندگان رد یا تایید شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 02 September 2022

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شد؟

تابناک ـ به رغم اینکه بر طبق وعده معاون پارلمانی رییس جمهور، قرار بود، روز چهارشنبه، وزیر پیشنهادی وزارتخانه تعاون کار رو رفاه اجتماعی معرفی شود، برخی خبرگزاری مدعی شدند، امروز محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت به مجلس معرفی شده؛ البته این ادعا از سوی برخی نمایندگان رد یا تایید شده است.

گفتنی است، پیش از این، حجت الله عبدالملکی به عنوان وزیر کار فعالیت داشت که با پذیرش استعفای وی از سوی رئیس جمهور، محمدهادی زاهدی‌وفا به سمت سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد. زاهدی وفا نیز از خرداد ماه تا کنون تصدی وزارت کار را به عنوان سرپرست بر عهده داشته است.

اما یک عضو هیات رئیسه مجلس ضمن رد ادعای معرفی گزینه پیشنهادی برای وزارت کار از طرف دولت گفت: این گمانه زنی هایی که برخی رسانه ها از آن خبر می دهند که دولت وزیر پیشنهادی کار را معرفی کرده، نادرست است، زیرا تاکنون هیچ نامه ای از سمت دولت به مجلس ارسال نشده است.

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبرهای منتشره درباره معرفی وزیر پیشنهادی کار به مجلس از سمت دولت، اظهار داشت: هیچ نامه ای از سمت دولت برای معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس ارسال نشده است و همچنین این نامه باید در روزهای صحن علنی به مجلس ارسال شود.

وی افزود: این گمانه زنی هایی که برخی رسانه ها از آن خبر می دهند، نادرست است زیرا تاکنون هیچ نامه ای از سمت دولت به مجلس ارسال نشده است.

البته اظهارات سلیمی با واکنش غلامحسین رضوانی نماینده تهران مواجه شد و گفت: براساس شنیده‌های بنده، وزیر کار به مجلس معرفی شده است. پیشاپیش مجلس درباره این فرد نظری ندارد و باید تشریفات قانونی خود را براساس آیین نامه طی کند.

حسین محمدیاری هم از معرفی غیر رسمی محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی به مجلس خبر داد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: نامه معرفی رسمی زاهدی وفا به صحن علنی مجلس بعد از سرکشی دو هفته‌ای وکلای ملت به حوزه‌های انتخابیه از سوی دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه: تاکنون نامه معرفی وزیر پیشنهادی کار تقدیم مجلس نشده است

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که هنوز دولت نامه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس نداده است.

سیدنظام موسوی در واکنش به انتشار اخباری درباره نامه دولت به مجلس برای معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس پیگیری که از دفتر رییس مجلس شورای اسلامی داشتم، تاکنون نامه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دبیرخانه مجلس واصل نشده است.

روز گذشته هم یک عضو دیگر هیات رئیسه مجلس گفته بود: آقای زاهدی وفا قانوناً تا ۲۳ شهریور می‌تواند در جایگاه سرپرست وزارت کار، به امور این وزارتخانه رسیدگی و دستورات مقتضی را صادر کند و از صبح ۲۴ شهریور هرگونه تصمیم، دستور یا امضا توسط ایشان فاقد وجاهت قانونی است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره معرفی گزینه پیشنهادی وزارت کار به مجلس گفت: با توجه به اینکه مجلس تا ۲۹ شهریور ماه جلسه علنی نخواهد داشت، دولت تا پایان نشست آخر مجلس قبل از تعطیلات فرصت داشت که گزینه پیشنهادی وزارت کار را معرفی کند.

وی افزود: از سوی دیگر آقای زاهدی وفا قانوناً تا ۲۳ شهریور می‌تواند در جایگاه سرپرست وزارت کار، به امور این وزارتخانه رسیدگی و دستورهای مقتضی را صادر کند و از صبح ۲۴ شهریور هرگونه تصمیم، دستور یا امضا توسط ایشان فاقد وجاهت قانونی است.

حاجی‌دلیگانی، خاطرنشان کرد: به هر حال، برنامه مجلس از حدود چهار ماه پیش اعلام شده و مشخص بوده که کدام هفته‌ها جلسه علنی دارد و در چه هفته‌هایی نیز نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند. علاوه بر این، رئیس جمهور نیز سه ماه فرصت داشته تا وزیر کار پیشنهادی را معرفی کند که متاسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

عضو هیات رئیسه در پاسخ به این که با توجه به پایان موعد سرپرستی زاهدی وفا در ۲۳ شهریور ماه، از نظر قانونی تکلیف مدیریت وزارت کار چه می‌شود؟ گفت: اگر نیاز باشد، دولت باید اذن مقام معظم رهبری را برای تمدید مدت سرپرستی آقای زاهدی وفا بگیرد.

سوابق محمدهادی زاهدی‌وفا

محمدهادی زاهدی‌وفا ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است. وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیات مدیره رایتل و عضو شورایعالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بود.

در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شورا‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی دیده می‌شود.

زاهدی‌وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیر نفتی را در کارنامه خود دارد.

زاهدی‌وفا همچنین در دولت سیزدهم معاون اقتصادی معاونت اول ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

از مسئولیت‌های علمی و پژوهشی زاهدی وفا، می‌توان به استادیاری دانشگاه امام صادق (ع)، مدیر مسئولی دو فصلنامه مطالعات اقتصاد اسلامی و سردبیری مطالعات امنیت اقتصادی اشاره کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۵
مجلس که در طول سال تعطیل میباشد.....
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
با ارز سلام و خسته نباشید و درود بر همگی دوستان و ملت عزیز و بزرگ ایران
از بنده درخواست کردند که مسولیت ختیر وزارت صمت و تلگرا و تلفن را بپزیرم ولی اینجانب به آقای رعیس جمهور فرمودم که فعلا بنده را معاف کنند چون بتازگی در عرصه خودرو فعالیت میکنم و قصد دارم خودرو را برای ملت ایران ارزان کنم لذا در یک مغازه تعویض روغنی به عنوان شاگرد تازه کار استخدام شدم دو روزه.
من برم اسمال آقا صدام زد برم توی چال
اگر دو ثانیه دیرتر بروم عنبر قفلی رو پرت میکنه توی سرم. بنده خدا بیماری سوزش اعصاب داره
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
ای بابا مملکت تعطیل است
وزير تعاون ، كار و تعاون و رفاه اجتماعي معرفي شد ؟!
--------------
چنان شنيدم كه كار فرمايي به كارگرش گفته بود : اون چيست كه اسمش هست ، اما خودش نيست ؟
كارگر هم فوري گفته بود : قربان ،حقوق من !!
---
-- آقا رضا ! آن كدام وزارتخانه هست ، كه اسمش هست ، اما اثري از آثارش نيست ؟
-- معلومه برادر ! وزارت تعاون و كار و رفاه اجتماعي !! ... كار ؟ ... خدا پدرت را رحمت كنه ! ... رفاه اجتماعي ؟ ... خدا امواتت را بيامرزه برادر !
نه کار هست نه رفاه .وزیر میخواد چکار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
وزیر میخواد چون بگن ما تعاون داریم کار هست و رفاه
موجوده ! و تامین اجتماعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
واقعا چقدر وزارت خانه در جامعه نمود داره .خدا را شکر همه ملت سرکار هستن!رفاه اجتماعی هم که دیگه نگم براتون !خارجی ها یموقع شاید دلشون بخواد بیان اقامت کشور ما رو بگیرند
وزیر پیشنهادی دیپلم داره ؟
علم الهدی بشه وزیر رفاه
نون مردم رو آجر میکنه
بهتره این وزارتخونه به وزارتخونه " کارتن خوابی و زباله گردی " تغییر نام دهد .
آخه کو رفاه ؟ کو کار ؟ کو تامین اجتماعی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
۱۷:۵۰
جی میگی ؟
اینم ؟
یا حضرت عباس !
بازم از امام صادق علیه السلام ؟!!
لابد اینم فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق علیه السلام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
ایشان استادیاری دانشگاه امام صادق (ع) بوده اند
این همه مشاغل و این همه عناوین دولتی بیشتر به شوخی شباهت داره..بعضی سی چهل تا شغل و منصب دارن و لابلای این همه مشاغل مهم گم میشن..همش کار های کمی و از کیفیت خبری نیست..مشکلات مملکت حل نمیشه بخاطر همین مشاغل فله ای است
تنها چیزی که توی این مملکت وجود نداره تعاون کار و رفاه اجتماعیه .
برای چیزی که وجود خارجی نداره چرا وزیر و وزارتخانه درست میکنید ؟
وزیر جدید در کابینه مموتی حضور داشته به احتمال ۱۲۰ درصد :-)
بهتراست بخش بیمه درمانی سازمان تامین اجتماعی به سازمان بیمه سلامت (وزارت بهداشت)منتقل شود .
به والله اه یه مشت پیر مرد پیر زن که هیچ پشت و پناهی ندارن
یقتون میگیره . تورم بالای پنجاه درصد افزایش حقوق بازنشستگان کشوری ده درصد !
آقای رییسی کاری کردی تاریخی تو این گرونی و تورم سرسام آور افراریش حقوق فقط ده درصد ؟!
وزیر و وکیلی که تصمیم گیر هستن دو ماه بیان با حقوق شش میلیونی زندگی کنن ببینم می تونن ما که هیچ قدرتی نداریم
خدا خودش می دونه چه ظلمی شده در حقمون
دوباره از دانشگاه امام صادق
یه کارگری در شرکت نفت بهران بنام علیدوست هست میگویند شمالی هست یه نفر درباره ظلم کارگری مقاومت کرده و حق کارگرهای پالایشگاه را گرفته بهترین گزینه برای وزیر کار میباشد بروید به دنبالش وزارت کار را اصلاح میکند ...ما کارگرها مطمئن هستیم ...این شخص میتواند.....
از همه مهمتر سمت وزارت در دوران پر شکوه!!!!! دولت نهم داشته است.
هر کس در مجلس به ایشان رای مثبت بدهد در ویرانی های آتی تولید در کشور سهیم بوده و باید پاسخگو باشد . چرا که کارگران که با اعضای خانواده شان حدود هفتاد در صد جمعیت کشور را تشکیل می دهند از عملکرد خنثای وی در تعیین حقوق و مزایایشان به شدت ناراضی هستند .
مضافا بر اینکه عرصه کار و تامین اجتماعی جای بسیار مهمی در کشور است که مهره چینی این معاون و آن معاون محلی از اعراب ندارد .
وی پس از سپری شدن شش ماه از سال هنوز احکام بازنشستگان را صادر نکرده و در حال گرو کشی برای کسب رای از مجلس است .
مجلس فرمایشی وزیر فرمایشی رو تایید می کنه !!!!!
رفاه‌ اجتماعی‌ ؟!!!!
۳۰‌ سال‌ در دستگاه‌ دولتی‌ کارمندی‌ که بدترین‌ دوره‌ با همه مشکلات‌ و کمبودها‌ ساختیم‌ و خدایی‌ سوختیم‌ !
الان‌ که بازنشستیم‌ دیگه‌ کلا‌ از توجه‌ دولت‌ افتادیم‌ و گوشه‌ ای‌ ......
خوب‌ پس‌ عمرمون‌ چی‌ ؟!!!
ای‌ کاش‌ سیب زمینی‌ فروشی‌ کرده‌ بودیم‌ !!
با سلام ، لطفا درمورد دهک بندی بندی یارانه ها نظر به تورم بازنگری گردد.
کابینه دولت بهتر است اسمش را به شعبه دوم دانشگاه امام صادق عوض کند با مسمی تر است
ابن یک دستی زیادی آخرش کار دستتان می‌دهد
تا ایشون رای نیاوره احکام وفیش صادر نمیشه فکر کنم موسوی دنبال اقا وزیره با گرفتن افزایش وتفاوت وگرنه ده درصد را شبانه وروز تعطیل برای بازنشستگان تبدیل به ۱۵ خرداد دیگری تبدیل کرد حالا نصفی از شهریور رفت هنوز دنبال اصلاح سیستم است
گزینه خانم جمیله علم الهدی است ایشان، چون بذرپاش بود تا لحظه اخر اما جمیله علم الهدی مانع بذرپاش بود و اجازه نداد، همسر ریس جمهور در عزل و نصب ها همه کاره است الحمدالله
وزیر بیکاری
وقت نماینده ها وکیل الدوله باشند!!!
این اقا جزکدوم ارگان ووابسته به شخص وگروهیه.که بازمیخوایین چندسالی رو بااین اقاسرکنین
اقای وزیر اگه انشالله تصدی وزارت رو گرفتی جان هر که رو دوست داری یکبار برای همیشه مدل بیمه بیکاری رو تغییر بدید بعد از 20سال کار اخراج شدم از کار و۳۶ ماه بیکاری به من تعلق گرفت ۱۳ماه واریز شد ودر این مدت همه بازرسها رو فقط برای من گذاشته بودند
ودر نهایت بیکاری منو شاغل معرفی کردند بعد از کلی اعتراض
گفتند ما بازرسی فنی کردیم همسایه ا گفتند کار میکنه اخ که چقدر بمن سخت گذشت با سه تا بچه /این بیمه بیکاری فرصتی باید باشه برای پیدا کردن یک کار دیگه /خدا از شما نگذره
من پیشنهاد بهتری در مورد بیمه بیکاری ارایه میدم فرا خوان بدید بخدا راهکار های بهتری هست
وزیر فرمایشی مجلس فرمایشی

چه سودی برای مردم دارند؟
بهتره اسم دولت را دولت دانشگاه امام صادق/ تمام بدبختی این مملکت از دانشگاه امام صادق هست.
سلام چرا فکرکارگران ساختمانی نیستید کارگرساختمانی ۵سال تونوبت بیمه کارگرساختمانی کارگرساختمانی نیست نیست خمینی شهر لطفن نامه پیگیری کنید باتشکر از شما یک کارگرساختمانی بیمه نیستید لطفن پیگیری کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست